Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Magura

Quote from: holco on December  5, 2021, 09:09:36
Ik heb die twee SPARKOS LABS SS3602 Dual er meteen bij genomen in mijn HPA-S400ET, helaas niet vergeleken met de standaard gemonteerde OPA's maar de Purifi klinkt echt erg goed  :clapping:

Mocht iemand een HPA-S400ET kopen check hem dan wel goed, bij mij zaten de input snoertjes verwisseld (L&R verwisseld dus), en op het output board klemde 1 van de schuif stekkers van de speaker uitgangen maar minimaal, en omdat ik sowieso geen voorstander ben van schuif stekkers op de speaker output heb ik er meteen Jantzen Silver teflon 13 Awg kabeltjes rechtstreeks tussen gesoldeerd, en dat scheelde echt een jas!! wat zich openbaarde in een nog strakker laag en een fraaier geluidsbeeld.



Bij mijn LPA viel op dat kabels van de speaker uitgangen bunkerhard waren. Echt geen beweging in te krijgen. Was dat bij jouw HPA ook zo?
De schuifjes zaten wel vast. Ik vraag me af wat voor kabel Audiophonics gebruikt heeft.

Het is wel vrij makkelijk uit te voeren..zouden de lm78/7915 vervangen voor bv LT3045 nog wat doen?  Ik ga even kijken naar die Jantzen 🙂

Als je het vervangt zit je wel met garantie.
Fijne versterker!
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

holco

De originele kabeltjes waren soepele no-names koperen kabeltjes, Jantzen is iig een stuk stijver.

Geen idee of het vervangen van de voltage regulators nut zou hebben, ik ga dat iig niet doen.

Garantie staat bij mij vrijwel nooit in verhouding met wat simpele tweaks kunnen doen ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

scrutinizer

Als er technisch winst te behalen valt is dit in PSU en vooral regulators en opamp.
Met een gekozen layout en keuze interne bekabeling is dit minimaal.
Een reden voor aanpak en het te nemen risico is aan  het individu...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Magura

Voorlopig laat ik de regulators even standaard. Ga wel wat andere opamps proberen.

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

scrutinizer

#1254
Quote from: Magura on December  5, 2021, 13:42:11
Voorlopig laat ik de regulators even standaard. Ga wel wat andere opamps proberen.
De betere specs van een gegeven opamp is mede afhankelijk van deze eigenschappen van regulation......... ;)

Zo ook is de kwaliteit van het dip 8 voetje in gebruik tov het direkt solderen van de opamp van enig belang.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Magura

Dat lijkt een lastige en tijdrovende opgave om de juiste match te vinden. Als je ziet hoeveel verschillende types en verschillende onderdelen op bepaalde regulators zitten.  :crazy: 

Het dip 8 voetje van Audiophonics is niet verguld zag ik. Kwaliteit kan volgens mij beter. Direkt solderen is beter idd.


Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

naish123


PascalP

Een beter vergelijk met de Purifi zou deze zijn:
https://www.audiophonics.fr/en/power-amplifier/audiophonics-hpa-s600nc-stereo-class-d-amplifier-ncore-2x600w-4-ohm-p-15456.html
Die wat jij gelinkt hebt is een 'MP' module, dit zijn all-in-one modules waar zowel de Purifi als de NC500 een losse voeding heeft en losse (en wisselbare) inputbuffers.

Kwa prestaties denk ik dat de MP module ongeveer 90% van de prestaties neerzet van de NC500 module dus veel meer bang for the buck.
Wat je ook nog zou kunnen overwegen is een fabrikant zoals Nord, die hebben ook dual mono versterkers, dat wil zeggen ook 2 aparte voedingen ipv 1 gecombineerde.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

naish123

Bedankt voor je reactie.

Nord ziet er ook goed uit maar ik vind het al ingewikkeld en dan zie helemaal door de bomen het bos niet meer.

jaaptina

Quote from: naish123 on December  7, 2021, 10:23:22
Bedankt voor je reactie.

Nord ziet er ook goed uit maar ik vind het al ingewikkeld en dan zie helemaal door de bomen het bos niet meer.
Ik vond de Audiophonics een mooie Purifi oplossing. Ik heb echter gekozen voor zelfbouw. Een kale kast voorzien van gaten en bedrading is best een hoop werk, maar leuk om te doen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


naish123

Zelfbouw is ook leuk om te doen. Maar scheelt niet veel met een kant en klare unit. Volgens mij.

Kingpin

Quote from: naish123 on December  7, 2021, 10:53:55
Zelfbouw is ook leuk om te doen. Maar scheelt niet veel met een kant en klare unit. Volgens mij.
In welk opzicht ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Quote from: naish123 on December  7, 2021, 10:53:55
Zelfbouw is ook leuk om te doen. Maar scheelt niet veel met een kant en klare unit. Volgens mij.
Plug and play im een doosje lepelen.........
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

naish123

Quote from: Kingpin on December  7, 2021, 10:56:27
In welk opzicht ?

Als ik kijk voor een zelfbouw Eigentakt en ik de linkjes aan van Alpha Audio kom je volgens mij op +/-€1300 uit.

Maar, als laat zien waar ik zo'n pakket kan bestellen, graag!

Kingpin

Quote from: naish123 on December  7, 2021, 11:18:02
Als ik kijk voor een zelfbouw Eigentakt en ik de linkjes aan van Alpha Audio kom je volgens mij op +/-€1300 uit.

Maar, als laat zien waar ik zo'n pakket kan bestellen, graag!
Bedoel je dat zelfbouw vs kant en klaar alleen prijstechnisch is ?
Ik ben blij dat ik 'm ook zelf gebouwd hebt (geen Purifi overigens). Danwel alleen het versterker gedeelte als kant-en-klaar wat je nadertijd hier en daar kan aanpassen.
Maar het grootste voordeel is dat je het voedingsgedeelte geheel zelf kan bepalen en alles wat daaromheen nog aan randzaken bij komt (dc blokker, shielding, aarding, filtering etc etc).
Dan kom je meestal wel op een bedrag dat niet goedkoper is dan een kant-en-klaar exemplaar maar meestal wel met verbeterde componenten en prestaties.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

naish123

Quote from: Kingpin on December  7, 2021, 12:58:40
Bedoel je dat zelfbouw vs kant en klaar alleen prijstechnisch is ?
Ik ben blij dat ik 'm ook zelf gebouwd hebt (geen Purifi overigens). Danwel alleen het versterker gedeelte als kant-en-klaar wat je nadertijd hier en daar kan aanpassen.
Maar het grootste voordeel is dat je het voedingsgedeelte geheel zelf kan bepalen en alles wat daaromheen nog aan randzaken bij komt (dc blokker, shielding, aarding, filtering etc etc).
Dan kom je meestal wel op een bedrag dat niet goedkoper is dan een kant-en-klaar exemplaar maar meestal wel met verbeterde componenten en prestaties.
Ik kan wel iets in elkaar zetten en zou het leuk vinden om te doen. Maar ik hebben te weinig kennis om de onderdelen bij elkaar te zoeken.

Kingpin

Quote from: naish123 on December  7, 2021, 13:00:53
Ik kan wel iets in elkaar zetten en zou het leuk vinden om te doen. Maar ik hebben te weinig kennis om de onderdelen bij elkaar te zoeken.
Ok, vandaar. Ja ik kan niet beoordelen hoeveel kennis je hebt op dit vlak, maar met spanningen van hoger als 120V gelijkspanning en 50V wisselspanning afhankelijk van de situatie kan gevaarlijk zijn, of soms zelfs dodelijk.
Dus enige voorzichtigheid is dan wel geboden. Heb je er totaal geen kennis van, dan zou ik het je afraden.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Zweitse

Quote from: naish123 on December  7, 2021, 13:00:53
Ik kan wel iets in elkaar zetten en zou het leuk vinden om te doen. Maar ik hebben te weinig kennis om de onderdelen bij elkaar te zoeken.
Je kan een eigen versterker bouwen met de Purifi Eval1 kit met een Hypex voeding, heb je alleen nog een kast nodig.

Richi

Zelfbouw kostte mij ongeveer 1250 euro voor een stereo Purifi versterker op basis van een Ghent Audio case. Die laatste is eenvoudig in China te bestellen. De Purifi EVAL1 kit kan je gewoon in Nederland bestellen. Hier vind je meer informatie: https://www.icloud.com/iclouddrive/0Fk5C80t6AltCvFT_niiQZ_mw#Purifi_EVAL1_Ghent_case_kit_build_instruction

Deze instructie heb ik zelf geschreven toen ik mijn versterker in elkaar gezet heb.

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

PascalP

Quote from: Richi on December  7, 2021, 15:44:31
Zelfbouw kostte mij ongeveer 1250 euro voor een stereo Purifi versterker op basis van een Ghent Audio case. Die laatste is eenvoudig in China te bestellen. De Purifi EVAL1 kit kan je gewoon in Nederland bestellen. Hier vind je meer informatie: https://www.icloud.com/iclouddrive/0Fk5C80t6AltCvFT_niiQZ_mw#Purifi_EVAL1_Ghent_case_kit_build_instruction

Deze instructie heb ik zelf geschreven toen ik mijn versterker in elkaar gezet heb.

Mvg,
Richard

Leuke guide :)

Krijg je die Speakons er niet van binnen in zoals je ook de XLR gedaan hebt?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richi

Quote from: PascalP on December  7, 2021, 15:48:12
Leuke guide :)

Krijg je die Speakons er niet van binnen in zoals je ook de XLR gedaan hebt?
Ik gebruik de Speakons toch niet, dus heb ik ze niet aangesloten. Zo van "less is more". Of is dat niet wat je bedoelt?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

PascalP

Quote from: Richi on December  7, 2021, 15:58:11
Ik gebruik de Speakons toch niet, dus heb ik ze niet aangesloten. Zo van "less is more". Of is dat niet wat je bedoelt?

Ne bedoel ze van binnenuit monteren zodat ze flush zitten met je case (net zoals je de XLR's van binnenuit gemonteerd hebt ipv buitenaf) :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

naish123

#1273
Mooie guide.

Net even zitten lezen maar dat zie ik toch niet zitten.

Richi

Quote from: naish123 on December  7, 2021, 16:08:14
Mooie guide.

Net even zitten lezen maar dat zie toch niet zitten.
In dat geval is de Audiophonics variant een zeer goede keuze. Die klinkt voortreffelijk en is niet duur.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a