Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Kingpin on March 22, 2020, 13:25:22
Nu nog een matchende AVC Autoformer, nu je toch bezig bent  ;D
Bedoel je de 1500W AC regenerator die Holco nu heeft? De website blijft wel helaas in technische gebreke :nopompom:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Ik heb de FusionAmp's in eerste instantie aan de nog gefilterde speakers gehad en het was toen al duidelijk dat dit iets bijzonders was, maar de overstap naar actief is een nog grotere stap geweest.

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 12:07:42
Ik zou de gok wagen om ook naar Purifi te gaan luisteren/bestellen voor een thuisdemo! kan me wel voorstellen dat het lastiger is omdat ze geen plate amps hebben maar ze zijn aardig Hypex compatible.

Zelf zat ik anderhalf jaar geleden te dubben over de NCore500. Omdat de kosten snel rezen ben ik de gehele set onder de loep gaan nemen en ben nu erg blij. Dit klinkt niet-actief al beter, het kan alleen maar beter worden :coffee:.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 14:13:32
Bedoel je de 1500W AC regenerator die Holco nu heeft? De website blijft wel helaas in technische gebreke :nopompom:!
Nee, is bepaald pricipe voorversterker ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

RZeemering

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 12:02:33
Dat was "Limits to your love" van James Blake en ja die heb ik ook getest :headbanging:. Klinkt op lager volume al goed en hoor ook duidelijk de dubbele toon en de verandering van frequenties. Normaal test ik nog iets harder maar met mijn vriendin hele dagen thuis ben ik al blij als ik film wat harder aan mag laten staan dus ga het netjes houden :angel: De Coronacrisis is tenslotte nog lang niet ten einde :nopompom:.

wow! Wat een bas!
echt een nummer om de staande golven hier te testen ;)
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

katwax

Quote from: RZeemering on March 22, 2020, 17:55:23
wow! Wat een bas!
echt een nummer om de staande golven hier te testen ;)
Er zit inderdaad wel wat laag in het nummer, verschillende dieptes. Het stuk waar je diep laag krijgt en deze dan nog mooi verder (dieper) doorloopt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Quote from: TabCam on March 19, 2020, 20:29:19
Na een lange tijd wachten is de Audiophonics Purifiversterker binnen. Voordeel, heeft mijn Usher Mini Dancer 2 DMD mkII goed onder controle. Bas klinkt erg strak en gaat laag en er zit veel rust in het geluid. Moet nog weer terugwisselen met de Anthem om te kijken of het inderdaad klopt.


Bij deze wat foto's
Mooi apparaat om te zien hoor!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Heb een uurtje wat harder kunnen luisteren omdat mijn vriendin lekker ging douchen. Voor degenen die denken dat ze zo lang doucht, nee, ze gunde me daarna ook nog wat luistertijd :pompom:! Helemaal eerlijk was het niet want ik had nu tijdens het eten een paar heerlijke glazen wijn achterover geslagen. Dus qua emotionele betrokkenheid met de muziek laat ik me nu niet over uit :angel:.

Wow, ik ben onder de indruk! Waar ik hiervoor wel eens dacht het moet qua volume minder is dat nu nog maar af en toe het geval. Ik heb heel wat nummers de revue laten passeren. Er zit volgens mij meer diepte en ruimtelijkheid. Voorheen had ik (heel) soms nog het gevoel dat het geluid aan een linker of rechterluidspreker vast plakte, heb ik dat nu alleen als er echt uit één kanaal geluid komt.

De PAP Quintet is geen luidspreker met pin point precision maar nu kon ik veel duidelijker secties in klassieke muziek horen. Ook met live recordings ervaar ik zaken als kuchjes en het applaus als én duidelijk te onderscheiden én erg ruimtelijk.

Blues, Jazz akoestisch was altijd al erg gemakkelijk maar nu ben ik nog niks onverteerbaars tegengekomen. Ook met drukkere muziek blijft het erg lekker klinken. hiervoor moest dat soms op lager volume, dat gevoel heb ik nu dus niet.

Het enige wat ik jammer vind is dat er geen 12V trigger op zit. Ach, ik kan hem altijd nog naar set 2 verhuizen als ik de Anthem ga verkopen. Ik was het niet van plan maar ook op de Ushers is het een aanwinst. Nu wachten tot de Coronacrisis gaat liggen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 21:39:09
Heb een uurtje wat harder kunnen luisteren omdat mijn vriendin lekker ging douchen. Voor degenen die denken dat ze zo lang doucht, nee, ze gunde me daarna ook nog wat luistertijd :pompom:! Helemaal eerlijk was het niet want ik had nu tijdens het eten een paar heerlijke glazen wijn achterover geslagen. Dus qua emotionele betrokkenheid met de muziek laat ik me nu niet over uit :angel:.

Wow, ik ben onder de indruk! Waar ik hiervoor wel eens dacht het moet qua volume minder is dat nu nog maar af en toe het geval. Ik heb heel wat nummers de revue laten passeren. Er zit volgens mij meer diepte en ruimtelijkheid. Voorheen had ik (heel) soms nog het gevoel dat het geluid aan een linker of rechterluidspreker vast plakte, heb ik dat nu alleen als er echt uit één kanaal geluid komt.

De PAP Quintet is geen luidspreker met pin point precision maar nu kon ik veel duidelijker secties in klassieke muziek horen. Ook met live recordings ervaar ik zaken als kuchjes en het applaus als én duidelijk te onderscheiden én erg ruimtelijk.

Blues, Jazz akoestisch was altijd al erg gemakkelijk maar nu ben ik nog niks onverteerbaars tegengekomen. Ook met drukkere muziek blijft het erg lekker klinken. hiervoor moest dat soms op lager volume, dat gevoel heb ik nu dus niet.

Het enige wat ik jammer vind is dat er geen 12V trigger op zit. Ach, ik kan hem altijd nog naar set 2 verhuizen als ik de Anthem ga verkopen. Ik was het niet van plan maar ook op de Ushers is het een aanwinst. Nu wachten tot de Coronacrisis gaat liggen.
Leuk toch al je op hoger volume kan spelen en dit geen afbreuk doet. Nadeel is dat je al is luider durft gaan, je zit dan toch net iets meer in de muziek, maar dan komt mijn vrouw thuis en vraagt ze of ik doof ben :)

Tussen de lijnen door lees ik dat er een 2de komt met 12v trigger, dan moet deze toch echt overtuigend zijn of is het de drank? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on March 22, 2020, 22:30:54
Leuk toch al je op hoger volume kan spelen en dit geen afbreuk doet. Nadeel is dat je al is luider durft gaan, je zit dan toch net iets meer in de muziek, maar dan komt mijn vrouw thuis en vraagt ze of ik doof ben :)
Erg herkenbaar, dat zegt mijn vriendin ook altijd  ::).

Quote from: katwax on March 22, 2020, 22:30:54Tussen de lijnen door lees ik dat er een 2de komt met 12v trigger, dan moet deze toch echt overtuigend zijn of is het de drank? :)
Of beide :angel:. Alle gekheid op een stokje, de dagen hiervoor op de Ushers waren al overtuigend en nu ik weet hoe goed het op de set beneden klinkt wil ik de versterker wel op beide sets :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard

Tabcam, kan je de 12 volt trigger niet als nog zelf inbouwen of inlaten bouwen. Ik zou dit wel eerst overleggen met de verkoper voor het geval dat je garantie verliest.

Was er niet ook een optie voor auto sensing. Zodat hij zelf aan gaat als er hij een input signaal detecteert.

Ik zit er steeds harder over na te denken als we uit de corona crisis zijn om me zelf een 4 kanaals purify cadeau te doen om te kunnen bi ampen. Mijn ice versterkers gaan dan denk ik de opslag in of ik ga deze gebruiken voor een aantal van mijn surround kanalen alleen kom ik dan eigenlijk 1 kanaal te kort. Al die luxe problemen :) Misschien is er tegen die tijd wel een 5 kanaals purify versterker :)

Tabcam

NordAcoustics is (iets) duurder maar levert nu ook de goedkoopste variant met 12V trigger. Hij levert ook een driekanaals. Twee en driekanaals op elkaar is een vijfkanaaals :angel:.

Wat voor set heb je? Waarom denk je dat je moet gaan bi-ampen? Heb helaas geen ervaring met ice-amps. Wel met Pascal sPro2 en Hypex. Ik zou een mailtje naar NordAcoustics doen voor een vijkanaals. Mocht het kunnen dan wordt het wel een dure, de driekanaals is ook degene met de "dure" input buffers.

En qua cadeau kan je het niet veel beter doen! Voorlopig zit ik ook (teveel) binnen. Ben er erg blij mee!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kermy

Quote from: holco on March 24, 2020, 08:10:11
Wel mooi dat Purifi wat koeler draait als NCore.

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-purifi-1et400a-amplifier.7984/page-30

Ik ben niet goed op de hoogte van de stand van zaken omtrent klasse D versterkers, maar ik wist niet dat die dingen zo heet konden worden in idle mode.

Dat zijn toch best hoge waarden, en als je dan ziet dat veel van die versterkers in best kleine kastjes gestopt worden, waarvan sommigen zonder enige zichtbare openingen. Ja dat er dan bepaalde zaken na een verloop van tijd de geest geven daar moet je dan niet van opkijken.

Met de info van het artikel in het achterhoofd zou ik altijd zorgen voor een gezonde airflow in zo'n behuizing middels een fan die dan niet echt zijn best hoeft te doen. Onder het motto baat het niet, dan schaadt het niet.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Ik kan je gerust stellen, de versterker blijft enorm koel. Heb hem nu zelfs hele dagen aan en hij is niet eens handwarm. Iets meer als omgevingstemperatuur. De koelribben zijn grofweg 29o en binnen is het 24.5o .
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Mijn luidsprekers staan altijd standby en die zijn ook niet warm.
In het verleden had ik ook een ncore dual mono en deze was nooit echt warm, kon perfect in een kast staan.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: kermy on March 24, 2020, 11:37:12
...
Dat zijn toch best hoge waarden, en als je dan ziet dat veel van die versterkers in best kleine kastjes gestopt worden, waarvan sommigen zonder enige zichtbare openingen. Ja dat er dan bepaalde zaken na een verloop van tijd de geest geven daar moet je dan niet van opkijken.
...
Ik heb nog even naar de plaatjes gekeken en het valt mij juist mee. De gehele omgeving is 30o. Alleen de chip zelf en spanningsregelaars rond de 50o. Vergeleken met de 68o van de NCore een hele verbetering.

De plaatjes kunnen een verkeerde indruk geven omdat de schaalverdeling voor beide plaatjes anders is.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Temp is ook niet zo'n probleem mits er bv een kast omheen zit die als koelligaam fungeert, bij een plate amp is het wel een dingetje.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

morca

Quote from: TabCam on March 22, 2020, 12:02:33
Dat was "Limits to your love" van James Blake en ja die heb ik ook getest :headbanging:. Klinkt op lager volume al goed en hoor ook duidelijk de dubbele toon en de verandering van frequenties. Normaal test ik nog iets harder maar met mijn vriendin hele dagen thuis ben ik al blij als ik film wat harder aan mag laten staan dus ga het netjes houden :angel: De Coronacrisis is tenslotte nog lang niet ten einde :nopompom:.
Pittige bass in dat liedje  :music:

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Als die het op de 718's goed doet heeft ie iig kracht zat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

GOOS88

#96
Quote from: holco on March 24, 2020, 12:27:17
Temp is ook niet zo'n probleem mits er bv een kast omheen zit die als koelligaam fungeert, bij een plate amp is het wel een dingetje.

Probleem is niet zo zeer de temp van de FETS. De hoge temp op de ncore waar ze het in de review over hebben komt van de grote spoel in het uitgangsfilter. Die is niet thermisch verbonden met een heatsink.

Veel gemaakte fout is dan ook veel koelmassa/oppervlakte maar onvoldoende natuurlijke convectie in de behuizing.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

holco

Die natuurlijke convectie is dan ook niet optimaal bij een plate amp, die alu kastjes zijn voor zover ik weet allemaal voorzien van koel gleuven waardoor die ook lekker koel blijven.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

eduard

Quote from: TabCam on March 24, 2020, 07:35:50
NordAcoustics is (iets) duurder maar levert nu ook de goedkoopste variant met 12V trigger. Hij levert ook een driekanaals. Twee en driekanaals op elkaar is een vijfkanaaals :angel:.

Wat voor set heb je? Waarom denk je dat je moet gaan bi-ampen? Heb helaas geen ervaring met ice-amps. Wel met Pascal sPro2 en Hypex. Ik zou een mailtje naar NordAcoustics doen voor een vijkanaals. Mocht het kunnen dan wordt het wel een dure, de driekanaals is ook degene met de "dure" input buffers.

En qua cadeau kan je het niet veel beter doen! Voorlopig zit ik ook (teveel) binnen. Ben er erg blij mee!

Zie link naar mijn set
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=44198.0

Ik bi amp nu albijna 20 jaar, dus het is meer omdat het kan :).

Eduard

kermy

Quote from: GOOS88 on March 24, 2020, 14:41:11
Probleem is niet zo zeer de temp van de FETS. De hoge temp op de ncore waar ze het in de review over hebben komt van de grote spoel in het uitgangsfilter. Die is niet thermisch verbonden met een heatsink.

Veel gemaakte fout is dan ook veel koelmassa/oppervlakte maar onvoldoende natuurlijke convectie in de behuizing.


En daar doelde ik ook op, dat er aan de kast een gevoel ontstaat van handwarm of iets meer, dat wil niet zeggen dat op bepaalde plekken op de print er geen hotspots zouden zijn. Zoals in het artikel onder andere dat opsteek printje aan de zijkant en de flatpack daar direct naast.

Een luchtstroom over de printen zal voorkomen dat deze heethoofden ook hun omgeving naar ongezonde temperaturen brengt.


Met vriendelijke groet,

Kermy