Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

r_flagg

Nee. Nog geen ander vergelijkingsmateriaal helaas.
Maar ik sta absoluut open voor een kijk en vergelijk. Nou ja, luister en vergelijk.

Echter kamp ik momenteel met speakers under construction .
De tweeter van de coaxiale middentoner wordt voorzien van nieuwe fluid.
Tja, ouderdom komt met gebreken.
Ik heb daar tijdelijk 2 stuks SS-T70 speakers bij gezet. Klinkt best goed dus. Haha
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

Rob46

Quote from: eduard on January 17, 2021, 20:31:28
Waarschijnlijk weinig. Misschien is de nad c298 in bridge mode een oplossing heb je 2 mono's en veel vermogen. Ik denk dat de NAD de enige is die je misschien eerst thuis kan proberen.
[emoji106][emoji4] hier hele goede ervaringen met de NAD in bridge mode. Ongekende controle...
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Tabcam

Quote from: r_flagg on January 18, 2021, 11:04:25
Nee. Nog geen ander vergelijkingsmateriaal helaas.
Maar ik sta absoluut open voor een kijk en vergelijk. Nou ja, luister en vergelijk.

Echter kamp ik momenteel met speakers under construction .
De tweeter van de coaxiale middentoner wordt voorzien van nieuwe fluid.
Tja, ouderdom komt met gebreken.
Ik heb daar tijdelijk 2 stuks SS-T70 speakers bij gezet. Klinkt best goed dus. Haha
Zou eerst wachten tot alles gerepareerd is en dan een paar weken luisteren. Alhoewel, ik hoorde wel direct grote verbetering met de Purifiversterker t.o.v. de Anthem I225.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

rkwinkel

draai zelf met Dynaudio Evoke en de NAD m28, gaat bijzonder goed.

eduard

Quote from: Rob46 on January 18, 2021, 12:30:59
[emoji106][emoji4] hier hele goede ervaringen met de NAD in bridge mode. Ongekende controle...
Hoi Rob levert dat geen problemen op met impedantie deze word in bridge mode toch hoger levert dat problemen op met 4 ohm speakers

Eduard

Raphie

Ik zoek een Purifi EV met balanced inputs.
JBL PRX Power!

eduard

volgens mij hebben de meeste purifi EV op lossing gebalanceerde inputs. Heb ze volgens mij nog niet zonder gezien.

jellejanssen

Quote from: Raphie on January 18, 2021, 16:34:11
Ik zoek een Purifi EV met balanced inputs.

Psies en de mijne gaat wss binnenkort op de markt komen  :headbanging:

Richi

Quote from: Raphie on January 18, 2021, 16:34:11
Ik zoek een Purifi EV met balanced inputs.
De Purifi versterkermodule is gebalanceerd opgebouwd en klinkt naar verluid ook het beste mits gebalanceerd aangestuurd. Zowel mijn nCores als de Purifi heb ik ongebalanceerd aangestuurd en dat klinkt ook uitstekend.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

Quote from: eduard on January 18, 2021, 16:33:28
Hoi Rob levert dat geen problemen op met impedantie deze word in bridge mode toch hoger levert dat problemen op met 4 ohm speakers

Eduard
Het is advies vanuit NAD, eens. Ik worstelde hier ook enige tijd mee. De Dynaudio's zijn redelijk impedantie vriendelijk heb ik begrepen en op hoog volume waarbij de pannen van het dak worden gespeeld doe ik nooit. Overigens zijn de Dynaudio's C1's luidsprekers die op luisterniveau het best uit de verf komen. Ik heb diverse tests gedaan en de eindversterkers blijven perfect functioneren. Zo worden ze niet te warm en schieten ze niet in protest.

In eerdere Posts heb ik al aangegeven dat ik het erg jammer zou vinden als ik naar 8ohm luidsprekers zou moeten gaan. Ik vind de C1's namelijk erg mooi klinken. Echt mijn sound. Alles is in balans, zoveel controle. Zelfs Dirac heb ik sinds ik 2 NAD Purifi eindversterkers heb niet meer ingezet. Voor hier, voor mij een hele goede match NAD en Dynaudio.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

bert50

Dat kan ik helemaal beamen Rob.
Klinkt erg goed bij jou.[emoji445][emoji445]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

brt

Quote from: jellejanssen on January 18, 2021, 16:39:10
Psies en de mijne gaat wss binnenkort op de markt komen  :headbanging:

WAT!?  ;D

Laat me raden, jij gaat voor de Tripath van Kingpin..
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jellejanssen

 :laugh: ;D :headbanging:

Quote from: brt on January 19, 2021, 10:51:31
WAT!?  ;D

Laat me raden, jij gaat voor de Tripath van Kingpin..

Richi

Ik heb een vraag over de pre-gain van de ET400a modules. Die staat standaard op -14db maar kan ook worden 'gebypassed'. Dan omzeil je dus de opamp op de ET400a als ik het goed begrijp. Meerdere mensen melden online dat die bypass en nog betere geluidskwaliteit geeft. Heeft iemand dat hier geprobeerd? En zijn het dan inderdaad onderstaande jumpers die moeten worden omgezet voor uitgang B1 en B2?

Kortom, wie heeft hier ervaring mee en zijn er ook nadelen mee gemoeid? Of is het een kwestie van gewoon uitproberen?

PS. Op de Audiophonics versterkers wordt dit geregeld middels jumpers op het board en niet op de versterkermodules, maar het effect is neem ik aan hetzelfde.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jellejanssen

Quote from: Richi on February  3, 2021, 11:46:33
Ik heb een vraag over de pre-gain van de ET400a modules. Die staat standaard op -14db maar kan ook worden 'gebypassed'. Dan omzeil je dus de opamp op de ET400a als ik het goed begrijp. Meerdere mensen melden online dat die bypass en nog betere geluidskwaliteit geeft. Heeft iemand dat hier geprobeerd? En zijn het dan inderdaad onderstaande jumpers die moeten worden omgezet voor uitgang B1 en B2?

Kortom, wie heeft hier ervaring mee en zijn er ook nadelen mee gemoeid? Of is het een kwestie van gewoon uitproberen?

PS. Op de Audiophonics versterkers wordt dit geregeld middels jumpers op het board en niet op de versterkermodules, maar het effect is neem ik aan hetzelfde.

Volgens mij is dat met de mijne ook gedaan door BRT en vergeleken bij n forummember met n purifi en waren ze idd tot de conclusie gekomen dat er verbetering te horen was. Maar dat kunnen de heren vast zelf toelichten

Tabcam

Quote from: jellejanssen on February  3, 2021, 11:53:02
Volgens mij is dat met de mijne ook gedaan door BRT en vergeleken bij n forummember met n purifi en waren ze idd tot de conclusie gekomen dat er verbetering te horen was. Maar dat kunnen de heren vast zelf toelichten
Klopt, dat hebben we o.a. bij Brt thuis gedaan en heb ik zelf bij mij thuis geprobeerd. De verschillen zijn minimaal en met de aantekening dat er niet eenvoudig de volumes gelevelt konden worden en dat er ook niet snel genoeg gewisseld is omdat we jumpers moesten omzetten.
Quote from: Richi on February  3, 2021, 11:46:33
Ik heb een vraag over de pre-gain van de ET400a modules. Die staat standaard op -14db maar kan ook worden 'gebypassed'. Dan omzeil je dus de opamp op de ET400a als ik het goed begrijp. Meerdere mensen melden online dat die bypass en nog betere geluidskwaliteit geeft. Heeft iemand dat hier geprobeerd? En zijn het dan inderdaad onderstaande jumpers die moeten worden omgezet voor uitgang B1 en B2?

Kortom, wie heeft hier ervaring mee en zijn er ook nadelen mee gemoeid? Of is het een kwestie van gewoon uitproberen?

PS. Op de Audiophonics versterkers wordt dit geregeld middels jumpers op het board en niet op de versterkermodules, maar het effect is neem ik aan hetzelfde.
Was het een wereldschokkend verschil, nee, Misschien ietsjes meer detail, iets meer rasp op een stem of net iets meer detail op een snaar. Zelf vond ik de integratie in de HT set belangrijker en heb ik het niet meer gebruikt. Je hebt dan een voorversterker nodig die harder kan spelen dan wel hele efficiënte luidsprekers. Brt had een RMI ADI-2 Pro die als voorversterker harden kan spelen. Weet niet of jij dat ook kan, ik neem aan dat je gebalanceerd speelt Richi?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Ik gebruik de Atom als voorversterker en ik speel nu nooit harder dan 40 op een schaal tot 100. Meestal speelt ik op 15-20 en 30-35 als ik er lekker voor ga zitten 's avonds. Dus het zou prima kunnen werken. Ik ga het gewoon eens proberen en kijken of ik verschil hoor. Het belangrijkste is dat ik niets kapot kan maken door hiermee te experimenteren. Maar dat lijkt dus niet het geval.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Quote from: Richi on February  3, 2021, 15:32:08
Ik gebruik de Atom als voorversterker en ik speel nu nooit harder dan 40 op een schaal tot 100. Meestal speelt ik op 15-20 en 30-35 als ik er lekker voor ga zitten 's avonds. Dus het zou prima kunnen werken. Ik ga het gewoon eens proberen en kijken of ik verschil hoor. Het belangrijkste is dat ik niets kapot kan maken door hiermee te experimenteren. Maar dat lijkt dus niet het geval.

Wat Tabcam zegt.
Verschil was klein maar leek idd iets in het voordeel van de jumpers bypassen.
Moet idd je vv hard genoeg kunnen uitsturen, maar zo te lezen gaat dat wel lukken.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jaaptina

Met de Minidsp SHD Studio als preamp gaat het meer dan luid genoeg met pre gain bypass. Toch heb ik pre gain ingeschakeld. Ik heb de Purifi Eval1 gekocht omdat ik meer vermogen wilde voor mijn 86dB 4 Ohm (minimum 2 Ohm) monitor speakers. Ik vraag me af of de speakers de extra punch krijgen in de pre gain bypass stand.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Tabcam

Quote from: jaaptina on February  3, 2021, 19:05:44
Met de Minidsp SHD Studio als preamp gaat het meer dan luid genoeg met pre gain bypass. Toch heb ik pre gain ingeschakeld. Ik heb de Purifi Eval1 gekocht omdat ik meer vermogen wilde voor mijn 86dB 4 Ohm (minimum 2 Ohm) monitor speakers. Ik vraag me af of de speakers de extra punch krijgen in de pre gain bypass stand.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk
De Purifiversterker geeft het vermogen af voor het bijbehorende voltage. Zolang je het gewenste volume met je voorversterker haalt, maakt het dan niet uit of je een bypass doet of niet.  Mocht je het gewenste niveau niet halen, tja... dan moet je wel. Maar staar je er niet te blind op. In beide gevallen is het een dijk van een versterker.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

#995
Ik zit inmiddels een tijdje te luisteren met de pre-gain bypass en het klinkt zuiver, maar ik mis op de een of andere manier iets. Net of het minder meeslepend klinkt. Maar dat kan ook aan mij liggen, het was een drukke dag en ik ben moe. Maar eens kijken wat ik er na een paar dagen van vind. Het is allemaal zo weer aangepast.

Het volume van de Atom staat trouwens zo'n 15 tikken hoger dan voorheen, op dit moment op 42 wat vergelijkbaar is met plm 30 met de opamps in gebruik.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nou, ik kon het na een paar nummers (New York Morning - Elbow, They made history - Bliss, Thank you - Dido, Rock you Gently - Jennifer Warnes en I.G.Y. - Donal Dagen) niet langer aanhoren. Het klonk kil, afstandelijk en ik miste de warmte en het laag in de weergave. Dus de zaak nu weer terug gezet en dat klinkt in mijn set aangenamer en meeslepender. Het zal een kwestie van smaak zijn, maar zonder de pre-gain bypass hou ik het veel langer vol.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

DofN

Ik denk dat we allemaal weleens van die dagen en uren hebben dat het niet lekker klinkt, of juist wel, en dat je zelfs kan aanwijzen wat er beter of minder goed gaat nadat je iets hebt veranderd (en waarvan je met je gezonde verstand weet dat het niets zou moeten uitmaken).

Op die momenten ga ik gewoon mee met mijn interne flow, wetende dat op een later moment het er allemaal niet meer zo toe doet of waarin ik het toch weer anders hoor. Niet dat daarmee de herinnering aan dat magische moment weg is waarin de muziek perfect klonk en precies samenviel met de emotie (of omgekeerd waarin je de herinnering hebt dat het niet lekker klonk), maar wel dat je natuurlijk nooit meer precies het vergelijk kan maken tussen wat je toen hoorde en nu hoort.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

kermy

Quote from: Richi on February  3, 2021, 22:15:06
Nou, ik kon het na een paar nummers (New York Morning - Elbow, They made history - Bliss, Thank you - Dido, Rock you Gently - Jennifer Warnes en I.G.Y. - Donal Dagen) niet langer aanhoren. Het klonk kil, afstandelijk en ik miste de warmte en het laag in de weergave. Dus de zaak nu weer terug gezet en dat klinkt in mijn set aangenamer en meeslepender. Het zal een kwestie van smaak zijn, maar zonder de pre-gain bypass hou ik het veel langer vol.

Ik weet niet wat de verandering in ingangsimpedantie is van de Purify als je de opamp aan de ingang overbrugd, ziet de voorversterker nog wel dezelfde ingangsimpedantie?

En dat verder uit moeten sturen, dat lijkt goed te gaan, maar in combinatie met voorgaande zou dat wel eens een heel ander geluid op kunnen leveren. Heb je nog andere voorversterkers die potent uit kunnen sturen, ik zou zeggen probeer die dan eens om te kijken of het geluid wat je nu hebt ervaren een constante is.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Richi

Nadat ik het heb teruggezet, klonk het weer lekker en als vanouds. Dus heb ik besloten het maar zo te laten. Was een leuk experiment en in een andere setup werkt het misschien, maar niet in combinatie met mijn setup.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a