Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kermy

Quote from: Richi on February  3, 2021, 22:15:06
Nou, ik kon het na een paar nummers (New York Morning - Elbow, They made history - Bliss, Thank you - Dido, Rock you Gently - Jennifer Warnes en I.G.Y. - Donal Dagen) niet langer aanhoren. Het klonk kil, afstandelijk en ik miste de warmte en het laag in de weergave. Dus de zaak nu weer terug gezet en dat klinkt in mijn set aangenamer en meeslepender. Het zal een kwestie van smaak zijn, maar zonder de pre-gain bypass hou ik het veel langer vol.

Ik weet niet wat de verandering in ingangsimpedantie is van de Purify als je de opamp aan de ingang overbrugd, ziet de voorversterker nog wel dezelfde ingangsimpedantie?

En dat verder uit moeten sturen, dat lijkt goed te gaan, maar in combinatie met voorgaande zou dat wel eens een heel ander geluid op kunnen leveren. Heb je nog andere voorversterkers die potent uit kunnen sturen, ik zou zeggen probeer die dan eens om te kijken of het geluid wat je nu hebt ervaren een constante is.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Quote from: kermy on February  4, 2021, 10:25:46
Ik weet niet wat de verandering in ingangsimpedantie is van de Purify als je de opamp aan de ingang overbrugd, ziet de voorversterker nog wel dezelfde ingangsimpedantie?

En dat verder uit moeten sturen, dat lijkt goed te gaan, maar in combinatie met voorgaande zou dat wel eens een heel ander geluid op kunnen leveren. Heb je nog andere voorversterkers die potent uit kunnen sturen, ik zou zeggen probeer die dan eens om te kijken of het geluid wat je nu hebt ervaren een constante is.

Met vriendelijke groet,
Kermy
Hoi Kermy,

Ik moet het doen met de Atom, dus daarmee moet het matchen. Dat lijkt niet het geval, dus laat ik het hier bij.

Groetjes,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

kermy

Quote from: Richi on February  4, 2021, 10:27:04
Hoi Kermy,

Ik moet het doen met de Atom, dus daarmee moet het matchen. Dat lijkt niet het geval, dus laat ik het hier bij.

Groetjes,
Richard

Heel begrijpelijk, maar zou een leuk experiment op kunnen leveren, vandaar de opmerking.

Ik zie trouwens dat ik een dubbele post heb, ik kreeg zojuist ook al een bad gateway melding, ik kan hem alleen niet weghalen Richard.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Zal ik ook nog een keer reageren dan?  :tongue2:

Geintje. Ik dacht ook al dat ik je bericht had gezien, maar het duplicaat verscheen net op een nieuwe pagina.  :hehe:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

kermy

Quote from: Richi on February  4, 2021, 10:38:37
Zal ik ook nog een keer reageren dan?  :tongue2:

Geintje. Ik dacht ook al dat ik je bericht had gezien, maar het duplicaat verscheen net op een nieuwe pagina.  :hehe:

Laten we dat maar niet doen. ;D

Maar er gaat wel af en toe iets mis met het forum, in eerste instantie ging het posten niet, daarna twee keer.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rob_Dingen

De ingangs impedantie zonder buffer is single ended 2,2kOhm en gebalanceerd 4,4kOhm.
Er kunnen wel voor versterkers zijn die daar last van hebben.
Met buffer is de ingangs impedantie Single ended 5,1kOhm en gebalanceerd 10,2kOhm.
Met buffer is de versterking 27dB = 22,4x en zonder buffer is dat 13dB = 4,47x.
Dus zowel met een lagere ingangs impedantie moet hij ook nog eens bijna 5 keer zoveel signaal leveren.
Dat betekend voor volle uitsturing met buffer heb je 1,8v nodig en zonder buffer heb je 8,9v nodig.

Rob

Tabcam

Quote from: Rob_Dingen on February  4, 2021, 14:07:21
De ingangs impedantie zonder buffer is single ended 2,2kOhm en gebalanceerd 4,4kOhm.
Er kunnen wel voor versterkers zijn die daar last van hebben.
Met buffer is de ingangs impedantie Single ended 5,1kOhm en gebalanceerd 10,2kOhm.
Met buffer is de versterking 27dB = 22,4x en zonder buffer is dat 13dB = 4,47x.
Dus zowel met een lagere ingangs impedantie moet hij ook nog eens bijna 5 keer zoveel signaal leveren.
Dat betekend voor volle uitsturing met buffer heb je 1,8v nodig en zonder buffer heb je 8,9v nodig.

Rob
Dat heeft de RMI ADI2 wel maar of je zo hard uit stuurt op het niveau waarop Richi speelt betwijfel ik. Het impedantieverschil maakt heel misschien uit alhoewel ik dat niet verwacht met moderne voorversterkers.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jaaptina

#1007
Modushop case verstevigd.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

HJ

Quote from: jaaptina on February  7, 2021, 13:44:18
Modushop case verstevigd.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Waarom heb je dat zo gedaan?

jaaptina

#1009
Quote from: HJ on February  7, 2021, 14:17:19
Waarom heb je dat zo gedaan?
De bodem is erg slap. Met de strip overdwars voelt de versterker veel steviger aan. En de rest doet misschien nog wat als magnetische afscherming. Maar het kan zijn dat aluminium strip daarvoor niet de beste oplossing is.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

HJ

#1010
Quote from: jaaptina on February  7, 2021, 15:46:02
De bodem is erg slap. Met de strip overdwars voelt de versterker veel steviger aan. En de rest doet misschien nog wat als magnetische afscherming. Maar het kan zijn dat aluminium strip daarvoor niet de beste oplossing is.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Maar je versterker beweeg je verder toch niet?


Zweitse

Quote from: jaaptina on February  7, 2021, 13:44:18
Modushop case verstevigd.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Is dit een 1U of 2U kast?

jaaptina

Quote from: Zweitse on February  7, 2021, 17:31:21
Is dit een 1U of 2U kast?
2U, de 1U is net niet hoog genoeg.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Kingpin

Quote from: HJ on February  7, 2021, 16:45:30
Maar je versterker beweeg je verder toch niet?
Alu is niet geschikt voor afscherming
Aluminium is prima geschikt voor emc toepassingen.
Geanodiseerd aluminium wat het meest voorkomt heeft de eigenschap niet geleidend te zijn.
Dus wil je toch afschermen dan zul je deze overgangen weer geleidend moeten maken.
Wij doen onze 'verbindingen' altijd als een 'U' op de kopse kant en in de opening opvullen met geleidende gasket.
Zoals het hier boven is gedaan is het idd alleen goed voor versteviging.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Zweitse

Quote from: jaaptina on February  7, 2021, 18:38:50
2U, de 1U is net niet hoog genoeg.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
Mooi gemaakt hoor, sta nog een beetje in twijfel om er ook één te bouwen.

Richi

Quote from: jaaptina on February  7, 2021, 13:44:18
Modushop case verstevigd.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Netjes gedaan! Als je koper had gebruikt, dan had dat ook nog extra afgeschermd. Was wel sjiek geweest.  8)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HJ

Quote from: Kingpin on February  7, 2021, 18:42:13
Aluminium is prima geschikt voor emc toepassingen.
Geanodiseerd aluminium wat het meest voorkomt heeft de eigenschap niet geleidend te zijn.
Dus wil je toch afschermen dan zul je deze overgangen weer geleidend moeten maken.
Wij doen onze 'verbindingen' altijd als een 'U' op de kopse kant en in de opening opvullen met geleidende gasket.
Zoals het hier boven is gedaan is het idd alleen goed voor versteviging.
Iets met Klepel en klok [emoji38]
Ik heb 't aangepast.

jaaptina

Quote from: Kingpin on February  7, 2021, 18:42:13
Aluminium is prima geschikt voor emc toepassingen.
Geanodiseerd aluminium wat het meest voorkomt heeft de eigenschap niet geleidend te zijn.
Dus wil je toch afschermen dan zul je deze overgangen weer geleidend moeten maken.
Wij doen onze 'verbindingen' altijd als een 'U' op de kopse kant en in de opening opvullen met geleidende gasket.
Zoals het hier boven is gedaan is het idd alleen goed voor versteviging.
Hoi, zou bekleden met koperfolie zin hebben?

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Kingpin

Dat kan, maar zomaar 'iets' inpakken kan ook nadelig werken.
Heb ik ook wel eens meegemaakt tijdens een emc meting.
Vraag is wat wil je 'verbeteren' of oplossen?
Heb je een probleem?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jaaptina

Goede vraag. Ik had zin om verder te bouwen aan de versterker. Met aluminium profiel van de bouwmarkt kon ik snel aan de slag.
Ik heb wel een probleem met de versterker. Normaal kan ik mijn lichte tinnitus negeren en heb ik er bij het muziek luisteren geen last van. De Purifi lijkt het echter meer op te roepen. Ik heb om die reden vandaag mijn Sonneteer versterker weer op z'n plek gezet. Dat is rustiger voor m'n oren. Dat is wel raar want beide versterkers heb ik ingeregeld met Dirac roomcorrectie.
Ik wil de Purifi nog niet opgegeven. Dus ik ga nog e.a. proberen.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Kingpin

Apart. Lijkt me geen pretje.
Misschien inderdaad dan een beetje trail en error om te kijken of het wat verbeterd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

MrRedHead

#1021
Quote from: jaaptina on February  7, 2021, 18:38:50
2U, de 1U is net niet hoog genoeg.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Jaap, is het deze kast?
Pesante 02P400N 2U 10mm BLACK

In hoeverre is een baseplate ook een optie voor versteviging?
Inner baseplate for the Pesante 400mm series

Je hebt dan ook meer mogelijkheden op te variëren in de toekomst?

Ben me ook een beetje aan het oriënteren, en een modushop kast is een stuk goedkoper dan een Ghent Audio kast (DIY Stereo Case-kit for Purifi EVAL1), ook omdat ModuShop binnen EU is.




MrRedHead

#1022
Buffer Korg Nutube for Hypex NC500 and Purifi Audio 1ET400 (V1)




Een erg dure optie als input buffer voor de purifi 1et400, maar misschien leuk voor iemand die deze variant eens wil proberen?

input buffer with vacuum valve for hypex nc500 and purifi audio 1et400 modules (v1)


Ik had deze nog niet voorbij zien komen, op ASR ook niet, al heb ik daar nog niet alle topics over de purifi gelezen en 108 pages van DIY Purifi Amp builds

MrRedHead

Quote from: MrRedHead on February 15, 2021, 22:55:46
Buffer Korg Nutube for Hypex NC500 and Purifi Audio 1ET400 (V1)




Een erg dure optie als input buffer voor de purifi 1et400, maar misschien leuk voor iemand die deze variant eens wil proberen?

input buffer with vacuum valve for hypex nc500 and purifi audio 1et400 modules (v1)


Ik had deze nog niet voorbij zien komen, op ASR ook niet, al heb ik daar nog niet alle topics over de purifi gelezen en 108 pages van DIY Purifi Amp builds

Om mezelf even te quoten, er is ook al een v2
https://atm-audio.com/300-w-hybrid-power-amplifier-with-nutube-valve-v2/

jaaptina

Quote from: MrRedHead on February 15, 2021, 22:41:55
Jaap, is het deze kast?
Pesante 02P400N 2U 10mm BLACK

In hoeverre is een baseplate ook een optie voor versteviging?
Inner baseplate for the Pesante 400mm series

Je hebt dan ook meer mogelijkheden op te variëren in de toekomst?

Ben me ook een beetje aan het oriënteren, en een modushop kast is een stuk goedkoper dan een Ghent Audio kast (DIY Stereo Case-kit for Purifi EVAL1), ook omdat ModuShop binnen EU is.
Ik heb de iets duurdere Slimline versie gekozen. https://modushop.biz/site/index.php?route=product/product&product_id=90

Besteld via Audiophonics.
https://www.audiophonics.fr/en/2u-slimline/hifi-2000-case-slimline-2u-280mm-front-10mm-black-p-3393.html

Een base plate is geen gekke gedachte. De bodem en top veren 3mm mee. Ik heb er overdwars een alu hoekprofiel in gezet voor de stevigheid.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk