Joker (2019)

Started by i2Paq, October 5, 2019, 09:06:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Deze film, Joker (2019), donderdag in zaal 7 bij de Vue in Hoorn gezien.



Ook al heb je niets met Badman en de franchise, deze film is een must!

Wat een waanzinnige characterrol wat een acteerwerk en wat een sfeer!

Genoten!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

Ik twijfel.. Wordt (oorspronkelijk geinige) onzin in de vorm van een bijrol van een mallige stripfiguur nu niet veel te serieus gemaakt? Als ik ga, dan over een paar weken in alle rust in een lege bios.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Madhouse

#2
Joker een bijrol en mallige stripfiguur? Joker is dat absoluut niet! Joker is 1 van de grootste villians in Batman.

Ik heb hem gisteren avond gezien in de VUE in Apeldoorn samen met 5 collega's. Wij waren allemaal diep onder de indruk van deze film. Wat een waanzinnig goed acteer werk en sfeer! Ik heb veel films gezien het afgelopen jaar en Joker steekt er ruim bovenuit.

Deze film staat compleet op zichzelf al worden er wel kleine verbanden gelegd naar Batman, maar deze zijn echt minimaal en de kenner zal ze er uit halen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

squeek

Gisterenavond gezien en was echt omver  geblazen.  En niet alleen door het acteerwerk wat, zoals meestal met phoenix is, erg goed is. Maar ook het verhaal,
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Ik wist absoluut niet wat ik moest verwachten maar was enorm positief verrast. Ik hou niet zo van die hypes rond films want ze lossen vaak niet in maar deze vond ik wel een meesterwerk. Wat een sfeer, verhaal, acteerwerk. Hoedje af voor deze.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

DofN

#4
Quote from: Madhouse on October  5, 2019, 10:47:16
Joker een bijrol en mallige stripfiguur? Joker is dat absoluut niet! Joker is 1 van de grootste villians in Batman.

Ik bedoelde: Batman is een mallige stripfiguur. En de Joker heeft hierin een bijrol. En daar is niets mis mee. Ik vind malligheid leuk. Maar als het te serieus genomen wordt.. Dan ga ik twijfelen of het me de moeite is.

Wel leuk dat jullie enthousiast zijn :) Beter dan teleurgesteld.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Remco

Quote from: i2Paq on October  5, 2019, 09:06:35
Deze film, Joker (2019), donderdag in zaal 7 bij de Vue in Hoorn gezien.



Ook al heb je niets met Badman en de franchise, deze film is een must!

Wat een waanzinnige characterrol wat een acteerwerk en wat een sfeer!

Genoten!

Super nieuwsgierig. Ik ga vrijdag naar Pathe Leidsche Rijn. Zin in...!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

i2Paq

Quote from: doorofnight on October  5, 2019, 11:01:37
Ik bedoelde: Batman is een mallige stripfiguur. En de Joker heeft hierin een bijrol. En daar is niets mis mee. Ik vind malligheid leuk. Maar als het te serieus genomen wordt.. Dan ga ik twijfelen of het me de moeite is.

Wel leuk dat jullie enthousiast zijn :) Beter dan teleurgesteld.

Als je deze film gezien hebt, en dan niet in een achteraf zaaltje maar in de Dolby zaal, dan weet je dat je de plank met deze opmerking geheel misslaat.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

DofN

De plank misslaan? Ach nou ja, wie weet. Ik ga over een week of wat met een vriend van me die de film per se wil zien. Ik wacht het rustig af.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

J.A.F._Doorhof

Batman mallig?
Mmmmm
Er zijn vele versies van Batman.
Lees een graphic novelle als the killing joke en ik denk dat je je kapot schrikt ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Heb m van het weekend ook gezien. In feite staat deze film helemaal los van de hele Batman franchise. Het had eigenlijk net zo goed een heel ander karakter dan de Joker kunnen zijn om dit verhaal te vertellen. Dat maakt het juist ook de moeite waard voor mensen die niks met Batman of dat soort films hebben. Want dat deze film de moeite waard is staat voor mij als een paal boven water: sfeer, acteerwerk en de film als geheel zijn echt erg goed vond ik, wat mij betreft één van de toppers van dit jaar.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Rielplayer

Afgelopen zaterdag ook geweest. Fantastische film... de sfeer die wordt neergezet, het geluid en dan het prachtige acteerwerk.... absoluut een aanrader!
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

HarrieA

Ik kan de film niet los zien van de Batman franchise, ben het er ook niet mee eens dat een ander karakter dit verhaal ook kon vertellen.

Ik blijf nog steeds zitten waarom Joker nu uiteindelijk de grootste vijand van Batman is. Ook in de vroegere verhalen is daar geen eenduidig antwoord op.

Vond het een topfilm (beeld, geluid en sfeer)en het zou mij niet verbazen als Phoenix een Oscar op gaat halen.

Is hij nu wel of niet een zoon van?

Tabcam

Dat is ook precies de bedoeling. De Joker is karakter met een "multiple choice past". Er zijn verschillende oorsprongsverhalen en de echte weten we dus niet zeker. Guess they wanted the joke to be on the audience as well :tongue2:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

squeek

Quote from: HarrieA on October  9, 2019, 20:12:14
Ik kan de film niet los zien van de Batman franchise, ben het er ook niet mee eens dat een ander karakter dit verhaal ook kon vertellen.

Ik blijf nog steeds zitten waarom Joker nu uiteindelijk de grootste vijand van Batman is. Ook in de vroegere verhalen is daar geen eenduidig antwoord op.

Vond het een topfilm (beeld, geluid en sfeer)en het zou mij niet verbazen als Phoenix een Oscar op gaat halen.

Is hij nu wel of niet een zoon van?

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.A.F._Doorhof

Er zijn natuurlijk verschillende joker VS Batman verhalen. Zelfs een serie waarin de joker feitelijk aan de goede kant vecht.

Ik zie het meestal zo
Batman links
Gordon in het midden
Joker rechts

Batman is ook niet 100% en heeft zware psychotische trekken
Gorden is de rust en balans
Joker is volledig de andere kant op van Batman.

Ik vind vooral de verhalen als "killing joke" en "the man who laughs" een beetje in mijn straatje.

Met comics zoals Batman zijn er echter zoveel alternative realities dat je geen eenduidig antwoord kan geven wie de joker is. Wel is eigenlijk een gegeven dat beide niet zonder elkaar kunnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DofN

Nou ben geweest. Goed acteerwerk, mooie beelden. Prima muzikale ondersteuning. Verder een verhaal niets. Waarom zou het verhaal hoe een geinige stripfiguur qua karakter is geworden wat ie is, boeiend zijn? En waarom zou het in zo'n serieus jasje van realisme gegoten moeten worden?

Als je dan goed een verhaal wil vertellen over ontgoochelde, geestesgestoorde, misbruikte, en eenzame bij hun moeder wonende mannen die zich laten teleurstellen door de maatschappij en kiezen voor geweld om hun bestaan te rechtvaardigen, maak dan een mooie documentaire, of zoiets. 

De beste scene was in het begin van de film.  Hij ligt in elkaar getrapt in de steeg en er loopt wat water uit de nepbloem uit zijn jasje. Daarna bleef het wachten op meer van zulke geintjes.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

VlisChris

" Waarom zou het verhaal hoe een geinige stripfiguur qua karakter is geworden wat ie is, boeiend zijn?"

Uh, dat weet je toch als je naar deze film gaat? Dan is het al vrij duidelijk dat de essentie van de film is :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DofN

Ik had het idd voorspeld.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

St.Even

#18
Quote from: doorofnight on October 23, 2019, 15:41:50
Nou ben geweest. Goed acteerwerk, mooie beelden. Prima muzikale ondersteuning. Verder een verhaal niets. Waarom zou het verhaal hoe een geinige stripfiguur qua karakter is geworden wat ie is, boeiend zijn? En waarom zou het in zo'n serieus jasje van realisme gegoten moeten worden?

Als je dan goed een verhaal wil vertellen over ontgoochelde, geestesgestoorde, misbruikte, en eenzame bij hun moeder wonende mannen die zich laten teleurstellen door de maatschappij en kiezen voor geweld om hun bestaan te rechtvaardigen, maak dan een mooie documentaire, of zoietts
maar daar zitten mensen niet op te wachten,...tenminste...niet op zo'n docu met de inhoudt die jij schetst. En als er wel mensen op zitten te wachten dan haalt zo n docu niet dezelfde hoeveelheid publiek als het nu doet.
De boodschap is waanzinnig mooi en realistisch
Langzaam wordt batman en the joker etc nnfictie......       En het wordt nog gewaardeerd ook.
Wie had dat voor mogelijk gehouden.
En voor degene die de joker en batman wel als fictie zien, dan is dit wel een bijzondere film hoor....    Pracht einde.     
Hoe is het mogelijk dat een figuur als de joker zich zo ontwikkeld heeft dat hij gewoon je buurman zou kunnen zijn.....of zelfs jezelf.... 
Heel knap en intrigerend.
Maar ieder zijn mening en kijk op bepaalde zaken     Dus sowieso respect
-0-Steve-0-

Madhouse

Quote from: doorofnight on October 23, 2019, 15:41:50
Waarom zou het verhaal hoe een geinige stripfiguur qua karakter is geworden wat ie is, boeiend zijn?

Daar ga je al de mist in. Misschien is Joker bij de meeste mensen het "geinige stripfiguur" maar niets is minder waar. Ze hebben Joker precies neergezet zoals Joker is van oorsprong.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

DofN

Ik weet niet precies wat je bedoelt.. Maar the Joker is niet echt hoor.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Melbury

QuoteIk weet niet precies wat je bedoelt.. Maar the Joker is niet echt hoor.

Nou bedankt hoor, voor deze spoiler.  ;)

i2Paq

Quote from: doorofnight on October 23, 2019, 23:22:55
Ik weet niet precies wat je bedoelt.. Maar the Joker is niet echt hoor.

Omdat je er met een vooringenomen mening in ging.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

J.A.F._Doorhof

Tja de rest wat Hollywood maakt is wel echt ...
Maar Batman niet ;)

Even serieus
Joker is alleen in de jaren 40-60 soms als geinig neergezet. Daarna is het rap veranderd (net als Batman trouwens) mensen die alleen de Adam west of bob Kane Batman kennen die zullen inderdaad verbaast zijn.

Maar tot nu toe is er eigenlijk nog geen acteur geweest die de joker heeft neer gezet zoals hij tegenwoordig is. Door de jaren heen is het karakter meer en meer sadistisch en gekker geworden.

Beste jokers
Jerome van Gotham
Heath ledger

Kijk naar die 2 en je krijgt een redelijk afgezwakt idee van hoe de joker bv in the man that laughs en the killing joke word neergezet.

Ik kan jammer genoeg op dit moment niet naar de bios maar kan niet wachten om hem te zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ralf67

Vorig weekend geweest. 

Goed verhaal en niet de verwachte actiefilm met superheld.

Eerder een looser, maar genoten van de nieuwe Joker.

Aanrader en 5. *****