Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Zo fijn dat Amir er zijn licht weer op laat schijnen  :yawnee:
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

molle

Ik gebruik deze ondertussen ook al een maand en toch zeer tevreden met het resultaat!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Tabcam

Zegt niks zolang het niet met in vergelijk goedkopere (poep)componenten wordt uitgetest. Zegt vooral dat het met een goed component hoogstwaarschijnlijk niet nodig is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vik

#78
Min punt van de Silent Angel is de schakelende voeding. (Mooi verbloemd: Medical power adapter)  en de LAN aansluitingen zijn allemaal "shielded"

De Matrix die wordt gebruikt idem dito en dat zijn alweer 2 vervuilende schakels in een keten. Prima al die "blind" tests maar je doet je zelf te kort als je op basis hiervan een keuze maakt. (Test het uit in je eigen keten) Ik heb het al vaker aangehaald maar parallelle invloeden daar wordt nooit over gesproken. Je kan niet verwachten dat 1 geoptimaliseerd device in een keten alle problemen op lost.

Een beetje kort door de bocht deze uitspraak vind ik persoonlijk:

Needless to say, I cannot recommend the Silent Angel Bonn N8 audio grade switch (or any other switch like it).


Quote from: TabCam on April  3, 2020, 15:35:09
Een review op Audio Science Review. Geen verschil meet een Matrix Element i. Ben wel benieuwd hoe het werkt met veel apparatuur of andere apparatuur!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

katwax

Hangt allemaal af van hoe je het leest. Het klopt dat zijn test niet echt meet of de Silent Angel doet wat men beweert.
Wat de test wel duidelijk maakt en dat is ook mijn standpunt, als streamer (transport) goed in elkaar steekt (wat je wel mag verwachten voor die prijs) dan heeft alles wat je ervoor doet weinig zin.
Eigenlijk is het bij de DAC het allerbelangrijkste, daar moet signaal zuiver zijn want die gaat dit naar analoog omzetten.
Best te vergelijken met zeven, hoe vaak moet je iets zeven voor dat het perfect is? 1x, misschien 2x, maar dan stopt het toch (anders heb je foute zeef :))

Een netwerk component moet zijn functie als netwerk component vervullen en moet geen andere trukjes kunnen.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vik

Tegenwoordig ontkom je niet aan een switch (zeker niet met streaming) Elke vervuiling die je kunt minimaliseren is mee genomen. Punt die ik wil maken is dat je je niet blind moet staren op de test en indien mogelijk gewoon testen in je eigen set.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "truukjes" maar ook een switch kan door middel van de aarde een hoop rotzooi door sturen naar de randapparatuur. Ook een goed ontworpen streamer profiteert hiervan.


Quote from: katwax on April 10, 2020, 09:34:45
Hangt allemaal af van hoe je het leest. Het klopt dat zijn test niet echt meet of de Silent Angel doet wat men beweert.
Wat de test wel duidelijk maakt en dat is ook mijn standpunt, als streamer (transport) goed in elkaar steekt (wat je wel mag verwachten voor die prijs) dan heeft alles wat je ervoor doet weinig zin.
Eigenlijk is het bij de DAC het allerbelangrijkste, daar moet signaal zuiver zijn want die gaat dit naar analoog omzetten.
Best te vergelijken met zeven, hoe vaak moet je iets zeven voor dat het perfect is? 1x, misschien 2x, maar dan stopt het toch (anders heb je foute zeef :))

Een netwerk component moet zijn functie als netwerk component vervullen en moet geen andere trukjes kunnen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

rkwinkel

Heb zelf deze switch en gebruik deze naar volle tevredenheid. Had hiervoor een netgear en deze is duidelijk beter voor ht doeleinden.
Er zijn vast betere switches, maar deze zijn ook duurder. Voor mij is er geen reden om de duurdere switch aan te schaffen, want het verschil is marginaal. Maar dit moet iedereen zelf ontdekken, wat ook het leukste is om te doen.

katwax

Quote from: vik on April 10, 2020, 10:28:04
Tegenwoordig ontkom je niet aan een switch (zeker niet met streaming) Elke vervuiling die je kunt minimaliseren is mee genomen. Punt die ik wil maken is dat je je niet blind moet staren op de test en indien mogelijk gewoon testen in je eigen set.

