IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Het is de 'snelle legering' die het verschil maakt  ;)

Herkenbaar hetgeen jullie ervaren betreffende de Gaia's en dat nummer van m'n streekgenoot ga ik ook eens opzoeken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HJ

Quote from: HcHifi.nl on January 13, 2021, 19:09:01
Afgelopen jaar hebben we echt extreem veel klanten blij gemaakt met deze dempers..

Serieus geen enkele negatieve response ontvangen  8)
Zijn mooie voeten maar ik denk dat mensen er mss niet zo snel negatief over zullen zijn anders kunnen ze ze niet meer voor een knappe prijs verkopen mocht het niet bevallen.
Gezien de prijs moet het zeker iets doen lijkt me.

Kempenaartjes

@xander ..... aangepast😉

@HJ Gezien de positieve reacties zijn wij overstag gegaan. Het volledig ontkoppelen doet kennelijk meer dan de koppel met spikes. Het kost wat, maar je krijgt er veel voor terug. Althans geldt dat voor ons.

Xander32

#303
Op de Kensingtons ging het toevoegen van de Gaia's wel ten koste van een deeltje levendigheid. Het geluid werd strakker, droger, maar ik moest de versterker (Marantz PM11s3) verder open draaien om er weer wat leven in te krijgen.

Met de opvolgers van die versterker verdween dat. De Gaia's leken enig vermogen te vreten.

Quote from: Kempenaartjes on February 21, 2021, 09:44:59
@xander ..... aangepast😉

@HJ Gezien de positieve reacties zijn wij overstag gegaan. Het volledig ontkoppelen doet kennelijk meer dan de koppel met spikes. Het kost wat, maar je krijgt er veel voor terug. Althans geldt dat voor ons.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HJ



Quote from: Kempenaartjes on February 21, 2021, 09:44:59
@xander ..... aangepast[emoji6]

@HJ Gezien de positieve reacties zijn wij overstag gegaan. Het volledig ontkoppelen doet kennelijk meer dan de koppel met spikes. Het kost wat, maar je krijgt er veel voor terug. Althans geldt dat voor ons.

Snap ik, zijn ook twee compleet verschillende dingen.

vanzomereng

#305
Quote from: Xander32 on February 21, 2021, 09:34:52
Herkenbaar hetgeen jullie ervaren betreffende de Gaia's en dat nummer van m'n streekgenoot ga ik ook eens opzoeken.
Julian Sas woont in Beneden Leeuwen, inderdaad jouw streekgenoot

Leuk om via deze weg te ervaren, dat in Gerrit's Muziekcafe nog leuke muziek te ontdekken valt  ::)

Julian Sas is terug te vinden in onderstaand draadje

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.250
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

raindog

@kempenaartjes, mooi beschrijving en heel herkenbaar.

Sinds kort heb ik de Gaia III onder de stands van mijn Dynaudio's in de HT. Het was wel een flinke uitgave voor 5 speakers dus toch even getwijfeld. Maar de verbetering is aanzienlijk en zeker de investering waard gebleken. Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn met de soundcare superspikes die er eerder onder zaten. Koppeling of ontkoppeling geeft echt een heel ander effect.

Quote from: Xander32 on February 21, 2021, 09:50:11
Op de Kensingtons ging het toevoegen van de Gaia's wel ten koste van een deeltje levendigheid. Het geluid werd strakker, droger, maar ik moest de versterker (Marantz PM11s3) verder open draaien om er weer wat leven in te krijgen.

Met de opvolgers van die versterker verdween dat. De Gaia's leken enig vermogen te vreten.
Dat de Gaia's versterkervermogen zouden kosten herken ik niet. Ik merk wel dat, door de toegenomen rust, je het geluid iets harder kunt zetten.
Met de Gaia's merk ik wel dat het laag strakker is en daardoor iets droger klinkt of minder aanwezig lijkt. Omdat ik altijd met twee subs speel heeft dat bij mij echter geen effect op (de beleving van) het volume.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kempenaartjes

#307
Quote from: Xander32 on February 21, 2021, 09:50:11
Op de Kensingtons ging het toevoegen van de Gaia's wel ten koste van een deeltje levendigheid. Het geluid werd strakker, droger, maar ik moest de versterker (Marantz PM11s3) verder open draaien om er weer wat leven in te krijgen.

Met de opvolgers van die versterker verdween dat. De Gaia's leken enig vermogen te vreten.

Gelukkig ervaren wij niet wat je bedoelt met het verder opendraaien van volume voor meer levendigheid/dynamiek. Dat zal zeker te maken hebben met 'een passend systeem'. De combinatie die wij hebben is min of meer bewezen door Ken Ishiwata ;). Zelfs zacht klinkt alles prachtig ;D. Heb je de juiste combi, dan heb je Hi-Fi fun ;)

@raindog. Je beschrijft wat wij ervaren. Door de rust kan en mag de volume hoger, maar bij lage volume blijft hetzelfde aanwezig. Een sub missen wij totaal niet terwijl onze vorige set wel voorzien was van een flinke sub. HT versus stereo ;)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Quote from: Kempenaartjes on February 21, 2021, 11:36:25
Gelukkig ervaren wij niet wat je bedoelt met het verder opendraaien van volume voor meer levendigheid/dynamiek. Dat zal zeker te merken hebben met 'een passend systeem'. De combinatie die wij hebben is min of meer bewezen door Ken Ishiwata ;). Zelfs zacht klinkt alles prachtig ;D. Heb je de juiste combi, dan heb je Hi-Fi fun ;)

@raindog. Je beschrijft wat wij ervaren. Door de rust kan en mag de volume hoger, maar bij lage volume blijft hetzelfde aanwezig. Een sub missen wij totaal niet terwijl onze vorige set wel voorzien was van een flinke sub. HT versus stereo ;)

Ik ook niet. Maar wel is de Bas veel strakker wat kan kijken alsof dat als een soort van levendigheid is wat je dan inboet. Dat harder zetten had ik ook wanneer je met DSP de boel strak trekt
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Ik begrijp wat jullie schrijven en geloof jullie op je woord, maar ik heb het geluid toch echt als minder levendig ervaren.

Wellicht zorgt het toevoegen van de Gaia's er ook voor dat je meer van het karakter van de keten hoort, dus ook de eventuele tekortkomingen daarin?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fugazi_2009

Ik neem aan dat de maximum gericht wat wordt opgegeven,  op basis van het gebruik van 4 van die dingen onder je speaker is? Bij mij zouden het er drie worden (zijn ze ook in setjes van 3 te krijgen?), dus dan moet ik het even omrekenen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

Quote from: fugazi_2009 on April 12, 2021, 20:47:14
Ik neem aan dat de maximum gericht wat wordt opgegeven,  op basis van het gebruik van 4 van die dingen onder je speaker is? Bij mij zouden het er drie worden (zijn ze ook in setjes van 3 te krijgen?), dus dan moet ik het even omrekenen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Volgens mij heeft de Isoacoustics website een soort rekenmodule.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

... en volgens  mij enkel per set a 4
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Heeft iemand al eens voor en na met REW gemeten? hoorbaar laag moet zeker zichtbaar zijn. Screenshot zou fijn zijn.
JBL PRX Power!

PatrickP

En dan heb je een grafiekje. Weet je het dan?

Leen gewoon een setje bij een goede dealer en je zal zien dat ze niet meer terug gaan. Gewoon luisteren in je eigen set!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

fugazi_2009

Quote from: vergeerr72 on April 12, 2021, 20:51:33
Volgens mij heeft de Isoacoustics website een soort rekenmodule.

Die calculator gaat van 4 stuks uit. Even rekenen leert dat 3 stuks van de type 2 tot max 40,5kg gaan. Mijn speakers zijn 43kg, dus dan moet ik toch type I hebben.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

vergeerr72

#317
Quote from: fugazi_2009 on April 12, 2021, 22:53:27
Die calculator gaat van 4 stuks uit. Even rekenen leert dat 3 stuks van de type 2 tot max 40,5kg gaan. Mijn speakers zijn 43kg, dus dan moet ik toch type I hebben.
Auw. Dat is een stukje duurder. Ik heb de mijne uit frankrijk via amazon, scheelde 100 euro.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Richi

Ik zou ook even bij forumsponsor H&C Hifi informeren naar de prijs.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Ja,  ik zou inderdaad eerder bij H&C kopen dan ergens via Amazon
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

H&C Hifi

Je hoeft niet naar Amazon voor een goede prijs
En je hebt ze snel in huis 😄

sultankat

Hoe goed deze IsoAcoustics ookj zijn: onwillekeurig roept het bij mij de vraag op: zijn ze nu echt beter dan de Soundcare? Die zijn nl heel wat voordeliger....
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Xander32

De Soundcare spikes deden in het geheel niets t.o.v. de originele spikes, de Gaia's daarentegen ...

Quote from: sultankat on April 18, 2021, 16:35:54
Hoe goed deze IsoAcoustics ookj zijn: onwillekeurig roept het bij mij de vraag op: zijn ze nu echt beter dan de Soundcare? Die zijn nl heel wat voordeliger....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

marcush

Ze hoeven bij mij ook niets te doen, geen behoefte aan iets anders.

Ik vond de demonstratie van de Gaia's in het AZ stadion niet overtuigend. Hoorde wel een verschil, maar met de speakers op verschillende hoogte, waren er meerdere parameters in de vergelijking.