Silent Angel Bonn N8 ethernet switch

Started by naish123, October 15, 2019, 15:54:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vergeerr72

Quote from: jahtari on April 10, 2020, 20:29:49
En dat alles tot akoestiek en speakers?

Punt dat ik wil maken is dat de claims in dit topic van de mate van verschil ongeloofwaardig zijn. Als je zo'n verschillen stapelt over de hele keten, wordt dat nog erger.
Het percentage is een mogelijke verbetering tov de bestaande set. Niet het procentuele aandeel in   de totale (optimale set). De vraag procentuele verbetering is dan ook een rare vraag.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

jahtari

Quote from: vergeerr72 on April 10, 2020, 20:33:54
Het percentage is een mogelijke verbetering tov de bestaande set. Niet het procentuele aandeel in   de totale (optimale set). De vraag procentuele verbetering is dan ook een rare vraag.
Nou als ik jouw lijstje snel optel is het met wat tweaks de helft beter? Dat geloof ik niet.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vergeerr72

#102
Nee. Dit is de procentuele verbetering ten opzichte van de huidige set. 

Een nieuwe voorversterker kan een nog grotere stap zijn ten opzichte van een huidige set.

Volgens mij ben jij op zoek naar het procentuele aandeel in het geheel?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Quote from: Bama on April 10, 2020, 17:21:00
Klopt beiden.
Het is nu wachten op de update dat Roon rechtstreeks via de speakers kan en dan heb ik alleen nog een vv nodig voor mijn lp12.
Welke speakers heb je nu, dacht ergens te lezen Dutch&Dutch.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

Quote from: katwax on April 11, 2020, 10:58:00
Welke speakers heb je nu, dacht ergens te lezen Dutch&Dutch.

Klopt, de 8c

vergeerr72

Quote from: Bama on April 10, 2020, 17:21:00
Klopt beiden.
Het is nu wachten op de update dat Roon rechtstreeks via de speakers kan en dan heb ik alleen nog een vv nodig voor mijn lp12.
Heb jij al eens een phonoversterker met een ADC overwogen?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Bama

Quote from: vergeerr72 on April 11, 2020, 11:38:44
Heb jij al eens een phonoversterker met een ADC overwogen?

Nee nog niet, aes uit zou ideaal zijn als dat bestaat.

vergeerr72

#107
Quote from: Bama on April 11, 2020, 11:50:47
Nee nog niet, aes uit zou ideaal zijn als dat bestaat.
De m2tech joplin heeft aes.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Bama

Quote from: vergeerr72 on April 11, 2020, 12:03:44
De m2tech joplin heeft aes.


Kende ik niet, interessant apparaat, bedankt voor de tip.

simonp

Bij mij staat nu enkele maanden deze Silent Angel switch. Mee gekregen om te proberen, ik stond er redelijk onbevangen tegenover. Maar al lange tijd ben ik mij bewust dat eigenlijk alles in de digitale keten er toe doet. Dat begon bij mij al een tijd geleden door de voeding van een squeezebox te vervangen en daarna ook een hiface te gebruiken, wat een verschil en het hield niet op. Kleine investeringen hadden relatief een grote impact op het geluid. Er zijn hier veel digitale bronnen gepasseerd en wat duidelijk was dat elke speler een ander geluidsbeeld liet zien. Soms beter ruimtelijk maar wat scherper of aangenamer maar minder detail. Vanaf de Microrendu met Uptone lps voeding begon het wel erg goed te worden. Daarna de Ultrarendu met Iso regen en Uptone lps1.2 voedingen, een steeds mooier geluidsbeeld meer focus en diepte. Ja ook de kabels en overige voedingen doen er toe. Het installeren van de Super Farad 3 voeding op mijn Roon Rock PC gaf weer een verbetering.

De switch heeft de zelfde soort invloed als een speciale lineaire voeding. Ik heb hier de Silent Angel en de Uptone Etherregen, beide zijn de moeite waard. De Etherregen gaat nog verder voegt nog meer detail toe, het nagalmen van instrumenten, de puurheid van stemmen. Het geeft een coherent en muzikaal geheel van een nieuw soort level. Ik ben hier nog niet mee uitgespeelt. Er moet nog een extra lineaire voeding voor de switch en ik ga nog wat experimenteren met kabels. Alle aandacht en verbeteringen in de digitale keten zijn zeer de moeite waard om te proberen, misschien is niet elke setup gevoelig voor deze tweaks maar bij mij in elk geval wel en ik verwacht voor heel veel liefhebbers.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

Kerkhoffd

Leuk om de vergelijking tussen Bonn N8 en EtherREGEN te lezen. Denk dat weinigen beide thuis in hun set met elkaar vergeleken hebben.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

simonp

Ja inderdaad,  op dit moment staan ze achter elkaar. De silent angel in de meterkast en de Etherregen bij de kii control.
Wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat streaming audio zoals tidal nu net zo goed klinkt of misschien zelfs beter dan de locale bestanden. Maar ik ben nog niet klaar met experimenteren. Er komt nog een extra voeding en nog wat meer veranderingen om te optimaliseren.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

WillyP

Goedenmiddag,

Inmiddels is het me wel duidelijk dat deze switch een aanwinst kan zijn voor een goede installatie met veel netwerkverbindingen, maar daar is de prijs ook naar. Bij de diverse bedrijven vind je de gangbare switches van merken als D-Link, Netgear, Linksys en vast nog meer, voor enkele tientjes.

Als je nu iets wil dat kwalitatief beter is dan deze instappers zonder uit te komen in de prijs- en kwaliteitsklasse van de Silent Angel Switch, waar kom je dan op uit? Wie heeft enkele suggesties?

Groet,

WillyP

frank2

#113
Een Netgear en een betere voeding een linieare, bijv een voltkraft te koop bij Conrad voor 85€ en t klinkt stuk beter, dan met switchvoeding die bijgeleverd is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

simonp

Quote from: WillyP on April 18, 2020, 13:43:52
Goedenmiddag,

Inmiddels is het me wel duidelijk dat deze switch een aanwinst kan zijn voor een goede installatie met veel netwerkverbindingen, maar daar is de prijs ook naar. Bij de diverse bedrijven vind je de gangbare switches van merken als D-Link, Netgear, Linksys en vast nog meer, voor enkele tientjes.

Als je nu iets wil dat kwalitatief beter is dan deze instappers zonder uit te komen in de prijs- en kwaliteitsklasse van de Silent Angel Switch, waar kom je dan op uit? Wie heeft enkele suggesties?

Groet,

WillyP

Deze (een tip van audiomaat);
https://www.audiomaat.nl/gs-308.html
Misschien kun je m nog wel ergen vinden. Moet versie v2 zijn geloof ik.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Quote from: WillyP on April 18, 2020, 13:43:52
Goedenmiddag,

Inmiddels is het me wel duidelijk dat deze switch een aanwinst kan zijn voor een goede installatie met veel netwerkverbindingen, maar daar is de prijs ook naar. Bij de diverse bedrijven vind je de gangbare switches van merken als D-Link, Netgear, Linksys en vast nog meer, voor enkele tientjes.

Als je nu iets wil dat kwalitatief beter is dan deze instappers zonder uit te komen in de prijs- en kwaliteitsklasse van de Silent Angel Switch, waar kom je dan op uit? Wie heeft enkele suggesties?

Groet,

WillyP
Als het over een switch gaat die je koopt voor zijn switch capaciteiten en niet omdat hij "speciaal" gemaakt is voor audio (lol), dan zou ik zeggen een Ubiquiti switches, Cisco (hun pro segment).
Dit is met het oog om een switch te kopen die zorgt voor vlotte netwerk traffiek en enkele extra netwerk functies.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kerkhoffd

Quote from: frank2 on April 18, 2020, 14:07:36
Een Netgear en een betere voeding een linieare, bijv een voltkraft te koop bij Conrad voor 85€ en t klinkt stuk beter, dan met switchvoeding die bijgeleverd is.

Nee dus Frank. Misschien in jouw luisteromgeving, met jouw setup en in jouw oren. In mijn setup klonk de set met de Bonn N8 (zelfs met bijgeleverde switchende voeding) in mijn oren beter dan de Netgear met lineaire voeding die ik daarvoor had. Ik vermoed door een betere galvanische scheiding van de componenten en mogelijk mijn smaak.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

#117
Alpha audia heeft recent een vergelijking gedaan met verschillende switches. De bonn kwam daarvook redelijk ( derde geloof ik) uit de test. Er was een 'normale' switch, Meraki,  die tweedehands erg betaalbaar moet zijn goed uit de test. Misschien aardig om even deze test op te zoeken. www.alpha-audio.nl/review/zeven-switches-voor-streaming-audio-getest-blind/
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Quote from: Kerkhoffd on April 18, 2020, 18:31:54
Nee dus Frank. Misschien in jouw luisteromgeving, met jouw setup en in jouw oren. In mijn setup klonk de set met de Bonn N8 (zelfs met bijgeleverde switchende voeding) in mijn oren beter dan de Netgear met lineaire voeding die ik daarvoor had. Ik vermoed door een betere galvanische scheiding van de componenten en mogelijk mijn smaak.

Ik schrijf niet dat de Netgear beter of gelijkwaardig is aan de Bonn. Geloof best dat de Bonn beter is, ik schrijf dat een Netgear met linieare voeding beter klinkt dan met bijgeleverde switchvoeding.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

jahtari

Quote from: vergeerr72 on April 18, 2020, 20:04:36
Alpha audia heeft recent een vergelijking gedaan met verschillende switches. De bonn kwam daarvook redelijk ( derde geloof ik) uit de test. Er was een 'normale' switch, Meraki,  die tweedehands erg betaalbaar moet zijn goed uit de test. Misschien aardig om even deze test op te zoeken. www.alpha-audio.nl/review/zeven-switches-voor-streaming-audio-getest-blind/
Dit is toch geen echte test? Sluit aan bij het andere gezwets op alpha audio, het is gewoon product en branche promotie.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

vergeerr72

Quote from: jahtari on April 19, 2020, 08:12:46
Dit is toch geen echte test? Sluit aan bij het andere gezwets op alpha audio, het is gewoon product en branche promotie.
Heb jij nog een suggestie waar je wel een echte test kan vinden?

Daarnaast lijkt een test waarbij het ene product beter gekwalificeerd dan het andere een vreemde vorm van product promotie. Zeker als een niet op audio gericht product de tweede plaats haalt.

Dit soort sites zullen inderdaad nooit de achterkant van hun tong laten zien. Een reviewer heeft belang bij een leverancier om reviewapparatuur beschikbaar te krijgen. Als je dat dan vervolgens volledig afbrand is de kans klein dat je de volgende keer weer iets krijgt. Met dit gegeven in je achterhoofd moet je zo'n review lezen. Dan nog kun je wel een voorkeur van een reviewer achterhalen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

katwax

Voor mij is de test duidelijk, Meraki is wat ik semipro en als je de scores per deelnemer bekijkt is deze het meest stabiel qua score. Het is ook wat ik hierboven reeds gemeld heb, dit is een switch die meer voorzien is op degelijke data tranfer binnen je netwerk andere merken zijn Ubuiqiti, Cisco (niet hun consumer range), .... Qua prijs zijn deze wel flink hoger dan de standaard Netgear, TPlink, ... (huis-tuin-keuken switch), maar in vergelijk met de "audio switches" zeker betaalbaar.
Grote verschil tussen de "audio switch" en de "semi-pro" is dat je bij de laatste zeer duidelijk via de details weet waarom je meer betaald en dat ze "beter/meer" kunnen dan hun "huis-tuin-keuken" broertjes, bij de "audio switch" is het beetje gokken kan net zo goed een TPlink zijn die ze aangepast hebben (zal er niet ver naast zitten).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

simonp

Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

Soundsgood

Quote from: katwax on April 19, 2020, 10:22:54
Voor mij is de test duidelijk, Meraki is wat ik semipro en als je de scores per deelnemer bekijkt is deze het meest stabiel qua score. Het is ook wat ik hierboven reeds gemeld heb, dit is een switch die meer voorzien is op degelijke data tranfer binnen je netwerk andere merken zijn Ubuiqiti, Cisco (niet hun consumer range), .... Qua prijs zijn deze wel flink hoger dan de standaard Netgear, TPlink, ... (huis-tuin-keuken switch), maar in vergelijk met de "audio switches" zeker betaalbaar.
Grote verschil tussen de "audio switch" en de "semi-pro" is dat je bij de laatste zeer duidelijk via de details weet waarom je meer betaald en dat ze "beter/meer" kunnen dan hun "huis-tuin-keuken" broertjes, bij de "audio switch" is het beetje gokken kan net zo goed een TPlink zijn die ze aangepast hebben (zal er niet ver naast zitten).

Ik had een Cisco pro switch in gebruik en de EtherRegen is in mijn systeem een grote upgrade.
Dutch & Dutch 8c

myself

Quote from: jahtari on April 19, 2020, 08:12:46
Dit is toch geen echte test? Sluit aan bij het andere gezwets op alpha audio, het is gewoon product en branche promotie.
Je hebt duidelijk die link niet goed bekeken want dan had je gelezen dat het een blinde test was, en gewone lezers het publiek/tester waren en ook dat iedereen zijn eigen switch had meegenomen. Dus nergens een bias naar commerciele belangen oid. Gewoon een eerlijke test en bleek ook wel dat de allerduurste switch NIET als beste naar voren kwam wat je bijna altijd ziet in gesponsorde tests.

De meraki heeft idd veel aandacht voor zn voeding, kan je ook via fiber aansluiten en klink nog eens heel goed


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip