Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Xander32 on March 24, 2020, 14:00:29
Als die het op de 718's goed doet heeft ie iig kracht zat.
Denk dat de Usher Mini Dancer 2 mkII's nog lastiger zijn, maar hij trekt t gemakkelijk!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Vanavond weer een lekker luide sessie met nu vette en veelal dynamisch gecomprimeerde pop. Hier de playlist:
    Macklemore & Ryan Lewis - Can't hold us (ft. Ray Dalton)
    Medusa - Loose Control
    Mike Posner - I took a pill in Ibiza
    Maroon 5 - Girl like you
    5 seconds of summer - Teeth   (heerlijke bas!)
    Coldplay - everyday life     (Misschien wel de minste van het lijstje maar nog steeds goed genoeg)
    Camilla Cabello - Liar
    Camilla Cabello - My Oh My  (misschien iets teveel bas, maar klinkt wel vet)
    Billie Eilish - Everything I wanted
    Alicia Keys - underdog
    Glen Faria - Hoe weet je dat
    Jonas Brothers - What a man gotta do?
    Khalid - Know your worth
     
Alles klinkt met impact, rotsvaste stereoweergave, ruimtelijk, detailrijk zonder dat je de muziek uit het oor verliest. Misschien iets teveel bas maar ik speel nu zonder ruimtecorrectie en akoestische aanpassingen en op volume.

Ben steeds meer onder de indruk, zowel van de Purifiversterker :worship: als van de PureAudioProject Quintet  :pompom:. De PAP Quintet heeft duidelijk baat bij goede aansturing :clapping: :headbanging:.



     
   
   
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

holco

Verbaas mij ook elke keer weer hoe vet zo'n klein apparaatje kan klinken, beetje alsof je zonder enige rem rechtstreeks aan het net hangt ;D

Quote from: TabCam on March 24, 2020, 22:17:09
Vanavond weer een lekker luide sessie met nu vette en veelal dynamisch gecomprimeerde pop. Hier de playlist:
    Macklemore & Ryan Lewis - Can't hold us (ft. Ray Dalton)
    Medusa - Loose Control
    Mike Posner - I took a pill in Ibiza
    Maroon 5 - Girl like you
    5 seconds of summer - Teeth   (heerlijke bas!)
    Coldplay - everyday life     (Misschien wel de minste van het lijstje maar nog steeds goed genoeg)
    Camilla Cabello - Liar
    Camilla Cabello - My Oh My  (misschien iets teveel bas, maar klinkt wel vet)
    Billie Eilish - Everything I wanted
    Alicia Keys - underdog
    Glen Faria - Hoe weet je dat
    Jonas Brothers - What a man gotta do?
    Khalid - Know your worth
     
Alles klinkt met impact, rotsvaste stereoweergave, ruimtelijk, detailrijk zonder dat je de muziek uit het oor verliest. Misschien iets teveel bas maar ik speel nu zonder ruimtecorrectie en akoestische aanpassingen en op volume.

Ben steeds meer onder de indruk, zowel van de Purifiversterker :worship: als van de PureAudioProject Quintet  :pompom:. De PAP Quintet heeft duidelijk baat bij goede aansturing :clapping: :headbanging:.



     
   
   
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

Leuk lijstje, heb gisteren nog een aantal nummers eruit hier beluisterd. En tof dat je versterker zo goed bevalt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: TabCam on March 24, 2020, 22:17:09
Vanavond weer een lekker luide sessie met nu vette en veelal dynamisch gecomprimeerde pop. Hier de playlist:
    Macklemore & Ryan Lewis - Can't hold us (ft. Ray Dalton)
    Medusa - Loose Control
    Mike Posner - I took a pill in Ibiza
    Maroon 5 - Girl like you
    5 seconds of summer - Teeth   (heerlijke bas!)
    Coldplay - everyday life     (Misschien wel de minste van het lijstje maar nog steeds goed genoeg)
    Camilla Cabello - Liar
    Camilla Cabello - My Oh My  (misschien iets teveel bas, maar klinkt wel vet)
    Billie Eilish - Everything I wanted
    Alicia Keys - underdog
    Glen Faria - Hoe weet je dat
    Jonas Brothers - What a man gotta do?
    Khalid - Know your worth
     
Alles klinkt met impact, rotsvaste stereoweergave, ruimtelijk, detailrijk zonder dat je de muziek uit het oor verliest. Misschien iets teveel bas maar ik speel nu zonder ruimtecorrectie en akoestische aanpassingen en op volume.

Ben steeds meer onder de indruk, zowel van de Purifiversterker :worship: als van de PureAudioProject Quintet  :pompom:. De PAP Quintet heeft duidelijk baat bij goede aansturing :clapping: :headbanging:.



     
   
   
Het was misschien een kleine gok, hoewel Bruno natuurlijk reeds heeft bewezen top klasse D te ontwerpen.
Ik zie in je post gewoon hoe blij je ermee bent en dat hij alle verwachtingen inlost. Ik zou zeggen enjoy :)

Zal straks je lijstje een beluisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Het is gewoon hedendaagse pop. Ben benieuwd wat je er van vind!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on March 25, 2020, 10:02:19
Het is gewoon hedendaagse pop. Ben benieuwd wat je er van vind!
Mike posner - I took a pill in Ibiza -> kon mij niet bekoren
5 seconds of summer is inderdaad lekker bas
Coldplay is volgens mij het meest "complexe" nummer in de lijst, zeker niet het minste
Billie Eillish is voor mij het beste nummer in de lijst, heeft net dat iets extra vind ik, maar is persoonlijke voorkeur.

Over het algemeen best bekende nummers die leuk zijn om te luisteren terwijl je met iets anders bezig bent, niet echt iets om voor te gaan zitten. Mijn dochter vond het over het algemeen een leuke lijst  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on March 25, 2020, 14:57:08
Mike posner - I took a pill in Ibiza -> kon mij niet bekoren
5 seconds of summer is inderdaad lekker bas
Coldplay is volgens mij het meest "complexe" nummer in de lijst, zeker niet het minste
Billie Eillish is voor mij het beste nummer in de lijst, heeft net dat iets extra vind ik, maar is persoonlijke voorkeur.

Over het algemeen best bekende nummers die leuk zijn om te luisteren terwijl je met iets anders bezig bent, niet echt iets om voor te gaan zitten. Mijn dochter vond het over het algemeen een leuke lijst  ;)
Hahah, je wordt oud :devil:. Nee, het is geen luister-luistermuziek. Het is meer muziek die ik in de auto luister, zeker tijdens langere ritten.

Billie Eilish was de ontdekking van 2019 voor mij :pompom: En muziek is mijns inziens altijd persoonlijke voorkeur :headbanging:.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Heb vandaag de XLR-aansluitingen getest. Helaas ongebalanceerd maar ook dan werken die zonder enige brom of andere ruis. Was gewoon nieuwsgierig maar ik hoor geen verschil. Kan dus ook een driekanaals bij NordAcoustics bestellen want die heeft geen RCA inputs :nopompom:. Goedkoop RCA -> XLR conversiekabeltje werkt al goed genoeg. Wil nog een veel kortere maar kan het huis nog niet uit (of eigenlijk de winkels niet in) tot ik van het hoesten af ben :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jellejanssen

Helaas ongebalanceerd maar ook dan werken die zonder enige brom of andere ruis.
Jammer ... had mooi geweest

Kan dus ook een driekanaals bij NordAcoustics bestellen want die heeft geen RCA inputs
Doen  :xmas:

Koei

Quote from: Kingpin on October  6, 2019, 16:20:59
Alleen die wattages begrijp ik nooit zo goed. Wat moet je met 2x450W !
Dat is bij 4 ohm, bij 8 is het 200W. Met dat vermogen en luidsprekers met een gevoeligheid van 83dB/w kom je uit op een piek van bijna 101 dB op 4 meter afstand. Voor THX referentie niveau speel je gemiddeld op 85dB met 20 dB headroom. Dus zelfs met 200W haal je met niet gevoelige luidsprekers THX referentie niveau's niet meer.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Kingpin

#111
Quote from: Koei on March 27, 2020, 19:35:38
Dat is bij 4 ohm, bij 8 is het 200W. Met dat vermogen en luidsprekers met een gevoeligheid van 83dB/w kom je uit op een piek van bijna 101 dB op 4 meter afstand. Voor THX referentie niveau speel je gemiddeld op 85dB met 20 dB headroom. Dus zelfs met 200W haal je met niet gevoelige luidsprekers THX referentie niveau's niet meer.
83dB speakers zul je tegenwoordig maar weinig vinden, het gemiddelde ligt tussen de 86-96dB/W/m.
Stel 88dB als gemiddeld dan is de geluidsdruk 88dB bij 1Watt input op een afstand van 1m.
Bij 100W versterker zal de geluidsdruk 20dB toenemen. Op 1m afstand zit dan op 108dB te luisteren.
Op 4m afstand zal de geluidsdruk 16dB afvallen en houd je nog 92dB aan geluidsdruk op 4meter afstand over :blink:

Dus bij 450W kan je het zelf wel uitrekenen.

Geluidsdrukniveau bij een specifiek vermogen
p1 = pn + 10 x log(P)

p1: geluidsdrukniveau (dB) pn: karakteristiek geluidsdrukniveau (dB) P: toegevoerd vermogen (W)
Bij elke verdubbeling van het vermogen ontstaat een extra geluidsdrukniveau van 3 dB.


Geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand:
p = p1 - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand (dB karakteristieke geluidsdruk)
d: afstand (m) p1: geluidsdrukniveau op een afstand van 1 m


Geluidsdrukniveau bij een gegeven vermogen en afstand tot de luidspreker
p = pn + 10 x log(P) - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau (dB SPL) pn: karakteristieke geluidsdruk van de luidspreker (dB)
d: afstand tot de luidspreker (m) P: toegevoerd vermogen (W)


Ik weet niet hoe hard jij thuis speelt?
Maar idd je zult je wel eerst moeten afvragen hoe gevoelig de aangesloten speakers zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Heb vanochtend de jumpers weer op hun normale positie gezet. Hoor ik verschil? Niet echt. Denk dat andere componenten in mijn set meer verschil maken.

Het was wel even een werkje met zoveel schroefjes. Uiteindelijk ook de rubber ringen onder de voetjes gezet. Die bleven niet zo goed zitten helaas :nopompom:.

Was lekker genieten met een heerlijk kopje espresso :coffee: en muziek van My French Brother - Bobby Hughes Experience (dank DoorOfNight), Ronny Jordan - The antodote (dank Benco) en nu Bliss Lounge 3.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Koei

#114
Quote from: Kingpin on March 28, 2020, 11:21:14
83dB speakers zul je tegenwoordig maar weinig vinden, het gemiddelde ligt tussen de 86-96dB/W/m.
Stel 88dB als gemiddeld dan is de geluidsdruk 88dB bij 1Watt input op een afstand van 1m.
Bij 100W versterker zal de geluidsdruk 20dB toenemen. Op 1m afstand zit dan op 108dB te luisteren.
Op 4m afstand zal de geluidsdruk 16dB afvallen en houd je nog 92dB aan geluidsdruk op 4meter afstand over :blink:

Dus bij 450W kan je het zelf wel uitrekenen.

Geluidsdrukniveau bij een specifiek vermogen
p1 = pn + 10 x log(P)

p1: geluidsdrukniveau (dB) pn: karakteristiek geluidsdrukniveau (dB) P: toegevoerd vermogen (W)
Bij elke verdubbeling van het vermogen ontstaat een extra geluidsdrukniveau van 3 dB.


Geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand:
p = p1 - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand (dB karakteristieke geluidsdruk)
d: afstand (m) p1: geluidsdrukniveau op een afstand van 1 m


Geluidsdrukniveau bij een gegeven vermogen en afstand tot de luidspreker
p = pn + 10 x log(P) - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau (dB SPL) pn: karakteristieke geluidsdruk van de luidspreker (dB)
d: afstand tot de luidspreker (m) P: toegevoerd vermogen (W)


Ik weet niet hoe hard jij thuis speelt?
Maar idd je zult je wel eerst moeten afvragen hoe gevoelig de aangesloten speakers zijn.

Ik zeg niet dat iedereen zoveel vermogen nodig heeft, maar er zijn realistische situaties waarin je dit wel nodig hebt. Bijvoorbeeld als je met ATC monitoren speelt, de gevoeligheid die door de fabrikant wordt gespesifiseerd daarvoor zijn nogal positief en liggen 1.5-2dB lager...Dat zijn 8ohm luidsprekers, dus die 400W ga je niet halen. We zitten hier op een HT forum, dus ik ging er even vanuit dat bepaalde members hier wel graag op referentie niveau film kijken.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

Tabcam

Voorlopig de goedkoopste Purifiversterkers te koop in de V.S. Let op, geen RCA dus alleen XLR en V.S. Prijzen zijn zonder belasting en je kan invoerheffingen moeten betalen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Quote from: TabCam on April  7, 2020, 08:38:23
Voorlopig de goedkoopste Purifiversterkers te koop in de V.S. Let op, geen RCA dus alleen XLR en V.S. Prijzen zijn zonder belasting en je kan invoerheffingen moeten betalen.
XLR naar RCA adapter eraan werkt prima. Die had ik ook een tijdje bij mijn nCores, waren niet duur en klonken prima.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Tabcam

Quote from: Richi on April  7, 2020, 10:52:00
XLR naar RCA adapter eraan werkt prima. Die had ik ook een tijdje bij mijn nCores, waren niet duur en klonken prima.
Klopt ook met mijn ervaring met de Purifiversterker. Waar ik bij de Dutch&Dutch nog last van brom had (moest flink versterken, 15 dB)  is dat bij de Audiophonics geen probleem dus verwacht het ook niet bij de andere Purifimodellen. Zou wel opletten bij de input buffer-keuze als je met RCA werkt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Zou wel even op de voltage settings letten ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: Kingpin on April  7, 2020, 13:07:33
Zou wel even op de voltage settings letten ...
Goede post! Daar ze met Hypex SMPS1200AS400 zou het moeten kunnen maar met aansluiting en garantie is informeren toch beter :angel:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Hoi Tabcam,

gefeliciteerd met je aanschaf!

ben nav jouw post en de al beschikbare recensies behoorlijk nieuwsgierig naar de Purifi versterker!
Ik speel nu met een single ended buizenversterker (Unison Research S9). Kun jij iets zinnigs zeggen over het verschil in te verwachten geluid?

Andere belangrijke vraag: hoe schat jij het verschil met de Ncore 400 van Hypex in?

Mijn voorversterking zou dan van de RME Adi-2 dac moeten komen, en ik krijg een dezer dagen ook de Topping D90 dac thuis om te proberen. Ben erg blij met mijn S9, maar wil soms ook wel eens wat anders proberen. Ik hou van een grootse, open en gedetailleerde sound, maar wel met een strak plaatje...

Grt
Bart
Line Magnetic LM219IA | Focal Sopra 1 | Sonnet Morpheus | Innuos ZENith MK2

Tabcam

#121
Hi Bart,

Dank je wel, ben nog altijd blij met de aanschaf. Je stelt me een niet eenvoudig te beantwoorden vraag :P. Ik lees dat de Unison Research S9 erg prettig klinkt maar met qua rock nog iets laat liggen. Dat zal een Purifiversterker zeker niet laten liggen. Tevens klinkt hij niets verhullend wat de S9 ook zou laten horen.

Het verschil met de Hypex hangt volgens mij ook grotendeels van je luidsprekers af. Laten die een (groot) verschil tussen de Hypex NCore400 en de Unison Research S9 horen, verwacht ik dat je een vergelijkbaar verschil tussen de NCore en een Purifiversterker zal horen.

Met mijn beide sets vind ik vooral de rust en het gemak waarmee de AudioPhonics HPA-S400ET speelt erg aangenaam. De PAP Quintet is al groots, open en gedetailleerd en daar voegt hij een bijzonder strakke bas en heel veel rust aan toe.

Helaas weerhoud de Covid19 crisis mij van M&G's :nopompom:, wie weet over een maand wel? Zelf ben ik ook geïnteresseerd in de D90. Zowel de ADI-2 als de D90 hebben XLR out en een AB dus en een streamer erbij en voor stereo ben je klaar.

En je kan er één bestellen, vrijwel alle fabrikanten hebben tenminste 14 dagen retourneergarantie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

Quote from: TabCam on April 21, 2020, 23:08:34
Het verschil met de Hypex hangt volgens mij ook grotendeels van je luidsprekers af. Laten die een (groot) verschil tussen de Hypex NCore400 en de Unison Research S9 horen, verwacht ik dat je een vergelijkbaar verschil tussen de NCore en een Purifiversterker zal horen.

deze gedachtengang volg ik ff niet  :unsure:

dat brt een duidelijk verschil hoort tussen een 30W klasse A buizenbak en een NC400 mag ik eigenlijk hopen (als dat niet zo is hoeft 'ie imo niet verder te shoppen voor een amp, maar dient eerst even de rest vd set grondig bekeken te worden)
maar dat dit dan ook betekent dat 'ie een vergelijkbaar verschil zal gaan horen tussen een nCore en de Purify...hoe kom je bij die conclusie?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: Dynky on April 21, 2020, 23:20:43
deze gedachtengang volg ik ff niet  :unsure:

dat brt een duidelijk verschil hoort tussen een 30W klasse A buizenbak en een NC400 mag ik eigenlijk hopen (als dat niet zo is hoeft 'ie imo niet verder te shoppen voor een amp, maar dient eerst even de rest vd set grondig bekeken te worden)
maar dat dit dan ook betekent dat 'ie een vergelijkbaar verschil zal gaan horen tussen een nCore en de Purify...hoe kom je bij die conclusie?
Ik zal wel weer de nodige reactie hiermee uitlokken maar ik merk dat het niet zo eenvoudig is om te voorspellen hoe een versterker-luidspreker-combinatie gaat klinken. Dus hou me te goede dat ik en de nodige slagen om mijn arm hou én toch een richtingsduiding doe. 

Qua bas verwacht ik dat je verschil tussen beide versterkers hoort, ergens in het voordeel van de NCore maar de Sopra S1 kan een minder strakke bas in het karakter hebben. Dan zou het zo maar kunnen dat je veel minder verschil te horen krijgt dan ik hier zeg.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Focal Sopra op Accuphase versterking, hemels  :inlove:

Quote from: brt on April 21, 2020, 21:36:18
Hoi Tabcam,

gefeliciteerd met je aanschaf!

ben nav jouw post en de al beschikbare recensies behoorlijk nieuwsgierig naar de Purifi versterker!
Ik speel nu met een single ended buizenversterker (Unison Research S9). Kun jij iets zinnigs zeggen over het verschil in te verwachten geluid?

Andere belangrijke vraag: hoe schat jij het verschil met de Ncore 400 van Hypex in?

Mijn voorversterking zou dan van de RME Adi-2 dac moeten komen, en ik krijg een dezer dagen ook de Topping D90 dac thuis om te proberen. Ben erg blij met mijn S9, maar wil soms ook wel eens wat anders proberen. Ik hou van een grootse, open en gedetailleerde sound, maar wel met een strak plaatje...

Grt
Bart
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT