Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Input buffer is custom door daudio, ik speel met hun N1000 versterkers. Zijn blokken massief aluminum, koelt enorm goed, dus duur lang voor alles op temperatuur is, levensduur van de modules zal wel erg goed zijn door grote koelblok.

Groetjes Walter

dre73

Quote from: TabCam on September 19, 2020, 16:17:23
Allemaal zalken die ik niet met de Purifiversterker heb. Kan het door het inputbuffer komen? Welke heb je?

Heb toch het idee dat de stap NCore -> Purifi groter is dan men denkt. Heb de NCore 500 alleen nog niet aan de PAP's gehad. Was met de Ushers een minder succes als de Purifiversterker. En een purifiversterker kan je op zich dag en nacht aan hebben staan.

Het een en ander hangt ook wel af van de rest van de keten toch?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

scrutinizer

Quote from: Contour on September 19, 2020, 16:44:09
Input buffer is custom door daudio, ik speel met hun N1000 versterkers. Zijn blokken massief aluminum, koelt enorm goed, dus duur lang voor alles op temperatuur is, levensduur van de modules zal wel erg goed zijn door grote koelblok.

Groetjes Walter
Heeft vaak met layout van het ontwerp te maken. Waar elco's baat hebben bij lage temp zijn halfgeleiders vaak afhankelijk voor een goede functie bij een hogere temp. Maar deze dan wel thermisch stabiel
...
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

eduard

Quote from: StereoMike on September 18, 2020, 12:53:44
Meten = Weten  Inmiddels zijn m'n purifi mono's aardig ingespeeld en toch weet ik niet of ze mogen blijven.
Hoi mike we wachten inspanning op verdere uitleg. [emoji3]

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


eduard

Ik was eigenlijk van plan om de eerste reviews van de NAD C298 aftewachten. Maar nu denk ik dat ik nog even wat langer wacht totdat de nieuwe krachtigere purifi modules er zijn. De geruchten zijn dat purifi werkt aan een module met meer vermogen. Alleen de tijdlijnen hiervoor zijn wat onduidelijk.

Eduard

brt

Quote from: Kingpin on September 18, 2020, 14:52:15
wat mis je? Ben zeer benieuwd of je hetzelfde ervaart als ik.

Ben wel benieuwd wat jij ervaart, Kingpin! Jij hebt zowel buizen als klasse D (of G).

Zelf heb ik (met enige spijt) mijn Purifi verkocht aan een forumgenoot, omdat ik mijn droombuizenversterker tegenkwam en ik drie versterkers toch echt iets te gortig vond en me financieel ook niet kon permitteren.
Zelf ervaar ik dat je met een buizenversterker op laag/zacht volume meer van je geluid overhoudt dan met een Purifi. Tov de Purifi mis ik met de single ended buizenamps de absolute controle in het laag, maar daar krijg ik een prachtig - en wat mij betreft ongeevenaard mid - voor terug. Hoog, details, stereobeeld etc zijn verder ongeveer hetzelfde. Overigens is het laag supervet met mijn SET maar gewoon met wat minder controle. Aan punch geen gebrek  :headbanging:

Voor mij ook belangrijk: met een dikke buizenbak staat er écht wat in je woonkamer, een pronkstuk bijna, wat voor mij ook de grote liefde voor muziek in mijn woonkamer etaleert. Alle cd's liggen op zolder en ik stream uitsluitend.

Ooit wil ik alsnog de potentieel perfecte combi van een buizen-pré proberen icm een Purifi, maar daar zullen wel wat maandjes sparen aan voorafgaan.. Ik heb een buizenpré van Line Magnetic op de Purifi gehoord en dat was werkelijk fenomenaal en het beste van twee werelden zonder dat het een comprimis werd. Dus dat jeukt nog steeds ergens in mijn achterhoofd.  :angel:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Kingpin

#781
Quote from: brt on September 30, 2020, 10:48:10
Ben wel benieuwd wat jij ervaart, Kingpin! Jij hebt zowel buizen als klasse D (of G).
Zelfs nog een Klasse T  ::)

Ja elke type heeft wel zo z'n charmes en blijft vaak een smaakvoorkeur.
Het geheel is ook afhankelijk van je aangesloten speakers die ook een bepaalde klankkleur hebben, daarom is het altijd moeilijk zeggen welke versterker het beste presteerd omdat deze van meerdere factoren afhankelijk zijn.
Persoonlijk ... de buis heeft 'iets', jij begrijpt als buizenbezitter wel wat ik bedoel. Stemmen en met name bepaalde instrumenten klinken op een buis toch wel heel erg lekker (elektrische gitaar bv, ongeëvenaard op de buis, mondharmonica of hammond bij lekkere blues).
De Purifi 'klinkt' strak, erg strak over een groot bereik en ten opzichte van mijn Tripath (klasse T) minder vloeiend maar ook minder 'controle' in het laag.
Klinkt gek als ik dat zo zeg want de Purifi heeft genoeg vermogen. Denk ook niet dat het aan de Purifi modules liggen maar aan het voedingsgedeelte.
Wat ik merk is dat deze 'langzamer' is als mijn Tripath en dan bedoel ik met het aanzetten van een noot, vooral in het laag is dat goed te horen.
Mijn Klasse T speelt een beetje tussen de Purify en een buis in want de Tripath is 'vloeiender' in het mid , klinkt in mijn oren daarom ook aangenamer.
Dat is wat ik bespeur als ik toch een vergelijk moet maken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kingpin on September 30, 2020, 12:05:36
De Purifi 'klinkt' strak, erg strak over een groot bereik en ten opzichte van mijn Tripath (klasse T) minder vloeiend
Precies de ervaring die ik met purifi heb. Het is inderdaad minder vloeiend. Bij mij komt daar ook nog een probleempje bij dat het "beeld" plaatje minder diep is en de artiest wat verder naar achter wordt geplaatst. Een setje speciale speakerkabels heeft dit probleem gedeeltelijk opgelost maar het is nog steeds niet naar mijn zin.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Vhond

Ben wel benieuwd naar wat jullie voor die Purifi hebben staan (separate voorversterker, voorversterkerdeel van een DAC, etc). Dat maakt nogal uit denk ik.

Klasse D is meestal dusdanig neutraal dat het geen wat ervoor in de keten staat 'ongenadig' doorgeeft...

Kingpin

Quote from: Vhond on October  1, 2020, 08:08:21
Klasse D is meestal dusdanig neutraal dat het geen wat ervoor in de keten staat 'ongenadig' doorgeeft...
Waarom zou een andere klasse dat niet niet doen dan ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond

Het gaat me niet zozeer om andere klasse D niet, maar er worden ook vergelijkingen gemaakt met Tripath. Dan ben ik wel benieuwd naar wat 'er voor zit' in de keten om eventuele conclusies over klasse D versus klasse T (en klasse D onderling) te kunnen vergelijken.

Kingpin

Quote from: Vhond on October  1, 2020, 10:48:36
Het gaat me niet zozeer om andere klasse D niet, maar er worden ook vergelijkingen gemaakt met Tripath. Dan ben ik wel benieuwd naar wat 'er voor zit' in de keten om eventuele conclusies over klasse D versus klasse T (en klasse D onderling) te kunnen vergelijken.
Dat wat ervoor zit blijft toch hetzelfde in een vergelijk toch ?
Je wisselt alleen de eindbak om.
In mijn geval werd er vergeleken in meerdere sets.
Dat vergelijk ging van Klasse A, A/B en D.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Vhond

Dat begrijp ik, maar ik ken de Tripath niet (en weet niet wat daar de invloed van is/zou kunnen zijn)

scrutinizer

#788
Quote from: Vhond on October  1, 2020, 13:36:16
Dat begrijp ik, maar ik ken de Tripath niet (en weet niet wat daar de invloed van is/zou kunnen zijn)

Quote from: Vhond on October  1, 2020, 10:48:36
Het gaat me niet zozeer om andere klasse D niet, maar er worden ook vergelijkingen gemaakt met Tripath. Dan ben ik wel benieuwd naar wat 'er voor zit' in de keten om eventuele conclusies over klasse D versus klasse T (en klasse D onderling) te kunnen vergelijken.

Knap.
Dus als ik je goed begrijp ..... weet jij dmv een bron/pre te kennen een conclusie te trekken tussen klasse T versus klasse D met zijn x mogelijkheden aan inputbuffers als hier omschreven? Op basis van welke eigenschap(pen) en/of gegeven?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Vhond

#789
Dat zeg ik niet, al is klasse T eigenlijk een D-variant (dus in hoeverre heel verschillend? Ik zal het een keer moeten horen...)

Zowieso zijn er veel varianten van klasse D implementatie. Wat ik bedoel is dat het handig is om te weten wat ervoor hangt in de keten en te weten hoe een specifieke eindversterker omgaat met wat ie aangeleverd krijgt (de signature van de eindversterker zeg maar).

Voor- eindcombinaties zijn er in veel variaties te maken en zullen uiteindelijk bij een goeie match muziek maken :coffee:

scrutinizer

#790
Dus..... zelf luisteren het devies.

Daarnaast is een zogenaamd muziekmakende voor- en eindcombinatie afhankelijk van bron, luidspreker setup, akoestiek en ervaring opgedaan door diegene het beluistert.......
No one size fits all
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Janozj

#791
Ik draai al enkele jaren naar grote tevredenheid met UcD 400 monoblokjes. Ik heb al eens met een schuin oog naar NCore zelfbouw kitjes gekeken en nu kom ik Purifi tegen. Allemaal reuze interessant, dus eens wat rondgekeken, ook op de Audiophonics.fr webzaid. Nu viel me daar iets op. Een stereo NCore 400 eindversterker is veul duurder dan een stereo NCore 500. Wat is daar het verschil tussen? En ga ik dat horen? EN is Purifi nog weer een stap verder daan NCore?

Ik weet wel toen ik overstapte op UcD dat ik het verschil best duidelijk vond.


eduard

waarschijnlijk is de 500 de mp versie, zover ik weet hebben die ingebouwde voeding en zijn daarom goedkoper.

eduard

op asr zijn de eerste gebruikers fotos gepost mbt nad c298. Het lijkt er op dat de NAD c298 vanaf vandaag uitgeleverd wordt.

Eduard

Janozj

Quote from: eduard on October  2, 2020, 16:26:50
waarschijnlijk is de 500 de mp versie, zover ik weet hebben die ingebouwde voeding en zijn daarom goedkoper.
Ah okee, dank.  ;D

chansig

He....zag in topic Doorf wie je nu eigenlijk was/bent. Nog 1 post en je mag spullen in de te koop sectie zetten. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Janozj

Quote from: chansig on October  2, 2020, 19:40:17
He....zag in topic Doorf wie je nu eigenlijk was/bent. Nog 1 post en je mag spullen in de te koop sectie zetten. :D

Gr. Hans
Ja daar ging het eigenlijk om. Ik moet van mijn zooi af ;D ;D ;D

Ik ben hier maar eens gaan kijken. Al jarenlang lid, nooit wat mee gedaan bijna. Dit is een wat dynamischer/levendiger forum is mijn indruk, wel leuk. Ik snap jouw beslissing op AF.  :smile:


chansig

Quote from: Janozj on October  2, 2020, 20:28:09
Ja daar ging het eigenlijk om. Ik moet van mijn zooi af ;D ;D ;D

Ik ben hier maar eens gaan kijken. Al jarenlang lid, nooit wat mee gedaan bijna. Dit is een wat dynamischer/levendiger forum is mijn indruk, wel leuk. Ik snap jouw beslissing op AF.  :smile:

Levendiger is het zeker. En leuk als je hier je set laat zien. Zijn er ook echt mensen die reageren.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

StereoMike

Quote from: eduard on October  2, 2020, 16:28:59
op asr zijn de eerste gebruikers fotos gepost mbt nad c298. Het lijkt er op dat de NAD c298 vanaf vandaag uitgeleverd wordt.
Eduard
De eerste NAD c298's zijn ook al "open" te zien. De voeding is duidelijk minder dan bij de M33. Logisch gezien het prijsverschil.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eduard

Minder hoeft nog niet iets hoorbaars te zijn. Sowieso heb je maar 2 ipv 7 kanalen je zal dan dus ook een kleinere voeding nodig hebben. Ik hoop dat er ook wat meetresultaten komen en wat meer gebruikers reviews.
Ik zat eigenlijk op de mono van audiophonic te wachten maar dat gaan nog zeker 20 dagen duren. Bij audiophonic hadden ze de verkeerde face plate besteld als ik david mag geloven.
Ik word langzaam ook nieuwsgierig in toekomstige krachtigere purifi module. Deze module komt alleen uit voor OEM fabrikanten geen idee of daar een nord, apolon en audiophonic ook bij horen. Ondertussen ben ik ook weer aan het kijken naar de 3 kanaals versie van nord. Het wachten duurt allemaal een beetje lang. Ik ga dan ook deze week maar de denon 3700h bestellen zodat ik na 3a4 maanden weer surround hebt kom nog steeds 3 kanalen te kort waarvoor ik purifi wilde aanschaffen.

Eduard