Yippie

Author Topic: Tidal Hifi voor een prikkie  (Read 32013 times)

beunky and 1 Guest are viewing this topic.

Online J.A.F._Doorhof

• All your base are belong to us / JonDoe297
  • Owner
  • Forever Addicted
  • *
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 3177
  • Tja, je hebt van die dagen
    • J.A.F._Doorhof
Re: Tidal Hifi voor een prikkie
« Reply #175 on: October 15, 2021, 08:18:09 »
Enige wat jammer is inderdaad is dat bepaalde dingen weg gaan. Het is begrijpelijk maar wel vervelend

Heb onlangs een doctor who marathon moeten doen omdat er 2 seizoenen zouden verdwijnen en zat er midden in. Vreemde is dat op dit moment (na weken van popups) alle seizoenen er nog zijn en er zelfs eerdere zijn toegevoegd.

Maar heb ook wel gehad dat ik een serie moest downloaden omdat ze midden in mee stopte qua support.

Fysiek is hebben en houden.
Aan de andere kant heb ik daar met series etc minder moeite mee als met muziek. Daar zit toch wel een "herluister" element in.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekend dat niet dat het niet kan gebeuren"

Offline papaleo

• Yes,Papaleo is op 17-03-2010---'Opaleo'---geworden!! En in September word ik wederom Opa!! Yes...;op14-09-2014 wederom Opa geworden!
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+17)
  • Total likes: 1867
  • HT opgelet..4K/HDR DolbyAtmos here we (come...ARE!
« Reply #176 on: November 18, 2022, 14:55:36 »
Ik ga met TIDAL stoppen ik kreeg vandaag een email van Hifi.nl met de mededeling dat er dit jaar GEEN HIFI Powerbuy TIDAL actie komt.., ik maak er te weinig gebruik van om de volle-pond er voor te willen betalen.
Wellicht dat ze met een soortgelijke actie van Qobuz gaan komen…tot die tijd wacht ik het nog wel even af.
Proj.: JVC N7 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp’s: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference 4K/DV ,AppleTV 4K
Remote:Neeo BC,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep,Kemp powerstrip 8x

Offline brt

« Reply #177 on: November 19, 2022, 23:04:39 »
Ik ga met TIDAL stoppen ik kreeg vandaag een email van Hifi.nl met de mededeling dat er dit jaar GEEN HIFI Powerbuy TIDAL actie komt.., ik maak er te weinig gebruik van om de volle-pond er voor te willen betalen.
Wellicht dat ze met een soortgelijke actie van Qobuz gaan komen…tot die tijd wacht ik het nog wel even af.

Weet je dat een flac abonnement - je hebt dus geen hi-res maar wel lossless - slechts 9,99 per maand kost? Net zoveel als Spotify, maar dan dus cd kwaliteit?
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline Dura

« Reply #178 on: November 19, 2022, 23:51:45 »
Weet je dat een flac abonnement - je hebt dus geen hi-res maar wel lossless - slechts 9,99 per maand kost? Net zoveel als Spotify, maar dan dus cd kwaliteit?
Precies! Moet ik er wel aan toevoegen dat ik Tidal wat meer ‘gekleurd’ vind klinken dan Quobus, beetje als Spotify in CD kwaliteit. Maar best lekker en scherpe prijs.
NAD C390DD met Bluos module  > Harbeth P3ESR, Nvidia Shield, Panasonic 42' plasma. Simpel, net zoals ikzelf.

Offline brt

« Reply #179 on: November 20, 2022, 22:23:07 »
Precies! Moet ik er wel aan toevoegen dat ik Tidal wat meer ‘gekleurd’ vind klinken dan Quobus, beetje als Spotify in CD kwaliteit. Maar best lekker en scherpe prijs.

Ik vind de verschillen klein tussen Tidal en Qobuz. Heb meerdere tracks vergeleken, soms klonk de een net ff wat beter, dan weer de andere. Maar geen gaf de doorslag en Tidal heeft een voor mijn smaak veel betere catalogus. Ik miste bijna 30% als ik naar Qobuz zou gaan.
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Innuos ZENith MK2 | Sonnet Morpheus | Isotek Aquarius Evo 3 | Audioquest Tornado en Hurricane | Chord Company Signature | Synergistic Research Orange | Tidal Hifi | Roon

Offline Kwabbernoot

« Reply #180 on: November 21, 2022, 07:41:30 »

Daar stap ik in januari ook naar over. MQA, Atmos en high res. ga ik niet missen.

Groeten...

Offline ief

« Reply #181 on: November 21, 2022, 08:44:31 »
Ik vind de verschillen klein tussen Tidal en Qobuz. Heb meerdere tracks vergeleken, soms klonk de een net ff wat beter, dan weer de andere. Maar geen gaf de doorslag en Tidal heeft een voor mijn smaak veel betere catalogus. Ik miste bijna 30% als ik naar Qobuz zou gaan.

Ah, dat is spijtig.
Gaat het dan vooral over content in bepaalde muziekstijlen? Of is het algemeen.
Ik heb Tidal en vind zo goed als alles. Soms zijn er tracks dat ik niet terug vind, maar dat is zeldzaam.

Offline BernHardN

• HT-forum founder group
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 53
  • ook in de Showcase
    • 500px
« Reply #182 on: November 21, 2022, 13:35:49 »
Zolang ik gewoon 6,- betaal voor het Master abonnement blijf ik lekker bij Tidal! Het klopt dat de hoofd pagina nogal "Zwart" is en muziek bevat wat absoluut niet mijn smaak is maar ja....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Offline brt

« Reply #183 on: November 21, 2022, 21:08:48 »
Ah, dat is spijtig.
Gaat het dan vooral over content in bepaalde muziekstijlen? Of is het algemeen.
Ik heb Tidal en vind zo goed als alles. Soms zijn er tracks dat ik niet terug vind, maar dat is zeldzaam.

Ik draai zelf veel singer-songwriter, indie/alternative pop, americana enzo. ik vond bijna 30% missen ook erg veel.
Ik heb het niet voor andere genres getest, puur op mijn eigen bibliotheek.

Offline Broem

• senior member
  • Total likes: 25
  • Zonder strijd geen overwinning
« Reply #184 on: Yesterday at 21:50:38 »
Balen dat de hifi.nl aanbieding stopt. Even gekeken naar een familieabonnement om met wat vrienden een abonnement te delen. Je kunt tot 6 accounts gebruiken maar las ook dat je maar 1 apparaat online kunt gebruiken. De rest van de accounts offline. Daar hebben ze over nagedacht. Iemand ervaring mee? Elke euro besparen is meegenomen in deze barre tijden  ;D
Hegel H590 versterker | Magico s1 speakers | Linn Majik CD | Auralic Aries G 2.1| SonicTransporter I5 | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power

Offline Faxe

« Reply #185 on: Yesterday at 21:54:52 »
Als je het afsluit zoals in de eerste berichten van dit topic staat en je kiest voor Argentinië ben je voor minder dan een euro klaar voor het duurste abonnement.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Degritter

Offline trigger__

« Reply #186 on: Yesterday at 22:07:07 »
Balen dat de hifi.nl aanbieding stopt. Even gekeken naar een familieabonnement om met wat vrienden een abonnement te delen. Je kunt tot 6 accounts gebruiken maar las ook dat je maar 1 apparaat online kunt gebruiken. De rest van de accounts offline. Daar hebben ze over nagedacht. Iemand ervaring mee? Elke euro besparen is meegenomen in deze barre tijden  ;D

Hoe bedoel je online gebruiken? Ik gebruik Tidal Family samen met mijn broer en een huisgenoot, en we kunnen alledrie luisteren naar wat we willen. Niet offline dus.

Offline Broem

• senior member
  • Total likes: 25
  • Zonder strijd geen overwinning
« Reply #187 on: Yesterday at 22:15:21 »
Hoe bedoel je online gebruiken? Ik gebruik Tidal Family samen met mijn broer en een huisgenoot, en we kunnen alledrie luisteren naar wat we willen. Niet offline dus.

Dat klinkt beter. Las het op de site van Tidal. Met offline gebruiken dacht ik aan alleen luisteren naar gedownloade albums. Dit biedt perspectief. Toch maar eens uitproberen. Thanx.
Hegel H590 versterker | Magico s1 speakers | Linn Majik CD | Auralic Aries G 2.1| SonicTransporter I5 | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power