IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

#25
Zo, iedereen ligt op bed of zit elders in huis.  :D. Dus even de speakers voorzien van de Gaias. Vorig jaar heb ik op de XiFi beurs Spike onderleggers gekocht met kurk demping. Dat kostte iets van 80 euro voor 8 stuks. Dit gaf een losser geluid en daarmee een mooie verbetering. De Gaias gaan toch wel een flinke stap verder. Het speelt opener en met meer energie; alsof er minder verloren gaat en er meer naar je toe komt. Lastig te omschrijven, maar het laag is beter gedefinieerd en gelaagd. Ik vermoed dat daardoor het midden en hoog ook opknapt, want het klankbeeld klinkt meer opgeruimd en zuiver. Ik wil nog uitgebreider luisteren, maar de verbetering is zeer goed hoorbaar.

De prijs van de Gaia II dempers ligt rond de 10% van de nieuwprijs van mijn luidsprekers. De verbetering zit ook rond die koers, iets hoger zelfs; rond de 15-20% als ik het nu moet schatten. Al met al een goed resultaat en een prima aankoop.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Laan

Het verschil door deze ontkoppelaars onder mijn Gamut M7 is schokkend groot. Onder de RF Volterra iets minder schokkend. Maar dat zijn in feite 3 kastdelen. Zijn van zichzelf dus al meer ontkoppeld. Ik vind het een van de beste tweaks ooit. Ik was laatst bij Novus in Kampen en mocht ze vrijblijvend proberen. Ik snap wel waarom hij daar zo makkelijk over deed. De kans dat ze terugkomen is erg gering. Natuurlijk wilde hij daarna wel €700 tipgeld. Met alle plezier  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Quote from: Kerkhoffd on October  5, 2019, 22:23:33
Dank voor de review Richie.
Graag gedaan. Misschien klink ik niet heel enthousiast, maar dat heeft een reden. Als ik kijk wat het verschil in de weergave is en hoeveel 'strakker' het nu klinkt, dan is het echt een hele mooie upgrade. Maar... (en daar had ik het met Marcel gisteren nog over toen ik ze ophaalde), strakker is niet altijd lekkerder. Het kan ook de ziel uit de muziek halen. Wat mij betreft is dit een heel precaire balans.

Mijn voorkeur voor luidsprekers is altijd aan de warme kant geweest: Tannoy TD8, Pioneer S-1EX en nu de Dynaudio Contour S 3.4. Die laatste klinken in combinatie met de Naim apparatuur die ik nu heb staan heel erg lekker. Maar ook een klein beetje wollig. En dat wollige is er nu vanaf door deze Tweak. Het geluid staat als een huis, de geluiden dansen door de kamer, superstrak allemaal, je kan alle geluiden supergedelegeerden volgen, Sia speelt nu de sterren van de hemel, maar strakker dan dit moet het wat mij betreft niet worden.  ::)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kerkhoffd

Mooie toevoeging. Dat vraagt dus inderdaad liefst vrijblijvend proefluisteren thuis. Ik houd ze in mijn achterhoofd.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Richi

Dat zou ik zeker doen. Moet wel zeggen dat het allemaal 'retestrak' klinkt hier. Het zijn zeker blijvertjes, ook al vindt mijn vrouw ze maar lelijk.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Passion4Sound

#31
Vorige week heb ik 4 setjes Isocoustic GAIA II aangeschaft bij H&C Hifi. Buiten de ongewone goede service van H&C Hifi met name van Marcel, was het emotioneel een behoorlijke stap voor mij om best wel een hoop geld uit te geven voor een paar setjes voetjes. Eenmaal thuis gekomen kon ik natuurlijk niet wachten om ze eronder te zetten. Mijn actieve Focal monitors wegen bijna 40kg per stuk dus best wel een klusje om die dingen (met het ISO logo aan de voorkant) eronder te zetten. Eigenlijk (en dit zonder uit te ruizen) bij de eerste klanken neem je meteen waar dat alles veel losser en opener klinkt. Veel meer lucht en ruimte tussen de stemmen en instrumenten. Opeens veel natuurlijker en meer gefocust. Deze bevindingen zijn echt geen nuances of gevoelsmatige bevindingen. Mijn set klinkt alsof ik een vele malen duurder set heb staan. en inderdaad wordt het strakker en zeker gedetailleerder. Het maakt de set zo dat je weer niet kan stoppen met luisteren tot echt laat in de nacht. Het doet zeker pijn als je dat geld van je rekening ziet verdwijnen maar het is absoluut de moeite waard. Het is misschien een beetje overdreven dat ik ze ook voor mijn achterkanalen heb gekocht maar ik wil alle speakers gelijk en op dezelfde hoogte hebben. Met Dirac als roomcorrectie zal ik later weer alles opnieuw uitruizen, voor de geïnteresseerde, als je de 9 metingen binnen 50cm2 houdt verbeterd de geluidsbeleving enorm, nog meer balans in je geluid. Mijn advies voor de ISO’s absoluut doen, mijn twee cent...

Richi

Leuk om te lezen dat het effect bij iedereen hier vergelijkbaar is. Ik heb ook tot 2 uur zitten luisteren. Je hoort zo veel meer. En dat terwijl de set toch al op een heel behoorlijk niveau speelde.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

In een grijs verleden had ik van Audio Physic de Vibration Control Feet (VCF), ze zijn er in verschillende uitvoeringen. Hiermee had ik soortgelijke ervaringen. Hoe het precies werkte, weet ik niet, maar de luidsprekers stonden verend opgesteld op mijn parketvloer. Ze hadden alleen een groot nadeel: je kon de luidsprekers niet verschuiven, je kon ze alleen verplaatsen door ze op te tillen.

In het Duitse Stereo Magazin (april 2015) worden een paar versie van de VCF besproken en je komt weer dezelfde termen tegen als hier, meer gelaagdheid, meer informatie, strakker. Alleen wat nu als je van je eigen luidsprekers vindt dat ze al heel strak klinken? Worden ze dan nog strakker? Bij Richi lees ik dat het ook te strak kan klinken.

Alleen jammer dat al die accessoires nou niet bepaald goedkoop zijn.

Groet,

WillyP

Laan

Ook strak klinkende speakers gaan strakker klinken. Alleen termen om geluid te omschrijven zijn soms wat abstract en een persoonlijk keuze voor die term. Ik zou zeggen dat het geluid schoner wordt. Ontdaan van allerlei bijverschijnselen die bij toeval wel lekker kunnen klinken, maar er eigenlijk niet horen te zijn. Maar schoon kan weer clean worden en dat weer steriel, dus schoon is ook een term die uiteindelijk negatief kan worden uitgelegd. Ik zou er nog "snel" en "energiek" aan kunnen toevoegen. Of "minder vermoeiend".
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Leuk om te lezen dat iedereen eigenlijk eenzelfde soort verbetering ervaart  ;D

Xander32

Niets voor mij dus; ik hou juist van de levendige en ietwat gekleurde Tannoy sound.

Quote from: Laan on October  6, 2019, 11:19:02
Ook strak klinkende speakers gaan strakker klinken. Alleen termen om geluid te omschrijven zijn soms wat abstract en een persoonlijk keuze voor die term. Ik zou zeggen dat het geluid schoner wordt. Ontdaan van allerlei bijverschijnselen die bij toeval wel lekker kunnen klinken, maar er eigenlijk niet horen te zijn. Maar schoon kan weer clean worden en dat weer steriel, dus schoon is ook een term die uiteindelijk negatief kan worden uitgelegd. Ik zou er nog "snel" en "energiek" aan kunnen toevoegen. Of "minder vermoeiend".
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

H&C Hifi

Quote from: Xander32 on October  6, 2019, 12:28:11
Niets voor mij dus; ik hou juist van de levendige en ietwat gekleurde Tannoy sound.

Een Tannoy blijft echt wel als een Tannoy klinken.
Je tilt enkel het geheel gewoon naar een iets hoger plan.

Bama

Quote from: AudioEnZo on October  6, 2019, 11:22:07
Leuk om te lezen dat iedereen eigenlijk eenzelfde soort verbetering ervaart  ;D

Niet leuk want nu ben ik ook nieuwsgierig geworden.

