[Headphone]On-Ear, bedraad, beste aankoop <€70

Started by MechanicalAnimal, October 4, 2019, 20:40:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

Hey guys, graag zou ik bij jullie te rade gaan voor wat advies want:......

Ik zoek een?
Ik zoek een simpele, bedraadde On-Ear koptelefoon.

Ik maak nu gebruik van hele simpele in-ears maar dat zit niet prettig en ik wil iets meer geluidkwaliteit.


Wat is je budget?
Ik hoop zo tussen 30 en 70 euro een koptelefoon met een goede prijs/kwaliteit-verhouding te vinden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik werk in een kantoortuin en moet me soms even afsluiten om me beter te kunnen concentreren.
Graag luister ik dan naar rock/metal/doom maar eigenlijk heb ik een brede muzieksmaak, van Tool , A Perfect Circle, Lily Allen, Sepultura, Kelly Clarkson, Tiamat, Prodigy tot en met Type O Negative.

Ik gebruik de koptelefoon dus niet uren achter elkaar en ook niet op hele hoge geluidniveaus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een aantal kandidaten gevonden maar ik heb totaal geen ervaring met koptelefoons dus ik hoopte op nog wat input van de experts hier

Welke vragen heb je hier nog over?
Wie heeft er nog een goede tip voor mij. Ik zoek een kwalitief goede (dus zowel geluidkwaliteit als bouw) koptelefoon.
Hoe minder fratsen hoe beter, géén BlueTooth, een microfoon hoeft ook niet. Bediening vind ik ook niet nodig maar is niet bezwaarlijk.
Ik ben ook géén fan van een heel erg in het oog springend ontwerp/design


Ik heb nu deze shortlist:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/443881;635049;443883;1211147/

Waarbij ik de Marshalls er wel erg kek uit vind zien maar dat uiterlijk vrij moeiteloos inruil voor een betere geluidkwaliteit   :D

Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen   :pompom:


Sfeerplaatje van de Marshall
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

ddennisdennis12

Op zich zijn dat goede keuzes als je kijkt naar de nederlandse webshops. Heb je ook al gekeken naar de wat onbekendere chinese merken, op head-fi zijn ze behoorlijk fan van goedkope 'chi-fi' hoofdtelefoons en iems.https://www.head-fi.org/threads/best-sub-100-budget-earphones-chi-fi-obscure-brands-and-impressions-sharing-reference-list.805930/ Vooral van KZ, maar dat zijn iems.

Ik heb zelf de beats solo2 en daarvan ben ik behoorlijk tevreden. De bouwkwaliteit is namelijk goed, het geluid is prettig om naar te luisteren (al is de bas wel wat oververtegenwoordigd) en de geluidsisolatie is behoorlijk goed. De beats ep hoort volgens reviews redelijk vergelijkbaar te zijn met de solo2.

Als je van een wat warmer geluid houdt met wat minder bas dan beats, dan zijn vooral de sennheiser (open ear) hoofdtelefoons erg geschikt. Helaas heeft sennheiser geen hoofdtelefoons meer beschikbaar in dit segment, maar misschien kun je nog ergens een hd238/hd239 vinden (dit zijn open-ear hoofdtelefoons, dus ze houden wel weinig omgevingsgeluid tegen).


De in-ears die je nu hebt, zijn dat gewoon in-ears of IEM's? IEM's zitten naar mijn mening veel prettiger, geven een behoorlijk goede geluidsisolatie en kunnen ook een zeer goede geluidskwaliteit geven (mijn se846 doet niet onder voor een écht goede hoofdtelefoon). Ik zou dus zeker ook eens een paar IEM's proberen (zoals zo'n KZ IEM's die ze heel veel op head-fi aanraden, voor de prijs hoef je het niet te laten).
HT Room: Epson TW7000, Pioneer Elite SC-LX86 (class D3) & custom boston acoustics fronts & KEF surrounds & JBL Control 1 Pro height speakers & JBL Stage Subwoofer & L-Acoustics Kilo Low-Frequency extension. Auto: BMW i4 met Harman/Kardon en Lexus met Mark Levinson.
 
According to my opinion: perfect audio is a matter of science.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i


Shadowfox

Hoi

Ik zelf luister ook graag naar stevige metal of rock en ik kan je de hyper x 2 erg aanraden. Het zit comfortable en het heeft een stevige bas geluid. Omschrijving is een game headphone maar dat kan je vergeten.

https://www.coolblue.nl/product/567626/kingston-hyperx-cloud-ii-grijs-gunmetal.html



MechanicalAnimal

#5
Quote from: ddennisdennis12 on October  5, 2019, 20:15:14
Op zich zijn dat goede keuzes als je kijkt naar de nederlandse webshops. Heb je ook al gekeken naar de wat onbekendere chinese merken, op head-fi zijn ze behoorlijk fan van goedkope 'chi-fi' hoofdtelefoons en iems.https://www.head-fi.org/threads/best-sub-100-budget-earphones-chi-fi-obscure-brands-and-impressions-sharing-reference-list.805930/ Vooral van KZ, maar dat zijn iems.

Ik heb zelf de beats solo2 en daarvan ben ik behoorlijk tevreden. De bouwkwaliteit is namelijk goed, het geluid is prettig om naar te luisteren (al is de bas wel wat oververtegenwoordigd) en de geluidsisolatie is behoorlijk goed. De beats ep hoort volgens reviews redelijk vergelijkbaar te zijn met de solo2.

Als je van een wat warmer geluid houdt met wat minder bas dan beats, dan zijn vooral de sennheiser (open ear) hoofdtelefoons erg geschikt. Helaas heeft sennheiser geen hoofdtelefoons meer beschikbaar in dit segment, maar misschien kun je nog ergens een hd238/hd239 vinden (dit zijn open-ear hoofdtelefoons, dus ze houden wel weinig omgevingsgeluid tegen).


De in-ears die je nu hebt, zijn dat gewoon in-ears of IEM's? IEM's zitten naar mijn mening veel prettiger, geven een behoorlijk goede geluidsisolatie en kunnen ook een zeer goede geluidskwaliteit geven (mijn se846 doet niet onder voor een écht goede hoofdtelefoon). Ik zou dus zeker ook eens een paar IEM's proberen (zoals zo'n KZ IEM's die ze heel veel op head-fi aanraden, voor de prijs hoef je het niet te laten).

ik wil graag terecht bij een NL-shop, omdat ik de koop doe met VVV-bonnen en gewoon ergens makkelijk terecht wil kunnen (eventueel garantie) en nieuw wil kopen.

De in-ears die ik heb zijn gewone "oortjes", dus van die standaard dingen die destijds bij mijn creative Zen Moziac MP3 spelertje zaten en ook bij de gemiddelde telefoon in het doosje zitten.

In-ears vallen af, omdat ik dat niet prettig vind zitten, daarbij zit ik op kantoor en wil nog wel iets meekrijgen van mijn omgeving. Compleet afgesloten zitten wil ik niet.

Ik zal Beats eens meenemen, ik lees alleen wel veel dat je toch ook wel betaald voor alleen een stukje naam en ik luister wel muziek met veel bas maar ik kan me niet vinden in een omschrijving als bass-heavy. Liever strak laag dan teveel diep laag.

Quote from: TabCam on October  5, 2019, 21:45:12
Deze links vind ik wel interessant
    Overzicht van vele hoofdtelefoons met hun eigenschappen en prijs.
    Beste koptelefoons van 2019, eerste drie na de top 4 zijn rond de $100.

Die vond ik ook ja, kan je een aardig beeld mee vormen wat de verschillende merken een beetje als signature hebben ook, thanks. Er zijn best wel wat reviews te vinden maar zodra je wat gaat filteren met eisen (bedraad, een bepaald budget etc) dan wordt het soms lastig zoeken of je treft een individuele test, dat is dan al heel wat vaak, zonder vergelijking met een ander merk/type of het moet al opgemerkt worden door de tester in het filmpje/artikel.


Quote from: fasteddie on October  6, 2019, 17:12:10
Volgen

Welkom aan boord  :D

Quote from: Shadowfox on October  6, 2019, 17:39:37
Hoi

Ik zelf luister ook graag naar stevige metal of rock en ik kan je de hyper x 2 erg aanraden. Het zit comfortable en het heeft een stevige bas geluid. Omschrijving is een game headphone maar dat kan je vergeten.

https://www.coolblue.nl/product/567626/kingston-hyperx-cloud-ii-grijs-gunmetal.html

dat heb ik ook kort overwogen, ik heb eerder wat naar game-headsets zitten kijken, maar een deel van het budget voor zo'n ding gaat ding naar een microfoon. Zelf keek ik naar de HS50 (stereo) maar ik zie multiplayer/PvP er niet snel van komen, ik speel solo.

Ik kijk voorlopig even naar dedicated stereo, daarbij zijn deze headset vaak over-ear en niet on-ear.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

#6
Nou, ik ben eruit  :)

Ik heb kort overwogen hele goedkope bedraadde on-ears te kopen voor zo'n 15-20 euro maar besloot toch even verder te kijken.

De reviews van dat echte budgetspul beviel me niet en dus keek ik maar even verder rond.

Ik heb gekozen voor een koptelefoon die zowel bluetooth als een 3,5mm jack heeft.
De reden hiervoor is dat mijn samsung S7 (werkmobiel) vrij snel aan de beurt is om te worden vervangen door een jackloze iPhone.

Ik heb de Skullcandy Grind Wireless gekocht   :pompom:

In de kleur black&tan  :worship:

Morgen ligt 'ie klaar voor me  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis