Beton beton beton beton in prefab kelderbak, hoe behandelen?

Started by oeli, October 6, 2019, 21:20:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Quote from: bert stoltenborg on November 18, 2019, 14:04:54
Ik zou kijken of die microfoon voldoet.
Als dat zo is is het wel iets handiger werken.
Ik vraag me ook af of een USB-mic geen problemen geeft met latency en dus phase metingen onbetrouwbaar maakt?

REW herkent de Umik onmiddelijk en vraagt of je er een calibratiefile voor hebt. Vervolgens stuurt hij eerst een piep de ruimte in om de afstand (in tijd en/of afstand) van de mic versus bron te bepalen. Geen last van latency, althans, ik nooit gemerkt.


En... dit ding: Behringer U-Phoria UM2 USB (of iets vergelijkbaars) komt ook aan dezelfde USB poort te hangen.
Omni !

bert stoltenborg

Quote from: jossie on November 18, 2019, 14:10:23
REW herkent de Umik onmiddelijk en vraagt of je er een calibratiefile voor hebt. Vervolgens stuurt hij eerst een piep de ruimte in om de afstand (in tijd en/of afstand) van de mic versus bron te bepalen. Geen last van latency, althans, ik nooit gemerkt.


En... dit ding: Behringer U-Phoria UM2 USB (of iets vergelijkbaars) komt ook aan dezelfde USB poort te hangen.

Ja, John M adviseert dat ding ook, dus het zal goed zijn.
Maar als Oeli die ECM-8000 al heeft zou ik kijken of die voldoet.
Ethan heeft er ook geen probleem mee.
https://realtraps.com/art_microphones.htm
Ik bazel maar wat.

oeli

Quote from: jossie on November 18, 2019, 13:35:09
Toch wel, hij moet ook nog een voorversterker/mixer kopen met fantoom voeding... nog een lange kabel...

Gewoon verkopen of boeken als leergeld  :D

Ik had de Behringer U-Phoria UM2 USB audio interface mee besteld. Die heeft fantoom voeding.


Sent from my iPhone using Tapatalk

oeli

Maar als ik het goed begrijp wordt die umik geleverd met een eigen calibratie file terwijl ik die behringer zou moeten calibreren dus extra kans op fouten.

Maakt het nog wat uit dat ik een Mac gebruik?

Omruilen is evt geen probleem, behringer zit nog in doos.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jean Sibelius

Hoi Oeli,
Ik zie nu jouw topic en snap dat je het liefst alles zelf wilt doen en zelf wilt kunnen (dat heb ik namelijk ook) :colgate:. Zoals meerdere mensen al hebben aangegeven moet je niet onderschatten hoeveel je moet doen qua akoestische aanpassingen om een galmende betonbak te transformeren in een goed klinkende ruimte. Vooral het laag vergt een serieuze inspanning. Aan jou natuurlijk de keus of je alles wilt blijven doen en uitvinden of om mensen te benaderen die al vaker met dit soort problematiek te maken hebben gehad. Een aanpak in de achterzak mbt hoe het laag te temmen alvorens te beginnen was voor mij destijds een no-brainer. Succes met je plannen!
Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

oeli

De behringer is onderweg terug, de umik arriveert binnen enkele dagen. Bedacht alleen dat dat ene behringer dingetje direct dienst deed als audio out van de Mac naar de receiver. Daar moet ik nu even iets anders op verzinnen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

oeli

Ja stereo jack maar dat is analoog. Thunderbolt naar HDMI werkt misschien ook. eerst maar even de mic afwachten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

blue-eyes

Stereo jack bij de Mac mini is volgens mij ook de optical out?


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

oeli

Quote from: Blue-Eyes on November 21, 2019, 19:44:53
Stereo jack bij de Mac mini is volgens mij ook de optical out?




Oh ja dat is waar ook. Thanks voor de tip.


Sent from my iPhone using Tapatalk

oeli

Voor degenen die het leuk vinden om mijn vorderingen te volgen, ik houd een foto blog bij op https://www.avsforum.com/forum/showthread.php?t=3106228 (voorlopig qua bouw nog niet toe aan de akoestische behandeling, momenteel met de baffle wall bezig)


Sent from my iPhone using Tapatalk

jahtari

Quote from: oeli on December  1, 2019, 19:42:12
Voor degenen die het leuk vinden om mijn vorderingen te volgen, ik houd een foto blog bij op https://www.avsforum.com/forum/showthread.php?t=3106228 (voorlopig qua bouw nog niet toe aan de akoestische behandeling, momenteel met de baffle wall bezig)


Sent from my iPhone using Tapatalk
mooie ruimte!

Welke eindversterkers zijn dat?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Apollon is ofwel ice ofwel Hypex NCore. Purifi is er nog niet in meerkanaals.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

oeli