2

Author Topic: Beton beton beton beton in prefab kelderbak, hoe behandelen?  (Read 4038 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jossie

Re: Beton beton beton beton in prefab kelderbak, hoe behandelen?
« Reply #100 on: November 18, 2019, 14:10:23 »
Ik zou kijken of die microfoon voldoet.
Als dat zo is is het wel iets handiger werken.
Ik vraag me ook af of een USB-mic geen problemen geeft met latency en dus phase metingen onbetrouwbaar maakt?

REW herkent de Umik onmiddelijk en vraagt of je er een calibratiefile voor hebt. Vervolgens stuurt hij eerst een piep de ruimte in om de afstand (in tijd en/of afstand) van de mic versus bron te bepalen. Geen last van latency, althans, ik nooit gemerkt.

En... dit ding: Behringer U-Phoria UM2 USB (of iets vergelijkbaars) komt ook aan dezelfde USB poort te hangen.
« Last Edit: November 18, 2019, 14:13:06 by jossie »
Omni !

Offline bert stoltenborg

« Reply #101 on: November 18, 2019, 14:37:10 »
REW herkent de Umik onmiddelijk en vraagt of je er een calibratiefile voor hebt. Vervolgens stuurt hij eerst een piep de ruimte in om de afstand (in tijd en/of afstand) van de mic versus bron te bepalen. Geen last van latency, althans, ik nooit gemerkt.

En... dit ding: Behringer U-Phoria UM2 USB (of iets vergelijkbaars) komt ook aan dezelfde USB poort te hangen.

Ja, John M adviseert dat ding ook, dus het zal goed zijn.
Maar als Oeli die ECM-8000 al heeft zou ik kijken of die voldoet.
Ethan heeft er ook geen probleem mee.
https://realtraps.com/art_microphones.htm
Vragen mag natuurlijk altijd, maar graag op het forum in plaats van per PM zodat anderen de kans krijgen om iets op te steken of om te zeggen dat ik een idioot ben :-). Offertes aanvragen kan wel per PM :-).

Offline oeli

« Reply #102 on: November 18, 2019, 16:20:19 »
Toch wel, hij moet ook nog een voorversterker/mixer kopen met fantoom voeding... nog een lange kabel...

Gewoon verkopen of boeken als leergeld  :D

Ik had de Behringer U-Phoria UM2 USB audio interface mee besteld. Die heeft fantoom voeding.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Offline oeli

« Reply #103 on: November 18, 2019, 16:48:24 »
Maar als ik het goed begrijp wordt die umik geleverd met een eigen calibratie file terwijl ik die behringer zou moeten calibreren dus extra kans op fouten.

Maakt het nog wat uit dat ik een Mac gebruik?

Omruilen is evt geen probleem, behringer zit nog in doos.

Offline Jean Sibelius

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 77
  • “Life’s too short to listen to bad audio”
    • Bouw van Confidence Mansion
« Reply #104 on: November 18, 2019, 16:59:48 »
Hoi Oeli,
Ik zie nu jouw topic en snap dat je het liefst alles zelf wilt doen en zelf wilt kunnen (dat heb ik namelijk ook) :colgate:. Zoals meerdere mensen al hebben aangegeven moet je niet onderschatten hoeveel je moet doen qua akoestische aanpassingen om een galmende betonbak te transformeren in een goed klinkende ruimte. Vooral het laag vergt een serieuze inspanning. Aan jou natuurlijk de keus of je alles wilt blijven doen en uitvinden of om mensen te benaderen die al vaker met dit soort problematiek te maken hebben gehad. Een aanpak in de achterzak mbt hoe het laag te temmen alvorens te beginnen was voor mij destijds een no-brainer. Succes met je plannen!
Groeten, Jan
(de bouw van) Confidence Mansion
Electronica: Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ’s | Parasound Halo JC-1’s + A51 | Synology DS918+/DX517 (48TB) | Oppo BDP-105D
Speakers: Von Schweikert VR10-MKII | Dynaudio Confidence C4 | Velodyne DD-18 Projectie: JVC DLA-RS55 | Stewart LX123HST13
Diverse: Artesania Exoteryc 3L + Aire racks | Schnerzinger Emi + Giga Piccolo A3 | iPad Pro 12.9” (2018) + Roon

Offline oeli

Beton beton beton beton in prefab kelderbak, hoe behandelen?
« Reply #105 on: November 21, 2019, 19:01:06 »
De behringer is onderweg terug, de umik arriveert binnen enkele dagen. Bedacht alleen dat dat ene behringer dingetje direct dienst deed als audio out van de Mac naar de receiver. Daar moet ik nu even iets anders op verzinnen.

« Last Edit: November 21, 2019, 19:02:09 by oeli »

Offline RalphH

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 209
« Reply #106 on: November 21, 2019, 19:06:00 »
Heeft je mac geen stereo jack of hdmi uit?
Marantz SR6011 + Rotel RB1090 & HK Citation 7.1 / Tannoy S10 , 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ / Epson TW5500 / Lumene 106" / HTPC met ATI RX 560, BD en Kodi
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Offline oeli

« Reply #107 on: November 21, 2019, 19:19:53 »
Ja stereo jack maar dat is analoog. Thunderbolt naar HDMI werkt misschien ook. eerst maar even de mic afwachten.

Offline Blue-Eyes

« Reply #108 on: November 21, 2019, 19:44:53 »
Stereo jack bij de Mac mini is volgens mij ook de optical out?

« Last Edit: November 21, 2019, 19:46:15 by Blue-Eyes »
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783 ; App.: PRE: Linn Akurate DSM/2 & Arcam AV860, EV: Linn Akurate 2200, 2*Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: ISOTEK; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synergy NAS, Rack: Finite Pagode Signature; ABNEEO

Offline oeli

« Reply #109 on: November 21, 2019, 19:57:35 »
Stereo jack bij de Mac mini is volgens mij ook de optical out?

(Image removed from quote.)

Oh ja dat is waar ook. Thanks voor de tip.

Offline oeli

« Reply #110 on: December 1, 2019, 19:42:12 »
Voor degenen die het leuk vinden om mijn vorderingen te volgen, ik houd een foto blog bij op https://www.avsforum.com/forum/showthread.php?t=3106228 (voorlopig qua bouw nog niet toe aan de akoestische behandeling, momenteel met de baffle wall bezig)

Offline jahtari

« Reply #111 on: December 2, 2019, 19:07:37 »
Voor degenen die het leuk vinden om mijn vorderingen te volgen, ik houd een foto blog bij op https://www.avsforum.com/forum/showthread.php?t=3106228 (voorlopig qua bouw nog niet toe aan de akoestische behandeling, momenteel met de baffle wall bezig)

mooie ruimte!

Welke eindversterkers zijn dat?
Bluesound PowerNode 1 - DDFA volledig digitale streamer/versterker op een set witte Focal 1028 BE, met een Adam Audio Sub 15 voor het laag.

Online TabCam

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 276
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #112 on: December 2, 2019, 19:10:38 »
Apollon is ofwel ice ofwel Hypex NCore. Purifi is er nog niet in meerkanaals.
Usher Mini Dancer 2 DMD mkII, UsherX-616 Center, Usher 718, Arcam 550
Chord Hugo, NVidia Shield TV LG 950v

Offline oeli

« Reply #113 on: December 2, 2019, 19:10:51 »
Apollon hypex 4 en 8 channel: https://www.apollonaudio.com