Yippie

Author Topic: Purifi versterkers  (Read 19150 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline StereoMike

Re: Purifi versterkers
« Reply #550 on: June 20, 2020, 08:30:48 »
Die mono’s van Apollon zijn erg fraai, maar de prijs is daar ook naar.
De binnenkant is inderdaad erg fraai maar de buitenkant valt een beetje tegen. Er zitten hier en daar wat beschadigingen (vooral de zijpanelen en deksel zijn erg kwetsbaar) en niet alle delen passen even goed. Voordeel is wel dat ze nergens moeilijk over doen. De huidige set mag ik terugsturen en dan komt er een nieuwe set waarbij naar wens een buffer bypass kan worden gemaakt.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Online scrutinizer

• You can hear a difference if you listen.
  • HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 145
  • You can measure it if you try.
« Reply #551 on: June 20, 2020, 10:41:04 »
Waarom zou je jezelf beperken tot een input buffer gezien de gegeven kwaliteit en opbouw aangeboden?
Een beetje voorversterker doet dit met vingers in de neus, heeft meerdere mogelijkheden en bezit nog een smoeltje. :notify:
Of zijn we bang voor het verlies van de interconnect..........? :P

Voor diegene zonder buffer spelen....Weet dat de ingang inverteert. Dus de phase draait aan de luidsprekerklemmen. ;)
« Last Edit: June 20, 2020, 12:51:18 by scrutinizer »
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Offline brt

« Reply #552 on: June 21, 2020, 14:00:01 »
Voor diegene zonder buffer spelen....Weet dat de ingang inverteert. Dus de phase draait aan de luidsprekerklemmen. ;)

Deze opmerking triggert mij. Betekent dit dat ik de luidsprekerkabels precies andersom moet aansluiten? Dus rood op zwart en zwart op rood, bij zowel links als rechts?

https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-lpa-s400et-class-d-stereo-amplifier-purifi-2x400w-4-ohm-p-14557.html Dit is de mijne, gain staat op 0db (dus buffer is daarmee uitgeschakeld als het goed is)
Unison Research S9 | Innuos ZENith MK2 | RME ADI-2 | Focal Sopra 1 | Isotek Aquarius Evo 3 | Isotek en Chord Company stroomkabels | Chord Company interlinks en LS kabels | Tidal Hifi | Roon lifetime

Offline TabCam

• Trade Count: (+1)
  • Total likes: 896
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #553 on: June 21, 2020, 18:52:35 »
Deze opmerking triggert mij. Betekent dit dat ik de luidsprekerkabels precies andersom moet aansluiten? Dus rood op zwart en zwart op rood, bij zowel links als rechts?

https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-lpa-s400et-class-d-stereo-amplifier-purifi-2x400w-4-ohm-p-14557.html Dit is de mijne, gain staat op 0db (dus buffer is daarmee uitgeschakeld als het goed is)
Je kan ook op de RME ADI-2 FS dac de "Polarity (Phase Invert)  op both zetten (pg 20 van de Engelstalige handleiding).
HT set: PAP Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline brt

« Reply #554 on: June 21, 2020, 20:00:29 »
Je kan ook op de RME ADI-2 FS dac de "Polarity (Phase Invert)  op both zetten (pg 20 van de Engelstalige handleiding).

Thanks Tabcam! Dat is een makkelijke manier om te doen idd.

Maar is het dus ook nodig als ik zonder input buffer speel?
Unison Research S9 | Innuos ZENith MK2 | RME ADI-2 | Focal Sopra 1 | Isotek Aquarius Evo 3 | Isotek en Chord Company stroomkabels | Chord Company interlinks en LS kabels | Tidal Hifi | Roon lifetime

Offline TabCam

« Reply #555 on: June 21, 2020, 20:07:09 »

Maakt voor veel nummers niet uit, bij sommigen beeld ik me in van wel maar heb nog geen ABX-test gedaan ;).
HT set: PAP Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline brt

« Reply #556 on: June 21, 2020, 20:08:59 »
Ik zal eens kijken of ik verschil hoor  :angel:

Offline eduard

• HT forum donateur
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 65
    • mijn woonkamer HT
« Reply #557 on: June 21, 2020, 20:32:58 »
Waarschijnlijk kan je met de test op onderstaande link vrij snel zien of je fase correct is.
https://www.audiocheck.net/audiotests_polaritycheck.php

Offline TabCam

« Reply #558 on: June 21, 2020, 21:02:51 »
Waarschijnlijk kan je met de test op onderstaande link vrij snel zien of je fase correct is.
https://www.audiocheck.net/audiotests_polaritycheck.php
De test heeft het over minder bas als ιιn van beide speakers uit fase staat. Dat zal je zeker ook in het stereobeeld horen. Als beide "uit fase" staan weet ik het nog niet zo zeker hoe gemakkelijk je dat hoort.

Online scrutinizer

• HT forum donateur
« Reply #559 on: June 22, 2020, 08:44:54 »
Is afhankelijk  van boundery effecten . Daarnaast is het ervan uitgaan dat er 2 aspecten  ' gelijk'  aan elkaar zijn, mechanisch, electrisch zowel als akoestisch,  is binnen  de natuurkunde geen gegeven.
« Last Edit: June 22, 2020, 09:27:09 by scrutinizer »
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Online scrutinizer

• HT forum donateur
« Reply #560 on: June 22, 2020, 08:49:10 »

De versterker inverteert het signaal zonder buffer.

Offline brt

« Reply #561 on: June 22, 2020, 09:12:12 »
De test heeft het over minder bas als ιιn van beide speakers uit fase staat. Dat zal je zeker ook in het stereobeeld horen. Als beide "uit fase" staan weet ik het nog niet zo zeker hoe gemakkelijk je dat hoort.

Paar keer heen en weer geswitcht, maar ik hoor geen verschil, hoe erg ik ook m’n best doe.
Ik laat em voor de gemoedsrust maar op de aangepaste polariteit staan  :angel:

Offline Stef

« Reply #562 on: June 29, 2020, 12:44:05 »
En vandaag is de Nord Acoustics Three amplifier afgeleverd.  Eerste indruk: mooie build en dit klinkt geweldig :).  Heel veel controle over het laag en klinkt nu al mooi ruimtelijk.  Is een standaard versie met niet teveel extra gedoe, enkel SE case & rca/xlr board (DAVE klinkt echt veel beter via de rca output).
« Last Edit: June 29, 2020, 13:25:48 by Stef »
- Dedicated home theatre 5.1.4: Anthem AVM 60, Anthem PV5 (atmos in ceiling speakers), Chord Electronics SPM 603 & SPM 650 (fronts en rear surrounds), Oppo 203, Dune Solo 4k, ProAc response D18, D Monitor center, D1, Klipsch Atmos in ceiling en JL Audio e112 sub, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, Epson TW9300, Xtrem Screen 0.9 (2.40m breed).
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Chord Electronics DAVE & Etude & Hugo M-Scaler, Auralic Aries G1, Crystal Cables Micro Diamond, FTA & Cleareraudio

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+21)
  • Total likes: 527
  • Het is maar geluid...
« Reply #563 on: June 29, 2020, 12:47:33 »
Mooi om te lezen zeg. Wat gebruikte je hiervoor voor een eindversterking?
Woonkamer: Naim Uniti Atom • Cambridge Audio CXC • AudioQuest Niagara 1200 • Apple TV4K • Mac Mini Roon • Dynaudio Contour S 3.4 LE • Philips 55POS9002/12 • Zolder: Alientek D8 • Raspberry PI Volumio • B&W 685s2 • Apple TV3 • Sony PS3 • Pioneer PDP-LX5090 • Auto's: Volvo premium surround

Offline Stef

« Reply #564 on: June 29, 2020, 13:07:47 »
Mooi om te lezen zeg. Wat gebruikte je hiervoor voor een eindversterking?

De Chord Electronics Etude amplifier.  Lijkt erop dat de eerder conservatieve 75W@8 Ohm even moet buigen tov de Purifi.  Etude is echt een heel mooi klinkende amp maar de Vidids houden blijkbaar wel van wat power.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Anthem AVM 60, Anthem PV5 (atmos in ceiling speakers), Chord Electronics SPM 603 & SPM 650 (fronts en rear surrounds), Oppo 203, Dune Solo 4k, ProAc response D18, D Monitor center, D1, Klipsch Atmos in ceiling en JL Audio e112 sub, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, Epson TW9300, Xtrem Screen 0.9 (2.40m breed).
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Chord Electronics DAVE & Etude & Hugo M-Scaler, Auralic Aries G1, Crystal Cables Micro Diamond, FTA & Cleareraudio