Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Quote from: myself on April 20, 2020, 21:35:48
Das eigenlijk nog wel een goed idee, om eens de meraki te testen met n andere stroomkabel. Nog niet aan gedacht.
En als voorbeeld: de meraki kan ook power over ethernet bieden, en waar dan huistuin en keuken switches ervoor kiezen om 1 voeding te gebruiken voor het switch gedeelte EN het POE gedeelte, zie je bij deze meraki dat hij 2 aparte voedingen heeft.
Dat geeft ook wel aan dat daar in het ontwerp veel meer rekening is gehouden met stabiele voedingen en voorkomen van interferentie etc tussen beide onderdelen.
Als je geen POE gebruikt kun je ervoor kiezen dit deel uit te schakelen. Overigens zit er een verrassend goede klok in de Meraki. De afscherming en koeling zijn ook goed op orde.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

simonp

Quote from: katwax on April 21, 2020, 09:44:56
Ok ieder zijn "geloof" zeker.
Het zal bij mij gewoon slecht zijn en daarom hoor ik het niet.

Ik heb nooit gezegd dat het bij jouw slecht klinkt, maar ik weet (en dat is geen geloof) dat kabels voedingen en ook de switch er wel toe doen. Prima als dat jou ding niet is, heel fijn als je tevreden bent. Je hebt een prachtige installatie en daar wil ik niets op afdingen.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

simonp

#152

Hoe zit dat met het abonnement wat je moet hebben bij een Meraki? Is dat echt nodig om deze te gebruiken..
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

CZ79

Als je hem wilt configureren en beheren dan wel, als unmanaged switch heb je geen licentie nodig
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

katwax

Quote from: cz79 on April 21, 2020, 11:01:15
Als je hem wilt configureren en beheren dan wel, als unmanaged switch heb je geen licentie nodig
En updates niet te vergeten en je kan zeggen als het werkt heb ik dit niet nodig, maar dit is ook voor security patches
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

chansig

Bij de test van Aplha geven ze ook aan dat je set en akoestiek goed moet zijn om de kleine verschillen te kunnen duiden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Quote from: katwax on April 21, 2020, 11:54:42
En updates niet te vergeten en je kan zeggen als het werkt heb ik dit niet nodig, maar dit is ook voor security patches
Begrijp ik, maar die updates en security patches heeft een unmanaged switch (vb Netgear GS308) ook niet, dus als je hem enkel intern als unmanaged inzet is het niet persé nodig
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

simonp

Quote from: chansig on April 21, 2020, 12:23:28
Bij de test van Aplha geven ze ook aan dat je set en akoestiek goed moet zijn om de kleine verschillen te kunnen duiden.

Gr. Hans

Ja het gaat om kleine verschillen.  Iets meer focus, detail, transienten, beter laag enz. Even vlug dit verschil duiden is alleen weggelegd voor de geoefende luisteraar. Maar die kleine verschillen maken het wel dat je meer gaat genieten. Dat is tenminste mijn beleving.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

chansig

De geoefende luisteraar werd dan niet specifiek genoemd. Maar hoort er ook bij.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

simonp

Gebruikten ze bij alpha d&d Kii of Grimm dan was het duidelijker geweest   :colgate:
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

chansig

Geen idee...maar van Kii en de Dutch & Dutch speakers weet ik dan wel dat het goed metende speakers zijn. Wanneer deze speakers dan met zorg in de gebruikte ruimte zouden zijn opgesteld dan zou het in mijn optiek wel voldoen aan een goede set icm ruimte.

Smaak laat ik er dan maar even buiten.....eigenlijk ook niet belangrijk bij een test waarin je wilt onderzoeken of er verschil is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

katwax

Quote from: cz79 on April 21, 2020, 12:43:45
Begrijp ik, maar die updates en security patches heeft een unmanaged switch (vb Netgear GS308) ook niet, dus als je hem enkel intern als unmanaged inzet is het niet persé nodig
Nee klopt, alleen door unamanged te gaan verlies je natuurlijk wel groot gedeelte van zijn mogelijkheden, maar die zijn mogelijk in een thuis situatie niet nodig. Als iemand uit de infrastructure IT gebruik ik thuis ook managed natuurlijk. Dit is tevens de reden waarom ik zeer sceptisch ben tov dit soort dingen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on April 21, 2020, 16:47:22
Nee klopt, alleen door unamanged te gaan verlies je natuurlijk wel groot gedeelte van zijn mogelijkheden, maar die zijn mogelijk in een thuis situatie niet nodig. Als iemand uit de infrastructure IT gebruik ik thuis ook managed natuurlijk. Dit is tevens de reden waarom ik zeer sceptisch ben tov dit soort dingen.
Het lijkt er eerder op dat cloud management niet meer mogelijk is. Wat je allemaal nog wel van de router/switch kan beheren staat niet duidelijk in de FAQ en is ook in dit topic een openstaande vraag.

Het lijkt erop dat je dat er zelfs features waren die je alleen lokaal kon doen en ik verwacht dat dan vrijwel alles kan. De cloud mangement functionaliteit is veel waarde toevoegen voor grote(re) bedrijven.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on April 21, 2020, 17:16:49
Het lijkt er eerder op dat cloud management niet meer mogelijk is. Wat je allemaal nog wel van de router/switch kan beheren staat niet duidelijk in de FAQ en is ook in dit topic een openstaande vraag.

Het lijkt erop dat je dat er zelfs features waren die je alleen lokaal kon doen en ik verwacht dat dan vrijwel alles kan. De cloud mangement functionaliteit is veel waarde toevoegen voor grote(re) bedrijven.
Lang geleden dat ik Meraki nog op aangeraakt, vroeger was het allesinds zo dat je de de beheersoftware niet meer kon gebruiken als je geen geldige licentie had, hierdoor was je dus niet meer in de mogelijkheid je switch (of AP) te beheren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

myself

Quote from: simonp on April 21, 2020, 10:35:29
Hoe zit dat met het abonnement wat je moet hebben bij een Meraki? Is dat echt nodig om deze te gebruiken..
Mijn 3 jaar abbo is vorige maand verlopen en hij doet het nog steeds :)
Zal straks eens kijken wat ik nu niet meer kan. Wat bijv niet meer zal werken is dat je een mail krijgt als de switch niet meer te benaderen is vanuit de controller (dus als je isp eens onderhoud aan hun netwerk doen)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

CZ79

Volgens mij kun je hem Niet lokaal beheren zonder de cloud controller
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

myself

ik kan nog lokaal inloggen op de switch. idd minder mogelijkheden maar kan bijv nog steeds poortsettings aanpassen, vlans aanpassen, traffic counters etc

maar niet meer de mooie dingen zoals traffic analyser over tijd, of de cabletester gebruiken etc..
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Rowdy

De originele voeding kun je nu vervangen door de Silent Angel Forester F1 lineaire voeding. Prijs is 395 euro. Er staat een test beschreven op hifi.nl.

Raymen

#168
Mooi ding

Maar zou een keces p3 ook een upgrade zijn tegenover de originele voeding dan de silent angel
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Kerkhoffd

Geloof dat Kemp de Silent Angel ook verkoopt met Keces upgrade. Zelf niet beluisterd, maar afgaande op hun mening lijkt het er op dat een Keces voeding ook een verbetering zou moeten (kunnen) zijn.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

#170
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de Silent Angel voeding.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123


vergeerr72

Quote from: naish123 on September 21, 2020, 12:53:46
Er staat een recensie op Hifi.nul

https://hifi.nl/artikel/29283/Review-Silent-Angel-Forester-F1-lineaire-voeding-voor-de-Bonn-N8.html

Van de week maar eens kijken of de voeding kan lenen.
Ik hoop dat dat lukt een benieuwd naar jouw ervaringen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

700€ voor switch met voeding is wel behoorlijk aan de prijs, maar als je alles uit je netwerk wilt halen... en je eigen muziek en streamingdienst gaan ook via de switch...
Gelukkig heb ik geen streamingdienst, en staat mijn eigen muziek 1 gb op een HD welke rechtstreeks aangesloten is aan de auralic. Zo kun je dus besparen op zo'n dure switch.
En ja hier staat ook een switch een netgear met een goede linieare voeding wat ook een verschil maakte.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vergeerr72

Quote from: frank2 on September 21, 2020, 15:27:17
700€ voor switch met voeding is wel behoorlijk aan de prijs, maar als je alles uit je netwerk wilt halen... en je eigen muziek en streamingdienst gaan ook via de switch...
Gelukkig heb ik geen streamingdienst, en staat mijn eigen muziek 1 gb op een HD welke rechtstreeks aangesloten is aan de auralic. Zo kun je dus besparen op zo'n dure switch.
En ja hier staat ook een switch een netgear met een goede linieare voeding wat ook een verschil maakte.
1Gb? 1Tb mag ik hopen [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL