Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Rob46

#826
Quote from: JoWa on October 18, 2020, 13:28:25
Nog niet kunnen luisteren.
De C298 komt hopelijk deze maand nog in de winkel.
Ik ga deze dan als combi met de C658 beluisteren.
Ik neem dan wel de Marantz mee om te vergelijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Natuurlijk persoonlijk Joost, maar ik heb deze set bij HOBO Amersfoort gehoord. Op een set Sonus Fabers. Echt heel erg mooi!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

jaaptina

Quote from: jellejanssen on October 31, 2020, 18:27:25
https://link.marktplaats.nl/m1620070324?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

V wie wil ...
Interessant, maar voor mij een eind weg. Ook een verkoper met weinig marktplaats historie. Durf dat per post niet aan.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Dirk

volgens mij is Stereomike (lid hier op HTforum) ook lid van die Audioclub, dus je kan hem ff langs deze weg contacteren ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richi

Ik had StereoMike gevraagd me op de hoogte te houden als er weer een Purifi versterker in de verkoop ging bij hun audio club. Maar toen zag ik de advertentie verschijnen en dus maar een bod uitgebracht. Hopelijk wordt het geaccepteerd.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JoWa

#830
Quote from: Rob46 on October 31, 2020, 19:37:35
Natuurlijk persoonlijk Joost, maar ik heb deze set bij HOBO Amersfoort gehoord. Op een set Sonus Fabers. Echt heel erg mooi!

Andere weg ingeslagen: paartje Dynaudio Focus 30 XD gekocht.
Er komt nog wel een andere vv aan. De Connect heb ik er niet bijgekocht, wil een vv met meer mogelijkheden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

jellejanssen

Quote from: jaaptina on October 31, 2020, 19:58:59
Interessant, maar voor mij een eind weg. Ook een verkoper met weinig marktplaats historie. Durf dat per post niet aan.


Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk

Is vast n forum lid daar in de buurt die kan helpen toch?! Als je écht geïnteresseerd bent

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Richi

Quote from: StereoMike on October 31, 2020, 22:49:36
Zojuist gevraagd om de advertentie (tijdelijk) te verwijderen. Het was nog niet de bedoeling om nu al te plaatsen.
Vond het al raar dat ik had geboden en ineens is de advertentie weg.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Markuzz

Ik heb sinds een aantal maanden een setje 1ET400A's spelend, in monoblok. Het is een gemodificeerde versie van Alan March. De gain van de versterker ligt momenteel op 18dB, dit voor een gunstige S/N ratio i.c.m. het relatief hoge rendement van mijn horn geladen luidsprekers. De buffer is gebaseerd op de OPA1612 opamp.

Ik zou graag eens willen experimenteren met 'discrete' opamps, ook al introduceer je hiermee wellicht extra vervorming.

Ik lees veel 'verhalen' over bijvoorbeeld de Sparkos of Weiss buffers, zijn hier personen die eigenhandig verschillende opamps hebben geprobeerd/gehoord? Zo ja, wat zijn de klankmatige subjectieve verschillen?

Groet! Mark.
"It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize there is always a way to solve conflict without violence." - Confusius

StereoMike

#835
De eerste DIY pretpakketten zijn ingepakt en opgehaald door DHL. Purifi EVAL1 + Hypex smps1200a400 + betere kabelboom dan de meegeleverde Hypex (soldeervrij) plus een prima kast.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Tabcam

Quote from: Markuzz on November  2, 2020, 10:06:06
Ik heb sinds een aantal maanden een setje 1ET400A's spelend, in monoblok. Het is een gemodificeerde versie van Alan March. De gain van de versterker ligt momenteel op 18dB, dit voor een gunstige S/N ratio i.c.m. het relatief hoge rendement van mijn horn geladen luidsprekers. De buffer is gebaseerd op de OPA1612 opamp.

Ik zou graag eens willen experimenteren met 'discrete' opamps, ook al introduceer je hiermee wellicht extra vervorming.

Ik lees veel 'verhalen' over bijvoorbeeld de Sparkos of Weiss buffers, zijn hier personen die eigenhandig verschillende opamps hebben geprobeerd/gehoord? Zo ja, wat zijn de klankmatige subjectieve verschillen?

Groet! Mark.

Hieronder een quote van iemand met ervaringe van veel eerder in dit topic.

Quote from: Walraven Records on July 29, 2020, 17:21:19
Afgelopen weekend een mooie demo gezien en gehoord tussen twee losse purifi units en verschillende buffer opstellingen (geen blinde test maar wel met niveau meting) In tegenstelling van wat je vaak hoort was er best verschil te horen variërend van analytisch tot rommelig (tegen onzuiver) en van muzikaal tot amuzikaal. Meest opvallende vond ik de buffer bypass. Dat leek het 3D plat te slaan. Ik weet niet of dat jullie ervaring ook is. Uiteraard was de mooiste combinatie (mijn waarneming) ook weer behoorlijk duurder dan de overige opties.

Na aanleiding van deze test heb ik contact gehad met Colin van Nord Acoustics (prima kerel overigens). Ik vond namelijk de mooiste combinatie de Nord One REV D Input Buffer Board met de Weiss OP2. Volgens Colin werkt dit inderdaad prima maar past de Weiss fysiek niet in de Nord behuizing. Als ik de plaatjes bekijk is er nog best wat ruimte waar de Weiss kan uitsteken. Bij Apollonaudio willen ze best een purifi met weiss (en nog een beter buffer board met mooiere voeding) leveren maar dan wel tegen een behoorlijke meerprijs. Je krijgt dan wel de premium behuizing  :clapping:. Waarschijnlijk wordt dan gewoon de Ncore NC1200 vervangen door de Purifi module. VTV heeft problemen met het transport naar Europa dus die valt al af. Blijft dus over zelfbouw met een beetje hulp. Ik kijk uit naar de offerte.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: StereoMike on November  2, 2020, 15:19:50
De eerste DIY pretpakketten zijn ingepakt en opgehaald door DHL.
?????
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on November  2, 2020, 15:34:40
?????
Lijkt me dat StereoMike lekker gaat DIY-en en een bestelling bij Purifi uit Denemarken binnen heeft.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

StereoMike

Quote from: TabCam on November  2, 2020, 15:36:25
Lijkt me dat StereoMike lekker gaat DIY-en en een bestelling bij Purifi uit Denemarken binnen heeft.
Fout, voorlopig genoeg zelf gedaan. Dit zijn de DIY pakketten. Vanavond nog even de laatste ready to play mono's afmaken en dan zit het werk er weer op. Niet helemaal gelukt vóór eind oktober maar toch bijna.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Richi on October 31, 2020, 20:05:54
Ik had StereoMike gevraagd me op de hoogte te houden als er weer een Purifi versterker in de verkoop ging bij hun audio club. Maar toen zag ik de advertentie verschijnen en dus maar een bod uitgebracht. Hopelijk wordt het geaccepteerd.

Groet,
Richard
Dat laat ik ook netjes weten.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

#841
Quote from: Markuzz on November  2, 2020, 10:06:06
Ik heb sinds een aantal maanden een setje 1ET400A's spelend, in monoblok. Het is een gemodificeerde versie van Alan March. De gain van de versterker ligt momenteel op 18dB, dit voor een gunstige S/N ratio i.c.m. het relatief hoge rendement van mijn horn geladen luidsprekers. De buffer is gebaseerd op de OPA1612 opamp.

Ik zou graag eens willen experimenteren met 'discrete' opamps, ook al introduceer je hiermee wellicht extra vervorming.

Ik lees veel 'verhalen' over bijvoorbeeld de Sparkos of Weiss buffers, zijn hier personen die eigenhandig verschillende opamps hebben geprobeerd/gehoord? Zo ja, wat zijn de klankmatige subjectieve verschillen?

Groet! Mark.
Ik zal het kladlijstje even zoeken welke combinaties we hebben beluisterd. Zelf heb ik de Sparkos SS2590 en Sonic Imagery 990.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Markuzz

Quote from: StereoMike on November  2, 2020, 17:18:18
Ik zal het kladlijstje even zoeken welke combinaties we hebben beluisterd. Zelf heb ik de Sparkos SS2590 en Sonic Imagery 990.

Hoi Mike,

Ik ben met name geïnteresseerd in de klankmatige verschillen van de discrete opamps die je noemt. Welke buffer gebruik je overigens?

Groet! Mark.
"It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize there is always a way to solve conflict without violence." - Confusius

Markuzz

Quote from: TabCam on November  2, 2020, 15:30:53
Hieronder een quote van iemand met ervaringe van veel eerder in dit topic.
bu

Hoi Tabcam,

Ik heb deze 'review' van Walraven gelezen...... Het enige wat eruit op te maken is dat hij de Weiss opamp goed vond klinken. Er wordt niet ingegaan op de verschillende buffers/opamps en welke klankmatige eigenschappen er bestaan. Dat is jammer, zeker aangezien het relatief zeldzaam is om zoveel verschillende buffers in A-B testing naast elkaar te hebben.

Groet, Mark.
"It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize there is always a way to solve conflict without violence." - Confusius

StereoMike

Quote from: Markuzz on November  3, 2020, 09:09:29
bu

Hoi Tabcam,

Ik heb deze 'review' van Walraven gelezen...... Het enige wat eruit op te maken is dat hij de Weiss opamp goed vond klinken. Er wordt niet ingegaan op de verschillende buffers/opamps en welke klankmatige eigenschappen er bestaan. Dat is jammer, zeker aangezien het relatief zeldzaam is om zoveel verschillende buffers in A-B testing naast elkaar te hebben.

Groet, Mark.
Hallo Mark,

Even uit het hoofd. Voor de Weiss hebben we een VTV buffer gebruikt met de veel gebruikte Sparkos Labs SS78 en SS79 reg. Het verschil tussen mijn Apollon buffer met dezelfde Sparkos en de VTV buffer was echt minimaal vandaar dat het meeste test en luisterwerk is gedaan met de VTV buffer. Daarnaast hebben we de Nord One REV D en neurochrome (met neurochrome zusterbord en LT3045 van ldovr) gebruikt. Recenter is daar ook de nog de Korg Nutube bijgekomen.

Overigens is de OPA1612 ook helemaal niet slecht.

Groet,
Mike
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Markuzz

Quote from: StereoMike on November  3, 2020, 16:11:28
Hallo Mark,

Even uit het hoofd. Voor de Weiss hebben we een VTV buffer gebruikt met de veel gebruikte Sparkos Labs SS78 en SS79 reg. Het verschil tussen mijn Apollon buffer met dezelfde Sparkos en de VTV buffer was echt minimaal vandaar dat het meeste test en luisterwerk is gedaan met de VTV buffer. Daarnaast hebben we de Nord One REV D en neurochrome (met neurochrome zusterbord en LT3045 van ldovr) gebruikt. Recenter is daar ook de nog de Korg Nutube bijgekomen.

Overigens is de OPA1612 ook helemaal niet slecht.

Groet,
Mike

Hoi Mike,

Dank voor je antwoord!

De hamvraag: zijn er klankmatige verschillen tussen de buffers/opamp combinaties? Zo ja, hoe zou je die omschrijven?

Groet!

Mark.
"It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize there is always a way to solve conflict without violence." - Confusius

Richi

Eerder deze week werd er een Ghent case met bekabeling bezorgd. Vandaag de SMPS voeding en morgen de EVAL1. Dit weekend dus maar eens aan de knutsel.  :thumbs-up:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Quote from: Richi on November 27, 2020, 13:25:54
Eerder deze week werd er een Ghent case met bekabeling bezorgd. Vandaag de SMPS voeding en morgen de EVAL1. Dit weekend dus maar eens aan de knutsel.  :thumbs-up:

Altijd leuk dat knutselen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zelf heb ik hier nu ruim een maand een Audiophonics Purifi eindversterker achter de NAD M10 staan en dat bevalt heel erg goed.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Richi

Ik maak nu foto's van alle stappen van de assemblage. Daar wil ik een soort kleine tutorial van maken. Die zal ik hier op het forum plaatsen als alles klaar is en werkt. Wel zo leuk als mensen ook zo'n versterker zelf in elkaar willen zetten.

Spoiler:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Rob46

Quote from: Roeru117 on November 27, 2020, 22:02:41
Altijd leuk dat knutselen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zelf heb ik hier nu ruim een maand een Audiophonics Purifi eindversterker achter de NAD M10 staan en dat bevalt heel erg goed.
Ook hier een Purifi eindversterker aan een M10 gekoppeld. De NAD C298. Ondanks de 2x100 Watt van de M10 vinden de Dynaudio's C1 Platinum luidsprekers dit wel erg, heel erg fijn. Mijn oortjes overigens ook[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]