Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teleflubbie

guys, let's agree to disagree.....

Velen van jullie hebben een subliem gevoel voor muziekaliteit en/of perfect gehoor.
Andere hebben gedegen technische kennis en baggage en benaderen e.a. wat 'rationeler'.

Ik val zeker niet in de eerste groep en probeer op dit forum dan ook veel te leren van mensen uit deze groep!
Als 'ruil' geef ik inzicht in de onderliggende technologie. Denk hier enig recht van spreken te hebben (TU Delft Electro & Digitale techniek).

Het enige wat ik (en volgens mij ook Raphie) proberen te bereiken is een rationele en kritische 'bespiegeling'.
O.a. om jullie te behoeden voor de vele 'charlatans' met mooie marketing stories, die helaas ook onderdeel zijn van onze hobby.
Doe er je voordeel mee, of niet.

Maar uiteraard is er veel meer gemoeit met onze hobby, dan puur de 'rationele' techniek.

Dus laten we als experiment beide werelden eens bij elkaar brengen, welicht brengt dit ons alle verder. Voorstel:
als iemand mij -na de coronaperiode- daadwerkelijk het verschil kan laten beleven van een Silent Angel, heb ik daar graag een fles wijn voor over!

That's all
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Raphie

#426
Quote from: Teleflubbie on January 10, 2021, 13:20:11
Velen van jullie hebben een subliem gevoel voor muziekaliteit en/of perfect gehoor.
Nou dat valt te betwijfelen, denk dat de mensen die een akkoorden schema van een track die ze beluisteren kan benoemen, hier op één hand te tellen zijn.  :D Wel dichten velen zichzelf "gouden oortjes" toe, maar dat is wéér een andere kwestie  ;)
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Kan het nu klaar zijn ?
Anders gaat er een slot op
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rkwinkel

Quote from: Raphie on January 10, 2021, 09:43:44
wat doet die dan? Meer lucht? Zwart? Grotere stage?  :D

Wat voor set heb jij eigenlijk ? Even uit interesse

Raphie

#429
Quote from: rkwinkel on January 10, 2021, 19:18:33
Wat voor set heb jij eigenlijk ? Even uit interesse
diverse, dit er er een van dik 50k€, dat is mog zonder instrumenten. maar het ook nog een set kef ls50 wireless, in de huiskamer
Natuulijk met een roon lifetime op een synology nas (volledig ssd)
In mijn studio heb ik alleen aan dacs al meer dan 20k€
Ik loop daar hier niet mee te pochen, maar zit daar op een volledig ontkoppelde vloer.
Ik weet écht wel waar ik het over heb, wat écht de investering waard is en wat audio foolery.
Vorige week nog een Moog One 16 gekocht van €8.500
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=178322.0;attach=320836;image
JBL PRX Power!

rkwinkel

Ik zie een mengpaneel , klopt dat ?

Raphie

JBL PRX Power!

rkwinkel

Quote from: Raphie on January 10, 2021, 19:29:33
o.a. De dacs zitten in de racks

Je hebt dus een studio. Dat is toch anders dan de gemiddelde huiskamer.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik wel degelijk een verschil hoor tov mijn netgear router (1 gb) en Asus router die ik nog steeds heb. Waarom zou ik anders extra geld uitgeven aan een router als er geen verschil was waar te nemen.

Raphie

#433
Quote from: rkwinkel on January 10, 2021, 19:36:00
Je hebt dus een studio. Dat is toch anders dan de gemiddelde huiskamer.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik wel degelijk een verschil hoor tov mijn netgear router (1 gb) en Asus router die ik nog steeds heb. Waarom zou ik anders extra geld uitgeven aan een router als er geen verschil was waar te nemen.
tja, ik kan daar antwoord opgeven, maar doe dat maar even niet. Het e.e.a is hierboven al duidelijk uitgelegd, ga geen herhaling van zetten doen.
JBL PRX Power!

twani

Quote from: El Nino on January 10, 2021, 11:39:28
Dat is ook de reden dat je veelvuldig een ban hebt gekregen en indien je totaal geen behoefte hebt om op een normale manier met meningen en ervaringen van forumleden om te gaan, dan hoor je hier simpelweg niet thuis. Het is uiteindelijk aan de moderators om hierover een besluit te nemen, niet aan mij. Tot die tijd doe ik een beroep op je om je niet laatdunkend te uiten over mede forumleden.

Dit topic mag worden opgeschoond met betrekking tot de niet relevante zaken.

Pedant, niks minder dan dat.

Bah.....

Yoda!

Even niet geweest hier en we zijn alweer 7 pagina's verder in dit blijkbaar controversionele topic  ;D

HuubF

Omdat ik een blauwe maandag een Topping D50s dac in huis heb gehad heb ik ook de bijbehorende P50 voeding in China besteld. Door problemen met de trekschuit kwam die echter 2 weken binnen nadat de Topping dac alweer de arena had verlaten.

Nou staan die jongens van Topping erom bekend dat ze hun zaakjes technisch goed voor elkaar hebben, dus ik heb die Topping P50 gewoon op de Silent Angel switch gezet. En ik denk dat dat goed uitpakt. De voeding kost 113 euro.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Broem

Ik heb nog een Ifi 5V 2,5 A lineaire voeding liggen. Kan ik die zonder problemen proberen op de Bonn Silent Angel? Zag dat de originele voeding 5V 1A is. Ben onvoldoende technisch onderlegd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

toetertje

Quote from: Broem on January 30, 2021, 15:57:07
Ik heb nog een Ifi 5V 2,5 A lineaire voeding liggen. Kan ik die zonder problemen proberen op de Bonn Silent Angel? Zag dat de originele voeding 5V 1A is. Ben onvoldoende technisch onderlegd.

Ja hoor, dat kan prima. Er zal niet meer stroom gaan lopen, dan de switch vraagt.

El Nino

Vandaag de Silent Angel F1 voeding binnengekregen en de Silent Angel Roon server....., die kan ik dan mooi met m'n NUC vergelijken. Verder de Cystal netwerk kabel. Alles aangesloten en draait....... Eerste indruk: meer dynamiek en laag en verbeterde ruimtelijkheid.......

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Broem

Quote from: toetertje on January 30, 2021, 16:04:03
Ja hoor, dat kan prima. Er zal niet meer stroom gaan lopen, dan de switch vraagt.

Thanx. Meende al zoiets te hebben gelezen. Zocht nog 'n bevestiging.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

KraaijCheck

Quote from: El Nino on January 30, 2021, 16:09:14
Vandaag de Silent Angel F1 voeding binnengekregen en de Silent Angel Roon server....., die kan ik dan mooi met m'n NUC vergelijken. Verder de Cystal netwerk kabel. Alles aangesloten en draait....... Eerste indruk: meer dynamiek en laag en verbeterde ruimtelijkheid.......
Welke netwerkkabel van Crystal?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

KraaijCheck

Quote from: El Nino on January 30, 2021, 16:44:35
Diamond Reference versie...
Mooi!

Ben wel benieuwd wat je van de Rhein Z1 vind tov je huidige NUC.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

El Nino

#445
Omdat het gewoon een mooie kabel is voor kabelliefhebbers zoals jij.... :D
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

KraaijCheck

Want ik vind het een mooie kabel [emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

El Nino

Hans draait met 2 ultra afgeschermde gebalanceerde koperen 2V dynamodraden en de rest is daar inferieur aan.... ;)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

chansig

#448
Quote from: KraaijCheck on January 30, 2021, 16:49:35
Want ik vind het een mooie kabel [emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

:D

Gelukkig...ik dacht dat dat even dat je hem zelf had gebruikt had in je set en hem de ruim 1600 euro de moeite waard vond...dit ivm de verschillen in beter laag, betere dynamiek, betere plaatsing, betere diepte etc.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pathos

En wat zijn nu je bevindingen?

Quote from: El Nino on January  9, 2021, 07:58:25
Indien de kwaliteit van de netwerkkabel van invloed gaat zijn op je geluidskwaliteit, dan heeft het de voorkeur om deze in de buurt van je streamer te plaatsen. Dan kun je met een relatief korte, kwalitatief goede netwerkkabel de N8 switch met je streamer gaan verbinden.

Maar goed er zijn ook mensen die zeggen dat dat geen enkele invloed heeft omdat een netwerkkabel alleen 0 en 1 verstuurd, dus in dat geval kun je dan je switch in je meterkast plaatsen.

Binnenkort ga ik het volgende testen:

  • N8 met standaard netwerkkabel
  • N8 met F1 voeding (ook van Silent Angel)
  • N8 met Crystal Connect Netwerkkabel
  • N8 met F1 voeding EN Crystal Connect netwerkkabel

Indien het een verbetering brengt dan blijft het staan en anders niet, zo simple zit het ook wel weer in elkaar.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.