Joker (2019)

Started by i2Paq, October 5, 2019, 09:06:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: Ralf67 on November 23, 2019, 12:12:11
Vorig weekend geweest. 

Goed verhaal en niet de verwachte actiefilm met superheld.

Eerder een looser, maar genoten van de nieuwe Joker.

Aanrader en 5. *****

5*  :o Zóó dan!
Ben benieuwd....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Bama

Had hoge verwachtingen maar vond hem tegenvallen. Wel goed gespeeld dus daardoor nog 3*

henrykb

#27
net gezien. . wat een ontzettend goede film zeg.
Het acteren was geweldig. de sfeer. Muziek.
En ja. toch ook de moraal achter alles.
Wauw.  9.5 voor deze fantastische film. 

RalphH

#28
Maak m ook net uit.
Helemaal het tragische verhaal dat ik had verwacht. Erg goed.

Edit:
Gave soundtrack ook, muziek helpt goed mee aan de beklemmende sfeer van de film.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Lucky.L

Heb hem ook gisteren gekeken,zeer goede film 8,5 !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Pinda13

#30
Quote from: RalphH on December 22, 2019, 22:21:02
Maak m ook net uit.
Helemaal het tragische verhaal dat ik had verwacht. Erg goed.

Edit:
Gave soundtrack ook, muziek helpt goed mee aan de beklemmende sfeer van de film.

Grappig, ook gezien en ik vond juist dat de muziek Phoenix neerhaalde in zijn "grootsheid". Deze acteur heeft al die muziekjes en spannend makerij niet nodig. Hij is kunstzinnig in zijn eenvoud en de regisseur heeft dmv de muziek hem tekort gedaan. De film is naar mijn idee daarom te makkelijk. Phoenix zet echt een geweldige character neer en heeft helemaal niet die extra effecten nodig. Artistiek van zichzelf. Zo de scène dat hij voor het eerste die gasten dood, hij geeft dat prachtig weer en prompt dat muziekje, je ziet z'n struggle en toch blijdschap en Huh dark music idee? My 2 cents.. Muziek maakt de film te mainstream ofzo..
" no loss of fine detail "

RalphH

Mwoa, vind mainstream tintje niet zo storend, maar wellicht bekijk ik m nog eens en zal er dan op letten.


Wat me nog niet geheel loslaat (evt spoiler voor wie de film nog niet heeft gezien)...

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


mindfuck?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Goeie film! Mooi gefilmd, super geacteerd, 8.0
Sneue karakter eigenlijk..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Verassend! Naast Batman begins en The dark knight eigenlijk de enigste unieke Gotham story based film die ik erg goed vind. Fantastische acteur, hopelijk kan hij zijn verdiende oscar wel in ontvangst nemen. Zit ook een dikke knipoog naar de actualiteiten in.

haythijs

Afgelopen donderdag deze film gekeken. Veel positieve verhalen vooral gehoord/gelezen. Via een UHD rip.
Indrukwekkend speelt hij zeker. Mooie setting ook, beeld en geluid.  En ik kon me ook wel wat vinden in het verhaal hoe hij zo wordt, hoewel ik pas later begreep dat hij sommige dingen inbeeldde.
Toch las ik ook dat velen Phoenix beter vonden dan Ledger, is ook een smaakdingetje natuurlijk. Daarom gisteren maar weer eens The Dark Knight gekeken (destijds een van de eerste BD's die ik kocht). Had deze ook al dik 10 jaar ofzo niet teruggekeken.
Ikzelf  pleit dan meer voor Legder, overigens wat ook een geweldige film blijft dat. Bruut qua soundstage ook.
Niettemin 2 fijne filmavonden om 2020 mee te beginnen. 😊
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Stef

Spijtig dat er bijna altijd spoilers meegeven worden in film topics.  Gelukkig heb ik deze al gezien (en vond hem heel goed).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

DennisV

Top film waarvan ik zeer genoten heb vorig jaar.
Golden Globes is binnen alsmede soundtrack....nu de Oscar!!

Backstage interview na afloop Golden Globes met de pers.
https://www.youtube.com/watch?v=PZ6CAXr7xWY
Marantz 7012//Dali opticon 6//Vokal//opticon 2//K-14//LG65C9

wouterp79

Pas gezien, ik vond het erg goed! Zo eentje waar je later nog over na zit te denken.
Fronts: B&W LCR600 S3 - Center: B&W LCR600 S3 - Surround: B&W DM603 S2
Back: B&W DM602 S3 - Atmos height: 4x B&W DM601 S3 - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

J.A.F._Doorhof

Paar enorm leuke Batman referenties ook als je goed oplet

Enige probleem als origin story is dat het leeftijdsverschil tussen Bruce en de "joker" nog nooit zo groot is geweest.

Bruce word Batman rond zijn 20-24e en hier in de film is de joker duidelijk in op zijn jongst begin 30 en Bruce gok ik op 12? Wat niet klopt aangezien zijn ouders rond zijn 8e jaar neergeschoten worden.

Aan de andere kant..... Vanaf welke "earth" volgen we dit verhaal. Er zijn ook versies waar Bruce en zijn moeder zijn neergeschoten en Thomas batman word.

In ieder geval super film ;)
En niet te veel denken aan details.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even nagedacht hoe dit zonder spoiler te plaatsen.
Als Batman fan was het kippevel moment toen zowel Batman als de joker tegelijkertijd "geboren" werden.

Heb je de film gezien snap je hem :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sion

* roffel * roffel * roffel *  genomineerd voor 11 oscars!

Beste film
Beste acteur
Beste regisseur
Beste bewerkte scenario
Beste camerawerk
Beste montage
Beste geluid (Editing)
Beste geluidseffecten (Mixing)
Beste soundtrack (Score)
Beste visagie
Beste kostuumontwerp

En daarmee meest genomineerde film van 2019!

:headbanging:
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

Benco

Gezien en ja , moet toegeven , goeie film , al ben ik helemaal geen Batman / Spiderman / Superman fan , heb daar dan ook geen enkele film van gezien..
Maar op aanraden , en met de uitleg erbij dat je geen batman fan moet zijn om deze film te kunnen volgen etc etc etc ...
Geen spijt van , echt goed !

VlisChris

Quote from: sion on January 13, 2020, 16:12:37
* roffel * roffel * roffel *  genomineerd voor 11 oscars!

Beste film
Beste acteur
Beste regisseur
Beste bewerkte scenario
Beste camerawerk
Beste montage
Beste geluid (Editing)
Beste geluidseffecten (Mixing)
Beste soundtrack (Score)
Beste visagie
Beste kostuumontwerp

En daarmee meest genomineerde film van 2019!

:headbanging:


Verrast me niks eigenlijk.
Hopelijk winnen ze er daadwerkelijk een paar.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

sion

Beste camerawerk gaat denk ik naar 1917 ...
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase