Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Momenteel ik deze switch te leen. Maar ik ben bang dat het een blijvertje is.
De It-ers onder ons gaan kostend naar het toilet als ze horen over een stille switch terwijl zo'n ding alleen maar 1 en nullen moet verplaatsen.

Ik ben van "eerst zien dan geloven" maar het is echt waar dat muziek minder plat klinkt, meer gedetailleerd, plaatsing van de stem is ook beter, meer centraal, muziek heeft een zacht randje, minder scherp. Als ik dan terug ga naar mijn Linksys switch met IFI voeding dat klinkt het goed, alleen met de Bonn N8 klinkt de muziek interessanter en ben je meer geneigd te luisteren.

Iemand anders al ervaring met zo'n switch?

https://www.hifi.nl/artikel/28188/Review-Silent-Angel-Bonn-N8-ethernet-switches.html

frank2

Ik geloof je meteen maar vind t prijskaartje te absurd, een goede switch kost 30€ voeding 80€ en dat ten opzichte van de audio field switch die je test van 395€.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

naish123

Quote from: frank2 on October 15, 2019, 16:05:04
Ik geloof je meteen maar vind t prijskaartje te absurd, een goede switch kost 30€ voeding 80€ en dat ten opzichte van de audio field switch die je test van 395€.

Klopt, ik heb ook moeite met de prijs. Ik denk dan, misschien even wachten want er gaan misschien wel goedkopere alternatieven komen.

frank2

#3
 Ik heb net mijn standaard router Sitecom n300 met switch voeding vergeleken met een Netgear switch van 27,50€ voorzien van linieare voeding een voltkraft van 80€ en de verschillen zijn zeker aanwezig, meer ruimtelijkheid, beter detail, Wegsterven van geluid is beter, komt nog losser van de speakers. Voeding aangesloten met een goede stroomkabel, die ook weer verschil maakt...

NB ik gebruik overal belden cat kabels met telegartner die weer stuk beter klinken dan standaard cat kabel
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bama


myself

Quote from: frank2 on October 15, 2019, 16:05:04
Ik geloof je meteen maar vind t prijskaartje te absurd, een goede switch kost 30€ voeding 80€ en dat ten opzichte van de audio field switch die je test van 395€.
Herstel: een goede switch kosten 150 euro, plus dan je voeding van 80 euro. Dan is het gat met die switch van 395 al meteen een stuk kleiner [emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Dirk

Quote from: myself on October 15, 2019, 21:28:51
Herstel: een goede switch kosten 150 euro, plus dan je voeding van 80 euro.

los van de discussie of deze van TS beter is voor de SQ of niet...waarom zou een unmanaged 8-poort switch volgens jou in godsnaam 150€ moeten kosten  :dontgetit:
fwiw: ik heb net een nieuwe 16-poort (TP-Link Gigabit) rackswitch gekocht voor 55€
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

naish123

#7
Vanavond zitten luisteren samen met mijn jongste dochter van 13. Die haalde feilloos de Bonn switch er tussenuit. De andere switch is een gewone Linksys met Ifi voeding.
Geluid is veel meer open, levendiger maar ook rustiger.
Ik dacht ik luister samen, zij is niet bevooroordeeld. Maar helaas ik hoor het toch goed.

Roeru117

Interessant om te lezen. Ik heb de switch ook gezien en het lijkt mij een mooie upgrade van de standaard switch. De logica ontgaat me wel een beetje omdat het een netwerksignaal betreft, maar de reviews zijn onverdeeld positief. Misschien binnenkort maar eens een dealer benaderen...
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

bmateijsen

Quote from: Roeru117 on October 16, 2019, 17:19:20
Interessant om te lezen. Ik heb de switch ook gezien en het lijkt mij een mooie upgrade van de standaard switch. De logica ontgaat me wel een beetje omdat het een netwerksignaal betreft, maar de reviews zijn onverdeeld positief. Misschien binnenkort maar eens een dealer benaderen...

Je mag altijd even contact opnemen met mij als je hem wilt testen!

naish123

Ik ga de switch houden. Zat ook te denken: als dit een nieuwe streamer zou zijn van pakweg €1000 dan zou ik tevreden zijn met het betere geluid en zou ik het geld goed besteed vinden, maar nu staat er een "domme" switch voor veel minder en zou ik de verbetering ineens niet waard vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


StereoMike

Quote from: naish123 on October 16, 2019, 19:25:18
Ik ga de switch houden. Zat ook te denken: als dit een nieuwe streamer zou zijn van pakweg €1000 dan zou ik tevreden zijn met het betere geluid en zou ik het geld goed besteed vinden, maar nu staat er een "domme" switch voor veel minder en zou ik de verbetering ineens niet waard vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk
De Silent Angel had ik al op het netvlies maar volgende maand voegen we de Uptone EtherREGEN (first batch) al toe aan de collectie. Eens kijken of de uptone vergelijkbaar is met de SOtM sNH-10G.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Kerkhoffd

Ga dit topic ook volgen. Las op devialetchat ook al over de Uptone EtherREGEN. Ga denk ik zelf richting eindejaar besluiten wat ik nog zelf ga testen. Vooralsnog staat de Silent Angel switch hoog op mijn lijstje.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Ik heb ondertussen ook kennisgemaakt met de Silent Angel Bonn N8 switch :).

Op het moment dat ik via Nico (Maximus_Aurelius) goede verhalen over deze switch hoorde (die hem al had aangeschaft), zag ik op www.hifi.nl een (erg) positieve review. Alhoewel ik vanuit het verleden toch behoorlijk sceptisch was, heb ik via BB&G de mogelijkheid gekregen om deze switch thuis uit te proberen. Sinds vorige week woensdag hangt deze in mijn netwerk.

Ik heb in het verleden (al) de nodige moeite gedaan om mijn netwerk zo optimaal mogelijk op te bouwen om op een hoogwaardig niveau muziek vanaf de NAS te kunnen streamen. In het kort komt het erop neer dat internet binnenkomt via een router en dat via een galvanische ontkoppeling dat signaal naar een switch van het merk Zyxel gaat. Op deze switch zijn verder alleen de NAS en de Trinnov aangesloten (namelijk op de zgn. 'High-priority poorten'). Zowel de router, switch als NAS worden gevoed door gestabiliseerde voedingen. Tussen de NAS en de switch zit een AudioQuest Vodka RJ/E en tussen de switch en de Trinnov zit een AudioQuest Diamond RJ/E. Alles op orde zou je denken... toch? :popcorn:

Meteen nadat ik woensdag de Silent Angel switch had aangesloten hoorde ik een verschil tov mijn Zyxel switch, maar ik wilde daar nog geen waardeoordeel aan toekennen. Donderdagavond hetzelfde, muziek luisteren en gewoon ervaren (tja, toch duidelijk een verschil). Afgelopen zaterdagavond ben ik bewust gaan vergelijken (A/B). Een paar tracks via de Zyxel en daarna via de Silent Angel.

Mijn conclusie (in mijn set-up en met mijn oren): De Silent Angel laat duidelijk meer details en definitie horen, geeft meer lucht om de instrumenten en heeft een positieve invloed op het stereobeeld, verder ervaar ik de weergave als (nog) meer natuurlijk. De switch laat in mijn situatie ook wat meer (top)hoog horen. Bij sommige nummers wordt dat soms net iets te veel (ik heb, met mijn huidige switch, de targetcurve zo ingesteld dat het hoog nooit 'te scherp' wordt, ten koste van wat extra fijn detaillering in het hoog), bij de Silent Angel gaat ie nu soms over het randje (maar dat is met de Trinnov simpel op te lossen mbt de target curve).

Gisteravond kwam een (ex)collega van me op bezoek die momenteel ook bezig is met zijn netwerk en streaming. Eerst naar de Zyxel geluisterd, daarna naar de Silent Angel. A/B-vergelijk en ook voor hem een onmiskenbaar duidelijk hoorbaar verschil (in het voordeel van de Silent Angel). Toen hebben we de 'fout' gemaakt om zijn switch ook nog even in de set-up te hangen. Een Netgear van ruim E100, maar dat werd voor ons allebei een deceptie c.q. openbaring. Ongelofelijk hoeveel slechter de weergave werd door de Silent Agent te vervangen door de Netgear (incl. oorspronkelijke voeding, dus geen gestabiliseerde voeding). Helaas had ik geen geschikte gestabiliseerde voeding beschikbaar, maar het verschil was onverwachts significant.

Moraal van dit verhaal... Ja, nullen en enen en een switch geeft alleen maar signaal door. Als je daarvan overtuigd bent, prima wat mij betreft laat je een potentiele kans op een verbeterde audioweergave liggen. Mijn gevoel zei initieel ook dat E395 een hoop geld is voor 'slechts een switch', maar als ik hoor wat het extra brengt, dan is het voor dat geld (voor mij althans) echt een 'no-brainer' 8).

Voor iedereen die er voor open staat, zou ik zeggen: 'ga het proberen er ervaar zelf wat het doet in jouw set-up en of het jou de investering waar is'.

De Silent Angel Bonn N8 switch is ondertussen een vast onderdeel van mijn set-up geworden. Om dit te vieren heb ik een tweede AudioQuest Diamond RJ/E besteld. Voor mij is streamen 'by-far' het belangrijkste medium om muziek te luisteren en het is zonde om dat niet alles helemaal op orde te hebben (mede gezien de rest van de set-up). :colgate:

Veel luisterplezier!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

naish123

Goed verhaal, Jan.
Voor mij is streamen ook het belangrijkste medium geworden om muziek te luisteren en de Silent Angel is een hele mooie verbetering.

blue-eyes

Is er ook verbetering als je sec tussen je afspeel apparaat en het netwerk deze switch plaatst?

Dus in mijn geval de aansluiting van de Linn DSM op het netwerk niet meer doet, maar de netwerkkabel nu in deze switch stopt, en vandaar een kabel in de Linn?


Als dat zo is, kan er dan geen device met 1 poort worden gemaakt wat hetzelfde doet als deze switch?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

myself

Quote from: Jean Sibelius on October 17, 2019, 16:33:40
Hoi allemaal,

Ik heb ondertussen ook kennisgemaakt met de Silent Angel Bonn N8 switch :).

Op het moment dat ik via Nico (Maximus_Aurelius) goede verhalen over deze switch hoorde (die hem al had aangeschaft), zag ik op www.hifi.nl een (erg) positieve review. Alhoewel ik vanuit het verleden toch behoorlijk sceptisch was, heb ik via BB&G de mogelijkheid gekregen om deze switch thuis uit te proberen. Sinds vorige week woensdag hangt deze in mijn netwerk.

Ik heb in het verleden (al) de nodige moeite gedaan om mijn netwerk zo optimaal mogelijk op te bouwen om op een hoogwaardig niveau muziek vanaf de NAS te kunnen streamen. In het kort komt het erop neer dat internet binnenkomt via een router en dat via een galvanische ontkoppeling dat signaal naar een switch van het merk Zyxel gaat. Op deze switch zijn verder alleen de NAS en de Trinnov aangesloten (namelijk op de zgn. 'High-priority poorten'). Zowel de router, switch als NAS worden gevoed door gestabiliseerde voedingen. Tussen de NAS en de switch zit een AudioQuest Vodka RJ/E en tussen de switch en de Trinnov zit een AudioQuest Diamond RJ/E. Alles op orde zou je denken... toch? :popcorn:

Meteen nadat ik woensdag de Silent Angel switch had aangesloten hoorde ik een verschil tov mijn Zyxel switch, maar ik wilde daar nog geen waardeoordeel aan toekennen. Donderdagavond hetzelfde, muziek luisteren en gewoon ervaren (tja, toch duidelijk een verschil). Afgelopen zaterdagavond ben ik bewust gaan vergelijken (A/B). Een paar tracks via de Zyxel en daarna via de Silent Angel.

Mijn conclusie (in mijn set-up en met mijn oren): De Silent Angel laat duidelijk meer details en definitie horen, geeft meer lucht om de instrumenten en heeft een positieve invloed op het stereobeeld, verder ervaar ik de weergave als (nog) meer natuurlijk. De switch laat in mijn situatie ook wat meer (top)hoog horen. Bij sommige nummers wordt dat soms net iets te veel (ik heb, met mijn huidige switch, de targetcurve zo ingesteld dat het hoog nooit 'te scherp' wordt, ten koste van wat extra fijn detaillering in het hoog), bij de Silent Angel gaat ie nu soms over het randje (maar dat is met de Trinnov simpel op te lossen mbt de target curve).

Gisteravond kwam een (ex)collega van me op bezoek die momenteel ook bezig is met zijn netwerk en streaming. Eerst naar de Zyxel geluisterd, daarna naar de Silent Angel. A/B-vergelijk en ook voor hem een onmiskenbaar duidelijk hoorbaar verschil (in het voordeel van de Silent Angel). Toen hebben we de 'fout' gemaakt om zijn switch ook nog even in de set-up te hangen. Een Netgear van ruim E100, maar dat werd voor ons allebei een deceptie c.q. openbaring. Ongelofelijk hoeveel slechter de weergave werd door de Silent Agent te vervangen door de Netgear (incl. oorspronkelijke voeding, dus geen gestabiliseerde voeding). Helaas had ik geen geschikte gestabiliseerde voeding beschikbaar, maar het verschil was onverwachts significant.

Moraal van dit verhaal... Ja, nullen en enen en een switch geeft alleen maar signaal door. Als je daarvan overtuigd bent, prima wat mij betreft laat je een potentiele kans op een verbeterde audioweergave liggen. Mijn gevoel zei initieel ook dat E395 een hoop geld is voor 'slechts een switch', maar als ik hoor wat het extra brengt, dan is het voor dat geld (voor mij althans) echt een 'no-brainer' 8).

Voor iedereen die er voor open staat, zou ik zeggen: 'ga het proberen er ervaar zelf wat het doet in jouw set-up en of het jou de investering waar is'.

De Silent Angel Bonn N8 switch is ondertussen een vast onderdeel van mijn set-up geworden. Om dit te vieren heb ik een tweede AudioQuest Diamond RJ/E besteld. Voor mij is streamen 'by-far' het belangrijkste medium om muziek te luisteren en het is zonde om dat niet alles helemaal op orde te hebben (mede gezien de rest van de set-up). :colgate:

Veel luisterplezier!


Groeten, Jan
Heb je nog geprobeerd om de gestabiliseerde voeding van je oude switch op deze nieuwe switch te hangen/beluisteren?

Klinkt idd als een verbetering vd ruisvloer en daardoor meer details etc [emoji41]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

naish123

Quote from: Blue-Eyes on October 17, 2019, 17:27:58
Is er ook verbetering als je sec tussen je afspeel apparaat en het netwerk deze switch plaatst?

Dus in mijn geval de aansluiting van de Linn DSM op het netwerk niet meer doet, maar de netwerkkabel nu in deze switch stopt, en vandaar een kabel in de Linn?


Als dat zo is, kan er dan geen device met 1 poort worden gemaakt wat hetzelfde doet als deze switch?
Dat was ook mijn eerste gedachte maar misschien heeft men de ruimte van een grotere switch nodig om aanpassingen mogelijk te maken.
Ik heb ook de decoder van de tv erin geplugd. Scheelt weer een kabel naar de utp doos.
Maar de Silent Angel staat hier achter de switch  ( met Ifi voeding ) in de meterkast - utp wand doos - silent angel - Roon end point.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Maximus_Aurelius

Ik ben ook zeer tevreden met de Bonn N8. Wat Jan schrijft kan ik wel beamen.
De switch had ik al vrij snel in mijn set toegevoegd omdat het al heel snel een duidelijk hoorbaar verschil gaf in de klank. Meer ruimtelijkheid, breder stereobeeld.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

#20
QuoteConclusie

Onze metingen laten zien dat er meettechnisch bar weinig verschil zit tussen een standaard switch en een audiofiele versie. De clock genereert niet minder jitter ín de streamers. Tevens laat de spectrale analyze zien dat er niet zozeer minder 'ruis' uit de spdif-uitgangen komt. Lastig. Weet echter dat dit géén luisterproef is... dat komt nog. En pas dan kunnen we écht conclusies trekken. To be continued!
Interessant

Jammer dat er geen foto's worden getoont hoe en waarmee is gemeten.
Heb wel eens foto's gezien hoe gemeten wordt (geen diff probes bijvoorbeeld, voedingsmetingen waarbij de probe aardedraad wordt gebruikt etc).

edit:
Ik zou graag een analyzer spectrum zien in het hoorbare gebied van deze switch vergelijkingen, niet van de rigol die ergens bij 9kHz begint.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Ik denk dat het niet gaat om de 1 en 0, maar eerder te maken heeft met de "noise" die meekomt via de switch.
Deze switch zal dan ook beter gebouwd zijn en daarom meer afscheiding hebben tussen zijn verschillende poorten en hierdoor komt er minder ruis mee.

Is de prijs daardoor correct, mja, ik denk dat je een switch voor minder gaat vinden in het "pro" segment die hetzelfde resultaat zal bekomen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

#22
Quote from: katwax on October 18, 2019, 12:43:01
Ik denk dat het niet gaat om de 1 en 0, maar eerder te maken heeft met de "noise" die meekomt via de switch.
Deze switch zal dan ook beter gebouwd zijn en daarom meer afscheiding hebben tussen zijn verschillende poorten en hierdoor komt er minder ruis mee.

Is de prijs daardoor correct, mja, ik denk dat je een switch voor minder gaat vinden in het "pro" segment die hetzelfde resultaat zal bekomen.
precies.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on October 18, 2019, 12:44:24
precies.
En daar is het volgens mij veel beter om deze "noise" eruit te halen bij het eindstation (streamer, dac, ...) indien het eindstation dit niet kan, kan je dit doen door er bv een Microrendu voor te plaatsen of zoals StereoMike zegt een Uptone.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

blue-eyes

#24
Ik heb een Ubiquiti switch, de 48 poorts POE. Duur, maar ik weet niet of je kan stellen dat een dure switch dat wel / automatisch doet?



De keten is bij veel mensen langer dan een router en een switch, mij dunkt dat je deze switch dan het beste in kan zetten als "kroonsteen" tussen de kabel en de bron?
Daarom ook mijn opmerking, vraag of je geen device kan maken die hetzelfde doet, maar dan met 1 aansluiting, 1 poort. Of?
Ik bedoel, het zal werken in het begin, maar in de keten komt er toch weer noise bij? Dan toch beter voor het laatste punt?

Mijn keten is fors langer:

glaskabel buiten KPN router - kabel - patchpaneel - kabel - patchpaneel - Ubiquiti router - glaskabel - Ubiquiti switch - kabel - patchpaneel - kabel - wall outlet - kabel - Linn DSM
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey