IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Ik wil wel een paar foto's uploaden, maar krijg een foutmelding: De bijlage-upload-directory is niet schrijfbaar. De bijlage of avatar kan niet worden opgeslagen.

Je mag me ook een PM sturen met je email adres, dan mail ik ze.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Quote from: Richi on November  2, 2019, 14:10:47
Ik wil wel een paar foto's uploaden, maar krijg een foutmelding: De bijlage-upload-directory is niet schrijfbaar. De bijlage of avatar kan niet worden opgeslagen.

Je mag me ook een PM sturen met je email adres, dan mail ik ze.

Ah top!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kerkhoffd

Vandaag naar de iEar audiobeurs geweest in Tilburg. Eigenlijk in de eerste plaats om de aangekondigde demo's met de Gaia II mee te maken, maar daarnaast toch ook veel mooie dingen gezien en gehoord. De verschillen tussen mét en zonder Gaia II tijdens de demo waren meer dan subtiel, dus ook de sprong gewaagd en gebruik gemaakt van de interessante beursaanbieding. Thuis de Gaia II voeten onder mijn eigen luidsprekers geschroefd. Zeer de moeite waard!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

myself

Quote from: Kerkhoffd on November 16, 2019, 22:38:19
Vandaag naar de iEar audiobeurs geweest in Tilburg. Eigenlijk in de eerste plaats om de aangekondigde demo's met de Gaia II mee te maken, maar daarnaast toch ook veel mooie dingen gezien en gehoord. De verschillen tussen mét en zonder Gaia II tijdens de demo waren meer dan subtiel, dus ook de sprong gewaagd en gebruik gemaakt van de interessante beursaanbieding. Thuis de Gaia II voeten onder mijn eigen luidsprekers geschroefd. Zeer de moeite waard!
Ja, dat was idd erg goed hoorbaar. Mooie aankoop dus


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Roeru117

Ik heb de demo net gehoord en er zit een duidelijke verbetering in. Deze gaan op het verlanglijstje.  :music:
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Rowdy

Hebben ze nut voor alle luidsprekers, maakt niet uit welke prijsklasse?

AudioEnZo

Quote from: Rowdy on November 17, 2019, 12:08:23
Hebben ze nut voor alle luidsprekers, maakt niet uit welke prijsklasse?

Quote from: HcHifi.nl on October  4, 2019, 17:06:24
Jup, werkt eigenlijk voor iedere luidspreker.

Kerkhoffd

Quote from: Rowdy on November 17, 2019, 12:08:23
Hebben ze nut voor alle luidsprekers, maakt niet uit welke prijsklasse?

'Alle luidsprekers' is altijd een gewaagde uitspraak. Als ik echter de reviews op internet en de reacties in dit topic lees dan hebben deze luidsprekervoeten een vergelijkbaar effect bij toepassing op veel luidsprekers uit alle prijsklassen. Van instap tot high-end. Wil je het zeker weten of het in jouw situatie werkt, dan is thuis vrijblijvend beluisteren de beste optie. Heb ik gisteren ook om gevraagd, en dat was geen probleem. De importeur/distributeur en iEar wisten waarschijnlijk ook wel op voorhand dat het effect bij mij thuis zo overduidelijk zou zijn dat ik ze niet zou gaan terugsturen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama

En als je speakers op een houten blok staan?
En heb er ook 6 per speaker nodig :(

Kerkhoffd

Quote from: Bama on November 17, 2019, 15:06:59
En als je speakers op een houten blok staan?

Ja, zou niet weten waarom niet.

Quote
En heb er ook 6 per speaker nodig :(

Bofferd ;-) Gewicht bepaalt overigens welke je nodig hebt. Waarom zou vier per luidspreker niet voldoende zijn?

Ik vond de stap van koppeling (spikes) naar ontkoppelen fors. Of het effect bij jou thuis ook gewenst is zou ik eerst proberen. Hoe ze (in theorie) bevestigd moeten worden in het houten blok zou ik even overleggen met de importeur of leverancier.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama

#60
Iedere speaker staat op 6 spikes en die staan op messing (?) bussen die in het hardhouten blok zijn gemonteerd.
Het houten blok zelf ligt weer op een houten vloer.

Kerkhoffd

#61
Ah! Weet ik ook meteen hoe de onderkant er uitziet van een Vivid Audio Giya. In dat geval ben je wel de pineut ja.

Misschien nog een optie om vier IsoAcoustics Gaia's onder het houten blok te plaatsen. Vraag is of het geheel dan niet teveel omhoog komt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

H&C Hifi

Als iemand interesse heeft in een set Gaia's bericht ons dan gewoon.

We kunnen de beurs ''aanbieding'' interessanter maken  8)

pieper

Passen deze ook onder Harbets omdat daar geen schroefdraad in zit?
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Dirk

staan je Harbeths dan op de grond ???, of hoe wou je dit doen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

pieper

Quote from: Dynky on November 20, 2019, 18:29:59
staan je Harbeths dan op de grond ???, of hoe wou je dit doen?

ze staan op een tv meubel ik heb er wel rubberen voetjes onder maar misschien is dit beter.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Dirk

owkee, nu snap ik 'em ;)
ik zou op een kast iig nooit gaan koppelen, dus hoe beter je ze van die kast ontkoppeld krijgt (via deze of andere hulpmiddelen) hoe beter het gaat klinken denk ik.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Laan

Iso acoustics heeft ook oplossingen om monitors te ontkoppelen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

H&C Hifi

Quote from: pieper on November 20, 2019, 18:50:57
ze staan op een tv meubel ik heb er wel rubberen voetjes onder maar misschien is dit beter.

Bijv de Orea's !!

Ralf67

#69
Na al deze lovende kritieken even een punt van kritiek.

Deze Gaia ontkoppel dingen zijn toch zeker een 5 cm hoog, met het gevolg dat de tweeters van je luidsprekers ook een stuk hoger komen in de praktijk.

Ben daar best wel kritisch over.

Maar zou ze idd ook een willen testen onder mijn nieuwe Focals.

Kerkhoffd

#70
Dat was mijn eerste door theorie ingegeven bedenking ook Ralf. Mijn luidsprekers staan op de Gaia II een centimeter of drie gok ik NIET hoger dan op de originele spikes. Probeer ze zou ik zeggen. Wie weet overtuigen ze jou ook.

Edit: net even de lineaal er naast gehouden. Hoogte fout gegokt: de Gaia's schelen niet in hoogte met de originele spikes van Audio Physic.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

german

Snap het probleem van Ralf, voor mij is het juist prima met een reflexpoort aan de onderzijde.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

pieper

Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

H&C Hifi

Quote from: Ralf67 on November 22, 2019, 14:16:01
Na al deze lovende kritieken even een punt van kritiek.

Deze Gaia ontkoppel dingen zijn toch zeker een 5 cm hoog, met het gevolg dat de tweeters van je luidsprekers ook een stuk hoger kopen in de praktijk.

Ben daar best wel kritisch over.

Maar zou ze idd ook een willen testen onder mijn nieuwe Focals.

Niet elk bank of stoel is even hoog.... zit je altijd even recht met luisteren ?  die 3cm gaat niet zoveel verschil geven.

Tabcam

Quote from: HcHifi.nl on November 23, 2019, 13:42:33
Niet elk bank of stoel is even hoog.... zit je altijd even recht met luisteren ?  die 3cm gaat niet zoveel verschil geven.
Kan zeker wel de lovende kritieken verklaren. Zeker voor tweeters met slechte verticale dispersie.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i