Receiver of streamer flac afspelen..veel verschil?

Started by Shadowfox, April 4, 2024, 08:45:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shadowfox

Hey

Momenteel speel ik mijn muziek via netwerk play-fi van anthem 720. Hiermee kan ik lossless flac afspelen.

Stel dat ik een streamer koop bijv cambridge cnx 1000 voor 1000euro of een wimm voor rond 300. Ik snap dat er wel verschil in die 2 kunnen zitten maar waar zit het verschil tussen streamer vs receiver?

Iemand al die stap gemaakt en wat is jou ervaring?

katwax

Het verschil zou hem kunnen zitten in:
-Gebruiksgemak van de software om streaming te bedienen
-Extra functionaliteit bv upsampeling etc
-verschil in DAC
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543


Shadowfox

Quote from: morca on April  4, 2024, 14:17:06Ik stream via usb naar dac met foobar.
Dit is echt zoveel beter als de interne dac.

welk interne dac?


John Wx

Quote from: morca on April  4, 2024, 15:19:42Van de receiver.

Wat is dan zoveel beter ?
Heb meerdere dacs gehad intern extern, maar het bleef allemaal dezelfde zanger en band
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.


John Wx

Quote from: morca on April  4, 2024, 19:32:06Externe dac aan je pc?


Ja dat kan vond het ook wonderbaarlijk maar het is er
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

morca

Een goeie externe dac geeft beter stereo beeld en details tov de interne.

Ik heb nog een oudje die niet eens echt goed is denk ik.
Die staat vooraan in de lijst te vervangen  ;D

Xander32

Ik heb een aantal keren hoorbare verschillen ervaren tussen verschillende streamers via eenzelfde dac en aansluiting. Het meest duidelijke en reproduceerbare verschil betrof die tussen de Auralic Aries G1 en G2.1 (via usb over een Accuphase dac).

Quote from: Shadowfox on April  4, 2024, 08:45:33Hey

Momenteel speel ik mijn muziek via netwerk play-fi van anthem 720. Hiermee kan ik lossless flac afspelen.

Stel dat ik een streamer koop bijv cambridge cnx 1000 voor 1000euro of een wimm voor rond 300. Ik snap dat er wel verschil in die 2 kunnen zitten maar waar zit het verschil tussen streamer vs receiver?

Iemand al die stap gemaakt en wat is jou ervaring?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: morca on April  4, 2024, 22:20:38Een goeie externe dac geeft beter stereo beeld en details tov de interne.

Ik heb nog een oudje die niet eens echt goed is denk ik.
Die staat vooraan in de lijst te vervangen  ;D

Maar alleen de chip is het toch niet het gehele plaatje erom heen ook en als die goed ontworpen is, prima dan toch


Speel nu met een TEAC versterker met een burr brown pcm 1795 erin heb ook nog een Topping van 125 euro liggen een Cambridge een MF link of zoiets een oude Rotel RDP 980

Favoriet PS Audio Digital link 2 puur uit nostalgie

Ben nu meer van de alles in 1 zoveel mogelijk
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.