Nieuwe laser 4k ultra short projector van Optoma

Started by bartvv, October 7, 2019, 16:20:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartvv

In wat zeker de meest verwachte productintroductie van het jaar is, de UHZ65UST Smart 4K UHD Laser Cinema Projector.

Op de laatste ISE was er op de stand van Optoma al een prototype te zien, maar ik verwacht dat we binnen 2 weken vanaf nu eindelijk de nieuwe UHZ65UST projector kunnen gaan uitleveren.

De UHZ65UST is een laser 4k short throw projector. Deze projector kan je op een meubel zetten tegen de muur en dan direct op de muur projecteren. Omdat er ook al een speaker is ingebouwd is dit een heel mooi alternatief voor een TV. Eventueel kan je er een 100 inch ALR scherm van Optoma bij bestellen.

https://klankbart.nl/optoma-uhz65ust-4k-short-throw-projector/



Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

M

#1
Kan mooi een vervanger zijn van je tv, maar wat is de kwaliteit van het beeld? En overdag?

https://www.avsforum.com/epson-ls500-laser-projection-tv-debuts-cedia-2019/
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

SpeedyAndré

Ik neem aan dat dit geen native 4K panel is, vergelijkbaar met de Uhz65?
Geluid is wel geinig, dat zou ik voor films niet gebruiken als er al een surround opstelling is :)

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

home@the movies

we hebben dit toestel op de ISE gezien en in combinatie met een daylight scherm is dit een geweldige oplossing.
Wij hebben direct een pre order geplaatst voor dit mooie apparaat en van zodra ze uitgeleverd worden mogen jullie een uitgebreide review verwachten.
Deze projector zal ook op de Home Cinema happening in al zijn glorie te bewonderen zijn, ik kijk erg naar deze release uit omdat mijn verwachtingen hoog gespannen zijn, voor het prijskaartje wat hier aan vasthaakt kan dit voor heel wat mensen een zeer mooie oplossing zijn.

home@the movies

Quote from: Mayko on October  7, 2019, 17:12:14
Kan mooi een vervanger zijn van je tv, maar wat is de kwaliteit van het beeld? En overdag?

https://www.avsforum.com/epson-ls500-laser-projection-tv-debuts-cedia-2019/

De Epson is jammer genoeg niet echt wat men noemt "een schot in de roos" wat ik op IFA zag van dit toestel kon mij dan weer niet echt bekoren.

Davey

#5
Epson 2999 en de Optoma 3999.

Teejoo

#6
Ik zag bij Ekki Schmit dat de Epson ook vrij ver van de muur moest staan? Dan heeft het toch al geen zin?

home@the movies

Quote from: Teejoo on October  7, 2019, 19:40:46
Ik zag bij Ekki Schmit dat de Epson ook vrij ver van de muur moest staan? Dan heeft het toch al geen zin?

Dat klopt, ze hebben de bal een beetje misgeslagen met dit toestel vind ik.

bartvv

Quote from: SpeedyAndré on October  7, 2019, 18:11:17
Ik neem aan dat dit geen native 4K panel is, vergelijkbaar met de Uhz65?

We hebben het hier al vaker over gehad op dit forum, deze technologie voldoet aan de 4k standaard.

Optoma 4K Ultra HD provides four times as many pixels as Full HD 1080p. That's 8.3 million on screen pixels (3840 x 2160) bringing greater realism to every scene with increased depth and light and shadow detail. This allows you to sit closer to the screen for a truly immersive experience.

Bron: https://www.optoma.nl/projectortechnology/4K_UHD




Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

MOHTFAN

"Optoma's CinemaX P1 Native 4K DLP Short Throw Laser Projector"

Hmm als dat waar is?

En dan waarom is het niet geschikt voor een groter beeld? (bij ceiling mount optie) Ik zoek iets voor ~300cm breed, liefst een opvolger vw270/N5 met laser. Ben bang als ik een VW of N serie koop er plots een laser versie uitkomt rond dit prijs punt. Het is naar verwachting mijn laatste projector, daarna zal het wel een wall achtig iets worden in een jaar of 10.

Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

home@the movies

Quote from: MOHTFAN on October  8, 2019, 11:29:41
"Optoma's CinemaX P1 Native 4K DLP Short Throw Laser Projector"

Hmm als dat waar is?

En dan waarom is het niet geschikt voor een groter beeld? (bij ceiling mount optie) Ik zoek iets voor ~300cm breed, liefst een opvolger vw270/N5 met laser. Ben bang als ik een VW of N serie koop er plots een laser versie uitkomt rond dit prijs punt. Het is naar verwachting mijn laatste projector, daarna zal het wel een wall achtig iets worden in een jaar of 10.

Omdat de optische opbouw van een UST projector niet toelaat om op grotere afstand (en dus grotere beeldoppervlakte) de boel nog scherp te krijgen.
Dat is nu eenmaal de beperking van de lens die die maakt dat je zo kort tegen het scherm kan projecteren.
Een UST projector die 3 meter breed kan projecteren zal je niet tegenkomen, tenzij zeer dure oplossingen die met speciale voorzetlenzen enz aan de slag gaan.

MOHTFAN

Quote from: home@the movies on October  8, 2019, 13:07:54
Omdat de optische opbouw van een UST projector niet toelaat om op grotere afstand (en dus grotere beeldoppervlakte) de boel nog scherp te krijgen.
Dat is nu eenmaal de beperking van de lens die die maakt dat je zo kort tegen het scherm kan projecteren.
Een UST projector die 3 meter breed kan projecteren zal je niet tegenkomen, tenzij zeer dure oplossingen die met speciale voorzetlenzen enz aan de slag gaan.

Bedankt, ik had al zo een vermoeden, maar hoopte dat ik ernaast zat.

Laser is duur of goedkoop, maar de leuke tussenmodellen zijn er dus nog niet  :(
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

bartvv

#12
Quote from: MOHTFAN on October  8, 2019, 11:29:41
"Optoma's CinemaX P1 Native 4K DLP Short Throw Laser Projector"

Hmm als dat waar is?

En dan waarom is het niet geschikt voor een groter beeld? (bij ceiling mount optie) Ik zoek iets voor ~300cm breed, liefst een opvolger vw270/N5 met laser. Ben bang als ik een VW of N serie koop er plots een laser versie uitkomt rond dit prijs punt. Het is naar verwachting mijn laatste projector, daarna zal het wel een wall achtig iets worden in een jaar of 10.


Maximale grootte van het beeld dat je met deze projector kan bereiken is 120 inch, dus 305cm diagonaal. Je hebt dan een beeldbreedte van 265cm. Een nog groter beeld krijg je inderdaad niet scherp gesteld.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

RonG

Heb je dan nog een apart scherm nodig? Zeker als je geen effe witte muren hebt lijkt me.

Tevens zou ik het wel eens live willen zien, in een woonkamer situatie met licht inval, op papier lijkt het iig gaaf maar de praktijk is meestal anders.

Teejoo

#14
Zijn er los van de korte afstand nog voor of nadelen van een UST projector m.b.t. beeldkwaliteit ivm een reguliere projector? Dus even los van geen native 4K, wat ongetwijfeld ook nog zal komen.

Het is tenslotte te gek dat je een een mooie laser krijgt voor dit geld.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bartvv

#16
Quote from: RonG on October  8, 2019, 14:12:00
Heb je dan nog een apart scherm nodig? Zeker als je geen effe witte muren hebt lijkt me.

Tevens zou ik het wel eens live willen zien, in een woonkamer situatie met licht inval, op papier lijkt het iig gaaf maar de praktijk is meestal anders.

Wanneer je muur niet egaal wit is dan heb je inderdaad een scherm nodig, het ALR101 scherm is dan een goede keuze

Cinedream Home at the Movies is 1 van de eerste dealers waar deze te zien zal zijn, als het goed is ontvangen ze deze vandaag.

Verder staan we op de volgende dealershows hiermee:
-16 en 17 november Home Cinema Happening in Wijnegem
-30 november en 1 december op de show van Hifi Studio Number One in het Holiday Inn hotel in Leiden.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

home@the movies

QuoteCinedream Home at the Movies is 1 van de eerste dealers waar deze te zien zal zijn, als het goed is ontvangen ze deze vandaag.

En Ja hoor, net ontvangen en uiteraard al even uitgepakt  ;) ;D
Zeer fraai van design, een heel erg mooi strak vormgegeven toestel.
Ik ben bijzonder benieuwd naar de prestaties en de eerste testen van deze UST beamer, na wat ik zag op de ISE zijn mijn verwachtingen hoog gespannen.

Binnenkort meer nieuws

pameijer

Quote from: Teejoo on October  8, 2019, 15:19:31
Zijn er los van de korte afstand nog voor of nadelen van een UST projector m.b.t. beeldkwaliteit ivm een reguliere projector? Dus even los van geen native 4K, wat ongetwijfeld ook nog zal komen.

Het is tenslotte te gek dat je een een mooie laser krijgt voor dit geld.
Omdat ie bijna horizontaal projecteert zie je elke oneffenheid in je doek of muur erg sterk. Je zult dus echt een perfect vlak scherm moeten hebben.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

home@the movies

Quote from: pameijer on October 17, 2019, 15:13:26
Omdat ie bijna horizontaal projecteert zie je elke oneffenheid in je doek of muur erg sterk. Je zult dus echt een perfect vlak scherm moeten hebben.

Dat klopt, maar eender wel spanscherm is meer dan strak genoeg om hiervoor te gebruiken.
We hebben ook een speciaal oprolbaar tensioned daylight uit scherm, we zullen ook hiervan de resultaten posten.
Ook dit scherm hangt samen met alle UST projectoren en andere schermoplossingen op de Home Cinema Happening op 16 en 17 November.

RonG

Quote from: home@the movies on October 17, 2019, 16:09:28
Ook dit scherm hangt samen met alle UST projectoren en andere schermoplossingen op de Home Cinema Happening op 16 en 17 November.

Ook in een soort van huiskamer setting met bv buitenlicht inval?

home@the movies

Quote from: RonG on October 17, 2019, 16:12:23
Ook in een soort van huiskamer setting met bv buitenlicht inval?

Absoluut, dat is de bedoeling.

RonG


pameijer

Quote from: home@the movies on October 17, 2019, 16:09:28
Dat klopt, maar eender wel spanscherm is meer dan strak genoeg om hiervoor te gebruiken.
We hebben ook een speciaal oprolbaar tensioned daylight uit scherm, we zullen ook hiervan de resultaten posten.
Ook dit scherm hangt samen met alle UST projectoren en andere schermoplossingen op de Home Cinema Happening op 16 en 17 November.
Een vast spanscherm is inderdaad de beste optie. Nieuw (dus bij de dealer) zijn oprolbare schermen altijd wel mooi. Maar na een paar jaar wordt het toch meestal wel iets minder, óók met tab tensioned schermen. Dat is in ieder geval mijn ervaring na 3 schermen hier thuis te hebben gehad (Elite, Kingpin en nu iVision tabtension) 
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

M

Ben echt benieuwd naar dit, heb nu 2 jaar 65 Oled. Dan zou je naar 77 gaan.

Maar als dit goed werkt, ook overdag, is een mooie optie om echt groter te gaan.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300