Author Topic: IsoAcoustics Gaia II ervaringen  (Read 18633 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Online Kerkhoffd

Re: IsoAcoustics Gaia II ervaringen
« Reply #250 on: December 29, 2019, 11:46:02 »
Leuk te lezen Huub. Inderdaad een bijzonder goede tweak. Na jouw opmerking over de Niagara 1200 des te meer ook geďnteresseerd om die te testen.
Linn Akurate DS/1 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 BNC to RCA - Devialet 400 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 RCA to AES/EBU - MIT Matrix 28s luidsprekerkabel - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - AudioQuest Carbon 72v DBS RFI filters - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - AudioQuest Diamond v2 netwerkkabel - Qobuz Sublime

Offline Cyreg

« Reply #251 on: December 29, 2019, 13:30:46 »
Zo te lezen zijn de ervaringen met de Gaia behoorlijk positief. Met mijn studio monitors is dat geen optie (want op meubel, zonder schroefdraad, maar heeft Isoacoustics de Aperta voor home usage en de Iso-155 als pro versie. Uiterlijk enige verschillen en bij de studio versie meerdere opties om op de juiste hoogte te stellen. Prijsverschil is aanzienlijk (studio is de helft van de iets verfijndere home versie 250 om 120 euro). Heeft iemand ervaring met deze versie van ontkoppelingen?

zie mijn ervaring in reply # 210 alhier;
gaat dan wel over IsoAcoustics mini pucks (8st €95) onder Harbeth P3ES2 op meubel  ;)
« Last Edit: December 29, 2019, 15:08:13 by Cyreg »
setup:    Michell TecnoDec/RB250/MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure XXXV INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > HT PRO AC11 > Supra MD06-EU MKIII > AH!TriAC (XXXV), HT AC11+ (FM7) en HT AC11+ (8SE)

Offline remco320

« Reply #252 on: December 29, 2019, 13:51:48 »
zie mijn ervaring in reply # 110 alhier;
gaat dan wel over IsoAcoustics mini pucks (8st €95) onder Harbeth P3ES2 op meubel  ;)
Dank! Inmiddels via via een setje van de pro serie kunnen bemachtigen. Zal mijn bevindingen posten als het binnen is.

Offline remco320

« Reply #253 on: January 1, 2020, 12:02:11 »
En gisteren kwamen de Isoacoustics Iso L8-155 dan binnen. Dat is de professionele lijn van de Aperta met vooral composiet en rubber in de delen ipv volledig aluminium wat in de aperta zit. Daarnaast zitten er veel meer verstellingen in en kun je met staafjes het geheel op de juiste hoogte afstellen. Alles is in een paar minuten in elkaar te zetten.

Nu kwam ik van Norstone Stylum 2 stands en heb ik al geexperimenteerd met vibrapods, vibracones en combinaties van dat soort spulletjes. De speakers staan op een houten televisie meubel, op circa 20 cm van de muur (wat juist de bedoeling was met deze nearfield monitors. ) Ik verwachte dus geen wereldschokkende veranderingen.

En dat klopt ook wel een beetje. De bas wordt strakker en vooral minder rommelig (want vrijwel geen versmering meer door het meewerken van het houten meubel), de speakers staan nu redelijk goed op oorhoogte wat de detaillering ten goede komt en overall klinkt het geluid iets strakker en beter op zijn plek. Wat mij betreft een zinvolle upgrade die vooral de ontkoppeling goed weet vorm te geven (waarbij de Norstones op spikes natuurlijk juist koppelden). Ten opzichte van de vibrapod/ vibracones vind ik het een aangename verrassing, juist omdat ik dacht dat dit al een aardige ontkoppeling was. De isoacoustics heeft vooral op het laaggebied wat meer invloed. Het grappige is wel dat als je tegen de speakers duwt/ schudt, het geheel een beetje gaat dansen tot het weer gestabiliseerd is, een bijzondere gewaarwording.

Ik ben er in ieder geval blij mee!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Online Kerkhoffd

« Reply #254 on: January 1, 2020, 17:11:32 »
Mooi verslag Remco.
Linn Akurate DS/1 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 BNC to RCA - Devialet 400 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 RCA to AES/EBU - MIT Matrix 28s luidsprekerkabel - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - AudioQuest Carbon 72v DBS RFI filters - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - AudioQuest Diamond v2 netwerkkabel - Qobuz Sublime

Offline CP010

Re: IsoAcoustics Gaia II ervaringen met Sonus Faber.
« Reply #255 on: January 1, 2020, 17:50:59 »
Goedenavond,

Ik krijg binnen kort mijn nieuwe Sonus Faber Novo 2 binnen. Mijn vraag is zijn er mensen die de Gaia onder Sonus Faber speakers gebruiken. Graag een foto want ik ben wel overtuigd van de verbetering van geluid maar het oog wil natuurlijk ook iets.  :headbanging:

Offline chansig

« Reply #256 on: January 5, 2020, 16:41:12 »
Beetje gekke vraag...mogelijk.

Zit heerlijk muziek te luisteren. Winterbiertje erbij.

Zet het glas op de verschillende kasten (6 in totaal) en bij geen enkele een rimpeling in het Winterbier te zien. Even voor de test Lorde aan het draaien.

Stel er zouden wel rimpelingen te zien zijn geweest...zijn daar dan de Gaia's voor bedoeld ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.

Offline Ralf67

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 251
  • I love the HTforum
« Reply #257 on: January 5, 2020, 17:15:49 »
Bij 6 luidsprekers wel testen met een sixpack witbier.
« Last Edit: January 5, 2020, 17:17:01 by Ralf67 »

Offline vergeerr72

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 80
  • Besmet met het Hifi virus
« Reply #258 on: January 5, 2020, 17:17:27 »

Zet het glas op de verschillende kasten (6 in totaal) en bij geen enkele een rimpeling in het Winterbier te zien. Even voor de test Lorde aan het draaien.

Stel er zouden wel rimpelingen te zien zijn geweest...zijn daar dan de Gaia's voor bedoeld ?

Gr. Hans
Bij heavy metal, staan je speakers steviger op de vloer.  Vandaar de man voor het genre.....

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plinius SA103, AMR DP777 SE, NAD M50, VPI Scout, Micro Benz Wood L2, RCM Sensor Prelude IC, Exactpower EP15a, Audio Physic Caldera, Audio Physic Terra/Rhea, Virtual Dynamics powercords, XLO interlinks, XLO signature S3 speakerkabels,  Phoenix Engineering Eagle PSU en Roadrunner, Isoacoustics Gaia2, Silent Angel Bonn n8

Offline Passion4Sound

• HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 3
  • Great audio isn’t just our mission.Its our passion
    • Passion4Sound
« Reply #259 on: January 5, 2020, 17:32:21 »
Mijn Focals heb ik ontkoppeld met de GaiaII, dit was de beste tweak ever.... ik heb tevens de kleine IsoAcoustic pads gekocht die per setje van 8 stuks verkocht worden. Deze heb ik onder mijn Oppo en mijn processor geplaatst. Ik ben er nog niet helemaal uit op dit enig effect heeft gehad. Iemand daar meer ervaring mee?

Offline Fransosowitz

« Reply #260 on: January 5, 2020, 20:50:13 »

Gr. Hans

Ik denk andersom: als er rimpelingen te zien zouden zijn in je Winterbier, dan heb je een dusdanig groot probleem die zelfs Gaia’s niet (volledig) kunnen oplossen.

Offline chansig

« Reply #261 on: January 5, 2020, 20:57:13 »
Dat zou ook kunnen. Of de Gaia lost iets op wat er niet is ?

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, 1x Rythmik F12, akoestische aanpassingen, BACCH software en het onmisbare REW.

Offline AudioEnZo

• Luister nou eens een keer!
  • HT forum donateur
  • senior member
  • Total likes: 108
  • Alles is onmogelijk, als je maar wil...
    • Audio En Zo
« Reply #262 on: January 5, 2020, 21:20:59 »
Dan zou het geen hoorbare verbetering kunnen zijn....

Offline TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 948
  • Keep Calm & Enjoy the Music
« Reply #263 on: January 5, 2020, 21:26:09 »
Dat zou ook kunnen. Of de Gaia lost iets op wat er niet is ?

Gr. Hans
Of ze zijn daar inderdaad niet voor bedoeld! Wel om mooiere golven (lees strakkere rimpels :devil:) in je winterbier te krijgen.
HT set: PAP Quintet Crystal10, Usher 718, Arcam 550, AudioPhonics HPA-S400ET, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Stereo set: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline Rob_Dingen

« Reply #264 on: January 5, 2020, 21:41:34 »
Hoe zitten de woofers aangesloten?
Staan die allemaal parallel?
Of serie parallel?

Rob

Offline Laan

« Reply #265 on: January 8, 2020, 16:22:59 »
Als je Gaia's wil testen met winterbier, let dan goed op de vormen van de golven in je bier. Ontstaan ze vanuit het midden van het glas als een soort tsunami, dan zijn het waarschijnlijk resonanties die via matige ontkoppeling van de speaker via de vloer de kast binnendringen waar het glas winterbier op staat. Waarschijnlijk heb je dan geen Gaia's.  Bewegen de golven in een tegengestelde richting van  de plek waar de speakers staan, dan zal de oorzaak rechtstreekse luchtverplaatsing door de woofers zijn. Daar kan een Gaia niks aan doen. Zie je geen golven, zet dan de versterker harder of drink eerst veel extra bier. Of allebei. Helaas kan ik het zelf niet proberen, ik pas.
Versterker: Pathos TT anniversary mk II. Speakers: Rosso Fiorentino Volterra
Digitaal: Silent angel bonn N8, SOtM sMS 200 ultra+sPS 500+tX usb ultra + Singxer SU 1 magnafied, Audio GD R7. Northstar design Magifico cd loopwerk. Analoog: Nottingham Analogue Spacedeck, Zyx 100R, Trichord Dino mk3, Dino+. Kabels: vooral Tubulus.

Offline Erik1977

« Reply #266 on: January 8, 2020, 19:22:48 »
 ^^

Offline Rowdy

« Reply #267 on: January 10, 2020, 19:22:00 »
Heb de IsoAcoustics Gaia III vandaag ontvangen.

Offline Cyreg

« Reply #268 on: January 14, 2020, 17:21:05 »
Heb de IsoAcoustics Gaia III vandaag ontvangen.

en....? hoe bevallen deze lichtse Gaia's onder je speakers? (welke?)
« Last Edit: January 14, 2020, 17:26:42 by Cyreg »
setup:    Michell TecnoDec/RB250/MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure XXXV INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > HT PRO AC11 > Supra MD06-EU MKIII > AH!TriAC (XXXV), HT AC11+ (FM7) en HT AC11+ (8SE)

Offline Rowdy

« Reply #269 on: January 14, 2020, 17:26:18 »
Het bevalt prima. Het heeft zelfs twee voordelen voor mij:
- betere geluidskwaliteit
- luidsprekers staan stabieler
Heb de Fyne Audio F501 luidsprekers:
« Last Edit: January 14, 2020, 17:48:57 by Rowdy »

Offline Cyreg

« Reply #270 on: January 14, 2020, 17:48:39 »
even zijstapje dan maar  ;)

heb nu sinds 'n paar dagen 4 st IsoAcoustics Iso-Pucks mini (set is 8st) onder elke Harbeth P3ES-2 (van m'n huiskamer setje)
deze staan naast en gedeeltelijk naar voren t.o.v. m'n platte TV scherm op 'n TV meubeltje (dat klinkt blijkbaar flink mee!)

resultaat is als eerder al gezegd van de andere producten van IsoAcoustics  ;D (wel andere prijsklasse)
realistischere en duidelijkere stemmen (minder donker gekleurd), openener en toch niet veel lichter van totaal klank,
wel hoger volumestandje nodig (lijkt me ook logisch?)

hier tevreden man dus  :clapping:

(misschien ook maar die grotere Iso-Pucks proberen onder mijn Harbeth C7ES-3?)

En (dat laatste) heb ik dan ook gedaan en pucks geplaatst tussen het Ikea Oddvar tafeltje en de C7
In 1e instantie wel mooi resultaat, maar na 2 dagen gewenning en luisteren vond ik toch dat de klank wat te vol en donker was geworden 
Ook vond ik het minder pittig (attack) klinken  ???, wel nog steeds mooie gedetailleerd

Kortom de pucks zijn retour; het blijft zoals het me eigenlijk al goed beviel...blij dat ik het heb uitgeprobeerd   ;)

Offline Dirk

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+40)
  • Total likes: 355
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
    • website
« Reply #271 on: January 14, 2020, 18:48:48 »
Het bevalt prima. Het heeft zelfs twee voordelen voor mij:
- betere geluidskwaliteit
- luidsprekers staan stabieler
Heb de Fyne Audio F501 luidsprekers:
ben nu wel heel benieuwd naar deze "onderzetters" die blijkbaar alle natuurwetten tarten.
hoe kan je speaker nu stabieler staan als hij (naar ik vermoed) hoger op z'n poten staat dan vroeger?  stonden ze daarvoor dan op knikkers oid?
"Built to order" eindversterking op basis van Hypex nCore technologie.
Home of the Device Base
Dealer van Arcam * Adeo Screens * Benchmark * Earthquake Sound * Hypex nCore * Monitor Audio * Primacoustic * StormAudio...
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Offline Rowdy

« Reply #272 on: January 14, 2020, 19:07:34 »
Daarvoor stonden de luidsprekers op spikes.
De IsoAcoustics Gaia III hebben een soort van zuignap aan de onderkant en wij hebben tegelvloer. De IsoAcoustics Gaia III "plakt" als het ware aan de vloer vast.

Offline Dirk

• HT forum sponsor
  • Trade Count: (+40)
  • Total likes: 355
  • ♫ Sweetspot Audio ♫
    • website
« Reply #273 on: January 14, 2020, 19:12:02 »
ze staan dus niet stabieler, ze plakken gewoon ;)
wie weet klinkt het met chemische ankers nog beter... :D
"Built to order" eindversterking op basis van Hypex nCore technologie.
Home of the Device Base
Dealer van Arcam * Adeo Screens * Benchmark * Earthquake Sound * Hypex nCore * Monitor Audio * Primacoustic * StormAudio...
Roon Labs referral link >> 30 dagen gratis bovenop je afgesloten abbo na de 14 dagen trial

Offline PatrickP

« Reply #274 on: January 14, 2020, 19:38:38 »
Nee. Dan koppel je ze aan de ondergrond, en dat is juist niet de bedoeling!
Hegel H360 | Focal Kanta 2 | VPI Prime draaitafel met Benz Wood + Hana SL elementen | Creek Wyndsor phono preamp | Bluesound Node 2i streamer | AudioQuest Castle Rock speakerkabel | IsoTek Sirius EVO 3, AudioQuest Blizzard + NRG-4 stroom | Siltech HF-9 G3 coaxiaal | AudioQuest Leopard phono kabel | AudioQuest Cinnamon optisch + wat oude spullen