Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

brt

Quote from: StereoMike on June 13, 2020, 17:39:50
Met veel belangstelling heb ik jullie bevindingen m.b.t. Purifi versterkers gelezen. Sinds april heb ik de Apollon Purifi 1ET400A Monoblock met de Sparkos SS2590 Op Amp en WBT 0703 AG Bi-Wire ter test staan en sommige opmerkingen herken ik wel. Zeker gezien het prijskaartje zijn het geweldige monoblokken (jammer van het uiterlijk) maar ondanks de belofte dat de sparkos iets meer klasse A 'gevoel' moeten geven kan ik niet helemaal wennen aan het toch overwegend analytische karakter. De eerder genoemde RME ADI-2 DAC heb ik ook nog getest i.c.m. een Farad Super3 maar dan zit ik 's avonds niet echt rustig meer op de bank muziek te luisteren. Voor een avondje horror lijkt mij dit wel een ideale combinatie. Voor een beetje meer gemoedsrust staat er nu een zeer bescheiden poolse Hattor Ultimate Passive Pre te snorren en dat bevalt vooralsnog prima.

Interessant Mike, en ik herken wel wat je schrijft en ook wat je later toevoegt dat gewenning ook echt wel een dingetje is.
Ik speel dus al jaren met een geintegreerde SET buizenversterker dus het is wel flink wennen hier. Vorige week had ik een paar dagen dat de sound me echt niet aanstond maar de laatste dagen ben ik wel weer een paar keer flink onder de indruk over hoe goed de Purifi klinkt.
Ik moet ook zeggen dat het flink van de opname afhangt of de Purifi lekker klinkt. Bij matige opnames is ie echt onverbiddelijk, maar voor dance en goed geproduceerde (niet-plat gecompreste) pop klinkt het fenomenaal. De buizen zijn gewoon wat vriendelijker, minder analytisch inderdaad.
Ik blijf wat dat betreft bij mijn eerdere bevindingen dat de ene niet beter is dan de andere, maar het echt een kwestie van smaak is.

Overigens kun je het geluid nog wel wat tweaken... Er een subtiel klasse a of buizensausje aan toevoegen middels een goede pre amp. Ook kwam ik de Ifi Itube2 tegen. Kost 449,- en krijgt lovende recenesies. Deze kun je instellen als buffer of als klassa a pre-amp. Je hebt diverse buizeninstellingen daarop. De recensies zijn lovend. Ik ga deze dan ook zeker eens beluisteren! Het zou net het puntje op de i kunnen zijn en het perfecte huwelijk tussen beide benaderingen...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Rob_Dingen

Er zijn wat mij betreft geen voordelen voor een passieve pre, ik vind een actieve pre beter klinken.
Maar het heeft alleen met smaak en voorkeur te maken.
Mijn ervaring is dat een passieve pre altijd iets duffer/minder resolutie heeft als een goede actieve pre
Wat ook kan en heel simpel is alleen een potmeter met een buffer er achter.
Liefst geen opamps.

Rob

kermy

Quote from: Rob_Dingen on June 15, 2020, 18:27:20
Er zijn wat mij betreft geen voordelen voor een passieve pre, ik vind een actieve pre beter klinken.
Maar het heeft alleen met smaak en voorkeur te maken.
Mijn ervaring is dat een passieve pre altijd iets duffer/minder resolutie heeft als een goede actieve pre
Wat ook kan en heel simpel is alleen een potmeter met een buffer er achter.
Liefst geen opamps.

Rob

Ik heb gelijke ervaringen met passieve pre's ten opzichte van actieve als Rob. Klein idee om het voorstel van Rob in de praktijk te brengen.
Neem een goede potmeter en zet er een MF X10D achter, die X10D klinkt beter dan je zo zou denken en kost 2e hands eigenlijk niets. Even een modificatie/revisie setje bestellen bij Rock Grotto en je bent in business.

Bovenstaande experiment kost bijna niets, en je hebt dan eigenlijk alleen een buffer waar je nog tube rolling op toe kunt passen.



Met vriendelijke groet,

Kermy

molle

De Eigentakt staat hier nu ongeveer een week in te spelen. Het enige probleem dat ik tegen gekomen ben was een lichte brom in de speakers. Vanaf de moment dat ik de stroomkabel in de voorversterker instak was de brom er, dus het kwam niet van de Eigentakt want die is muisstil! Na tal van interlinks en stroomkabels geprobeerd te hebben van dropveters tot honderden euro's aan kabels heb ik het eindelijk gevonden. De persoon die de Eigentakt gebouwd heeft, heeft dan ook een interlink gemaakt van xlr naar rca en het was totaal weg, schrikwekkend stil is de set nu. Heeft een low noise kabel gebruikt en de eind en voorversterker zijn nu samen geaard, dus wss ergens een aardlus. De Eigentakt zelf begint stilletjes losser te komen, maar wat een mooi krachtig toestel zeg, zoveel controle in het laag en een mooie diepte, enorme soundstage! Zeer tevreden over!
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Tabcam

Heb zojuist het nummer "Step Through" van Lumino gedraaid en ik krijg me echt een enorme stoot extra laag waarvan ik vermoed dat het door de Purifi komt. De Ushers boven laten het in ieder geval niet horen. Misschien een keertje mee nar boven nemen en het verschil beluisteren :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

molle

#505
Quote from: TabCam on June 15, 2020, 22:33:42
Heb zojuist het nummer "Step Through" van Lumino gedraaid en ik krijg me echt een enorme stoot extra laag waarvan ik vermoed dat het door de Purifi komt. De Ushers boven laten het in ieder geval niet horen. Misschien een keertje mee nar boven nemen en het verschil beluisteren :angel:

Ik heb het idee dat de Eigentakt een extra octaaf meegeeft. Liedjes dat ik bijna van buiten ken, hoor of voel ik dat er iets is is wat ik ervoor niet wist dat het er was! In de goede zin dan wel, knap! Moet je Deadmau5-Seeya maar is opzetten, wel de buurt even verwittigen  ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Richi

Quote from: TabCam on June 15, 2020, 22:33:42
Heb zojuist het nummer "Step Through" van Lumino gedraaid en ik krijg me echt een enorme stoot extra laag waarvan ik vermoed dat het door de Purifi komt. De Ushers boven laten het in ieder geval niet horen. Misschien een keertje mee nar boven nemen en het verschil beluisteren :angel:
Mooie test track! Bedankt.  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on June 15, 2020, 18:27:20
Er zijn wat mij betreft geen voordelen voor een passieve pre, ik vind een actieve pre beter klinken.
Maar het heeft alleen met smaak en voorkeur te maken.
Mijn ervaring is dat een passieve pre altijd iets duffer/minder resolutie heeft als een goede actieve pre
Wat ook kan en heel simpel is alleen een potmeter met een buffer er achter.
Liefst geen opamps.

Rob
De potmeters icm bekabeling kan juist het geluid enorm aantasten in negatieve zin.
Welke passieve pre's heb je zoal getest?

Quote from: kermy on June 15, 2020, 22:16:19
Ik heb gelijke ervaringen met passieve pre's ten opzichte van actieve als Rob. Klein idee om het voorstel van Rob in de praktijk te brengen.
Neem een goede potmeter en zet er een MF X10D achter, die X10D klinkt beter dan je zo zou denken en kost 2e hands eigenlijk niets. Even een modificatie/revisie setje bestellen bij Rock Grotto en je bent in business.

Bovenstaande experiment kost bijna niets, en je hebt dan eigenlijk alleen een buffer waar je nog tube rolling op toe kunt passen.
Met een buffer zou het idd beter moeten gaan, maar wat ik zo lees is dat een buffer pre bijna allemaal hetzelfde 'klinken', klopt dat.

Daarnaast hoor/lees je ook andere verhalen met passieve pre's, vooral positief, zeker als er goed over is nagedacht of het in je set kan wbt impedantieaanpassing.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: Kingpin on June 14, 2020, 10:26:48
Wat ik mis is 'vloeiend', iets wat mijn Tripath wel doet.
Dat is inderdaad wel wat ik een beetje mis. Het laag is wel fenomenaal (ook in gelaagdheid) en lijkt uit het niets te komen. Ik heb nu de Sonnet (ook als lossless pre) er voor hangen en dan merk je dat deze DAC toch vergevensgezinder is dan de RME zonder verder op details in te leveren. Logische dat ook Cees Ruijtenberg flirt met pulsbreedtemodulatie (PWM) klasse D voor de toekomstige Sonnet versterker.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: brt on June 15, 2020, 11:45:31
Nog ff over die passieve pre... Wat is het voordeel daarvan tov een actieve?
Ik heb dus de RME Adi 2 waar ook (digitale) volume regeling op zit en zo stuur ik de Purifi aan. Ik stuur deze zacht uit (je kunt relais kiezen) zodat hij bijna altijd tussen -15 en -5 speelt en zodoende verlies je nauwelijks geluidskwaliteit. Toen ik hem met hoger relais harder uitstuurde en dus volume zachter moest zetten vond ik het een stuk minder klinken.
Grappig, ik ga dit ook eens proberen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

kermy

Quote from: Kingpin on June 16, 2020, 09:28:25
De potmeters icm bekabeling kan juist het geluid enorm aantasten in negatieve zin.
Welke passieve pre's heb je zoal getest?
Met een buffer zou het idd beter moeten gaan, maar wat ik zo lees is dat een buffer pre bijna allemaal hetzelfde 'klinken', klopt dat.

Daarnaast hoor/lees je ook andere verhalen met passieve pre's, vooral positief, zeker als er goed over is nagedacht of het in je set kan wbt impedantieaanpassing.


Dat die buffers allemaal hetzelfde zouden klinken is klinkklare onzin. Dan zouden alle voorversterkers ook allemaal hetzelfde klinken.
In een buffer die als het goed is unity gain is, zit gewoon elektronica, en in het geval van de MF X10D buisjes. In vergelijk met de X10D heb ik eens een chinees doosje hier gehad. Dat klonk heel wat minder dan de MF.

Passief heb ik alles gehad, begonnen met een Black ALPS in een kastje van Klare uit Hoorn, daarna een DACT stappenschakelaar, toen een Audio Consulting Silver Rock als TVC, en nu weer al jaren de Grace M903 actief.

Met een passieve kan het mooi klinken, moet wel alles kloppen, maar ook dan gaat je na enige tijd het gevoel bekruipen dat de muziek wel wat peper in de kont kan gebruiken. Het voelt allemaal wat traag aan, moeilijk uit te drukken.
Maar als je dan weer overstapt naar een actieve pre, dan weet je precies wat je gemist hebt.

Daarom ben ik ook reuze benieuwd naar de uitkomsten van je experiment, en dan vooral over langere tijd.



Met vriendelijke groet,

Kermy

holco

Ik sta hier eenduidig achter.

Quote from: kermy on June 16, 2020, 10:25:24
Dat die buffers allemaal hetzelfde zouden klinken is klinkklare onzin. Dan zouden alle voorversterkers ook allemaal hetzelfde klinken.
In een buffer die als het goed is unity gain is, zit gewoon elektronica, en in het geval van de MF X10D buisjes. In vergelijk met de X10D heb ik eens een chinees doosje hier gehad. Dat klonk heel wat minder dan de MF.

Passief heb ik alles gehad, begonnen met een Black ALPS in een kastje van Klare uit Hoorn, daarna een DACT stappenschakelaar, toen een Audio Consulting Silver Rock als TVC, en nu weer al jaren de Grace M903 actief.

Met een passieve kan het mooi klinken, moet wel alles kloppen, maar ook dan gaat je na enige tijd het gevoel bekruipen dat de muziek wel wat peper in de kont kan gebruiken. Het voelt allemaal wat traag aan, moeilijk uit te drukken.
Maar als je dan weer overstapt naar een actieve pre, dan weet je precies wat je gemist hebt.