Richi

Quote from: HcHifi.nl on October  6, 2019, 12:38:40
Een Tannoy blijft echt wel als een Tannoy klinken.
Je tilt enkel het geheel gewoon naar een iets hoger plan.
Ja, maar het wordt wel minder 'bruin' qua klank. En als dat is waar je van houdt...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Quote from: Bama on October  6, 2019, 12:49:07
Niet leuk want nu ben ik ook nieuwsgierig geworden.
Ha ha, ja dat kan natuurlijk ook nog :D

Tabcam

Quote from: Richi on October  6, 2019, 13:19:33
Ja, maar het wordt wel minder 'bruin' qua klank. En als dat is waar je van houdt...
eeuuhh, minder bruin :wacko:, bedoel je dan een strakkere, minder vervormde bas, of veel minder bas in totaal, of nog wat anders?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerkhoffd

Quote from: WillyP on October  6, 2019, 10:55:01
In een grijs verleden had ik van Audio Physic de Vibration Control Feet (VCF), ze zijn er in verschillende uitvoeringen. Hiermee had ik soortgelijke ervaringen. Hoe het precies werkte, weet ik niet, maar de luidsprekers stonden verend opgesteld op mijn parketvloer. Ze hadden alleen een groot nadeel: je kon de luidsprekers niet verschuiven, je kon ze alleen verplaatsen door ze op te tillen.

In het Duitse Stereo Magazin (april 2015) worden een paar versie van de VCF besproken en je komt weer dezelfde termen tegen als hier, meer gelaagdheid, meer informatie, strakker. Alleen wat nu als je van je eigen luidsprekers vindt dat ze al heel strak klinken? Worden ze dan nog strakker? Bij Richi lees ik dat het ook te strak kan klinken.

Alleen jammer dat al die accessoires nou niet bepaald goedkoop zijn.

Groet,

WillyP

Ik heb de Audio Physic VCF II nog liggen uit de tijd dat ik met Tempo's speelde. Wilde ze er net weer even onder schroeven om te kijken of ze de Virgo's ook beter tot hun recht laten komen, maar ze zijn niet geschikt voor luidsprekers met het gewicht van de Virgo's. In het verleden heb ik wel eens de VCF V magnetics kunnen lenen. Die waren wel geschikt voor het gewicht van de Virgo's. Mooie verbetering was dat. Daaraan moet ik nu weer denken als ik de reviews lees van de IsoAcoustics Gaia.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Richi

Quote from: TabCam on October  6, 2019, 18:14:28
eeuuhh, minder bruin :wacko:, bedoel je dan een strakkere, minder vervormde bas, of veel minder bas in totaal, of nog wat anders?
Toen ik mijn Tannoys nog had, zei ik vaak schertsend dat ze klonken als een donkerbruin café. Maar wat klonken ze toch fijn.  :inlove:

Geen idee hoe ze zouden klonken met de Gaia dempers eronder. Strakker denk ik en dus minder bruin.  :tounge:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

#44
Ik vraag me af of het minder bruin is. Wellicht mooier bruin ;)

PatrickP

Als ik dit zo allemaal lees zou het best eens kunnen zijn dat ik niet helemaal gek ben en me heb laten overhalen tot het uitgeven van best wat geld aan iets dat tussen mijn oren zit. :withstupid:

In mijn geval heb ik ook een onpartijdige buurman die meeoordeelt. Die heeft nog niet aan de deur gestaan 's avonds sinds de Gaia's eronder zitten  en ik speel beduidend harder nu dat weer kan!  :colgate:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Laan

Quote from: AudioEnZo on October  6, 2019, 19:27:21
Ik vraag me af of het minder bruin is. Wellicht mooier bruin ;)

Mooi bruin is niet lelijk   :tounge2:

Maar hoe dan ook: die gaia's doen iets. Of het je aanspreekt is persoonlijk.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

H&C Hifi

Quote from: Laan on October  6, 2019, 21:15:12

Maar hoe dan ook: die gaia's doen iets. Of het je aanspreekt is persoonlijk.

Laat ik het zo zeggen iedereen die ze  bij mij (ook blind) gekocht heeft is zeer tevreden.
Mensen die hun verwachting schetsen via wat gelezen tekst hier willen graag lezen dat het smaakdingetje is  :tounge2:

Ik ben van mening dat je eigenlijk elke set naar een wat hoger plan kunt tillen.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Heeft iemand foto's van ze onder de speakers?
Ik ben ook aan het neuzen om onder mijn Tannoys mooie voetjes te plaatsen.
Maar ik ben lastig te overtuigen denk ik 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler