Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: Blue-Eyes on October 18, 2019, 12:56:25
Ik heb een Ubiquiti switch, de 48 poorts POE. Duur, maar ik weet niet of je kan stellen dat een dure switch dat wel / automatisch doet?



De keten is bij veel mensen langer dan een router en een switch, mij dunkt dat je deze switch dan het beste in kan zetten als "kroonsteen" tussen de kabel en de bron?
Daarom ook mijn opmerking, vraag of je geen device kan maken die hetzelfde doet, maar dan met 1 aansluiting, 1 poort. Of?
Ik bedoel, het zal werken in het begin, maar in de keten komt er toch weer noise bij? Dan toch beter voor het laatste punt?

Mijn keten is fors langer:

glaskabel buiten KPN router - kabel - patchpaneel - kabel - patchpaneel - Ubiquiti router - glaskabel - Ubiquiti switch - kabel - patchpaneel - kabel - wall outlet - kabel - Linn DSM
Deze devices bestaan toch in de vorm van bv USbridge, Microrendu, ... De vraag is wat gaat het meeste waar voor zijn geld bieden, want prijs van die switch is niet zo hoog vergeleken met bv Microrendu.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

blue-eyes

Precies, de echte pro switches. Dan valt de 800 euro voor een Ubiquiti best mee idd :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kingpin

#27
Quote from: katwax on October 18, 2019, 12:54:42
En daar is het volgens mij veel beter om deze "noise" eruit te halen bij het eindstation (streamer, dac, ...)
Denk dat je de 'noise' beter bij de router of switch eruit kunt halen en dan via netwerkkabel enkelzijdig aarde aangesloten (kant van switch) naar de streamer (ja, beide einden aarden is beter maar door de vaak eigen interpretaties van aarding van fabrikanten is enkelzijdig misschien wel beter).
Zorgt dan wel dat je switch goed qua aarding is verwerkt, daar mankeerd het nog wel eens aan.
Zo zorg je ervoor dat stoorsignalen bij de switch worden afgevoerd en het signaal 'schoon' de streamer in kan.
Als je dit andersom doet injecteer je de storing in je streamer die dan mee kan liften naar je dac ...
Probleem is dat veel audiofabrikanten een eigen interpretatie hebben van 'goede' aarding ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

naish123

Vandaag de Silent Angel afgerekend bij Lexicom. De switches die daar uitgeleend hebben, zijn ook niet meer terug gekomen. Iedereen betaald en laat de switch lekker staan in de set.

StereoMike

Quote from: katwax on October 18, 2019, 12:54:42
En daar is het volgens mij veel beter om deze "noise" eruit te halen bij het eindstation (streamer, dac, ...) indien het eindstation dit niet kan, kan je dit doen door er bv een Microrendu voor te plaatsen of zoals StereoMike zegt een Uptone.
De Uptone is in dit geval ook een Ethernet switch




Als je al een 10MHz klok hebt staan is vooral de 10MHz aansluiting erg fijn om te hebben. Als de uptone maar ik de buurt komt van de SOtM sNH-10G met master klok aansluiting dan zou dit een koopje zijn.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kingpin

Quote from: StereoMike on October 18, 2019, 15:16:51
De Uptone is in dit geval ook een Ethernet switch
Als je al een 10MHz klok hebt staan is vooral de 10MHz aansluiting erg fijn om te hebben. Als de uptone maar ik de buurt komt van de SOtM sNH-10G met master klok aansluiting dan zou dit een koopje zijn.
Heb je nog 'verschillen' kunnen ontdekken met of zonder de randaarde(draad) die je apart moet trekken?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kingpin on October 18, 2019, 15:28:59
Heb je nog 'verschillen' kunnen ontdekken met of zonder de randaarde(draad) die je apart moet trekken?
De aarde draad van de SOtM sNH-10G? Ik zit nu te kijken maar daar zit geen aarde aansluiting aan. De Uptone heeft h'm wel maar die verwacht ik pas volgende maand.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

myself

Quote from: StereoMike on October 18, 2019, 15:16:51
De Uptone is in dit geval ook een Ethernet switch



Als je al een 10MHz klok hebt staan is vooral de 10MHz aansluiting erg fijn om te hebben. Als de uptone maar ik de buurt komt van de SOtM sNH-10G met master klok aansluiting dan zou dit een koopje zijn.
En n sfp slot, das dan wel weer een bonus


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

H&C Hifi

Ik heb deze inmiddels ook 2x uitgeleverd, van 1 klant ook erg positieve reacties, van de andere klant verwacht ik dit weekend wel een reactie van zijn bevindingen  8)

RvD

Quote from: HcHifi.nl on October 18, 2019, 20:10:31
Ik heb deze inmiddels ook 2x uitgeleverd, van 1 klant ook erg positieve reacties, van de andere klant verwacht ik dit weekend wel een reactie van zijn bevindingen  8)

Kun je geen mooie powerbuy organiseren voor de forumleden.  :angel:
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

H&C Hifi

Quote from: RvD on October 19, 2019, 01:07:14
Kun je geen mooie powerbuy organiseren voor de forumleden.  :angel:

Als je interesse hebt kun je altijd een berichtje sturen natuurlijk.

Dura

Dacht al dat het aan mij lag. Ik beschadigde de USB poort van mijn BluOS module waarin de wifi antenne gaat een besloot van de nood een deugd te maken door de module maar eens met ethernet aan te sluiten.
Duidelijk meer robuust en ruimtelijk geluid.
Nieuwsgierig naar wat er nog meer mogelijk was wilde ik ook mijn Nvidia Shield TV van de wifi naar de kabel verplaatsen. Dus een switch gekocht. Resultaat: beter beeld op de tv apps (YouTube, Netflix, NLziet) maar rommeliger geluid. Moet dus de switch zijn.
Wel veel, 400,- jammer dat er geen Audioquest Jitterbug bestaat voor ethernet.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

naish123

Een IFI voeding op je switch doet al wonderen.

DVDmartinDVD

De AQVOX SE gaat bij mij nooit meer de deur uit. Samen met Roon een must have voor streamen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Dura

Quote from: naish123 on November  1, 2019, 16:36:05
Een IFI voeding op je switch doet al wonderen.
Gas ik eens naar kijken. Ik heb nog wat vergeleken tussen wel en niet een switch en het verschil was zeer hoorbaar. Zonder switch zit de streamer direct aan een extender wat ik overigens ook mijn twijfels over heb. Er zit een klein scherp randje in mijn set die er over de wifi niet zit.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Binnenkort heb ik een demo unit beschikbaar:



CineMike GEL-1051 inclusief SFP-poort. Voordeel van deze switch en sowieso de aanpassingen is dat de voeding intern zit en geoptimaliseerd is voor de rest van hardware inclusief clocks en mainboard.

Volgt een nog een apart topic.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jinsu

Vik a.u.b. in het vervolg in het sponsor gedeelte posten.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kerkhoffd

#45
Alpha-Audio heeft 30 november jl. een blinde luistertest van verschillende switches georganiseerd met enkele van hun testlezers. Uitkomst is dat er verschillen inderdaad hoorbaar zijn, de duurste switch niet het beste scoort en een standaard switch in de middenmoot zit. De Silent Angel Bonn N8 zit in de top 3.

https://www.alpha-audio.nl/review/zeven-switches-voor-streaming-audio-getest-blind/

Er is gekozen voor het gebruik van de standaard bijgeleverde voeding. Zou dus nog kunnen dat het toevoegen van een andere voeding nog wat extra geeft.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

#46
Jammer dat Alpha-Audio de Uptone-Audio EtherREGEN niet heeft meegenomen in de vergelijking. Op DevialetChat lees ik daar ook goede reviews van. Iemand op het htforum inmiddels al in het bezit van de EtherREGEN?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Quote from: StereoMike on October 16, 2019, 22:20:04
De Silent Angel had ik al op het netvlies maar volgende maand voegen we de Uptone EtherREGEN (first batch) al toe aan de collectie. Eens kijken of de uptone vergelijkbaar is met de SOtM sNH-10G.

Al meer inzichten hier mee opgedaan StereoMike? Eventueel ook vergeleken met de Silent Angel Bonn N8?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Soundsgood

Quote from: Kerkhoffd on December  3, 2019, 23:40:14
Jammer dat Alpha-Audio de Uptone-Audio EtherREGEN niet heeft meegenomen in de vergelijking. Op DevialetChat lees ik daar ook goede reviews van. Iemand op het htforum inmiddels al in het bezit van de EtherREGEN?

Ja. Ik heb de Bonn N8 niet getest in mijn set, maar tov mijn vorige switch, een Cisco 2960-8-TC, geeft de EtherRegen een verrassend grote upgrade in geluidskwaliteit. Ik gebruik de EtherRegen met de standaardvoeding. De Cisco 2960 staat bekend als een goede switch voor audiogebruik en is ooit voor deze toepassing ontdekt op de Linn en Naïm forums. In de Alpha Audio test zie je ook een Cisco switch eindigen in de top 3. De EtherRegen doet hier bij mij dus nog een flink schepje bovenop.
Dutch & Dutch 8c

Kerkhoffd

#49
Dank je voor je reactie Soundsgood. Dat is veelbelovende feedback. Zou mooi zijn als deze twee switches (Bonn en EtherREGEN) eens in één test vergeleken gaan worden. De Bonn zou dan de 'goedkoopste' zijn. EtherREGEN de iets duurdere.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio