Gezocht: USB->SPDIF converter

Started by Sander_Kaa, October 20, 2019, 19:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koei

Quote from: AudioEnZo on October 23, 2019, 08:54:41
Dan houdt het pad via de Singxer op voor je ;)
Wordt toch echt heel veel gebruikt tegenwoordig met uitstekend resultaat, de interfaces zijn qua impedantie netjes aangepast. Wel wordt geadviseerd de kabel zo kort mogelijk houden. Wellicht weegt het extern beter omzetten naar I2S op tegen het nadeel van de kabel. Hier klinkt het in ieder geval beter dan rechtstreeks USB of SPDIF in op de DAC.
Klinkt als een slechte implementatie van USB/SPDIF, want normaal zitten die verschillen 100dB+ onder de noisefloor.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

AudioEnZo

Zou kunnen dat de Singxer SU1 dit beter voor elkaar heeft ja. Ik heb echter wel dezelfde ervaring met bijv. de Matrix X-Sabre dac alsook de Holo Spring dacs èn ik ben zeker niet de enige die de I2S ingang van dacs beter vindt klinken, er zijn meer gebruikers op dit forum met deze ervaring.
Het zij zo, kan het ook niets aan doen verder.

Sander_Kaa

Komend weekend vervang ik mn simpele toslink mini kabel door een geleende kabel van merk Atlas, type Mavros Optical: https://www.atlascables.com/ic-digital-mavros-optical.html
Hiermee hoop ik de (binnen mn budget passende) limiet qua kwaliteit te horen van de optische ingang. Daarna verder testen met usb converter naar spdif danwel i2s. Voor de laatste heb sowiezo eerst een i2s kabel nodig met de juiste aansluiting aan de DAC-zijde, ipv eerder genoemde hdmi heeft mn dac een netwerkkabel vormige i2s ingang.