Daarom ben ik ook reuze benieuwd naar de uitkomsten van je experiment, en dan vooral over langere tijd.



Met vriendelijke groet,

Kermy
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Quote from: kermy on June 16, 2020, 10:25:24
Dat die buffers allemaal hetzelfde zouden klinken is klinkklare onzin. Dan zouden alle voorversterkers ook allemaal hetzelfde klinken.
In een buffer die als het goed is unity gain is, zit gewoon elektronica, en in het geval van de MF X10D buisjes. In vergelijk met de X10D heb ik eens een chinees doosje hier gehad. Dat klonk heel wat minder dan de MF.

Passief heb ik alles gehad, begonnen met een Black ALPS in een kastje van Klare uit Hoorn, daarna een DACT stappenschakelaar, toen een Audio Consulting Silver Rock als TVC, en nu weer al jaren de Grace M903 actief.

Met een passieve kan het mooi klinken, moet wel alles kloppen, maar ook dan gaat je na enige tijd het gevoel bekruipen dat de muziek wel wat peper in de kont kan gebruiken. Het voelt allemaal wat traag aan, moeilijk uit te drukken.
Maar als je dan weer overstapt naar een actieve pre, dan weet je precies wat je gemist hebt.

Daarom ben ik ook reuze benieuwd naar de uitkomsten van je experiment, en dan vooral over langere tijd.



Met vriendelijke groet,
Kermy
Mooi rijtje Kermy  :)
Ik ben er zelf ook zeer benieuwd naar en idd over langere tijd kun je pas een goed oordeel geven.
Wel weet ik dat als je een TVC of dergelijke bouwt je absoluut niet moet gaan zitten bezuinigen op bepaalde onderdelen omdat het dan meestal al de mist in gaat.
Vandaar dat de 'betere' passieve pre's ook vrij duur zijn denk ik.

Zojuist de overige onderdelen binnen gekregen... can't wait ... nu de cad files verder klaar maken.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

StereoMike

Quote from: kermy on June 16, 2020, 10:25:24
en nu weer al jaren de Grace M903 actief.
Gebruik je de Grace alleen als voorversterker?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

kermy

Quote from: StereoMike on June 16, 2020, 11:02:52
Gebruik je de Grace alleen als voorversterker?

Ja, ik gebruik hem nu alleen als schakelcentrum en voorversterker. Maar ik heb hem ook als DAC gebruikt, maar daar heb ik sinds een paar jaar een Metrum HEX voor.
Dat vond ik beter klinken, wat natuurlijk niet inhoud dat het ook voor jouw situatie geldt.


Met vriendelijke groet,


Kermy

Rob_Dingen

#515
Quote from: Kingpin on June 16, 2020, 09:28:25
De potmeters icm bekabeling kan juist het geluid enorm aantasten in negatieve zin.
Welke passieve pre's heb je zoal getest?
Met een buffer zou het idd beter moeten gaan, maar wat ik zo lees is dat een buffer pre bijna allemaal hetzelfde 'klinken', klopt dat.

Daarnaast hoor/lees je ook andere verhalen met passieve pre's, vooral positief, zeker als er goed over is nagedacht of het in je set kan wbt impedantieaanpassing.

Ik heb hetzelfde rijtje afgewerkt als Kermit weet alleen het merk van de TVC niet meer.
Als je een volume potmeter alleen gebruikt met kabels erachter klopt je verhaal.
Als je een volume potmeter met buffer gebruikt doen kabels niets of nagenoeg niets.

Ook snap ik je impedantie verhaal van de TVC niet.
Wat je er in stopt aan impedantie komt er 1:1 uit als de volume open staat of je moet er een hebben met versterking.
Stel dat hij 2 keer versterkt 6dB en de uitgangs impedantie van de bron is 100 Ohm dan is de uitgangs impedantie 400 Ohm
Stel dat hij op -20dB staat dan is het 1 Ohm.
Dit is natuurlijk theoretisch zonder verliezen maar zo werkt het en andersom ook.
Stel dat je de potmeter op -20dB hebt staan en met 10K belast dan is de ingangsweerstand 1M.
Staat hij op 6dB dan is de ingang impedantie 2K5 en op 0dB 10K.
Nu zie je ook meteen dat het allemaal niet ideaal is zowel de ingang impedantie als uitgangs impedantie veranderen continu.

Maar goed heb het al eerder gezegd allemaal theorie en er is maar een echte test luisteren.

Rob

brt

OP hifi.nl wordt de NAD M33 gerecenseerd, een ontwerp gebaseerd op Purifi-Eigentakt.
Kosten: 5500,- maar dat  is inclusief streamer, dirac, dac-pre-amp, etc. Dus speakers aansluiten en klaar.

Ik vond het wel grappig om te lezen wat de reviewer het geluid omschrijft:

Maar hoe zit het nu eigenlijk met dat Eigentakt-versterkeringsluik zelf? Wel – en het klinkt misschien oneerbiedig maar is het dat net niet – het versterkt. Subjectief luisterend horen we het bronmateriaal en de luidsprekers (en zonder Dirac: de ruimte), niet de M33. Het is een ervaring die heel transparant overkomt, want geen synoniem is voor analytisch of saai-neutraal. Zeer 'clean' dus, maar niet droog, waardoor de schijnwerper verschuift naar andere delen van de keten.

Dat is eigenlijk een heel goede zaak, maar we kunnen ons inbeelden dat het heel confronterend wordt als je een oudere versterker in je vertrouwde set opeens vervangt door de M33. Misschien gaan die luidsprekers die je al jaren in je bezit hebt toch weer net iets anders klinken. Maak je kennis met hun onverbloemde karakteristieken. Dat kan soms wel even wennen zijn. Misschien mis je nu opeens kleuring dat je vroeger triggerde en aansprak. Althans, dat ervaarden we met onze Sopra's. Het huwelijk was niet slecht, het werd anders. Toen onze Roon-playlist alweer bij 'Angel' van Massive Attack belandde, wisten we wel dat het goed zat. Of iedereen zo'n plotse verandering in een relatie kan verteren, zelfs richting eerlijkheid, dat is natuurlijk een andere vraag.


Ook hier wordt geschreven over wennen aan het schone, transparantie geluid. 

Ik vermoed dat Purifi - nu de M33 bijna uit is en er ongetwijfeld veel over geschreven gaat worden - alleen maar bekender gaat worden.
Voor zo'n 1/3e a 1/4e van de prijs van de M33 heb je al een Purifi eindversterker en kun je de rest van je set naar wens zelf samenstellen, wat toch mijn voorkeur heeft en wat voor mij mede de hobby maakt. Ik denk dat je met een betere streamer en dac/pre-amp ook op een nog hoger niveau kan komen dan de M33. Het uiterlijk van de M33 vind ik erg mooi.

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Quote from: brt on June 17, 2020, 10:06:06
OP hifi.nl wordt de NAD M33 gerecenseerd, een ontwerp gebaseerd op Purifi-Eigentakt.
Kosten: 5500,- maar dat  is inclusief streamer, dirac, dac-pre-amp, etc. Dus speakers aansluiten en klaar.

Ik vond het wel grappig om te lezen wat de reviewer het geluid omschrijft:

Maar hoe zit het nu eigenlijk met dat Eigentakt-versterkeringsluik zelf? Wel – en het klinkt misschien oneerbiedig maar is het dat net niet – het versterkt. Subjectief luisterend horen we het bronmateriaal en de luidsprekers (en zonder Dirac: de ruimte), niet de M33. Het is een ervaring die heel transparant overkomt, want geen synoniem is voor analytisch of saai-neutraal. Zeer 'clean' dus, maar niet droog, waardoor de schijnwerper verschuift naar andere delen van de keten.

Dat is eigenlijk een heel goede zaak, maar we kunnen ons inbeelden dat het heel confronterend wordt als je een oudere versterker in je vertrouwde set opeens vervangt door de M33. Misschien gaan die luidsprekers die je al jaren in je bezit hebt toch weer net iets anders klinken. Maak je kennis met hun onverbloemde karakteristieken. Dat kan soms wel even wennen zijn. Misschien mis je nu opeens kleuring dat je vroeger triggerde en aansprak. Althans, dat ervaarden we met onze Sopra's. Het huwelijk was niet slecht, het werd anders. Toen onze Roon-playlist alweer bij 'Angel' van Massive Attack belandde, wisten we wel dat het goed zat. Of iedereen zo'n plotse verandering in een relatie kan verteren, zelfs richting eerlijkheid, dat is natuurlijk een andere vraag.


Ook hier wordt geschreven over wennen aan het schone, transparantie geluid. 

Ik vermoed dat Purifi - nu de M33 bijna uit is en er ongetwijfeld veel over geschreven gaat worden - alleen maar bekender gaat worden.
Voor zo'n 1/3e a 1/4e van de prijs van de M33 heb je al een Purifi eindversterker en kun je de rest van je set naar wens zelf samenstellen, wat toch mijn voorkeur heeft en wat voor mij mede de hobby maakt. Ik denk dat je met een betere streamer en dac/pre-amp ook op een nog hoger niveau kan komen dan de M33. Het uiterlijk van de M33 vind ik erg mooi.



Gelukkig zei je het zelf al, een recencie, daar heb ik er al duizenden van gelezen, en ook enkele van die apparaten in mijn set of in sets bij winkels beluisterd.

Het gekke is dat ik bijna nooit het Walhalla verhaal in de recencie ook in de praktijk kon plaatsen.

Ook het stukje waarin aangehaald word dat iemand met een oudere versterker wel helemaal om zou zijn mocht hij dit nieuwe apparaat gehoord hebben. Het komt ook in bijna alle reviews we in enige vorm terug.

Het is misschien vloeken in de kerk, maar een topper van 5 of 10 jaar geleden die het juiste onderhoud heeft gehad kan echt op heel veel vlakken nog goed meekomen, natuurlijk exclusief features die het apparaat niet heeft.

Laten we het maar zo zeggen, de verkoop gaat voor de waarheid en objectiviteit.


Met vriendelijke groet,

Kermy

jahtari

#518
Brt, mooi om te lezen. De M33 ziet er echt top uit overigens, dat mis ik wel een beetje bij de goedkopere purifi versterkers.

Wat een looks!



Het zou gezien de OEM prijsstelling mogelijk moeten zijn om een soortgelijk geheel ook onder de 2500-3000 euro te kunnen aanbieden. Hoop ik dan....  ;D

In elk geval mooi dat purifi zo goed is en een Belgisch/Nederlands tintje kent!  :pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Tabcam

Nog enkele leuke quotes uit de hifi.nl NAD M33 review:

Quote from: hifi.nlEerste observatie: we gaan hier niet beweren dat de Hegel H390 die we een tijd geleden getest hebben en de NAD M33 hetzelfde bieden. Maar er is alvast één gelijkenis: het zijn heel eerlijke versterkers die veel kracht en controle bieden en de hoofdrol aan je speakers geven. Dit is een geval van klasse AB versus klasse D, en een heel andere kijk op terugkoppeling, en toch een resultaat dat niet mijlenver uit elkaar ligt.

Quote from: hifi.nlGewoon als experiment hingen we deze compactere vloerstaanders aan de M33 (Arendal M1961) en kozen we voor het harde werk (uit vorige tests wisten we dat Arendal metal goed verteert). Totaal niet ingespeeld, geen Dirac, 'Departure Songs' van de Australische postrockers We Lost The Sea op een hoge volume, en wow, wat een strakke timing. Meer moet dat niet zijn.

Quote from: hifi.nlDe driewegscombinatie van bijna moeiteloos werkende Purifi Eigentakt-versterking, de veelzijdigheid van BluOS en de krachtige Dirac-kamercorrectie culmineert in een hypercomplete versterker die op geen enkel vlak tekortschiet. Waar de M10 poogde een topgeluid te huwen met doorgedreven interieurvriendelijkheid, komt de M33 met een iets traditionelere vorm en vooral een versterkingsgedeelte op een hoger niveau.

Mijn beeld blijft dat het misschien erg wennen is maar wel een eerlijk en natuurgetrouwer geluid is. Of iedereen dat wil is een andere vraag :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

kermy

Het smoelt in ieder geval wel, daar kunnen we het denk ik wel over eens zijn.


Met vriendelijke groet,

Kermy

StereoMike

Quote from: jahtari on June 17, 2020, 11:19:39
Het zou gezien de OEM prijsstelling mogelijk moeten zijn om een soortgelijk geheel ook onder de 2500-3000 euro te kunnen aanbieden. Hoop ik dan....  ;D
Reken maar op 5000 euro
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Tabcam

Quote from: kermy on June 17, 2020, 11:18:52
Gelukkig zei je het zelf al, een recencie, daar heb ik er al duizenden van gelezen, en ook enkele van die apparaten in mijn set of in sets bij winkels beluisterd.

Het gekke is dat ik bijna nooit het Walhalla verhaal in de recencie ook in de praktijk kon plaatsen.

Ook het stukje waarin aangehaald word dat iemand met een oudere versterker wel helemaal om zou zijn mocht hij dit nieuwe apparaat gehoord hebben. Het komt ook in bijna alle reviews we in enige vorm terug.

Het is misschien vloeken in de kerk, maar een topper van 5 of 10 jaar geleden die het juiste onderhoud heeft gehad kan echt op heel veel vlakken nog goed meekomen, natuurlijk exclusief features die het apparaat niet heeft.

Laten we het maar zo zeggen, de verkoop gaat voor de waarheid en objectiviteit.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Hoewel ik dat qua recensies met je eens ben, lees ik hier wel vergelijkingen die ik minder vaak tegenkom. Als er negatieve zaken zijn worden die omfloerst verwoord of iets wordt zelfs helemaal niet genoemd. Het staat nu in de regels in plaats van ertussen en dat vind ik fijner lezen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Een prachtig apparaat die ik graag eens zou vergelijken met mijn Naim Atom. In het verleden heb ik met veel plezier met nCore 400 versterkers gespeeld en dat klonk heel erg goed. Als je in de markt bent voor bijvoorbeeld een Naim Uniti Nova, dan is dit een mooi alternatief. Zeker ook met Dirac Live aan boord. Maar wat is dat ding ontzettend diep! De M33 past (in tegenstelling tot mijn Naim spulletjes) niet in ons TV meubel helaas.

Quote from: jahtari on June 17, 2020, 11:19:39
Brt, mooi om te lezen. De M33 ziet er echt top uit overigens, dat mis ik wel een beetje bij de goedkopere purifi versterkers.

Wat een looks!



Het zou gezien de OEM prijsstelling mogelijk moeten zijn om een soortgelijk geheel ook onder de 2500-3000 euro te kunnen aanbieden. Hoop ik dan....  ;D

In elk geval mooi dat purifi zo goed is en een Belgisch/Nederlands tintje kent!  :pompom:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Quote from: TabCam on June 17, 2020, 12:00:43

Mijn beeld blijft dat het misschien erg wennen is maar wel een eerlijk en natuurgetrouwer geluid is. Of iedereen dat wil is een andere vraag :tongue2:
Denk dat dit hetgeen is dat Bruno wil bekomen met zijn ontwerpen als je de interviews leest. Denk dat je met de Eigentakt dit voor een groot deel in huis haalt, wil je nog een stap verder dan eindig je in de situatie waarin ik nu zit (de Purifi is dan wel een stuk voordeliger) :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543