Advies Projector of tv ?

Started by naish123, October 7, 2019, 16:20:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

#25
Iedereen die een projector heeft is bezig met goed genoeg...

Geef mij ook maar een 82 Samsung ipv een mini 65 oled, het is nu niet dat het beeld van die zo dramatisch is

Tabcam

Quote from: jahtari on November  5, 2019, 19:04:07
De verschillen worden zwaar overdreven. Natuurlijk is oled beter, maar een fatsoenlijke maat is onbetaalbaar. Ik heb onlangs een 82 inch samsung gekocht voor 2000 euro, de 82nu8000. Geen qled, geen oled, nee gewoon edge lit lcd met va paneel. Voor mij is het zwart zwart genoeg. En ja, ik zie met een heel wit scherm dat dit niet 100% egaal wordt uitgelicht. Maar dit valt bij gewoon beeld niet op.

Je kunt je ofwel focussen op alles wat toch niet 100% is, of je kunt gewoon genieten van een mooi genoeg beeld. En een 82 inch geeft mij veel meer beleving dan een technisch betere 65 inch oled.
Gelukkig hebben we allemaal de mogelijkheid voor een andere kijk op datzelfde zwart. Ik hou zelf niet erg van zowel black level crush als oneven uitgelichte TV's/projectoren.

Ik zou graag een grotere TV willen, maar ga alleen met een OLED groter kijken dan de huidige 65 inch. Zit al wel met een scheef oog naar de 77 inch te kijken :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Quote from: ReRichard on December 18, 2019, 10:37:06
Sinds wanneer doen wij hifi-enthousiastelingen aan "goed genoeg beeld/geluid"?  :crazy: Iedereen moet natuurlijk ergens de grens trekken maar in dit geval is het alsof je als audio liefhebber tevreden moet zijn met een kant & klaar Bose mediamarkt setje (<- zelfde consumenten doelgroep als edge-lits in 2020). Gezien jouw ontzettend mooie Focal set heb je daar duidelijk niet op bespaard :)
Geluid is mij veel meer waard dan de laatste procenten in beeldkwaliteit.

Punt is, dat het beeld van mijn Samsung 82 inch edge lit lcd inderdaad nog beter zou kunnen, maar het is het mij niet waard. Het is goed genoeg. En ik zegen mij hiermee, want anders moet ik zometeen ook nog op zoek naar nog betere UHD rips blurays en ga ik me ergeren aan de lage bitrate van netflix, etc.

Ik vind het beeld prachtig.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

donaldk

Quote from: darkrunner on December 18, 2019, 12:14:06
Iedereen die een projector heeft is bezig met goed genoeg...

Yup, zelfs de mensen met een of twee VW5000, of een Barco DP....