IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

#75
Quote from: HcHifi.nl on November 23, 2019, 13:42:33
Niet elk bank of stoel is even hoog.... zit je altijd even recht met luisteren ?  die 3cm gaat niet zoveel verschil geven.

Tuurlijk wel....men hoort verschillen tussen kabels, stekkers, zekeringen etc. Maar een speaker 3 cm hoger zetten wordt als weinig ter zake doende weggewoven . Bizar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pieper

Quote from: chansig on November 23, 2019, 13:55:26
Tuurlijk wel....men hoort verschillen tussen kabels, stekkers, zekeringen etc. Maar een speaker 3 cm hoger zetten wordt als weinig ter zake doende weggewoven . Bizar.

Gr. Hans

Gelukkig hoor ik geen verschil in kabels enz. ik hoor nu de kast wel mee trillen als ik wat harder speel, ik hoop dat nu op te lossen. ik had liever een paar mooie stands maar de grote leider hier wil dat niet. >:(
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

CZ79

#77
Quote from: chansig on November 23, 2019, 13:55:26
Tuurlijk wel....men hoort verschillen tussen kabels, stekkers, zekeringen etc. Maar een speaker 3 cm hoger zetten wordt als weinig ter zake doende weggewoven . Bizar.

Gr. Hans

Edit rekenfoutje
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Dirk

 ???
3cm blijft 3cm
we praten niet over wat kantelen oid (dan zou die 3cm nóg meer invloed hebben), maar gewoon de hele speaker die 3cm omhoog gaat.
als je dàt niet hoort (los vd soort voetjes) dan kan je dergelijk dure voetjes meteen beter weg laten ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

CZ79

Rekenfoutje gemaakt.

Mijn speakers stonden al net zo hoog met de originele spikes dus geen verschil
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Fransosowitz

Ook ik ben nieuwsgierig geworden naar de Gaia's. In dit topic lees ik ook veel positieve berichten. Kunnen de ervaringsdeskundigen aangeven wat voor vloer er onder hun luidsprekers met Gaia's ligt? Ik bedoel: hout, betonvloer met tapijt, betonvloer met plavuizen etc. Ik kan me indenken dat het effect met een houten vloer heel anders gaat zijn dan met een betonvloer met plavuizen (zoals mijn situatie is).
Dank!

CZ79

Hier laminaat op een beton vloer, uiteraard nog een ondervloer onder het laminaat
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kerkhoffd

Hier een vast verlijmde houten parketvloer, daaronder geschroefd plaatmateriaal en een plankenvloer op houten balken (monument).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

CZ79

Net even geluisterd en dit is geen klein verschil, geluid is gewoonweg veel losser en de speakers verdwijnen volledig. Bizar zo transparant en het beeld ergens voor me tot ver buiten de speakers zelf.

Het was al genieten maar dit doet er nog wel een stap bovenop.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Peerless Monster

Quote from: cz79 on November 24, 2019, 00:36:35
Net even geluisterd en dit is geen klein verschil, geluid is gewoonweg veel losser en de speakers verdwijnen volledig. Bizar zo transparant en het beeld ergens voor me tot ver buiten de speakers zelf.

hmmm dat heb ik zonder voetjes ook al ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kerkhoffd

Dacht ik ook voordat ik mijn luidsprekers ontkoppelde met deze voetjes.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

trigger__


german

Ik zou even een mail sturen naar Marcel van HcHifi.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Laan

Quote from: Fransosowitz on November 23, 2019, 19:30:11
Ook ik ben nieuwsgierig geworden naar de Gaia's. In dit topic lees ik ook veel positieve berichten. Kunnen de ervaringsdeskundigen aangeven wat voor vloer er onder hun luidsprekers met Gaia's ligt? Ik bedoel: hout, betonvloer met tapijt, betonvloer met plavuizen etc. Ik kan me indenken dat het effect met een houten vloer heel anders gaat zijn dan met een betonvloer met plavuizen (zoals mijn situatie is).
Dank!

Hier ook beton met plavuizen. Mijn ervaring alleen op deze vloer opgedaan, wel met 3 verschillende speakers. Ze knappen allemaal op. Ik kan me voorstellen dat het effect op een houten vloer groter, of anders is, maar ook een betonnen vloer zingt een flink deuntje mee zonder ontkoppeling. Als je je handen op de vloer legt voel je duidelijk een resonantie rond de speakers en met gaia's is dat weg.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

jahtari

Sponsors: graag een black friday actie.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Fransosowitz

Dank voor de reacties Laan, Richi, Kerkhoffd en cz79.
Mooi om te lezen dat het effect ook bij een betonvloer met plavuizen positief is. Ik kan de vloer ook wel eens voelen rondom de luidsprekers. Nooit gedaan eigenlijk.


Een group buy of Black Friday actie kan interessant zijn ja.  ;D

naish123

Ik kon een mooie deal maken bij de hifi winkel waar ik veel koop door mijn werkloze CXC cd loopwerk in te ruilen.

Maar, snel bij thuiskomst onder de stands van mijn Kef's ls50 geschroefd en mijn eerste indruk is WOW! Verder gegaan met mijn werk boven en steeds als ik beneden kom en hoor de Kef's nu spelen lijkt het grote vloerstaander. Meer laag en een vol geluid los van de speakers.
Ik moet de Gaia's goed zetten met de logo's maar dat kan morgen wel.

CZ79

Logo's mogen naar voren of naar achteren gericht worden
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

addesmo

#96
@Laan, met de Volterra's wat minder effect?
Lijkt mij logisch want ze zijn al een soort van ontkoppeld via de steunen met de grondplaat.
Bovendien is de kast constructie al uitermate dempend ontworpen volgens mij. Ik voel niets op mijn stenen vloer, misschien ook omdat ik sinds kort met een Lyngdorf speel die aardig wat laag energie wegneemt. Dus ik betwijfel of de investering van 700 euro echt loont. Wat is jou mening?

Martin!!!

Quote from: jahtari on November 25, 2019, 10:51:38
Sponsors: graag een black friday actie.

Kom maar op inderdaad, mag ook via PM  ;D
mainly British stuff

Passion4Sound

De Gaia II zal zeker niet teleurstellen, deze voetjes genereren veel detail en een mooi open beeld. Deze verandering heeft niets te maken met de 3/4 cm verhoging van de speaker, (dit zal wel iets veranderden of verplaatsen) maar deze verandering is van een andere categorie. het doet iets met de speaker alsof je twee klasse duurdere speaker neergezet hebt met bijpassende amp. Werkelijk en dit van iemand die hier ook geen vertrouwen in had.

chansig

Quote from: Passion4Sound on November 28, 2019, 01:10:09
De Gaia II zal zeker niet teleurstellen, deze voetjes genereren veel detail en een mooi open beeld. Deze verandering heeft niets te maken met de 3/4 cm verhoging van de speaker, (dit zal wel iets veranderden of verplaatsen) maar deze verandering is van een andere categorie. het doet iets met de speaker alsof je twee klasse duurdere speaker neergezet hebt met bijpassende amp. Werkelijk en dit van iemand die hier ook geen vertrouwen in had.

Dan iedereen aan de voetjes. Voor 700 euro een set met twee klasse duurdere speakers en bijpassende amps....wie wil dat nu niet.

Het lijkt ook op iedere set dezelfde effecten te hebben. Dus ook geen matchings issues.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.