IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Leuk te lezen Huub. Inderdaad een bijzonder goede tweak. Na jouw opmerking over de Niagara 1200 des te meer ook geïnteresseerd om die te testen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Cyreg

#251
Quote from: remco320 on December 29, 2019, 09:41:52
Zo te lezen zijn de ervaringen met de Gaia behoorlijk positief. Met mijn studio monitors is dat geen optie (want op meubel, zonder schroefdraad, maar heeft Isoacoustics de Aperta voor home usage en de Iso-155 als pro versie. Uiterlijk enige verschillen en bij de studio versie meerdere opties om op de juiste hoogte te stellen. Prijsverschil is aanzienlijk (studio is de helft van de iets verfijndere home versie 250 om 120 euro). Heeft iemand ervaring met deze versie van ontkoppelingen?

zie mijn ervaring in reply # 210 alhier;
gaat dan wel over IsoAcoustics mini pucks (8st €95) onder Harbeth P3ES2 op meubel  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

remco320

Quote from: Cyreg on December 29, 2019, 13:30:46
zie mijn ervaring in reply # 110 alhier;
gaat dan wel over IsoAcoustics mini pucks (8st €95) onder Harbeth P3ES2 op meubel  ;)
Dank! Inmiddels via via een setje van de pro serie kunnen bemachtigen. Zal mijn bevindingen posten als het binnen is.

remco320

En gisteren kwamen de Isoacoustics Iso L8-155 dan binnen. Dat is de professionele lijn van de Aperta met vooral composiet en rubber in de delen ipv volledig aluminium wat in de aperta zit. Daarnaast zitten er veel meer verstellingen in en kun je met staafjes het geheel op de juiste hoogte afstellen. Alles is in een paar minuten in elkaar te zetten.

Nu kwam ik van Norstone Stylum 2 stands en heb ik al geexperimenteerd met vibrapods, vibracones en combinaties van dat soort spulletjes. De speakers staan op een houten televisie meubel, op circa 20 cm van de muur (wat juist de bedoeling was met deze nearfield monitors. ) Ik verwachte dus geen wereldschokkende veranderingen.

En dat klopt ook wel een beetje. De bas wordt strakker en vooral minder rommelig (want vrijwel geen versmering meer door het meewerken van het houten meubel), de speakers staan nu redelijk goed op oorhoogte wat de detaillering ten goede komt en overall klinkt het geluid iets strakker en beter op zijn plek. Wat mij betreft een zinvolle upgrade die vooral de ontkoppeling goed weet vorm te geven (waarbij de Norstones op spikes natuurlijk juist koppelden). Ten opzichte van de vibrapod/ vibracones vind ik het een aangename verrassing, juist omdat ik dacht dat dit al een aardige ontkoppeling was. De isoacoustics heeft vooral op het laaggebied wat meer invloed. Het grappige is wel dat als je tegen de speakers duwt/ schudt, het geheel een beetje gaat dansen tot het weer gestabiliseerd is, een bijzondere gewaarwording.

Ik ben er in ieder geval blij mee!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CP010

Goedenavond,

Ik krijg binnen kort mijn nieuwe Sonus Faber Novo 2 binnen. Mijn vraag is zijn er mensen die de Gaia onder Sonus Faber speakers gebruiken. Graag een foto want ik ben wel overtuigd van de verbetering van geluid maar het oog wil natuurlijk ook iets.  :headbanging:
Chord Signature XL , Sonus Faber Novo Olympia 2.

chansig

Beetje gekke vraag...mogelijk.

Zit heerlijk muziek te luisteren. Winterbiertje erbij.

Zet het glas op de verschillende kasten (6 in totaal) en bij geen enkele een rimpeling in het Winterbier te zien. Even voor de test Lorde aan het draaien.

Stel er zouden wel rimpelingen te zien zijn geweest...zijn daar dan de Gaia's voor bedoeld ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#257
Bij 6 luidsprekers wel testen met een sixpack witbier.

vergeerr72

Quote from: chansig on January  5, 2020, 16:41:12
Beetje gekke vraag...mogelijk.

Zit heerlijk muziek te luisteren. Winterbiertje erbij.

Zet het glas op de verschillende kasten (6 in totaal) en bij geen enkele een rimpeling in het Winterbier te zien. Even voor de test Lorde aan het draaien.

Stel er zouden wel rimpelingen te zien zijn geweest...zijn daar dan de Gaia's voor bedoeld ?

Gr. Hans
Bij heavy metal, staan je speakers steviger op de vloer.  Vandaar de man voor het genre.....

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Passion4Sound

Mijn Focals heb ik ontkoppeld met de GaiaII, dit was de beste tweak ever.... ik heb tevens de kleine IsoAcoustic pads gekocht die per setje van 8 stuks verkocht worden. Deze heb ik onder mijn Oppo en mijn processor geplaatst. Ik ben er nog niet helemaal uit op dit enig effect heeft gehad. Iemand daar meer ervaring mee?

Fransosowitz

Quote from: chansig on January  5, 2020, 16:41:12
Beetje gekke vraag...mogelijk.

Zit heerlijk muziek te luisteren. Winterbiertje erbij.

Zet het glas op de verschillende kasten (6 in totaal) en bij geen enkele een rimpeling in het Winterbier te zien. Even voor de test Lorde aan het draaien.

Stel er zouden wel rimpelingen te zien zijn geweest...zijn daar dan de Gaia's voor bedoeld ?

Gr. Hans


Ik denk andersom: als er rimpelingen te zien zouden zijn in je Winterbier, dan heb je een dusdanig groot probleem die zelfs Gaia's niet (volledig) kunnen oplossen.

chansig

Dat zou ook kunnen. Of de Gaia lost iets op wat er niet is ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Dan zou het geen hoorbare verbetering kunnen zijn....

Tabcam

Quote from: chansig on January  5, 2020, 20:57:13
Dat zou ook kunnen. Of de Gaia lost iets op wat er niet is ?

Gr. Hans
Of ze zijn daar inderdaad niet voor bedoeld! Wel om mooiere golven (lees strakkere rimpels :devil:) in je winterbier te krijgen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob_Dingen

Hoe zitten de woofers aangesloten?
Staan die allemaal parallel?
Of serie parallel?

Rob

Laan

Als je Gaia's wil testen met winterbier, let dan goed op de vormen van de golven in je bier. Ontstaan ze vanuit het midden van het glas als een soort tsunami, dan zijn het waarschijnlijk resonanties die via matige ontkoppeling van de speaker via de vloer de kast binnendringen waar het glas winterbier op staat. Waarschijnlijk heb je dan geen Gaia's.  Bewegen de golven in een tegengestelde richting van  de plek waar de speakers staan, dan zal de oorzaak rechtstreekse luchtverplaatsing door de woofers zijn. Daar kan een Gaia niks aan doen. Zie je geen golven, zet dan de versterker harder of drink eerst veel extra bier. Of allebei. Helaas kan ik het zelf niet proberen, ik pas.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Erik1977


Rowdy

Heb de IsoAcoustics Gaia III vandaag ontvangen.

Cyreg

#268
Quote from: Rowdy on January 10, 2020, 19:22:00
Heb de IsoAcoustics Gaia III vandaag ontvangen.

en....? hoe bevallen deze lichtse Gaia's onder je speakers? (welke?)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Rowdy

#269
Het bevalt prima. Het heeft zelfs twee voordelen voor mij:
- betere geluidskwaliteit
- luidsprekers staan stabieler
Heb de Fyne Audio F501 luidsprekers:

Cyreg

Quote from: Cyreg on December 24, 2019, 20:19:14
even zijstapje dan maar  ;)...

heb nu sinds 'n paar dagen 4 st IsoAcoustics Iso-Pucks mini (set is 8st) onder elke Harbeth P3ES-2 (van m'n huiskamer setje)
deze staan naast en gedeeltelijk naar voren t.o.v. m'n platte TV scherm op 'n TV meubeltje (dat klinkt blijkbaar flink mee!)

resultaat is als eerder al gezegd van de andere producten van IsoAcoustics  ;D (wel andere prijsklasse)
realistischere en duidelijkere stemmen (minder donker gekleurd), openener en toch niet veel lichter van totaal klank,
wel hoger volumestandje nodig (lijkt me ook logisch?)

hier tevreden man dus  :clapping:

(misschien ook maar die grotere Iso-Pucks proberen onder mijn Harbeth C7ES-3?)


En (dat laatste) heb ik dan ook gedaan en pucks geplaatst tussen het Ikea Oddvar tafeltje en de C7
In 1e instantie wel mooi resultaat, maar na 2 dagen gewenning en luisteren vond ik toch dat de klank wat te vol en donker was geworden 
Ook vond ik het minder pittig (attack) klinken  ???, wel nog steeds mooie gedetailleerd

Kortom de pucks zijn retour; het blijft zoals het me eigenlijk al goed beviel...blij dat ik het heb uitgeprobeerd   ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dirk

Quote from: Rowdy on January 14, 2020, 17:26:18
Het bevalt prima. Het heeft zelfs twee voordelen voor mij:
- betere geluidskwaliteit
- luidsprekers staan stabieler
Heb de Fyne Audio F501 luidsprekers:
ben nu wel heel benieuwd naar deze "onderzetters" die blijkbaar alle natuurwetten tarten.
hoe kan je speaker nu stabieler staan als hij (naar ik vermoed) hoger op z'n poten staat dan vroeger?  stonden ze daarvoor dan op knikkers oid?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rowdy

Daarvoor stonden de luidsprekers op spikes.
De IsoAcoustics Gaia III hebben een soort van zuignap aan de onderkant en wij hebben tegelvloer. De IsoAcoustics Gaia III "plakt" als het ware aan de vloer vast.

Dirk

ze staan dus niet stabieler, ze plakken gewoon ;)
wie weet klinkt het met chemische ankers nog beter... :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

PatrickP

Nee. Dan koppel je ze aan de ondergrond, en dat is juist niet de bedoeling!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/