Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simonp

Hans van Beeckhuijzen heeft ook al wat vergeleken. De switch van Sotm en de EtherRegen. Hij was vrij uitgesproken over de resultaten  iemand die toch vrij voorzichtig is met zijn conclusies of uitspraken.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Quote from: Soundsgood on April 19, 2020, 11:20:24
Ik had een Cisco pro switch in gebruik en de EtherRegen is in mijn systeem een grote upgrade.
Heb nooit gezegd dat dit niet zo is, zoals eerder aangegeven spijtig genoeg is je streamer gevoelig aan mogelijke ruis (niet gebouwd om het te filteren), een switch moet goed zijn in de zaken waarvoor een switch dient en als hij dan bovendien nog ruis kan onderdrukken is dat mooi meegenomen.
Een volgens mij betere optie, is een streamer kopen die zelf de filtering perfect doet, dan kan je al dat geld steken in een goed werkend netwerk en je daarbij concentreren op een goede data flow. Uiteindelijk betalen we toch voor een streamer om te zorgen dat het muziek streamt en geen ruis :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

simonp

Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

Soundsgood

Quote from: katwax on April 19, 2020, 23:00:54
Heb nooit gezegd dat dit niet zo is, zoals eerder aangegeven spijtig genoeg is je streamer gevoelig aan mogelijke ruis (niet gebouwd om het te filteren), een switch moet goed zijn in de zaken waarvoor een switch dient en als hij dan bovendien nog ruis kan onderdrukken is dat mooi meegenomen.
Een volgens mij betere optie, is een streamer kopen die zelf de filtering perfect doet, dan kan je al dat geld steken in een goed werkend netwerk en je daarbij concentreren op een goede data flow. Uiteindelijk betalen we toch voor een streamer om te zorgen dat het muziek streamt en geen ruis :)
Let's agree to disagree.
Dutch & Dutch 8c

katwax

Quote from: simonp on April 19, 2020, 23:38:44
En de Allo doet dit wel perfect?
Dit is alvast iets waar ze veel rekening mee houden, maar zoals ik reeds heb geschreven merk ik weinig/geen verschil tussen de Allo en de vroeger HTPC. Dus ik mijn conclusie is dat de KC (digitale pad in de Kii) eigenlijk al veel eruit haalt.
Bij de test van Amir is dit ook duidelijk dat zijn streamer/transport dit doet en bij Bama zal het ook waarschijnlijk de Linn of Dutch&Dutch zijn die de rotzooi eruit haalt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: Soundsgood on April 20, 2020, 09:04:51
Let's agree to disagree.
Yes we can :)

Btw ik ben altijd bereid om te testen  en ook dat andere aanwezig zijn (als de Covid-19 regels dit terug toelaten), maar zonder het toestel natuurlijk eerst aan te schaffen aangezien ik vermoed dat het in mijn keten niets zal doen. Vind het dan ook niet eerlijk naar de verkoper toe dit toestel "te kopen" zonder de handelaar hiervan op de hoogte te brengen dat hij 99% zeker in return zal komen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

StereoMike

Quote from: katwax on April 20, 2020, 09:41:32
zoals ik reeds heb geschreven merk ik weinig/geen verschil tussen de Allo en de vroeger HTPC.
Als ik dit lees dan is er dus toch iets aan de hand.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

#132
Sinds een paar maanden heb ik twee Uptone EtherREGEN's in gebruik. Naar aanleiding van dit topic toch weer een paar keer geswitcht  ;D met de inmiddels roemruchte en 2ehands supergoedkope Meraki MS220-8p (twee exemplaren gekoppeld met een stukje fiber). Dan moet ik toch bekennen dat de Meraki's buitengewoon aangenaam zijn om naar te "luisteren". Ik heb ze nu beide voorzien van een stukje IsoTek Evo Premier stroomkabel en dan vind ik ze soms zelfs beter dan de EtherREGEN's. Ik heb ook de Allo USBridge Signature nog vergeleken met een leen exemplaar CocktailAudio X50Pro en beide laten een duidelijk verschil horen waarbij de Allo USBridge Signature zelfs gevoelig is voor de wisseling dan de CocktailAudio. Bij de AudioClub speler merk ik de minste invloed maar die heeft al een speciale ethernet bewerking (beetje vergelijkbaar met de EtherREGEN).
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

katwax

Quote from: StereoMike on April 20, 2020, 09:59:38
Als ik dit lees dan is er dus toch iets aan de hand.
?  Waaruit kan je dit afleiden?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: StereoMike on April 20, 2020, 10:39:48
Sinds een paar maanden heb ik twee Uptone EtherREGEN's in gebruik. Naar aanleiding van dit topic toch weer een paar keer geswitcht  ;D met de inmiddels roemruchte en 2ehands supergoedkope Meraki MS220-8p (twee exemplaren gekoppeld met een stukje fiber). Dan moet ik toch bekennen dat de Meraki's buitengewoon aangenaam zijn om naar te "luisteren". Ik heb ze nu beide voorzien van een stukje IsoTek Evo Premier stroomkabel en dan vind ik ze soms zelfs beter dan de EtherREGEN's. Ik heb ook de Allo USBridge Signature nog vergeleken met een leen exemplaar CocktailAudio X50Pro en beide laten een duidelijk verschil horen waarbij de Allo USBridge Signature zelfs gevoelig is voor de wisseling dan de CocktailAudio. Bij de AudioClub speler merk ik de minste invloed maar die heeft al een speciale ethernet bewerking (beetje vergelijkbaar met de EtherREGEN).
Welke wisseling bedoel je dat de Usbridge gevoelig voor is? Beide toestellen (Allo en CocktailAudio) via USB out?
Trouwens haal ik aan dat ik vermoed dat de grote speler in het verhaal de Kii control en eventueel verdere digitale pad is.

Voor alle duidelijkheid de Meraki is geen speciale Audio switch, Meraki is een lijn binnen Cisco dat gemaakt wordt met het oog op Cloud remote working/collaboration, dit heeft meer te maken met ease of use and bepaalde garanties naar multiple sessions etc. Zoals ik hiervoor al zei de core van een Switch en waar een pro/semi-pro switch beter in is dan de standaard "huis-tuin-keuken" toestellen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

StereoMike

Quote from: katwax on April 20, 2020, 11:32:53
?  Waaruit kan je dit afleiden?
Dat er kennelijk toch verschil te horen is tussen twee ogenschijnlijk technisch gelijke usb poorten van een htpc en de allo.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: katwax on April 20, 2020, 11:45:32
Welke wisseling bedoel je dat de Usbridge gevoelig voor is?
Wisseling van switch.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: katwax on April 20, 2020, 11:45:32
Beide toestellen (Allo en CocktailAudio) via USB out?
Ja, via USB out
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: katwax on April 20, 2020, 11:45:32
Trouwens haal ik aan dat ik vermoed dat de grote speler in het verhaal de Kii control en eventueel verdere digitale pad is.
Dat zal voornamelijk de Master speaker zijn i.p.v. Kii control. In de Master speaker wordt het digitale signaal zodanig bewerkt dat er weinig van het oorspronkelijke signaal overblijft. Overigens is daar natuurlijk niets mis mee (het resultaat telt) maar daarmee maskeer je het probleem alleen maar wat anderen aan de bron proberen op te lossen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: katwax on April 20, 2020, 11:45:32
Voor alle duidelijkheid de Meraki is geen speciale Audio switch,
Nee, daarom extra fijn dat het resultaat kennelijk vergelijkbaar is met een speciaal daarvoor ontworpen switch. Voor een paar tientjes 2e hands aan te schaffen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

katwax

Quote from: StereoMike on April 20, 2020, 13:08:15
Dat er kennelijk toch verschil te horen is tussen twee ogenschijnlijk technisch gelijke usb poorten van een htpc en de allo.
Ik zeg toch geen verschil of zeer weinig, als het er al is dan is het zeker niet opvallend genoeg om het te durven beweren dat er verschil is.

Quote from: StereoMike on April 20, 2020, 13:30:48
Dat zal voornamelijk de Master speaker zijn i.p.v. Kii control. In de Master speaker wordt het digitale signaal zodanig bewerkt dat er weinig van het oorspronkelijke signaal overblijft. Overigens is daar natuurlijk niets mis mee (het resultaat telt) maar daarmee maskeer je het probleem alleen maar wat anderen aan de bron proberen op te lossen.
Bewerkt? Je bedoelt de DSP dan? Dit hangt af van hoe je het insteld natuurlijk, maar de ruis is toch pas daarna bij de conversie in de DAC vast te stellen als deze aanwezig is. Vind trouwens het woord maskeren beetje misplaatst er wordt juist niets gemaskeerd, wat er is ga je horen, geen extra toevoegingen daar gaat men bij Kii prat op.
Dit verklaart dan inneens wat Bama heeft gemeld, want Dutch&Dutch doet hetzelfde qua DSP.
Dus eigenlijk wat jij zegt is dat indien je een DSP in je keten zet, je al die andere toestellen niet nodig hebt en dat zo'n switch etc eigenlijk een klein beetje dsp speelt?

Hetis dat nu net de bedoeling van oa Kii om alles digitaal te houden tot zo dicht mogelijk bij de speaker unit, omdat je digitaal de informatie in een zo perfect mogelijk vorm bij de unit brengt en de invloeden van buitenaf kan onderdrukken/droppen.

Ik wil niet beweren dat zo'n switch niets doet, maar verklaren waarom sommige dit wel waarnemen en andere niet, dit heeft te maken met de toestellen achter de switch in je keten. Indien 1 toestel in staat is dezelfde filtering toe te passen is zo'n switch overbodig, tevens is het zo dat zo'n switch meestal vroeg in de keten komt en er onderweg nog wat plaatsen zijn waar er terug "afval" toegevoegd kan worden aan het signaal.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

StereoMike

Quote from: katwax on April 20, 2020, 14:19:26
Bewerkt? Je bedoelt de DSP dan? Dit hangt af van hoe je het insteld natuurlijk, maar de ruis is toch pas daarna bij de conversie in de DAC vast te stellen als deze aanwezig is. Vind trouwens het woord maskeren beetje misplaatst er wordt juist niets gemaskeerd, wat er is ga je horen, geen extra toevoegingen daar gaat men bij Kii prat op.
Even vooropgesteld dat ik vind dat Kii Audio geweldige producten maakt. Waar het mij om gaat is dat juist het type product als producteigenschap heeft dat het in zekere zin het signaal zodanig bewerkt dat het zo goed mogelijk bij de externe DAC (Grimm MU1) of zelfs tot aan dac/versterker/speakergedeelte komt (Kii, Dutch & Dutch, Grimm en nog een paar actieve speakerbouwers). Dat is ook logisch want als audiobouwer wil je zoveel mogelijk invloed houden op het eindresultaat en toch de mondige consument de keus laten om rommel sorry audiocomponenten aan te sluiten op jouw product. De toevoeging zit in de filtering, reclocking, interpolatie etc etc van het signaal. Uiteraard doen we dit al zolang er digitaal signaal bestaat alleen nu met iets meer rekenkracht zoals de Kii nu in huis heeft.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

katwax

Quote from: StereoMike on April 20, 2020, 15:36:41
Even vooropgesteld dat ik vind dat Kii Audio geweldige producten maakt. Waar het mij om gaat is dat juist het type product als producteigenschap heeft dat het in zekere zin het signaal zodanig bewerkt dat het zo goed mogelijk bij de externe DAC (Grimm MU1) of zelfs tot aan dac/versterker/speakergedeelte komt (Kii, Dutch & Dutch, Grimm en nog een paar actieve speakerbouwers). Dat is ook logisch want als audiobouwer wil je zoveel mogelijk invloed houden op het eindresultaat en toch de mondige consument de keus laten om rommel sorry audiocomponenten aan te sluiten op jouw product. De toevoeging zit in de filtering, reclocking, interpolatie etc etc van het signaal. Uiteraard doen we dit al zolang er digitaal signaal bestaat alleen nu met iets meer rekenkracht zoals de Kii nu in huis heeft.
Hiermee ben ik het eens, maar dan zou je als audiobouwer toch als 1 van de eerste aandachtspunten moeten hebben dat je enkel de benodigde data gebruikt en alle "ruis/rommel" laat vallen. Dus is ook de verwachting die ik dan zou leggen bij transport/streamer en dac, maar niet bij een switch, want die zijn functie is om de data die over het netwerk gaat zo snel mogelijk af te leveren op de juiste plek.

-Doet de SA Bonn iets, waarschijnlijk anders zouden andere dat niet waarnemen
-Zal de SA Bonn in iedere setup invloed hebben -> Nee, indien deze filtering ergens anders in de setup dichter bij de speaker gedaan wordt (na de switch) zal er geen verschil hoorbaar zijn
-Is een switch de juiste plek om dit aan te pakken -> Hangt af van wat er daarna nog allemaal tussen het pad vanaf de switch tot aan de speaker gebeurt, bron die bv op je voorversterker zit (tv, ps4, ...) kan dan terug "rommel" in de keten smijten en daar gaat de switch niets aan kunnen doen
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

vergeerr72

#143
Quote from: katwax on April 20, 2020, 17:55:47
Hiermee ben ik het eens, maar dan zou je als audiobouwer toch als 1 van de eerste aandachtspunten moeten hebben dat je enkel de benodigde data gebruikt en alle "ruis/rommel" laat vallen. Dus is ook de verwachting die ik dan zou leggen bij transport/streamer en dac, maar niet bij een switch, want die zijn functie is om de data die over het netwerk gaat zo snel mogelijk af te leveren op de juiste plek.

-Doet de SA Bonn iets, waarschijnlijk anders zouden andere dat niet waarnemen
-Zal de SA Bonn in iedere setup invloed hebben -> Nee, indien deze filtering ergens anders in de setup dichter bij de speaker gedaan wordt (na de switch) zal er geen verschil hoorbaar zijn
-Is een switch de juiste plek om dit aan te pakken -> Hangt af van wat er daarna nog allemaal tussen het pad vanaf de switch tot aan de speaker gebeurt, bron die bv op je voorversterker zit (tv, ps4, ...) kan dan terug "rommel" in de keten smijten en daar gaat de switch niets aan kunnen doen

Ieder stap zou moeten zorgen dat de rotzooi buiten blijft en er geen nieuwe bijkomt.

Dus ook switches, die doen allemaaal hun ding gewoon goed, de data afleveringen. Alleen bleef het daar maar bij...  Vandaar afschermen en een goede voeding.

De streamer zal hetzelfde moeten doen met als iedere stap erna.  Er valt volgende mij niet te ontkennen dat er genoeg binnen de keten gebeurt  waardoor de streamer de poortwachter is die alles oplost.

In vergelijk met Corona is dat alleen de grenzen dichtgooien [emoji3]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Soundsgood

Quote from: katwax on April 20, 2020, 14:19:26
Ik zeg toch geen verschil of zeer weinig, als het er al is dan is het zeker niet opvallend genoeg om het te durven beweren dat er verschil is.
Bewerkt? Je bedoelt de DSP dan? Dit hangt af van hoe je het insteld natuurlijk, maar de ruis is toch pas daarna bij de conversie in de DAC vast te stellen als deze aanwezig is. Vind trouwens het woord maskeren beetje misplaatst er wordt juist niets gemaskeerd, wat er is ga je horen, geen extra toevoegingen daar gaat men bij Kii prat op.
Dit verklaart dan inneens wat Bama heeft gemeld, want Dutch&Dutch doet hetzelfde qua DSP.
Dus eigenlijk wat jij zegt is dat indien je een DSP in je keten zet, je al die andere toestellen niet nodig hebt en dat zo'n switch etc eigenlijk een klein beetje dsp speelt?

Hetis dat nu net de bedoeling van oa Kii om alles digitaal te houden tot zo dicht mogelijk bij de speaker unit, omdat je digitaal de informatie in een zo perfect mogelijk vorm bij de unit brengt en de invloeden van buitenaf kan onderdrukken/droppen.

Ik wil niet beweren dat zo'n switch niets doet, maar verklaren waarom sommige dit wel waarnemen en andere niet, dit heeft te maken met de toestellen achter de switch in je keten. Indien 1 toestel in staat is dezelfde filtering toe te passen is zo'n switch overbodig, tevens is het zo dat zo'n switch meestal vroeg in de keten komt en er onderweg nog wat plaatsen zijn waar er terug "afval" toegevoegd kan worden aan het signaal.

In dat geval opvallend dat @simonp met zijn Kii Three op de vorige pagina wel verbeteringen rapporteerde met de Bonn en de EtherRegen.
Dutch & Dutch 8c

simonp

Quote from: Soundsgood on April 20, 2020, 20:01:21
In dat geval opvallend dat @simonp met zijn Kii Three op de vorige pagina wel verbeteringen rapporteerde met de Bonn en de EtherRegen.

Inderdaad, ik snap er niets van. Misschien luister ik anders of heb ik andere verwachtingen en ben ik kritischer naar de geluidskwaliteit.

Ik heb hier een andere Kii three eigenaar op bezoek gehad. Hij speelde met een bluesound en wilde graag mijn setup horen.
Hij was helemaal overrompeld, het verschil was erg groot. De volgende dag werd zijn streamer meteen verkocht en stond er een auralic. En inmiddels klinkt het hier weer veel beter.

De Kii geeft standaard al een mooie kwaliteit, maar extra aandacht en mooie streamer geeft nog zoveel meer...

Waarschijnlijk is in de digitale keten ook zo,dat de zwakste schakel bepaalt wat er uit komt. Een slechte usb kabel of zo waardoor verschillen minder duidelijk worden. Het kan ook zijn dat er bij mij meer rotzooi op mijn netwerk zit.
Hoe zit het met de akoestiek, is deze wat minder of heb je er geen aandacht aan besteed dan wordt het moeilijk om meer focus of beter stereo beeld te horen.

Maar waarschijnlijk is katwax minder kritisch, of vind hij andere zaken belangrijker. Ieder zijn ding prima toch zo lang je maar tevreden bent.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

myself

Quote from: StereoMike on April 20, 2020, 10:39:48
Naar aanleiding van dit topic toch weer een paar keer geswitcht  ;D met de inmiddels roemruchte en 2ehands supergoedkope Meraki MS220-8p (twee exemplaren gekoppeld met een stukje fiber). Dan moet ik toch bekennen dat de Meraki's buitengewoon aangenaam zijn om naar te "luisteren". Ik heb ze nu beide voorzien van een stukje IsoTek Evo Premier stroomkabel en dan vind ik ze soms zelfs beter dan de EtherREGEN's.
Das eigenlijk nog wel een goed idee, om eens de meraki te testen met n andere stroomkabel. Nog niet aan gedacht.
En als voorbeeld: de meraki kan ook power over ethernet bieden, en waar dan huistuin en keuken switches ervoor kiezen om 1 voeding te gebruiken voor het switch gedeelte EN het POE gedeelte, zie je bij deze meraki dat hij 2 aparte voedingen heeft.
Dat geeft ook wel aan dat daar in het ontwerp veel meer rekening is gehouden met stabiele voedingen en voorkomen van interferentie etc tussen beide onderdelen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

katwax

Quote from: simonp on April 20, 2020, 21:23:48

Een slechte usb kabel of zo waardoor verschillen minder duidelijk worden.
Alles in je uitleg deed mij twijfelen tot ik dit zinnetje las.  :nowink:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

simonp

Inderdaad, slecht daar had moeten staan gewoon of standaard usb kabel.
Net zo goed als de kabel vanaf de voeding is ook de usb kabel belangrijk.
Dan zat ik met mijn uitleg precies in de goede hoek.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Quote from: simonp on April 21, 2020, 07:55:13
Inderdaad, slecht daar had moeten staan gewoon of standaard usb kabel.
Net zo goed als de kabel vanaf de voeding is ook de usb kabel belangrijk.
Dan zat ik met mijn uitleg precies in de goede hoek.
Ok ieder zijn "geloof" zeker.
Het zal bij mij gewoon slecht zijn en daarom hoor ik het niet.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543