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "truukjes" maar ook een switch kan door middel van de aarde een hoop rotzooi door sturen naar de randapparatuur. Ook een goed ontworpen streamer profiteert hiervan.
Ik bedoel met trukjes, dat de switch wordt aanbevolen voor ruis onderdrukking, reclocking, "beter signaal". Een switch moet datadoorvoer doen van punt a naar punt b, moet zorgen dat er geen (zo weinig mogelijk) wachttijden zijn, zo weinig mogelijk drops, voldoende bandbreedte en makkelijk te beheren.
Als ik lees over de Bonn switch is er weinig tot niets over de core switch functionaliteiten en enkel over secundaire bijdrage(die je al dan niet nodig hebt)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kerkhoffd

Quote from: vik on April 10, 2020, 10:28:04
Punt die ik wil maken is dat je je niet blind moet staren op de test en indien mogelijk gewoon testen in je eigen set.

Dit! Waarom test je niet zelf in je eigen luisteromgeving Katwax? Theoretiseren over dit onderwerp heeft weinig zin zonder. Of heb je dat al gedaan en kwam je tot de conclusie dat het in jouw set niets toevoegde? Dan heb ik dat gemist.

Viktor heeft overigens vast een punt dat het beter kan dan de Bonn N8. Vraag is tegen welke prijs en welke meerwaarde je daarvoor koopt. Is echt al het andere geoptimaliseerd in je set (ook stroom) en de akoestiek niet meer voor verbetering vatbaar (en het budget is beschikbaar) is een beter switch mogelijk een optie.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

rkwinkel

Als je beter wilt ben je echt een hoop meer centjes kwijt. De vraag is of dat het waard is en dat kun je alleen zelf beoordelen. Zeer content met deze switch.

katwax

Quote from: Kerkhoffd on April 10, 2020, 12:54:51
Dit! Waarom test je niet zelf in je eigen luisteromgeving Katwax? Theoretiseren over dit onderwerp heeft weinig zin zonder. Of heb je dat al gedaan en kwam je tot de conclusie dat het in jouw set niets toevoegde? Dan heb ik dat gemist.

Viktor heeft overigens vast een punt dat het beter kan dan de Bonn N8. Vraag is tegen welke prijs en welke meerwaarde je daarvoor koopt. Is echt al het andere geoptimaliseerd in je set (ook stroom) en de akoestiek niet meer voor verbetering vatbaar (en het budget is beschikbaar) is een beter switch mogelijk een optie.
Eerlijk is eerlijk, nee ik heb dit niet getest, puur omdat ik voor die prijs een switch koop die duidelijk in zijn functie als switch (core activiteiten) top presteert.
Ten tweede omdat ik componenten voorbij de switch (streamer + dac) gebruik die beide al zorgen voor wat de switch zou moeten doen. Dac is trouwens niet correct, in mijn geval maar is de Control, maar om het algemeen te houden noem ik het dac.
Het aanpassen van de streamer heeft bv in mijn geval weinig tot geen invloed gehad op het geluid, hoewel deze op papier en volgens tal van reivews een wereld van verschil zou maken, dus in mijn setup zal zo'n switch geen meerwaarde kunnen bieden.

Ben ik bereid om het te testen in mijn setup, tuurlijk als iemand mij wil overtuigen geen enkel probleem, maar ik ben 99% zeker dat je er niets van gaat merken, de test die Amir heeft gedaan bevestigd gewoon wat ik hierbij ook aanhaal. Als het verhaal achter de switch (richting van je set) voorzien is van componenten die de "ruis" er al uithalen, zo'n switch niets doet.
Trouwens uit de test van Amir kan je concluderen dat zijn streamer reeds de ruis onderdrukt, zijn andere switch net evengoed werkt als de Silent Bonn of dat de Silent Bonn niets bijdraagt. Ik ga er in dit geval vanuit dat zijn streamer de ruis eruit filtert. Je zou dit pas kunnen meten als je een toestel aansluit waarvan je zeker bent dat die geen ruis filtert en daarmee meten tov andere switch.

Om het nog verder te drijven kan je zelfs afvragen indien het wel verschil maakt of je volgende component (streamer) dan wel degelijk gebouwd is, maar dat ligt nogal gevoelig voor sommige :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: rkwinkel on April 10, 2020, 13:10:34
Als je beter wilt ben je echt een hoop meer centjes kwijt. De vraag is of dat het waard is en dat kun je alleen zelf beoordelen. Zeer content met deze switch.
Leg beter uit, wat zou er beter kunnen? We spreken over een switch hé
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rkwinkel

zou zeggen probeer en ervaar het. Er is echt een verschil waar te nemen tov een normale switch

Bama

Ik heb er ook 2 gekocht gewoon om zeker te zijn en omdat ik het gewoon leuk vind maar ik hoor geen verschil eerlijk gezegd.

jahtari

Voor de mensen die wel verschil menen te horen, hoeveel is dat in procenten uitgedrukt?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Quote from: Bama on April 10, 2020, 15:26:11
Ik heb er ook 2 gekocht gewoon om zeker te zijn en omdat ik het gewoon leuk vind maar ik hoor geen verschil eerlijk gezegd.
Dat is eerlijk, dus waarschijnlijk is het verder in je keten reeds "ruis vrij"? Gebruik je nog Linn als streamer?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: rkwinkel on April 10, 2020, 14:26:28
zou zeggen probeer en ervaar het. Er is echt een verschil waar te nemen tov een normale switch
Graag als iemand mij 1 wil lenen of komen testen hier. Zoals aangegeven ben ik zo goed als 100% zeker dat er in mijn setup geen verschil te merken is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

#92
Quote from: katwax on April 10, 2020, 16:00:31
Dat is eerlijk, dus waarschijnlijk is het verder in je keten reeds "ruis vrij"? Gebruik je nog Linn als streamer?

Klopt beiden.
Het is nu wachten op de update dat Roon rechtstreeks via de speakers kan en dan heb ik alleen nog een vv nodig voor mijn lp12.

vergeerr72

Quote from: jahtari on April 10, 2020, 15:52:01
Voor de mensen die wel verschil menen te horen, hoeveel is dat in procenten uitgedrukt?
4.21% Bij mij
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

vergeerr72

#95
Ik wilde niet dat jullie dachten dat ik zomaar maar wat riep [emoji6]. Ik zelf heb de bonn8 meegenomen met de mededeling die breng ik volgende week wel terug.

Bij mij gaf het direct een schoner geluid, zonder iets aan de klankkleur te veranderen. Mocht dus blijven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Quote from: vergeerr72 on April 10, 2020, 17:49:05
Ik wilde niet dat jullie dachten dat ik zomaar maar wat riep [emoji6]. Ik zelf heb de bonn8 meegenomen met de mededeling die breng ik volgende week wel terug.

Bij mij gaf het direct een schoner geluid, zonder iets aan de klankkleur te veranderen. Mocht dus blijven.
Ik nam de switch ook mee maar hij is niet meer terug gegaan. Ik ben er blij mee.

jahtari

Quote from: vergeerr72 on April 10, 2020, 17:43:41
4.21% Bij mij
En hoe verhoudt zich dat tot de aparte stroomgroep, audiofiele zekeringen, kabeldragers, netsnoeren, stekkers, interlinks, luidsprekerkabels, cd demagnetiseerder, dempingsvoetjes, antistatische sokken en oorreinigingsstokjes?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vergeerr72

En hoe verhoudt zich dat tot
de aparte stroomgroep: 7%
audiofiele zekeringen, 4-9%
kabeldragers, 0%
netsnoeren, 9%
stekkers, 2%
interlinks, 5-20%
luidsprekerkabels, 5-13%
cd demagnetiseerder. 0-8%
Nespa: 0-5%
dempingsvoetjes, gaia 11%
antistatische sokken: ligt eraan of je wel of geen kleren aan hebt.
oorreinigingsstokjes: bij mensen die geen verschil in een switch horen valt hier wel 80% te halen [emoji848]


Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

jahtari

Quote from: vergeerr72 on April 10, 2020, 19:32:31
En hoe verhoudt zich dat tot
de aparte stroomgroep: 7%
audiofiele zekeringen, 4-9%
kabeldragers, 0%
netsnoeren, 9%
stekkers, 2%
interlinks, 5-20%
luidsprekerkabels, 5-13%
cd demagnetiseerder. 0-8%
Nespa: 0-5%
dempingsvoetjes, gaia 11%
antistatische sokken: ligt eraan of je wel of geen kleren aan hebt.
oorreinigingsstokjes: bij mensen die geen verschil in een switch horen valt hier wel 80% te halen [emoji848]
En dat alles tot akoestiek en speakers?

Punt dat ik wil maken is dat de claims in dit topic van de mate van verschil ongeloofwaardig zijn. Als je zo'n verschillen stapelt over de hele keten, wordt dat nog erger.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub