Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

#50
Hoe is het nu (dubbel) blind getest ? Want dat kon niet las ik ?

Gelukkig heb ik een Netgear switch. Gevoel van me zit eigenlijk nooit mis.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kerkhoffd

Er staat een heel verslag op de site van Alpha Audio. Beperking zit hem er in dat netwerkproducten schijnbaar even tijd nodig hebben om weer een netwerkconnectie tot stand te brengen. Ik heb er de ballen verstand van, dus correct me if I am wrong, maar er zijn vast IT-ers die het beter uit kunnen leggen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

myself

Quote from: Kerkhoffd on December  4, 2019, 10:02:32
Er staat een heel verslag op de site van Alpha Audio. Beperking zit hem er in dat netwerkproducten schijnbaar even tijd nodig hebben om weer een netwerkconnectie tot stand te brengen. Ik heb er de ballen verstand van, dus correct me if I am wrong, maar er zijn vast IT-ers die het beter uit kunnen leggen.
Jaap was degene die de switches omprikte en dan kost het idd even tijd voordat de connectie weer in de lucht is. Is normaal. Vooraf zou jaap zelf ook mee luisteren maar dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan omdat hij aan het uiterlijk vd switch al kan zien welke het is. Dus alleen het testpanel heeft blind getest.

Btw cisco is niet hetzelfde als meraki. Meraki is opgekocht door cisco, maar maakt nog steeds hun eigen producten. Dus of de voedingen etc hetzelfde zijn zou ik zo niet kunnen zeggen. Bijv de meraki heeft 2 voedingen ingebouwd. 1 voor het apparaat zelf en 1 voor de PoE.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Tabcam

Quote from: Kerkhoffd on December  4, 2019, 10:02:32
Er staat een heel verslag op de site van Alpha Audio. Beperking zit hem er in dat netwerkproducten schijnbaar even tijd nodig hebben om weer een netwerkconnectie tot stand te brengen. Ik heb er de ballen verstand van, dus correct me if I am wrong, maar er zijn vast IT-ers die het beter uit kunnen leggen.
Als je ze allemaal aan hebt hoef je alleen de kabels om te wisselen, anders moeten de switches ook opstarten. Zou geen minuten moeten kosten maar ik kan me voorstellen dat ze ervoor gekozen hebben om alle andere apparaten uit te zetten om stroomnetwerkvervuiling van de andere apparaten tegen tegen te gaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Ben benieuwd of de resultaten in dubbel blind overeind blijven. Maar een hoop werk ingezeten. En 4 uur testen. Moet er niet aan denken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kerkhoffd

Quote from: TabCam on December  4, 2019, 11:19:51
Als je ze allemaal aan hebt hoef je alleen de kabels om te wisselen, anders moeten de switches ook opstarten. Zou geen minuten moeten kosten maar ik kan me voorstellen dat ze ervoor gekozen hebben om alle andere apparaten uit te zetten om stroomnetwerkvervuiling van de andere apparaten tegen tegen te gaan.

Volgens mij was dat laatste het geval. In ieder geval heb ik bij het bekijken van de youtube beelden horen praten over de Ansuz switch die afgekoppeld/uitgeschakeld werd als deze niet zelf getest werd. Ik vond het een degelijke test. Gewoon goed om een discussie over de werking van tweaks te beslechten door het zo te testen. De ratio zegt dat het niets moet uitmaken. Had overigens niet verwacht dat er zo'n eenduidig beeld naar voren zou komen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

myself

Quote from: Kerkhoffd on December  4, 2019, 12:31:49
Volgens mij was dat laatste het geval. In ieder geval heb ik bij het bekijken van de youtube beelden horen praten over de Ansuz switch die afgekoppeld/uitgeschakeld werd als deze niet zelf getest werd. Ik vond het een degelijke test. Gewoon goed om een discussie over de werking van tweaks te beslechten door het zo te testen. De ratio zegt dat het niets moet uitmaken. Had overigens niet verwacht dat er zo'n eenduidig beeld naar voren zou komen.
Op het moment dat je van switch wisselt, krijg je een ander IP adres en dat moet de streamer even oppikken. Dat duurt ongeveer 5-10 seconden.

En ja, het verschil was duidelijk hoorbaar


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Bama


Dura

Ik heb ook een Silent Angel geprobeerd, mijn subjectieve resultaten op de set in mijn sign:
- wifi (met jitterbug in de USB antenne) heel fraai ruimtelijk geluid waarbij vooral het natuurlijke midden opvalt, blijft me na twee jaar nog steeds verrassen
- ethernet, directe kabel vanuit extender: op het eerste gehoor meer hoog en meer laag, breder geluidsbeeld en meer power, maar een tijdje valt het op; het opvallende puntgave middengebied is er niet meer.
- gewone Netgear switch, zodat ik ook mijn Shield TV kan voorzien: duidelijk rommeliger dan met de directe kabel.
- Silent Angel: duidelijk beter dan de Netgear, ongeveer gelijk aan de directe kabel.

Conclusie: wifi klinkt in mijn set in mijn oren hoorbaar beter, de Silent Angel gaat terug en ik accepteer de incidentele dropouts, en ga eens denken over een NAS.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

myself

#59
Quote from: Bama on December  4, 2019, 18:54:15
En heb je er 1 gekocht?
Ik heb een meraki, die nog net iets beter is dan de Bonn (en nog het voordeel heeft dat die in mijn kemp powerblok kan + ook een fiber aansluting heeft.

Maar eerlijk gezegd, gewoon dmv ethernet verbonden vond ik persoonlijk de bonn 0,4 punt beter.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

frank2

Quote from: Dura on December  4, 2019, 22:55:02
Ik heb ook een Silent Angel geprobeerd, mijn subjectieve resultaten op de set in mijn sign:
- wifi (met jitterbug in de USB antenne) heel fraai ruimtelijk geluid waarbij vooral het natuurlijke midden opvalt, blijft me na twee jaar nog steeds verrassen
- ethernet, directe kabel vanuit extender: op het eerste gehoor meer hoog en meer laag, breder geluidsbeeld en meer power, maar een tijdje valt het op; het opvallende puntgave middengebied is er niet meer.
- gewone Netgear switch, zodat ik ook mijn Shield TV kan voorzien: duidelijk rommeliger dan met de directe kabel.
- Silent Angel: duidelijk beter dan de Netgear, ongeveer gelijk aan de directe kabel.

Conclusie: wifi klinkt in mijn set in mijn oren hoorbaar beter, de Silent Angel gaat terug en ik accepteer de incidentele dropouts, en ga eens denken over een NAS.

Is de ethernetkabel standaard of meer audiofiel zoals bijv belden cat kabel en is deze voorzien van telegartner? Dan zou ik laatste proberen en dan zal de conclusie zijn dat dit beter klinkt dan WiFi. Standaard cat met plastic aansluiting klinkt NL niet
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

naish123

Quote from: frank2 on December  5, 2019, 07:28:30
Is de ethernetkabel standaard of meer audiofiel zoals bijv belden cat kabel en is deze voorzien van telegartner? Dan zou ik laatste proberen en dan zal de conclusie zijn dat dit beter klinkt dan WiFi. Standaard cat met plastic aansluiting klinkt NL niet
Eens. Bedraad is beter maar heeft wel aandacht nodig. Als wifi beter klinkt dan bedraad dan moet je eens kritisch naar je netwerk kijken. Inderdaad een goede kabel met bijvoorbeeld een Telegartner van je modem naar je set. De Bonn moet als laatste in keten staan, net voor de streamer.
Een goede bron van informatie is de Facebook groep streaming audio.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Dura

Er zat bij de Silent Angel een korte kabel die ik tussen de switch en de streamer heb gebruikt.
De kabel vanaf de extender is helaas ingebouwd en laat zich niet vervangen zonder sloopwerkzaamheden.
Zou het overigens niet zo zijn dat het grotendeels van het ontvangend apparaat afhangt wat het beste klinkt?
En wat wellicht ook meespeelt is dat ik bij wifi de jitterbug op de antenne poort kan gebruiken, ook een goed hoorbare verbetering. Jammer dat er nog niet zo'n effectief apparaatje bestaat voor ethernet.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

katwax

Als ik de resultaten van de test bekijk is er geen al te groot verschil tussen allemaal, want dan zou 1 toestel er voor alle "lezers" bovenuit steken.
Maar zelfs de SotM, die op eerste zicht de beste uit de test is, is niet de beste voor 3 "Lezers".
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jack_D

Kan iemand mij uitleggen hoe al dat gene wat jullie (denken te*)horen past in het OSI datacommunicatiemodel.
Heb heel het topic doorgenomen en aan de hand van wat er allemaal wel of niet gehoord word moet er toch iets van een theoretische achtergrond voor te bedenken zijn. Of is het hele OSI datacommunicatie model maar onzin als je audio/video door de verschillende lagen stuurt?

Alle info is welkom, of iets van een link naar wat leuk info... graag..... :thumbs-up:

*=niet denigrerend bedoeld, want ook ik heb dingen op mijn tv gezien welke ik (na het vervangen door een betere voeding in mijn blu-ray speler) niet kan verklaren, maar ik en andere met mij hebben ze wel gezien.

pieper

#65
Quote from: Jack_D on December  5, 2019, 11:12:22
Kan iemand mij uitleggen hoe al dat gene wat jullie (denken te*)horen past in het OSI datacommunicatiemodel.
Heb heel het topic doorgenomen en aan de hand van wat er allemaal wel of niet gehoord word moet er toch iets van een theoretische achtergrond voor te bedenken zijn. Of is het hele OSI datacommunicatie model maar onzin als je audio/video door de verschillende lagen stuurt?

Alle info is welkom, of iets van een link naar wat leuk info... graag..... :thumbs-up:

*=niet denigrerend bedoeld, want ook ik heb dingen op mijn tv gezien welke ik (na het vervangen door een betere voeding in mijn blu-ray speler) niet kan verklaren, maar ik en andere met mij hebben ze wel gezien.


Als ik het goed heb is de bonn een unmanaged switch(layer 2 switch) er is dus alleen layer 1 (de switch/bedrading) en layer 2 (traffic/) Als je de switch aanzet broadcast ie alles wat binnen komt naar alle poorten en zo gauw de mac tabel gevuld is zal ie het verkeer op het correcte mac address afleveren. De enige plek waar een verbetering kan zijn is in de stroomvoorziening en elektro noise dus in layer 1. In layer 3 doen unmanaged switchen niets als doorgeven van data (geen routering ).


Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Kingpin

Quote from: naish123 on December  5, 2019, 07:39:27
Eens. Bedraad is beter maar heeft wel aandacht nodig. Als wifi beter klinkt dan bedraad dan moet je eens kritisch naar je netwerk kijken. Inderdaad een goede kabel met bijvoorbeeld een Telegartner van je modem naar je set. De Bonn moet als laatste in keten staan, net voor de streamer.
Een goede bron van informatie is de Facebook groep streaming audio.
Persoonlijk vindt ik wifi boven bedraad te preferen mits de verbinding goed is.
Veel minder rotzooi (nagenoeg niets) wat mee kan liften, wat bij bedraad wel het geval is.
Persoonlijk vind ik WiFi ook 'schoner' klinken (en ja ik heb er diverse keren mee getest).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kerkhoffd on December  4, 2019, 00:41:12
Al meer inzichten hier mee opgedaan StereoMike? Eventueel ook vergeleken met de Silent Angel Bonn N8?
De EtherREGEN is helaas op een verkeerd adres bezorgd. Daar weten ze niet beter dan dat het pakket bij buren is afgegeven (volgens het briefje). Helaas doen daar de buren al bijna twee weken niet open. Ons geduld wordt dus nog even op de proef gesteld.

Wel hebben we gisteravond voor 50 euro twee praktisch nieuwe Meraki's (nog in de doos en weinig gebruikssporen) in Den Haag opgehaald. Voor ons was het grootste nieuws dat ze ook prima werken zonder cloudlicentie. Het was gewoon inprikken en verder spelen. Komend weekend gaan we verder testen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kerkhoffd

Ai, dat is zuur. Hopelijk is de EtherREGEN snel terecht.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rowdy

Quote from: Dura on December  4, 2019, 22:55:02
Ik heb ook een Silent Angel geprobeerd, mijn subjectieve resultaten op de set in mijn sign:
- wifi (met jitterbug in de USB antenne) heel fraai ruimtelijk geluid waarbij vooral het natuurlijke midden opvalt, blijft me na twee jaar nog steeds verrassen
- ethernet, directe kabel vanuit extender: op het eerste gehoor meer hoog en meer laag, breder geluidsbeeld en meer power, maar een tijdje valt het op; het opvallende puntgave middengebied is er niet meer.
- gewone Netgear switch, zodat ik ook mijn Shield TV kan voorzien: duidelijk rommeliger dan met de directe kabel.
- Silent Angel: duidelijk beter dan de Netgear, ongeveer gelijk aan de directe kabel.

Conclusie: wifi klinkt in mijn set in mijn oren hoorbaar beter, de Silent Angel gaat terug en ik accepteer de incidentele dropouts, en ga eens denken over een NAS.
- Hoe ziet de USB jitterbug antenne eruit?
- Waar sluit je die op aan?

Kerkhoffd

Denk dat bedoeld wordt dat er op een usb ingang een antenne aangesloten kan worden en dat daar nu een AQ Jitterbug tussen zit. Kan me er niets anders bij voorstellen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Dura

#71
Het is geen antenne maar een tussenstuk, met een mannelijke en een vrouwelijk USB A stekker, die je op allerlei USB kabels en poorten kunt gebruiken. Er is elders op het forum een discussie over.
Ik gebruik hem tussen mijn wifi antenne dingetje en de USB verlengkabel die erbij hoort.

Edit: zie net de post hierboven, van Kerkhoffd, kruispost. Die heeft dus gelijk.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kerkhoffd

Quote from: StereoMike on December  5, 2019, 16:28:38
De EtherREGEN is helaas op een verkeerd adres bezorgd. Daar weten ze niet beter dan dat het pakket bij buren is afgegeven (volgens het briefje). Helaas doen daar de buren al bijna twee weken niet open. Ons geduld wordt dus nog even op de proef gesteld.

Wel hebben we gisteravond voor 50 euro twee praktisch nieuwe Meraki's (nog in de doos en weinig gebruikssporen) in Den Haag opgehaald. Voor ons was het grootste nieuws dat ze ook prima werken zonder cloudlicentie. Het was gewoon inprikken en verder spelen. Komend weekend gaan we verder testen.

Hoop dat de EtherREGEN terecht is. Benieuwd naar de uitkomsten van het testen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

NuPrime produceert de Bonn N8 licentie schijnbaar ook onder licentie in een aluminium kast en doet er een andere voeding bij.

https://nuprimeaudio.com/product/nuprime-omnia-sw-8/?v=796834e7a283

Voor wie geïnteresseerd is...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Tabcam

Een review op Audio Science Review. Geen verschil meet een Matrix Element i. Ben wel benieuwd hoe het werkt met veel apparatuur of andere apparatuur!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i