IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Heb mijn Dynaudio's op de orinele stands staan, zou het zin hebben deze er onder te zetten?
Lijkt mij dat het effect wat groter zal zijn rechtstreeks onder de speaker?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

naish123

Quote from: Marco66 on December 22, 2019, 19:33:14
Heb mijn Dynaudio's op de orinele stands staan, zou het zin hebben deze er onder te zetten?
Lijkt mij dat het effect wat groter zal zijn rechtstreeks onder de speaker?
Ja. Ik heb ze ook onder mijn stands van mijn Ls50 zitten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rowdy

Of kijk eens naar de IsoAcoustics Aperta serie.

Marco66

Quote from: Rowdy on December 22, 2019, 19:46:01
Of kijk eens naar de IsoAcoustics Aperta serie.

Komen de speakers wel een stuk hoger dag gewenst denk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

#204
Hier hebben we een pvc vloer op beton, de speakers staan voorts op een zware tegel, waaronder dik vilt zit, zodat ik ze weg kan schuiven wanneer ik een tijdje niet aan luisteren toekom. Daarnaast geven die tegels 5 extra hoogte hetgeen hier goed uitpakt en zijn ze een goede bescherming van de speakers bij onderhoud van de vloer (stofzuigen/dweilen). Het effect van de Gaia voetjes in bovengenoemde opstelling heb ik reeds beschreven; die doet op basis van hetgeen ik er over gelezen heb, niet onder voor een opstelling direct op de vloer. Ontkoppelen van een ondergrond = ontkoppelen van een ondergrond, toch?

Gisteren heb ik wederom een tijd geluisterd en alhoewel ik al jaren niet meer van het 'technisch luisteren' ben, viel de rust, de aanzienlijk betere plaatsing en de spreiding van het geluid mij op 🎶 Afzonderlijke stemmen, instrumenten en/of effecten zijn meer nadrukkelijk aanwezig/aanwijsbaar. Bizar het effect van deze ls.voetjes.

Quote from: michel69 on November 28, 2019, 19:51:51
Ik heb net ook maar bij Marcel een set IsoAcoustics  Gaia 3 besteld erg benieuwd hoe ze het hier bij mijn gaan doen onder de Liuto's

Nu staan de speakers hier op granieten platen kan ik die gewoon laten staan of moeten ze echt direct op de grond staan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

michel69

Quote from: Xander32 on December 23, 2019, 11:18:14
Hier hebben we een pvc vloer op beton, de speakers staan voorts op een zware tegel, waaronder dik vilt zit, zodat ik ze weg kan schuiven wanneer ik een tijdje niet aan luisteren toekom. Daarnaast geven die tegels 5 extra hoogte hetgeen hier goed uitpakt en zijn ze een goede bescherming van de speakers bij onderhoud van de vloer (stofzuigen/dweilen). Het effect van de Gaia voetjes in bovengenoemde opstelling heb ik reeds beschreven; die doet op basis van hetgeen ik er over gelezen heb, niet onder voor een opstelling direct op de vloer. Ontkoppelen van een ondergrond = ontkoppelen van een ondergrond, toch?

Gisteren heb ik wederom een tijd geluisterd en alhoewel ik al jaren niet meer van het 'technisch luisteren' ben, viel de rust, de aanzienlijk betere plaatsing en de spreiding van het geluid mij op [emoji445] Afzonderlijke stemmen, instrumenten en/of effecten zijn meer nadrukkelijk aanwezig/aanwijsbaar. Bizar het effect van deze ls.voetjes.
Heb ze vanmiddag binnen gekregen!

Was nog best een klusje om ze eronder te krijgen en het logo op de juiste plek!

Nu even eten en dan vanavond maar eens er lekker voor gaan zitten.

Laat later uiteraard even weten hoe de Gaia's het hier doen [emoji2]

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Rowdy

Heb ze nog steeds niet ontvangen.

michel69

Quote from: Rowdy on December 24, 2019, 18:49:44
Heb ze nog steeds niet ontvangen.
Wanneer besteld? Hier heeft het ook zo'n twee weken geduurd voordat ik ze binnen had!

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Xander32

Idd., het is ff prutsen om ze er onder te krijgen. Ben benieuwd naar jouw luisterindrukken.

Quote from: michel69 on December 24, 2019, 18:17:45
Heb ze vanmiddag binnen gekregen!

Was nog best een klusje om ze eronder te krijgen en het logo op de juiste plek!

Nu even eten en dan vanavond maar eens er lekker voor gaan zitten.

Laat later uiteraard even weten hoe de Gaia's het hier doen [emoji2]

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

#209
Quote from: michel69 on December 24, 2019, 19:19:57
Wanneer besteld? Hier heeft het ook zo'n twee weken geduurd voordat ik ze binnen had!

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk
Heb ze 1 december besteld bij Marcel.

Cyreg

#210
even zijstapje dan maar  ;)...

heb nu sinds 'n paar dagen 4 st IsoAcoustics Iso-Pucks mini (set is 8st) onder elke Harbeth P3ES-2 (van m'n huiskamer setje)
deze staan naast en gedeeltelijk naar voren t.o.v. m'n platte TV scherm op 'n TV meubeltje (dat klinkt blijkbaar flink mee!)

resultaat is als eerder al gezegd van de andere producten van IsoAcoustics  ;D (wel andere prijsklasse)
realistischere en duidelijkere stemmen (minder donker gekleurd), openener en toch niet veel lichter van totaal klank,
wel hoger volumestandje nodig (lijkt me ook logisch?)

hier tevreden man dus  :clapping:

(misschien ook maar die grotere Iso-Pucks proberen onder mijn Harbeth C7ES-3?)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

CZ79

Grappig, was me ook al opgevallen dat het volume wel iets verder omhoog mag/kan/moet. Wellicht omdat het geluid meer in de juiste proportie wordt weergegeven dat het dan harder heeft geklonken en nu het 'geproportioneerder' is dat het volume verder omhoog kan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

#212
Ik been wel benieuwd of er iemand al ervaring heeft met de iso-pucks onder een component  buiten een luidspreker.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

mijkie

#213
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar, ik heb dan andere voetjes dan de Gaia onder mijn speakers maar, wel van Isoacoustics en ook die gaan er niet meer onderuit !

Als de pucks ook goed werken, is dat wel een mooie upgrade voor volgend jaar !

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

Het geheel klinkt schoner, meer zuiver, waardoor je op een hoger volume kan spelen zonder dat het vervelend gaat klinken.

Quote from: cz79 on December 24, 2019, 20:28:59
Grappig, was me ook al opgevallen dat het volume wel iets verder omhoog mag/kan/moet. Wellicht omdat het geluid meer in de juiste proportie wordt weergegeven dat het dan harder heeft geklonken en nu het 'geproportioneerder' is dat het volume verder omhoog kan
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert de melker

Dat is mijn ervaring ook Robert met de Harbeth's en een rotsvast beeld .
Ook het laag is strak en gaat dieper .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

michel69

#216
Quote from: Xander32 on December 24, 2019, 19:34:39
Idd., het is ff prutsen om ze er onder te krijgen. Ben benieuwd naar jouw luisterindrukken.
Gisteravond eens rustig voor gaan zitten met een lekker drankje en een paar cd's die ik kan dromen.
Wat gelijk opviel was zoals al meerderen hebben geschreven is dat het zoveel rustiger speelt en de plaatsing van de instrumenten is ook enorm toegenomen!

Ik zat gisteren nog met een glimlach aan deze vergelijking te denken!

Waar voorheen mijn speakers met bepaalde muziek nog wel eens als een jonge hond iets te ijverig hun werk wilden doen zijn ze nu een trouwe en gehoorzame viervoeter [emoji1][emoji1]

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Xander32

Een grappige vergelijking, maar zeker enigszins herkenbaar.

Om even al het alleluja te doorbreken en op de vergelijking door te gaan; ik heb nu na een aantal dagen wel het idee dat ik ietwat op het 'speelse' heb ingeboet. Dat het ietwat minder levendig klinkt.

Maar het stereobeeld is zoveel beter geworden. Op dit moment ben ik een Spotifylijstje aan het afspelen en dat klinkt zoveel meer ruimtelijk en scherp afgetekend dan voorheen, toen klonk het wat meer diffuus.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

michel69

Quote from: Xander32 on December 25, 2019, 10:26:04
Een grappige vergelijking, maar zeker enigszins herkenbaar.

Om even al het alleluja te doorbreken en op de vergelijking door te gaan; ik heb nu na een aantal dagen wel het idee dat ik ietwat op het 'speelse' heb ingeboet. Dat het ietwat minder levendig klinkt.

Maar het stereobeeld is zoveel beter geworden. Op dit moment ben ik een Spotifylijstje aan het afspelen en dat klinkt zoveel meer ruimtelijk en scherp afgetekend dan voorheen, toen klonk het wat meer diffuus.

Hier staat nu op een lekker standje de top2000 op! tv via de Marantz pre dus zonder de magie van de buisjes van ARC en toch klinkt het heerlijk!

Zojuist tijdens de voorbereiding van het eerste kerstdag menu dacht ik he dat nummer is lang geleden en even wat harder gezet met een grote glimlach want dit klinkt echt heel lekker.

enfin iedereen een muzikaal en vooral gezellige kerstdagen!
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

bert de melker

Fijne dagen [emoji319][emoji319][emoji319] en geniet van de muziek.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

naish123

Quote from: vergeerr72 on December 24, 2019, 21:54:24
Ik been wel benieuwd of er iemand al ervaring heeft met de iso-pucks onder een component  buiten een luidspreker.
Alpha Audio heeft een ander merk maar met dezelfde werking (volgens mij) onlangs getest.

https://www.alpha-audio.nl/review/review-quadraspire-qplus-advanced/

mijkie

op apparatuur heeft t allemaal te maken met trillingen van behuizing en componenten

daar ga ik in deze kerstvakantie eens naar kijken, meten hoeveel mijn behuizing trilt en op welke frequentie, eens kijken of ik daar wijs uit wordt en er wat aan kan doen !

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Cyreg

Quote from: vergeerr72 on December 24, 2019, 21:54:24
Ik been wel benieuwd of er iemand al ervaring heeft met de iso-pucks onder een component  buiten een luidspreker.

dus...zo'n setje mini Iso-Pucks (vd prof afdeling van IsoAcoustics) van 8st kost normaliter €95 (relatief niet duur) en kan 2,75 kg per puck aan en zal dus onder de meeste elektronica (geen zware versterkers) uitgeprobeerd kunnen worden ;D

ik ben benieuwd > succes en laat hier aub weten wat de ervaringen zijn
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Xander32

Op dit punt stap ik uit; met de Gaia's ben ik superblij, maar nu heb ik genoeg getweakt en ga ik weer verder met het genieten van de muziek 🎶

Jullie bevindingen met de pucks blijf ik echter wel volgen hoor, ik vind het leuk en interessant om daarover te lezen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerkhoffd

#224
Ik ga de eventuele ervaringen met Orea en Delos graag volgen. Omdat ik geen audiorack gebruik zouden isolatoren onder de componenten misschien nog wat kunnen toevoegen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio