Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Quote from: frank2 on September 21, 2020, 15:27:17
700€ voor switch met voeding is wel behoorlijk aan de prijs, maar als je alles uit je netwerk wilt halen... en je eigen muziek en streamingdienst gaan ook via de switch...
Gelukkig heb ik geen streamingdienst, en staat mijn eigen muziek 1 gb op een HD welke rechtstreeks aangesloten is aan de auralic. Zo kun je dus besparen op zo'n dure switch.
En ja hier staat ook een switch een netgear met een goede linieare voeding wat ook een verschil maakte.

Voor 1 Gb aan muziek zou ik geen streamer aanschaffen 😊.



Sorry, ik kon het niet laten. Je bedoelt natuurlijk 1 Tb. Dan heb je al een aardige collectie.

WillyP

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Quote from: frank2 on September 21, 2020, 17:31:33
Yep
Ik speel ook nog het meeste af van eigen NAS of vinyl. Tidal blijft iets achter, maar dat zou ik er blind niet uithalen. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

@Frank: Blijft bijzonder om te lezen hoe (ver)oordelend je bent op het moment als het (in dit geval geld) niet in je straat past. Wanneer je er in je eigenste topic op aangesproken wordt is het hekje weer van de dam.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Quote from: chansig on September 21, 2020, 17:50:04
@Frank: Blijft bijzonder om te lezen hoe (ver)oordelend je bent op het moment als het (in dit geval geld) niet in je straat past. Wanneer je er in je eigenste topic op aangesproken wordt is het hekje weer van de dam.

Gr. Hans
Ik lees er eerder nuchtere Hollandse afweging in, wat voor (ver)oordel(e)l(ing) lees jij er dan in?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Nu maar hopen dat Frank volgt wat ik bedoel. En anders ook goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

bmateijsen

Quote from: WillyP on September 21, 2020, 15:48:49
Voor 1 Gb aan muziek zou ik geen streamer aanschaffen 😊.



Sorry, ik kon het niet laten. Je bedoelt natuurlijk 1 Tb. Dan heb je al een aardige collectie.

WillyP

Ik heb albums van meer dan 1GB ;-D.....

brt

Ik vind 700,- voor een switch met voeding ook behoorlijk aan de prijs. Heb zelf een 2e hands Meraki MS220 8p met een glasvezelmodule erin. Goede stroomkabel op de Meraki en ik hoorde meer effect dan bij de Silent Angel, voor een fractie van de prijs, laat staan de prijs met de voeding erbij.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

CZ79

Eens, die Meraki doet ook zeker wat goeds met het geluid. Voor veel minder dan de Silent Angel switch
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

clockwork

Quote from: brt on September 23, 2020, 09:52:35
Ik vind 700,- voor een switch met voeding ook behoorlijk aan de prijs. Heb zelf een 2e hands Meraki MS220 8p met een glasvezelmodule erin. Goede stroomkabel op de Meraki en ik hoorde meer effect dan bij de Silent Angel, voor een fractie van de prijs, laat staan de prijs met de voeding erbij.

Ik heb er net ook een op de kop getikt op mp. Ben benieuwd. Deze plaats je net voor je de streamer in je netwerk toch?  ???
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

brt

Quote from: clockwork on September 23, 2020, 11:46:43
Ik heb er net ook een op de kop getikt op mp. Ben benieuwd. Deze plaats je net voor je de streamer in je netwerk toch?  ???

Yes.

Ik hoorde trouwens wel íets verschil met fiber ontkoppeling tov cat6 kabel vanuit mijn router/modem naar de Meraki, maar het verschil was niet erg groot, wat mij op de een of andere manier veel vertrouwen geeft in de Meraki. Met fiber is het nóg een tikje meer in balans.
Met de Silent Angel hoorde ik vooral meer mid-hoog, maar verder geen verschil. Was dus niet persé beter, vooral anders.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

clockwork

Quote from: brt on September 23, 2020, 11:58:43
Yes.

Ik hoorde trouwens wel íets verschil met fiber ontkoppeling tov cat6 kabel vanuit mijn router/modem naar de Meraki, maar het verschil was niet erg groot, wat mij op de een of andere manier veel vertrouwen geeft in de Meraki. Met fiber is het nóg een tikje meer in balans.
Met de Silent Angel hoorde ik vooral meer mid-hoog, maar verder geen verschil. Was dus niet persé beter, vooral anders.

Dank je. Ik ga het eerst zonder fiber proberen. Ik kreeg van de verkoper nog wel de tip om de POE af te koppelen. Heb jij dat ook nog gedaan?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

brt

Quote from: clockwork on September 23, 2020, 12:24:41
Dank je. Ik ga het eerst zonder fiber proberen. Ik kreeg van de verkoper nog wel de tip om de POE af te koppelen. Heb jij dat ook nog gedaan?

Nee, ik krijg em met geen mogelijkheid open  :confused:
Schijnt ook niet echt invloed te hebben op het geluid begreep. Wordt dan alleen ietsje minder warm.
Tja, dat geloof ik wel
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

clockwork

Quote from: brt on September 23, 2020, 13:54:37
Nee, ik krijg em met geen mogelijkheid open  :confused:
Schijnt ook niet echt invloed te hebben op het geluid begreep. Wordt dan alleen ietsje minder warm.
Tja, dat geloof ik wel

Ja dat inderdaad wel. Ik zal morgen een poging wagen en anders lekker laten zitten.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling


Jean Sibelius

Ik ben niet van plan om de nieuwe voeding aan te schaffen, maar mijn ervaring is wel dat de Silent Angel Bonn N8 beter presteert als ik deze op de PS Audio P3 (power regenerator) aansluit ipv direct in het stopcontact.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Raphie

#191
Quote from: bva on September 23, 2020, 22:04:35
Volgens de metingen op deze website https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/silent-angel-bonn-n8-audio-grade-ethernet-switch.12360/ is het allemaal snake oil.
dat kan ook niet anders. Dit is het zelfde als zeggen met m'n nieuwe switch zie ik méér zwart in de achergrond in het HT forum en de emojis zijn meer gestoken, ook lijkt het textveld breder.

Mensen moeten eens ophouden met die belachelijke onzin. Wat zijn er toch een gekkies op de wereld :)
JBL PRX Power!

clockwork

Quote from: brt on September 23, 2020, 13:54:37
Nee, ik krijg em met geen mogelijkheid open  :confused:


Hier is de Meraki 220 binnen. Slangen olie of niet. Ik hoor wel degelijk verschil. Meer rust en ruimte.  8)

Maar hoezo kreeg je hem niet open? De 8 schroefjes aan de onderkant halen en de kap er af schuiven. 2 minuten werk. Voor de zekerheid heb ik de POE dus afgekoppeld.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

Quote from: Raphie on September 24, 2020, 07:46:42
dat kan ook niet anders. Dit is het zelfde als zeggen met m'n nieuwe switch zie ik méér zwart in de achergrond in het HT forum en de emojis zijn meer gestoken, ook lijkt het textveld breder.

Mensen moeten eens ophouden met die belachelijke onzin. Wat zijn er toch een gekkies op de wereld :)
Wel irritant door al die gekkies is hij overal uitverkocht....
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

clockwork

#195
Quote from: cz79 on September 24, 2020, 18:47:34
Hoe doe je die PoE afkoppelen dan?

De bruin blauwe draad loshalen op de voeding links boven.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raphie

De Cisco is gehyped door het alpha audio artikel. Vroeger ging je met een magische stift over de rand van de CD, of demagnetiseerde je (let op!) plastic :)
JBL PRX Power!

vergeerr72

Het effect van de stift geen ik nooit ervaren. Bij enkele cd's met name oudere heb ik wel degelijk ervaren.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Raphie

#198
Maar wanneer je logisch nadenkt kán het ook niet werken.
1. Netwerk topologie is galvanisch gescheiden
2. Het resultaat is binair, het is er, of niet, maar niet anders. Kijk naar het forum, daar krijg je ook geen groene pixels als er bitjes missen, of wordt de achtergrond gebroken wit door gebruik van de switch.

Het signaal blijft dus hetzelfde en galvanische scheiding neemt alle overspraak / microfonie al voor zijn rekening. 
Natuurlijk mag in het voodoo circuit dit de volgende hype zijn, maar ik zie er ook al weer plenty te koop staan van mensen die na een paar maand weer wakker geworden zijn.
JBL PRX Power!

myself

Je valt in herhalingen raphie en het is niet meer de laatste stand van zaken.

De data komt ongeschonden aan, dat is het probleem niet, maar er lift nogal wat ruis mee. En het is ook al diverse keren gemeten/aangetoond dat er geen 100% galvanische scheiding is.

Dus het heeft wel degelijk zin (en in blinde test door meerdere mensen aangetoond) dat voor audio aandacht voor je netwerk de moeite waard is


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip