IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Richi

Heeft iemand op het forum ervaring met deze speaker spikes? Ik lees er goede dingen over en ik wil een keer een setje op proef laten komen. De prijs is fors (350 euro voor een set van 4 stuks) dus dan mag het ook wel wat doen.  :P

Meer informatie: https://youtu.be/XwPRls863p8

Zo zien ze er uit:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jahtari

De verschillen lijken, zelfs vanaf een ipad luisterend, behoorlijk.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

H&C Hifi

Ik heb deze sets en ook de kleinere nu binnen een korte periode al verschillende malen verkocht.

Alle klanten zijn erg enthousiast !

AudioEnZo

Ik heb ze nu sinds april onder de Xanadu's zitten en ze gaan er ook zeker niet meer onderuit. Het zorgt voor beter gelaagd en gedefinieerd laag en een stabieler totaalbeeld.
Het smoelt ook nog eens erg fraai.
Als je ze op proef kunt krijgen, gewoon doen, grote kans dat ze er bij jou ook niet meer onder de speakers vandaan gaan :)

PatrickP

#4
Ik heb ook een setje (met speciale set bouten voor mijn Kanta's) getest. Die gaan dus nooit meer weg en zijn inmiddels betaald.  :wub:

Het was vooral bedoeld om het basprobleem bij mijn buren (door mij veroorzaakt) op te lossen, maar het hele geluidsbeeld is er enorm door verbeterd. Het was zo duidelijk dat ik ze er zelfs nooit meer ondervandaan geschroefd heb!

Aanrader wat mij betreft!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Richi

Bedankt voor de reacties. Ik zag dat ze zelfs een EISA award hebben gekregen dit jaar. Nu is dat niet leidend voor mij (in tegendeel :devil: ).
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

michel69

Quote from: HcHifi.nl on October  3, 2019, 16:39:20
Ik heb deze sets en ook de kleinere nu binnen een korte periode al verschillende malen verkocht.

Alle klanten zijn erg enthousiast !

Hoi werkt dus voor iedere speaker neem ik aan? zo ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat deze onder mijn SF zullen doen!
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

H&C Hifi

Quote from: michel69 on October  4, 2019, 16:58:19
Hoi werkt dus voor iedere speaker neem ik aan? zo ja ben ik eigenlijk ook wel benieuwd wat deze onder mijn SF zullen doen!

Jup, werkt eigenlijk voor iedere luidspreker.

michel69

Quote from: HcHifi.nl on October  4, 2019, 17:06:24
Jup, werkt eigenlijk voor iedere luidspreker.

dat dacht ik al ;D nu nog even uitzoeken welke maat ik moet hebben en dan zal ik binnenkort even contact met je opnemen!
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Robinmull112

Zou dit een upgrade zijn als je speakers al op SoundCare Superspikes staan?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Erik1977

Het ziet er uit als een veredelde superspike, wat op zich alweer een veredelde standaard spike is.
Ik geloof niet dat deze dingen meer doen als 'normale' spikes maar ze zijn wel mooi om te zien!

Voor dat geld geloof ik dat de meeste klanten zeer tevreden zijn met de verbetering die het brengt in hun set, je wilt tenslotte niet voor wormvormig aanhangsel staan met je spikes die 50X zo duur zijn als gewone spikes die ook functioneel waren geweest.  :lookaround:

PatrickP

Quote from: Erik1977 on October  4, 2019, 18:12:40
Het ziet er uit als een veredelde superspike, wat op zich alweer een veredelde standaard spike is.
Ik geloof niet dat deze dingen meer doen als 'normale' spikes maar ze zijn wel mooi om te zien!
Ik. En niet gek hoor.... en ik baseer mijn oordeel op waarnemingen, niet op "ik geloof".
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

AudioEnZo

En het zijn dan ook nog een keer géén spikes ook [emoji23]

Erik1977

Quote from: AudioEnZo on October  4, 2019, 19:07:19
En het zijn dan ook nog een keer géén spikes ook [emoji23]

Jeetje en toch zo'n effect?

QuoteIk ken de weergave van mijn set in mijn ruimte als geen ander en ook hier thuis is het laag strakker,  gelaagder en heeft meer definitie. Het geluidsbeeld staat absoluut stabieler in de ruimte en krijgt meer breedte en diepte, meer 3D effect.

Mooi dat het voor jullie werkt.  ;D

AudioEnZo

Yep, spikes koppelen en hier wordt juist ontkoppeld.

WillyP

Quote from: Robinmull112 on October  4, 2019, 17:40:50
Zou dit een upgrade zijn als je speakers al op SoundCare Superspikes staan?
Dit zou ik ook wel willen weten als bezitter van Soundcare Superspikes. Graag reacties van mensen die beide hebben vergeleken. En liever geen reacties van mensen die allerlei opvattingen hebben zonder de producten ooit vergeleken te hebben  ;D.

Groet,

WillyP

AudioEnZo

#16
Willy,
Mijn luidsprekerset set werd geleverd met Soundcare Superspikes na de wisseling met de Isoacoustic Gaia's was de genoemde betere gelaagdheid en definitie in het laag en het stabielere geluidsbeeld, betere plaatsing en ruimte uitstekend waar te nemen!

WillyP

Kijk, dat is interessante informatie, daar heb ik wat aan, dank je wel. Eens nadenken of ik dit er voor over heb want drie setjes voor luidsprekers van 40 kg lopen al gauw in de papieren.

Groet,

WillyP

AudioEnZo

Ik zou dan toch wel proberen om ze op proef te krijgen en daarna, afhankelijk van het resultaat op jouw set, een besluit te nemen.

Robinmull112

Quote from: AudioEnZo on October  4, 2019, 20:14:22
Ik zou dan toch wel proberen om ze op proef te krijgen en daarna, afhankelijk van het resultaat op jouw set, een besluit te nemen.
Toevallig enig idee welke winkel zoiets aanbied?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

AudioEnZo

Zo te lezen heeft https://hchifi.nl/ ze, heeft in dit draadje ook gepost (zie boven).
Geen idee of ze deze service bieden maar een vraag is zo gesteld.

H&C Hifi

De topicstarter heeft inmiddels 2 setjes bij me opgehaald :music:

AudioEnZo


Richi

Eens kijken wanneer ik tijd vind om ze onder de luidsprekers te schroeven  :hehe: :hehe: Ik hou jullie op de hoogte
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Soundsgood

Quote from: AudioEnZo on October  4, 2019, 19:53:30
Willy,
Mijn luidsprekerset set werd geleverd met Soundcare Superspikes na de wisseling met de Isoacoustic Gaia's was de genoemde betere gelaagdheid en definitie in het laag en het stabielere geluidsbeeld, betere plaatsing en ruimte uitstekend waar te nemen!

Ik gebruikte voorheen ook Soundcare Superspikes en de Isoacoustics Gaia III brachten mij een behoorlijke verbetering voor de investering. Bij mij zitten ze onder de luidsprekerstands (Custom Design fish tank).
Dutch & Dutch 8c