IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

dennisgaal and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Je kunt niet ontkoppelen tenzij je een actief systeem gebruikt. Je kunt alleen dempen en de resonantiefrequentie aanpassen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Peerless Monster

Quote from: PatrickP on January 14, 2020, 19:38:38
Nee. Dan koppel je ze aan de ondergrond, en dat is juist niet de bedoeling!

Dus het zijn plakkende rubbers die er mooi uitzien 👍
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

Wat is het effect als je bijv een rubber tegel / stukjes rubber tegel eronder legt vs  de gaja's?
Dan ontkoppel je ook deels/


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rob46

#278
Gisteren de AudioVectors ook van deze fraaie dempers voorzien. Eerste indrukken zijn positief. Muziek komt 'vloeiender' de kamer inrollen. Lastig uit te leggen. Hier met name een verbetering in de staging. Nog 'voller' klinkt de muziek. Bijzonder dat dit mogelijk is.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

vergeerr72

Ik zag net op mp twee setjes gaia II voor 425 voorbijkomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

CZ79

Op de studio show Alkmaar ook weer een demo gehad van de Gaia's, blijft bijzonder.
De verbetering is (vind ik) slecht te omschrijven, het zit niet in het laag alleen en ook niet in de plaatsing alleen. Er gebeurt iets met de totale ruimtelijkheid en het complete beeld, hier gaan ze niet meer weg in ieder geval  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Herkenbaar. Het lijkt een soort van milde vorm van dsp, eenzelfde effect, maar dan in mindere mate. Het gaat hier wel ten koste van een klein stukje levendigheid, net zoals ik dat ook steevast bij dsp ervaar.

Quote from: cz79 on March  4, 2020, 08:16:33
Op de studio show Alkmaar ook weer een demo gehad van de Gaia's, blijft bijzonder.
De verbetering is (vind ik) slecht te omschrijven, het zit niet in het laag alleen en ook niet in de plaatsing alleen. Er gebeurt iets met de totale ruimtelijkheid en het complete beeld, hier gaan ze niet meer weg in ieder geval  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Echt helemaal niet, zowel met de Gaia's als de DSP niet
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Bijzonder, daar dsp toch minimaal enige reflecties te lijf zal gaan ... Met levendigheid doel ik op een stukje ruimtewerking, reflecties van het geluid.

Quote from: cz79 on March  4, 2020, 22:51:21
Echt helemaal niet, zowel met de Gaia's als de DSP niet
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

DSP doet niets met reflecties, met de tact lever ik ook niets in op ruimtelijkheid of levendigheid en dat ervaar ik hetzelfde als er de Gaia's.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kempenaartjes

Nu vele leden hier Gaia's onder hun LS hebben bevestigd ben ik eigenlijk benieuwd of iemand ze (tijdelijk) weer heeft verwijderd. Niet elke wijziging hoeft een verbetering te zijn.
Ik lees dat ze ook inboeten op het basfundament wat mogelijk verband houdt met het ontkoppelen?

Gezien de prijs verwacht ik dat weinig de Gaia's weer (tijdelijk) zullen verwijderen. Wie durft?

PatrickP

#287
Ik laat het wel uit mijn hoofd: dan staat de buurman vanavond direct in zijn pyjama voor de deur...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Xander32

... geen denken aan dat ze er onder vandaan gaan  :nowink:
Ze zijn nu vaste waarden in mijn set 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Hier ook, maar wel nog eens gewisseld en snel er weer terug onder. Bas is niet minder maar netter en strakker en minder rommelig waardoor het lijkt alsof er minder is maar dat is, hier iig, niet het geval.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kerkhoffd

Wat CZ79 zegt. Nog steeds blij mee.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

naish123

Hier ook. Ze zijn er niet meer onder vandaan gegaan.

bert50

Hier gaan ze er ook niet meer onder verdaan doet mooie dingen.[emoji106][emoji446]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Richi

Idem hier, ze blijven er mooi onder. Strakkere bas en de klank is prima in balans nu.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

De eerste weken met de Klipsch Cornwall 4 zonder Gaia's gespeeld. Dat ging best prima, maar je voelt wel dat echt alles meezingt. Er zit geen mogelijkheid voor spikes, Gaia's onder deze speakers, dus heb ik er montage platen met M8 Ondergeschroefd. Met Gaia klinkt het echt reete strak. Vloer is weer rustig, alleen de bank trilt door de luchtverplaatsing. Werkelijk sensationeel strak en dynamisch klinkt het nummer Modul 15 op het album "live" van Nik Bartsch nu met de Gaia's eronder.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Jammer van het geleuter op de achtergrond, maar wel een leuke demo met en zonder de Gaias.

https://youtu.be/wHi5ld81nec
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kempenaartjes

Wordt eventjes doorsparen ;). Bedankt voor de input.

Ralf67

Hier vandaag de Scan Speak Optimos TL ook voorzien van Isoacoustics Gaia 3.

Ik kom van spikes op graniet.

Eerste indruk is zeker positief, muziek komt meer los van de luidsprekers.

Montage was redelijk goed te doen.

H&C Hifi

Afgelopen jaar hebben we echt extreem veel klanten blij gemaakt met deze dempers..

Serieus geen enkele negatieve response ontvangen  8)

Kempenaartjes

#299
De Gaia II IsoAcoustics onder de QAcoustics ;D.

Het plaatsen ondere deze LS was peanuts. Meer schuin hellen van de LS, boek onder de beugel, spikes er onderuit en de Gaia's eronder. Het waterpas plaatsen met de logo naar de voorzijde was iets meer werk. Optisch vinden wij het zo mooier dan de fragiele spikes.
Het viel ons wel op dat de LS's nu losser staan en dat er beweging inzit.

Voor ons was het gisteren weer een mooie luisteravond. Het verschil was duidelijk waarneembaar en deze tweak is een welkome update. De QA geven echt al super weer en ook zeker stemmen. Dat laatste mocht van ons iets meer aanwezig zijn en met de Gaia's werd deze 'wens' vervuld. Alles is nu nog mooier in harmonie, waardoor alle instrumenten en zang er nog mooier uitkomt.
De basweergave van de QA is al erg mooi en met de Gaia's lijkt deze iets meer ingetogener maar nu veel mooier. Muziek luisteren is voor ons moeilijk te omschrijven, maar we beleven het wel en hoe!

Van Zomereng heeft ons het nummer gebracht van 'Blues for J' van Julian Sas. Echt een super nummer! Wie had ooit gedacht dat wij van Blues, jazz en gitaarmuziek zouden gaan houden. Het nummer is echt een beleving op zich en met de Gaia's stond het nummer loeihard, loepzuiver en zonder ergernis van de gitaar solo. Van tevoren hadden wij een limiet omdat onze oren met deze solo protesteerden.
De volume kan en mag sowieso een tandje harder ;D.

Marcel bedankt voor de mooie aanbieding en snelle levering.  :worship: