Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teleflubbie

Quote from: katwax on May 14, 2020, 23:04:49
Die zijn zuinig genoeg om heel de tijd te laten aanstaan :)
Een gemiddelde Class D zal zo'n 20-25 watt idle doen. Is dus 40-50 euro per jaar.
Maar op de gemiddelde audio installatie hier is dat inderdaad verwaarloosbaar  ;D
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Tabcam

Quote from: Teleflubbie on May 14, 2020, 23:11:22
Een gemiddelde Class D zal zo'n 20-25 watt idle doen. Is dus 40-50 euro per jaar.
Maar op de gemiddelde audio installatie hier is dat inderdaad verwaarloosbaar  ;D
De HPA S400ET doet zo'n 16 Watt idle :clapping:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: Teleflubbie on May 14, 2020, 23:11:22
Een gemiddelde Class D zal zo'n 20-25 watt idle doen. Is dus 40-50 euro per jaar.
Maar op de gemiddelde audio installatie hier is dat inderdaad verwaarloosbaar  ;D
Is dus 4 euro per maand, meeste mensen spelen dit al per maand kwijt in de wasmachine :)
Ik liet ze altijd in idle mode, nu ook trouwens, kost wel een beetje maar je bent wel zeker dat ze gewoon gaan werken, niet moeten opwarmen en zeker geen invloed hebben van uit- en inschakelen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Jullie vergeten dat als je alles aan hebt staan de elco's verouderen.
De meeste grote modellen gaan tussen de 10.000 en 20.000 uur mee als ze van goede kwaliteit zijn.

Rob

Geert (gvc)

Quote from: Rob_Dingen on May 15, 2020, 11:28:07
Jullie vergeten dat als je alles aan hebt staan de elco's verouderen.
De meeste grote modellen gaan tussen de 10.000 en 20.000 uur mee als ze van goede kwaliteit zijn.
De minimale levensduur van meer dan 10 jaar die ik opgaf heeft precies betrekking op de elco's v.d. power supply.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on May 15, 2020, 11:28:07
Jullie vergeten dat als je alles aan hebt staan de elco's verouderen.
De meeste grote modellen gaan tussen de 10.000 en 20.000 uur mee als ze van goede kwaliteit zijn.

Rob
Op de plank drogen ze ook uit ,sneller dan dat ze in bedrijf zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Teleflubbie on May 14, 2020, 22:55:34
Bij full time gebruik inderdaad, maar het risico zit 'm in de "heat cycle".
2x per dag volledig opwarmen / afkoelen heeft veel meer impact in de loop der jaren dan 7x24 aan.

Ze worden toch nauwelijks warm? En gaan ze beter klinken als ze 'warm' zijn? Want ik dacht juist dat met klasse D je het aan kan zetten en meteen kan spelen. Met mijn buizen wacht ik zo'n 5 a 10 minuten voordat ik speel, maar dat lijkt me hier niet nodig toch? En daarmee het afkoelen ook niet...

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Geert (gvc)

Quote from: brt on May 15, 2020, 13:17:08
Ze worden toch nauwelijks warm? En gaan ze beter klinken als ze 'warm' zijn? Want ik dacht juist dat met klasse D je het aan kan zetten en meteen kan spelen. Met mijn buizen wacht ik zo'n 5 a 10 minuten voordat ik speel, maar dat lijkt me hier niet nodig toch? En daarmee het afkoelen ook niet...
Ze worden wel warm, dat heb ik proberen uit te leggen. 50 a 60°. Niet problematisch maar wel een zekere stressfactoren.

Klasse D eindversterker technologie wordt minder warm maar dat is niet waar we het hier over hebben.. Het gaat over de switched powersupply v.d. versterker, en dat is een belangrijke bron van warmte in de compacte behuizingen waar men een klasse D versterker typisch in onderbrengt.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

frank2

 :bigsmile:
Quote from: Kingpin on May 15, 2020, 11:52:11
Op de plank drogen ze ook uit ,sneller dan dat ze in bedrijf zijn.

Een vraag wat is het verschil in sound tussen nieuwe en bijna einde van Elco,s? Mijn ev heeft nog 19000 uur erop zitten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Quote from: frank2 on May 15, 2020, 15:35:33
:bigsmile:
Een vraag wat is het verschil in sound tussen nieuwe en bijna einde van Elco,s? Mijn ev heeft nog 19000 uur erop zitten.
Dat ligt eraan waar de condensator is toegepast.
Bv in het voedingsgedeelte of in het signaalpad etc.
Kan van alles gebeuren, voedingsgedeelte kan bv niet goed meer afvlakken naar dc. Stabiliteitsissue etc.

Onlangs m'n sub nog een grote upgrade gegeven. Merkte dat de elco's 'op' waren en dat bepaalde 'potmeters' ook niet zo best meer waren.
Heb de sub iets moeten verbouwen waardoor het voedingsgedeelte nu meer 'reserve' heeft dan voorheen, wat zich uit in nog meer controle en gemak bij spelen op zeer lage frequenties en de nieuwe potmeters zijn nu niet meer logaritmisch maar linear zodat ik beter kan finetunen (en het geplop in de speaker zelf is nu weg).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

tommi

Ik heb dit topic gelezen met veel interesse, ik ben wellicht voornemens om m'n Classé CAV75 mkII eindtrap,  die nu de center en surrounds staat te bedienen, te vervangen door een efficiëntere broeder. Ik vraag me af wat het nou het verschil is tussen Audiophonics en Apollonaudio, is er iemand die het verschil kan uitleggen? Bij audiophonics kun je een setting kiezen die het input board als het ware omzeilt klanktechnisch (heb ik dit goed begrepen?), en bij Apollonaudio kun je kiezen uit een aantal variaties vwb inputboards. Alvast bedankt voor jullie input :-)
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Tabcam

Quote from: tommi on May 15, 2020, 16:46:49
Ik heb dit topic gelezen met veel interesse, ik ben wellicht voornemens om m'n Classé CAV75 mkII eindtrap,  die nu de center en surrounds staat te bedienen, te vervangen door een efficiëntere broeder. Ik vraag me af wat het nou het verschil is tussen Audiophonics en Apollonaudio, is er iemand die het verschil kan uitleggen? Bij audiophonics kun je een setting kiezen die het input board als het ware omzeilt klanktechnisch (heb ik dit goed begrepen?), en bij Apollonaudio kun je kiezen uit een aantal variaties vwb inputboards. Alvast bedankt voor jullie input :-)
Bij Audiophonics heb je jumpers om te kiezen hoe je de gain wilt hebben. Daar zit dus de gehele input buffer omzeilen bij. Bij zowel Apollon (en NordAcoustics is vergelijkbaar) heb je een veel duurdere input buffer die wellicht iets beter is, maar die van Nord is in ieder geval niet te omzeilen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Wat is de standaard setting van de Purifis van Audiophonics, Tabcam? En hoorde jij verschil?

Ik neem aan dat het inputbuffer omzeilen het beste geluid geeft ivm de kortste signaalweg?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Quote from: brt on May 16, 2020, 17:16:05
Wat is de standaard setting van de Purifis van Audiophonics, Tabcam? En hoorde jij verschil?

Ik neem aan dat het inputbuffer omzeilen het beste geluid geeft ivm de kortste signaalweg?


Less is niet altijd more, ligt helemaal aan wat er voor staat als apparatuur en hoe dat matched. Dus er is misschien winst bij de een, maar even zo goed verlies bij de ander zonder de buffer ingeschakeld.

Zoals alles in deze hobby is het niet zwart of wit, maar een of andere grijstint ergens daartussen, dat maakt het natuurlijk ook zo leuk.


Met vriendelijke groet,

Kermy

tommi

Is er al bekend of de Purifi's via Hypex beschikbaar gaan komen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Dirk

waarom zou Hypex die gaan verkopen :huh2:, je koop toch ook geen nieuwe BMW bij de Mercedes dealer?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tommi

Quote from: Dynky on May 16, 2020, 18:17:42
waarom zou Hypex die gaan verkopen :huh2:, je koop toch ook geen nieuwe BMW bij de Mercedes dealer?
Ok, een waar punt heb je daar, maar de lijntjes tussen Bruno en Hypex lijken me prima en kort, en er is momenteel geen NL leverancier van die units of complete eindversterkers voor zover ik weet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Dirk

je kan ze gewoon op hun eigen website kopen, dus minder tussenpersonen = goedkoper dan via webshops oid
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: brt on May 16, 2020, 17:16:05
Wat is de standaard setting van de Purifis van Audiophonics, Tabcam? En hoorde jij verschil?

Ik neem aan dat het inputbuffer omzeilen het beste geluid geeft ivm de kortste signaalweg?
Boven had ik een lichte voorkeur voor zonder buffer. Daar was meer dan genoeg vermogen aanwezig. Beneden had ik dat ook verwacht maar kwam ik, mede door de integratie in de HT, juist achter dat ik liever met meer gain werkte. Echt rustig de de geluidskwaliteitsverscjillen beluisteren heb ik beneden nog niet gedaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on May 16, 2020, 20:23:20
Boven had ik een lichte voorkeur voor zonder buffer. Daar was meer dan genoeg vermogen aanwezig. Beneden had ik dat ook verwacht maar kwam ik, mede door de integratie in de HT, juist achter dat ik liever met meer gain werkte. Echt rustig de de geluidskwaliteitsverscjillen beluisteren heb ik beneden nog niet gedaan.

Hangt denk dus af van de output van je voorversterker wat het beste past?
Irritant dat je 'm open moet schroeven om dit te kunnen veranderen 
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: brt on May 16, 2020, 21:29:52
Hangt denk dus af van de output van je voorversterker wat het beste past?
Irritant dat je 'm open moet schroeven om dit te kunnen veranderen
Twee eenvoudige oplossingen: je laat hem open tot je de definitieve keuze hebt gemaakt of je gebruikt een jumperschakelaar met kabel die je dan erbuiten kan leggen. Mooi is die laatste optie niet maar met kids in een huiskamer wel een stuk veiliger!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Ik ben me aan het oriënteren op een situatie die zeer waarschijnlijk de nabije toekomst zal zijn, waarbij ik een (wordt aan gewerkt) tweeweg monitor met cardioide mid met waveguide en 2 tot 4 actieve subs ga aansturen met een Lyngdorf TDAI2170 VV en een Minidsp 2x10HD als digitaal filter en DSP. Ik heb nog eindversterking nodig.

In de testfase gebruik ik daar een  Marantz MM8077 voor (die ik weer ga doorverkopen), maar ik heb ook nog een Lyngdorf SDA2400 staan. Ik heb een paar opties:

1. Ik koop er een SDA2400 bij. Een SDA2400 kost nieuw €2000,- voordeel: ik ben erg content met de geluidskwaliteit ervan en ik hou de keten digitaal;
2. Ik verkoop de SDA2400 en koop een purify 4 kanaals eindbak, of twee purify 2 kanaals eindbakken. £2298 == € 3200 en neem een extra ADC voor lief. Ik kan altijd wel ergens terecht om te horen of de Purify minstens zo goed of misschien beter is dan de Lyngdorf.
3. Of dit is ook wel wat: een Nord One MP NC502 4 (configureerbaar) 500W Channel Amplifier Silver. Zelfde extra ADC als nadeel.

Wat raden jullie aan? Purify, of bijv. een Nord One MP NC502? Of iets anders?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: doorofnight on May 17, 2020, 19:48:42
Ik ben me aan het oriënteren op een situatie die zeer waarschijnlijk de nabije toekomst zal zijn, waarbij ik een (wordt aan gewerkt) tweeweg monitor met cardioide mid met waveguide en 2 tot 4 actieve subs ga aansturen met een Lyngdorf TDAI2170 VV en een Minidsp 2x10HD als digitaal filter en DSP. Ik heb nog eindversterking nodig.

In de testfase gebruik ik daar een  Marantz MM8077 voor (die ik weer ga doorverkopen), maar ik heb ook nog een Lyngdorf SDA2400 staan. Ik heb een paar opties:

1. Ik koop er een SDA2400 bij. Een SDA2400 kost nieuw €2000,- voordeel: ik ben erg content met de geluidskwaliteit ervan en ik hou de keten digitaal;
2. Ik verkoop de SDA2400 en koop een purify 4 kanaals eindbak, of twee purify 2 kanaals eindbakken. £2298 == € 3200 en neem een extra ADC voor lief. Ik kan altijd wel ergens terecht om te horen of de Purify minstens zo goed of misschien beter is dan de Lyngdorf.
3. Of dit is ook wel wat: een Nord One MP NC502 4 (configureerbaar) 500W Channel Amplifier Silver. Zelfde extra ADC als nadeel.

Wat raden jullie aan? Purify, of bijv. een Nord One MP NC502? Of iets anders?
Je hebt al de Quad Purifiversterker voor €2495,- bij Audiophonics. Als je er een actieve tweeweg van maakt (denk ik zelf ook aan), dan is de nieuwe LPA-S400ET aan te raden, iets goedkoper en gemakkelijker weg te werken. Omdat optie 3 vrijwel even duur is als de Purifiversterkers beveel ik die niet aan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jahtari

Quote from: brt on May 14, 2020, 21:17:34
Bedankt voor de tip Eduard! Ik heb deze zojuist gekocht. Zal nog wel even duren voordat ie in NL is.
Ik was behoorlijk onder de indruk van Purifi van Tabcam en wil deze amp graag beter leren kennen.
Brt, heb je de versterker al ontvangen?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub