Bluesound Node 1 verkocht... En nu?

Started by Willi@m, October 8, 2019, 19:06:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Wat is ongeveer het budget waarin je zoekt?

Als ik even lekker mag preken voor eigen parochie: Lumin D2

Lumin D2 heeft een uitstekende APP en ondersteund veel streaming services. Ze zijn nu ook bezig om AmazonHD Music aan te gaan koppelen. Alleen komt de D2 wel met een prijskaartje, vandaar de eerste vraag :D

xlr8

TS geeft aan:

Quote from: Willi@m on October  8, 2019, 19:06:32
De cambridge is qua budget wel de max.

CXN is rond de 900-1000 euro dus dat zal dan wel de max zijn.

WickedGame

Quote from: xlr8 on October 10, 2019, 13:56:10
TS geeft aan:

CXN is rond de 900-1000 euro dus dat zal dan wel de max zijn.

Linn Majik DS uit zijn lijstje is toch duurder?

Anyway met 1000,- ga je geen Lumin halen inderdaad.

Willi@m

Idd 1000 euro zal dan de max zijn. Gebruikt mag ook. Dan valt de Linn er nog in. Ik heb contact met een sponsor voor de Arcam Cds50. Erg leuk apparaat.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

german

Ik gebruik zelf de CXN met JRiver en Gizmo app. Werkt prima.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Willi@m

Fijn om te horen. De cxn heeft toch mijn voorkeur. Ook omdat ik dan uit kan breiden met de cxa. Kwaliteit ligt toch een stukje hoger.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Kingpin

Primare NP5



Werkt op 5V/3.9W max ... ik zie mogelijkheden ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Willi@m

Leuk voor 't geld. Maar zonder dac en over tidal word ook niet gesproken.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Kingpin

Quote from: Willi@m on October 11, 2019, 18:15:06
Leuk voor 't geld. Maar zonder dac en over tidal word ook niet gesproken.
Idd zonder dac maar daar is de prijs ook naar.
Wel met ingebouwde chromecast, dus Tidal zal geen probleem zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: Kingpin on October 11, 2019, 20:41:37
Idd zonder dac maar daar is de prijs ook naar.
Wel met ingebouwde chromecast, dus Tidal zal geen probleem zijn.
Gapless playback is dan helaas mog steeds een probleem met chromecast tenzij Primare dat probleem heeft opgelost. Als dat zo is, koop ik er misschien wel ook één.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Hoe fraai een streamer voor de rest ook is, maar het ontbreken van gapless playback, is direct een deal breaker voor mij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Xander32 on October 12, 2019, 07:33:25
Hoe fraai een streamer voor de rest ook is, maar het ontbreken van gapless playback, is direct een deal breaker voor mij.
Dat geldt volgens mij alleen voor het chromecastgedeelte en voor zover ik weet voor alle chromecastapparaten. Voordeel is dat chromecast wel lossless kan streamen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Willi@m

Vanmorgen gelezen dat de Yamaha geen Mqa speelt. Aangezien ik met Tidal speel zou dat zonde zijn.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Willi@m

Even stil geweest... Het is een Node 2 geworden. Bewezen goed en betaalbaar. Vandaag een gebruikte opgehaald voor een leuke prijs. Vorige week een Audioquest Nrg kunnen kopen die hier dus leuk bij past. Al met al happy. Ik heb besloten om budget vrij te houden voor een speaker upgrade. Ik denk dat daar meer te halen valt ipv een streamer. Iedereen bedankt voor de hulp. Mvg
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Geertidow

Hebben NAIM streamers ook een goede app (en zo ja, ook met Android?)
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Hannibal_

William, goed bezig!

En mooie aankoop ook.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Willi@m

Quote from: Geertidow on November  7, 2019, 15:43:03
Hebben NAIM streamers ook een goede app (en zo ja, ook met Android?)

Ik hoor mijn vader niet klagen. Zelf geen ervaring. Hij speelt wel met een IPad. Google is your friend...
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

botsen

Quote from: Willi@m on November  6, 2019, 18:53:11
Even stil geweest... Het is een Node 2 geworden. Bewezen goed en betaalbaar. Vandaag een gebruikte opgehaald voor een leuke prijs. Vorige week een Audioquest Nrg kunnen kopen die hier dus leuk bij past. Al met al happy. Ik heb besloten om budget vrij te houden voor een speaker upgrade. Ik denk dat daar meer te halen valt ipv een streamer. Iedereen bedankt voor de hulp. Mvg

en, ervaar je verschillen met de node 1?

twani

Quote from: Geertidow on November  7, 2019, 15:43:03
Hebben NAIM streamers ook een goede app (en zo ja, ook met Android?)

De Naïm app is waanzinnig en superstabiel ook.

Blijvertje hier thuis, en dat al jarenlang..

Willi@m

Quote from: botsen on November  8, 2019, 13:23:38
en, ervaar je verschillen met de node 1?

Kom ik op terug. Ik heb nog geen tijd gehad. Verwacht het niet.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Geertidow

#48
Edit: citaat vergeten

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Quote from: twani on November  8, 2019, 16:45:56
De Naïm app is waanzinnig en superstabiel ook.

Blijvertje hier thuis, en dat al jarenlang..
Android ook?

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub