Author Topic: IsoAcoustics Gaia II ervaringen  (Read 35923 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Raphie

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+26)
  • Total likes: 1893
  • Been there, Done that...
Re: IsoAcoustics Gaia II ervaringen
« Reply #325 on: April 18, 2021, 19:29:46 »
Het is vrij eenvoudig te meten, als dit hetzelfde effect geeft als je speakers op een zak zand zetten, dan is de koppeling totaal weg en zal het laag een aantal dB’s minder zijn, daarnaast op de luister positie ook de andere afstraling van de tweeter. De over het algemeen harde vinex betonkamer zal beheersbaarder worden, maar een EQ zal hetzelfde doen, met waarschijnlijk méér focus.
Minder output kan een match zijn met je ruimte, klaart het mid ook van op, maar als je al geen probleem hebt in het laag zou ik ze zeker niet gebruiken. Bij een gepoorte speaker kan je ook een sok in de poort stoppen, soortgelijk resultaat.
« Last Edit: April 18, 2021, 19:32:05 by Raphie »
JBL PRX Power!

Offline raindog

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 122
  • ... never could stand that dog.
« Reply #326 on: April 19, 2021, 19:07:01 »
Hoe goed deze IsoAcoustics ookj zijn: onwillekeurig roept het bij mij de vraag op: zijn ze nu echt beter dan de Soundcare? Die zijn nl heel wat voordeliger....

Ik vond de soundcare spikes een kleine verbetering ten opzicht van de standaard spikes onder mijn Dynaudio stands. Maar de overstap van de soundcare spikes naar Gaia's gaf gelijk een andere beleving, geen moment spijt van gehad, speakers ademen nu een stuk meer en er zit meer rust in. Het zijn verdomd dure voetjes maar ik kan zo snel geen andere tweak bedenken die klankmatig zo'n duidelijke verbetering bracht  :worship:
Heb trouwens nog 5 setjes soundcare M8 in een bak liggen ergens, dus als iemand interesse heeft dan pm maar.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115” || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Offline Aart1964

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 5
  • Lekker muzikaal
« Reply #327 on: August 17, 2021, 14:20:22 »
Ik heb onlangs de Gaia II onder mijn B&W 803s geschroefd en met de schoteltjes (vanwege tapijt) op de betonvloer geplaatst. En ik sluit mij aan bij de eerder beschreven ervaringen dat het lijkt of de luidsprekers een soort van 'halve klasse' beter spelen. Niet anders, maar gewoon strakker, losser en met een betere plaatsing. Het klonk al goed naar mijn zin, maar nu nog weer wat beter. Kopen in het buitenland scheelde nog zo'n 100,- maar het blijft wel een dure hobby ;D
Aansturing van de luidsprekers via m'n 'alles in 1 set': Musical Fidelity Encore 225 met Sony PS-X800 (en MC van Denon).

Plaatje aangepast; op de vloer komen ze toch beter tot hun recht...
« Last Edit: August 22, 2021, 22:46:39 by Aart1964 »

Online PascalP

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1210
  • I love the HTforum
« Reply #328 on: August 17, 2021, 14:24:56 »
Zijn zelfs zo goed dat de speakers aan je plafond blijven hangen :D

Kelder HT 7.4.2: JVC DLA-RS400 - Kingpin VFS270 21:9 - Bryston SP4 + Parasound JC1 - Starke Sound AD4.320 - A*BNB Hypex Ncore NC252MP - 3x MK Sound S300 - 4x MK Sound MP150 - 2x MK Sound S150 - 4x Ken Kreisel DXD-12012 - Oppo UDP-203 CineMike Stufe 2 - Zidoo Z1000 Pro - Apple TV 4K 2021

Offline sschot

• senior member
  • Total likes: 78
  • Doe maar normaal, gek doen er al genoeg
« Reply #329 on: August 17, 2021, 14:54:39 »
Speciaal beklede aan akoestisch aangepaste plafond, zo te zien!  ;D
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | Wharfedale EVO 4.2 + EVO stand + GAIA III | Power distrubutor Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC powercords | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel

Offline R0N

• HT forum sponsor
  • senior member
  • Total likes: 30
  • Mooier geluid door akoestiekcorrectie
    • Mooier geluid, daar gaat het om!
« Reply #330 on: October 17, 2021, 11:38:29 »
Op 13 en 14 november is het weer zover: de IEAR Audioshow in het Willem II Stadion Tilburg.
Hier demonstreren we weer de  Isoacoustics GAIA-II onder een Focal Aria 926 in vergelijking met de originele spikes.

Lees hier het bericht van AV2D:
https://av2d.com/de-unieke-a-b-demonstratie-van-isoacoustics-op-audio-show-iear/?mc_cid=df7d231e36&mc_eid=94aedf58cb

En als je wilt kun je ook stemmen op GAIA als beste accessoire:
https://hifi.nl/artikel/30479/Audio-Show-iEar-HIFI-Awards-2021-STEM-NU.html

Tot ziens op de show!
ron
Hoe klinkt mooier geluid? Kom eens luisteren!

Online Kerkhoffd

« Reply #331 on: October 17, 2021, 11:45:51 »
Neem je ook Orea’s mee? Benieuwd of die een zelfde effect hebben als ik ze plaats onder de versterkers en streamer.
Linn Akurate DS/1 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 - Devialet 400 - MIT Matrix 28s luidsprekerkabel - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Naïm UnitiServe - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 netwerkkabel - Qobuz Studio

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 1162
  • Het is maar geluid...
    • Mijn set
« Reply #332 on: October 17, 2021, 14:20:02 »
Neem je ook Orea’s mee? Benieuwd of die een zelfde effect hebben als ik ze plaats onder de versterkers en streamer.
Bij mij wel onder de eindversterker. Ben er zeer content mee.
Naim • Purifi • Cambridge Audio • Apple • Dynaudio • AKG • Philips • Grimm • AudioQuest • Roon • QOBUZ • TIDAL

Online Kerkhoffd

« Reply #333 on: October 17, 2021, 15:51:57 »
Zou ze dus eigenlijk eens thuis moeten proberen. Misschien wel de beste (en enige) manier om te bepalen of een verbetering opleveren.
Linn Akurate DS/1 - AudioQuest Diamond Digital Coax v2 - Devialet 400 - MIT Matrix 28s luidsprekerkabel - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Naïm UnitiServe - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 netwerkkabel - Qobuz Studio

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Het is maar geluid...
    • Mijn set
« Reply #334 on: October 17, 2021, 19:48:45 »
Inderdaad. Nu liggen ze bij mij onder een Ghent Audio behuizing waar standaard keiharde voetjes onder zitten met een hard rubberen ringetje voor de demping. Veel slechter kon het ook niet.
Naim • Purifi • Cambridge Audio • Apple • Dynaudio • AKG • Philips • Grimm • AudioQuest • Roon • QOBUZ • TIDAL

Offline Rowdy

« Reply #335 on: October 17, 2021, 19:54:59 »
Heb je er een foto van?

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Het is maar geluid...
    • Mijn set
« Reply #336 on: October 17, 2021, 23:36:52 »
Heb je er een foto van?
Nog niet, kan ik morgen wel eens doen.

Offline Xander32

• HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 1344
  • Pluk de dag voor je in een vaas eindigt !
    • Sander's Stereo Site
« Reply #337 on: October 18, 2021, 05:45:11 »
Een hele tijd terug heb ik geëxperimenteerd met de Mini Pucks, onder een cd loopwerk en onder eveneens een Ghent Audio kast (Ncore ev); in beide gevallen nihil effect, buiten de looks. Deze Mini Pucks schijnen identiek aan de Oreo’s te zijn, missen enkel de fancy glimmende ring (er zit een kunststof ring om).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480  ||  Accuphase DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Audiolab 6000 CDT

Offline Dura

« Reply #338 on: October 18, 2021, 09:59:19 »
Mijn ervaring met voetjes etc onder apparatuur is ook dat het allemaal marginaal is, wie weet is het voor buizen wel nuttig maar voor solid state zie ik er niet veel in.
NAD C390DD met Bluos module  > Harbeth P3ESR, SVS 3000 micro, Nvidia Shield, Panasonic 42' plasma. Simpel, net zoals ikzelf.

Offline jahtari

« Reply #339 on: October 18, 2021, 12:03:08 »
Nihil, marginaal - betekent dat dat er eigenlijk geen verschil is?
Jahtari's 7.1.2 HT - Powergrip YG-1. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6.  Samsung 82RU8000 TV. Dali Oberon On Wall. XTZ 10.17. Nvidia Shield.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Bluesound Node. Nad C368. Elipson 1303.
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub. Reservebank: Kef LS50

Offline Dura

« Reply #340 on: October 18, 2021, 12:14:21 »
Nihil, marginaal - betekent dat dat er eigenlijk geen verschil is?
Geen verschil dat ik met enige zekerheid kon horen op mijn set met mijn oren in mijn meubel, dat overigens wel vrij zwaar is.
NAD C390DD met Bluos module  > Harbeth P3ESR, SVS 3000 micro, Nvidia Shield, Panasonic 42' plasma. Simpel, net zoals ikzelf.

Offline R0N

• HT forum sponsor
  • senior member
« Reply #341 on: October 18, 2021, 22:19:48 »
Een hele tijd terug heb ik geëxperimenteerd met de Mini Pucks, onder een cd loopwerk en onder eveneens een Ghent Audio kast (Ncore ev); in beide gevallen nihil effect, buiten de looks. Deze Mini Pucks schijnen identiek aan de Oreo’s te zijn, missen enkel de fancy glimmende ring (er zit een kunststof ring om).

Er is wel degelijk verschil tussen deze twee series. Dit is wat Isoacoustics zelf zegt:

What is the difference between the ISO-Puck and the OREA series?
The ISO-PUCK was originally designed for the pro audio and Musical Instrument (MI) channel, and used with studio monitors, guitar/bass amps, DJ turntables, etc. The OREA, on the other hand, is designed for home audio. The performance curve for the OREA models are narrower in weight range and will provide a slightly stronger sonic benefit in its range than the ISO-PUCKs. The more effective isolation results in more sound clarity and focus.

Op onze website kun je de performance curven van de vier typen Orea's zien.

ron

Offline R0N

• HT forum sponsor
  • senior member
« Reply #342 on: October 18, 2021, 22:21:43 »
Zou ze dus eigenlijk eens thuis moeten proberen. Misschien wel de beste (en enige) manier om te bepalen of een verbetering opleveren.

Ja, thuis proberen met je eigen set is het beste (en het overtuigendste).

ron

Offline R0N

• HT forum sponsor
  • senior member
« Reply #343 on: October 18, 2021, 22:26:22 »

Nee, we doen alleen een demo met Gaia-II en Focal Aria 926. Er is niet meer ruimte om andere producten A/B te testen.
Gaia en Orea delen hetzelfde (gepatenteerde) principe.
Ga naar je dealer en vraag of je een setje Orea's kunt lenen om thuis te testen.

ron

PS IEAR hanteert op de IEAR Audioshow (13-14 november) beursprijzen = korting.

Offline HcHifi.nl

« Reply #344 on: October 21, 2021, 17:06:24 »

PS IEAR hanteert op de IEAR Audioshow (13-14 november) beursprijzen = korting.

Ik zou gewoon even een PM naar mij sturen  8)
Scheelt de extra benzine kosten  :angel:
De hifi expert met de beste prijzen, al meer dan 21 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838
Onze openingstijden : ma GESLOTEN di GESLOTEN wo 10.00u-19.30u do 10.00-19.30u vr 10.00u-20.30u za 10.00u-17.00u
Tel. 0031 (0) 478-515215
https://www.facebook.com/pages/HC-Hifi/141733512670448