Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MrRedHead

Jaap,

Mag ik vragen waarom bij Audiophonics besteld en  niet direct bij Modushop?

Verschil in verzendkosten?

jaaptina

Quote from: MrRedHead on February 17, 2021, 10:24:42
Jaap,

Mag ik vragen waarom bij Audiophonics besteld en  niet direct bij Modushop?

Verschil in verzendkosten?
Ik heb de voeding en andere onderdelen daar ook besteld. De eval1 kit rechtstreeks in Denemarken. Bij Soundimports NL was ie uitverkocht. Op deze manier inderdaad verzendkosten bespaard. Ik heb ook goede ervaringen met bestellen bij Audiophonics. Daarom dus.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


MrRedHead

Quote from: jaaptina on February 17, 2021, 10:31:38
Ik heb de voeding en andere onderdelen daar ook besteld. De eval1 kit rechtstreeks in Denemarken. Bij Soundimports NL was ie uitverkocht. Op deze manier inderdaad verzendkosten bespaard. Ik heb ook goede ervaringen met bestellen bij Audiophonics. Daarom dus.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Ja, logisch, zaken combineren in één bestelling.
Zelf nog nooit wat besteld bij Audiophonics, maar wel al paar keer op het punt gestaan.

StereoMike

Quote from: MrRedHead on February 15, 2021, 22:55:46
Buffer Korg Nutube for Hypex NC500 and Purifi Audio 1ET400 (V1)
Een paar maanden geleden stond er een 2e hands setje te koop (voor weinig en al in europa). Een collega heeft deze set gekocht maar was er niet enthousiast over. Dan is een betere optie om toch voor een buis vv te gaan.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

MrRedHead

Lijkt me leuk om eens een purifi stock versie te horen met een Schiitt FREYA +

https://www.schiit.com/products/freya-1

Heeft deze voldoende gain om goede match te maken?

Stef

Gisteren gemerkt dat mijn Nord Three Purifi  versterker een meer uitgesproken 'hiss' heeft op het linker kanaal.  Kan je horen op 30cm afstand met ook enkel de luidspreker kabels aan de amp (L/R eens verwisseld om zeker te zijn).  Troubles op komst?
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Dirk

ben je 100% zeker dat 'ie dat al niet vanaf het begin had?
'k zou eerder suboptimaal (intern) kabel-management verdenken als oorzaak.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Stef

Quote from: Dirk on March  9, 2021, 13:23:44
ben je 100% zeker dat 'ie dat al niet vanaf het begin had?
'k zou eerder suboptimaal (intern) kabel-management verdenken als oorzaak.

Dat zou best wel eens kunnen en was me nooit eerder opgevallen. 

Even een foto gemaakt van de binnenkant (routing van de kabels naar de voeding kan beter lijkt me).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

toetertje

Zou de module van het linker kanaal te dicht op de voeding kunnen zitten?

Kingpin

Zou het zo ook niet doen. Misschien even wat afschermen die voedingsdraden zo dicht over de uitgangen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Stef

Nja t'is nu niet dat er geen plaats genoeg is in de case  :D.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Kingpin

#1036
Voeding kwartslag draaien en aanvoer naar het board afgeschermt ertussendoor laten lopen.

Ik zie nu dat het om 2 aanvoerleidingen gaan.
Heb je geen grotere plaatje (ja op mijn leeftijd gaat dat idd hard achteruit), haha
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jaaptina

#1037
Hoi, ik zou graag mijn DIY Purifi Eval1 versterker eens vergelijken met een andere Eval1 bouw. Ik ben namelijk niet zo onder de indruk van het resultaat kwa geluidsbeleving. Als er iemand in de buurt van Deventer woont kunnen we misschien via PM iets afspreken.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Rob_Dingen

Quote from: jaaptina on March  9, 2021, 17:56:19
Hoi, ik zou graag mijn DIY Purifi Eval1 versterker eens vergelijken met een andere Eval1 bouw. Ik ben namelijk niet zo onder de indruk van het resultaat kwa geluidsbeleving. Als er iemand in de buurt van Deventer woont kunnen we misschien via PM iets afspreken.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Met welke versterker vergelijk je hem nu?

Rob

Richi

Quote from: jaaptina on March  9, 2021, 17:56:19
Hoi, ik zou graag mijn DIY Purifi Eval1 versterker eens vergelijken met een andere Eval1 bouw. Ik ben namelijk niet zo onder de indruk van het resultaat kwa geluidsbeleving. Als er iemand in de buurt van Deventer woont kunnen we misschien via PM iets afspreken.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Hoi Jaap,

Hier kan je zien hoe ik die van mij heb gebouwd: https://www.icloud.com/iclouddrive/0Fk5C80t6AltCvFT_niiQZ_mw#Purifi_EVAL1_Ghent_case_kit_build_instruction

Ik heb zelf veel tijd besteed aan het afschermen van de bekabeling. Geen idee of het helpt, maar het klinkt prima.  ;D

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: jaaptina on March  9, 2021, 17:56:19
Hoi, ik zou graag mijn DIY Purifi Eval1 versterker eens vergelijken met een andere Eval1 bouw. Ik ben namelijk niet zo onder de indruk van het resultaat kwa geluidsbeleving. Als er iemand in de buurt van Deventer woont kunnen we misschien via PM iets afspreken.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Ik kan je niet helpen met een andere eval1 bouw, wel om te luisteren of t in de buurt komt en vergelijken met andere versterkers. Heb je de buffer uitgeschakeld? Dan kan het zijn dat de ingang geïnverteerd moet worden. En gebruik je een netfilter? Op welke luidsprekers beluister je hem?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Teejoo

#1041
Appollon heeft z'n multichannel amp gereed:

https://www.apollonaudio.com/apollon-audio-purifi-premium-multichannel-amplifier/

Ik heb er een met de ice modules gehad. Dat was qua klank niet mijn ding, maar qua bouw erg mooi. En dit ziet er nog beter uit.


PascalP

Quote from: Teejoo on March 10, 2021, 08:53:21
Appollon heeft z'n multichannel amp gereed:

https://www.apollonaudio.com/apollon-audio-purifi-premium-multichannel-amplifier/

Ik heb er een met de ice modules gehad. Dat was qua klank niet mijn ding, maar qua bouw erg mooi. En dit ziet er nog beter uit.



Flinke bak, zag hem ook al voorbij komen.
Zit je met 11 kanalen voor een 7.x.4 setup toch al snel aan €8200 maar wel alles mooi in 1 doosje ;)
Vraag me dan ook nog steeds af hoeveel verschil er zit tussen de Purifi modules en de Hypex NC500DM modules (niet de MP dus) die ik nu heb?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on March 10, 2021, 09:02:49
Flinke bak, zag hem ook al voorbij komen.
Zit je met 11 kanalen voor een 7.x.4 setup toch al snel aan €8200 maar wel alles mooi in 1 doosje ;)
Vraag me dan ook nog steeds af hoeveel verschil er zit tussen de Purifi modules en de Hypex NC500DM modules (niet de MP dus) die ik nu heb?
Geen idee. Maar ik vind het gewoon jammer dat je niks kunt testen. Ik vond ze qua bouw echt erg goed, en deze zijn nog mooier lijkt het. Ook totaal geen ruis, wat de Classé eindversterkers wel hebben.

Richi

Quote from: Teejoo on March 10, 2021, 08:53:21
Appollon heeft z'n multichannel amp gereed:

https://www.apollonaudio.com/apollon-audio-purifi-premium-multichannel-amplifier/

Ik heb er een met de ice modules gehad. Dat was qua klank niet mijn ding, maar qua bouw erg mooi. En dit ziet er nog beter uit.


Wat een beest van een versterker zeg. Power genoeg en zonder echt warm te worden, vermoed ik op basis van mijn eigen Purifi versterker.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Quote from: Teejoo on March 10, 2021, 09:22:57
Geen idee. Maar ik vind het gewoon jammer dat je niks kunt testen. Ik vond ze qua bouw echt erg goed, en deze zijn nog mooier lijkt het. Ook totaal geen ruis, wat de Classé eindversterkers wel hebben.
Opbouw is idd stukken beter. De gebruikte materialen als connectoren zijn dezelfde als die ik gebruik, mooi spul.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jaaptina

Quote from: TabCam on March  9, 2021, 23:30:10
Ik kan je niet helpen met een andere eval1 bouw, wel om te luisteren of t in de buurt komt en vergelijken met andere versterkers. Heb je de buffer uitgeschakeld? Dan kan het zijn dat de ingang geïnverteerd moet worden. En gebruik je een netfilter? Op welke luidsprekers beluister je hem?
Bedankt voor de reacties. Ik heb een Minidsp SHD Studio met Denafrips Ares dac als bron en Penaudio Cenya monitor speakers. Mijn andere versterker is een Sonneteer. Bijgevoegde foto is van een eerder versterker vergelijk.
Ik heb in de Purifi al diverse varianten geprobeerd. Voeding omgedraaid gehad met kortere loop van de 230V bedrading. Bedrading vanaf smps J5 ipv J4. Zonder LED en zonder front schakelaar. De Sonneteer geeft meer rust tijdens het luisteren. Dat is een gevoel, klankmatig kan ik de vinger er niet op leggen.
@TabCam , als je eens zou willen helpen luisteren waardeer ik dat zeer. Je bent welkom in Deventer of kom ik graag jouw kant op.

Groet, Jaap

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Stef

#1047
Ondertussen weer wat tests verder mbt speaker hiss.

1. DAVE naar Purifi via RCA-RCA of XLR-XLR: uitgesproken hiss in linker speaker.  Ook wanneer ik Dave RCA-L koppel aan Purifi RCA-right blijft de hiss in de linker speaker opvallend.  Same bij enkel L/R swappen van de luidspreker kabels. Kaya 25.

2. HT test: Anthem XLR naar Purifi XLR-L naar een M&K S150mkii. Dead silent.

3. DAVE via RCA-RCA naar de Nord NCore252 die ik in het HT gebruik.  Kaya 25. Dead silent.

Ben in contact met Colin van Nord en misschien gooit het Nord OP1612 board + RCA/XLR board roet in het eten in combi met DAVE.

De Hypex voeding staat trouwens in de 'regulated' stand anders werkt dit niet met het Nord OP1612 board.

Geen idee waarom dit meer uitgesproken is in het linker kanaal (wel is het zo dat op de foto die ik gisteren geplaatst heb je ziet dat de kabel voor de led dim/off switch vlakbij de L speaker aansluitingen loopt).

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Teejoo

Quote from: Kingpin on March 10, 2021, 10:26:32
Opbouw is idd stukken beter. De gebruikte materialen als connectoren zijn dezelfde als die ik gebruik, mooi spul.
Connectoren etc is gelijk aan de exemplaren die ik had. Maar de kast is anders/mooier.

Tabcam

Quote from: Stef on March 10, 2021, 14:08:01
Ondertussen weer wat tests verder mbt speaker hiss.

1. DAVE naar Purifi via RCA-RCA of XLR-XLR: uitgesproken hiss in linker speaker.  Ook wanneer ik Dave RCA-L koppel aan Purifi RCA-right blijft de hiss in de linker speaker opvallend.  Same bij enkel L/R swappen van de luidspreker kabels. Kaya 25.

2. HT test: Anthem XLR naar Purifi XLR-L naar een M&K S150mkii. Dead silent.

3. DAVE via RCA-RCA naar de Nord NCore252 die ik in het HT gebruik.  Kaya 25. Dead silent.

Ben in contact met Colin van Nord en misschien gooit het Nord OP1612 board + RCA/XLR board roet in het eten in combi met DAVE.

De Hypex voeding staat trouwens in de 'regulated' stand anders werkt dit niet met het Nord OP1612 board.

Geen idee waarom dit meer uitgesproken is in het linker kanaal (wel is het zo dat op de foto die ik gisteren geplaatst heb je ziet dat de kabel voor de led dim/off switch vlakbij de L speaker aansluitingen loopt).
Ik had dat ook met de Audiophonics HPA-S400ET die in het linkerkanaal met XLR ruisiger was dan het rechterkanaal. Via RCA geen probleem. Wie weet dat de opbouw en de aarding vergelijkbaar is of dat die net niet helemaal goed is waardoor je dat krijgt. Heb het idee dat Apollon net wat nettere opbouw heeft.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i