Cinedream Home Cinema happening 2019

Started by home@the movies, October 3, 2019, 00:54:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Sloeg ik blijkbaar ook alles door elkaar. ;D
Mooi, dan ga ik kijken of ik morgen langs kan komen. De 760 is toch mijn referentie geworden. Hoe lastig vergelijken ook is, heb ik toch een beetje vergelijkingsmateriaal.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

SV..S

ik ga zo ook even buurten, ondanks dat de ht op een laag pitje staat momenteel ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

FrankBe

Deze ochtend al geweest en weer flink genoten van alle demonstratieruimtes. Ook een goede babbel over subwoofers gehad met de vertegenwoordiger van Ascendo Audio.

Dankjewel voor dit zeer leuk event!

Teejoo

#128
Zojuist terug uit Wijnegem.

Leuk om weer eens alles te zien! Sterk punt blijf ik de rij met projectoren zodat je redelijk goed kunt vergelijken. Wel niets nieuws voor mij qua modellen, maar voor anderen wellicht wel. Dit zie je nergens. Ik blijf de Sony 760 toch echt mooi vinden. Verder veel aandacht voor short throw projectoren. Echt verbazend hoe goed sommige uitzien, en dat met omgevingslicht.

Er was dit keer inderdaad het dubbele aan ruimte, waardoor het ook rustiger was.

Ik was erg vroeg en heb daardoor ook alle audio demo's bijgewoond, meestal door de fabrikanten zelf. Een groot deel vond ik gewoon ronduit slecht! Veel te hard, ik miste vaak elke nuance en way too much sublaag. Zeker bij SVS, maar bij Ascendo waren ze toch echt de weg kwijt. Dat was gewoon hinderlijk en niet meer gezond. Paradigm was gewoon te hard, SVS klonk erg bedompt.

Daarom was het fijn om te zien dat het ook anders kon aan de andere kant van de hal in het nieuwe deel. Mooiste sound wat mij betreft was echt Waterfall audio! En ook niet eens duur. De Klipsch vintage klonk ook prettig, miste alleen wat laag. Maar beiden een verademing t.o.v. de eerder genoemde ruimtes!

Puntje van aandacht vond ik ook dat er vaker afleiding was door led verlichting of invallend licht in de demo rooms. Daar zou nog beter op gelet kunnen worden, maar ging men vanavond nog aanpakken.

Maar het was in elk geval zeker weer de moeite om te gaan. Leuk gesproken met Werner en zijn collega's. Zoveel HT spullen bij elkaar zie je maar op weinig plekken! En de cinemazetels zitten top!

Bas Akkerman

#129
Ik ga definitief morgen ook.

Quote from: Teejoo on November 16, 2019, 15:51:19
Zojuist terug uit Wijnegem. [...]

Leuk om weer eens alles te zien! Sterk punt blijf ik de rij met projectoren zodat je redelijk goed kunt vergelijken. Wel niets nieuws voor mij qua modellen, maar voor anderen wellicht wel. Dit zie je nergens. Ik blijf de Sony 760 toch echt mooi vinden. [...]
Heel benieuwd hoe de Sony zich weerhoudt ten opzichte van de andere projectoren en of ik er weer net zo blij van word als de vorige keer dat ik hem zag.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Teejoo

Quote from: Bas Akkerman on November 16, 2019, 16:51:39
Ik ga definitief morgen ook.
Heel benieuwd hoe de Sony zich weerhoudt ten opzichte van de andere projectoren en of ik er weer net zo blij van word als de vorige keer dat ik hem zag.
Ik vind de N serie en 760 gewoon erg aan elkaar gewaagd. En als je de 760 naast de NX9 zet wat prijstechnisch logisch is zou ik vanwege de lens toch voor de JVC gaan. De 760 vind ik wel iets rustiger qua beeld.

Bas Akkerman

Dank je voor de toevoeging! Ik vind vaak de rust van Sony fijner dan het spetterende van de JVC. Maar dat zeg ik zonder dat ik de nieuwste JVC's gezien te hebben.
Niet mogelijk natuurlijk, maar ik probeer morgen zo onbevangen en onbevooroordeeld mogelijk te gaan kijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Teejoo

#132
Quote from: Bas Akkerman on November 16, 2019, 17:20:20
Dank je voor de toevoeging! Ik vind vaak de rust van Sony fijner dan het spetterende van de JVC. Maar dat zeg ik zonder dat ik de nieuwste JVC's gezien te hebben.
Niet mogelijk natuurlijk, maar ik probeer morgen zo onbevangen en onbevooroordeeld mogelijk te gaan kijken.
Dan moet je echt eens gaan kijken. Ik denk dat je verbaasd zult zijn door het verschil met de vorige generatie. Die konden mij ook absoluut niet bekoren als Sony eigenaar, maar heb dus toch de N7 gekocht.

scoc

#133
Ik heb waarschijnlijk niet goed opgelet want ik ben niet in de ander bijkomende ruimte met audio demo's etc. geraakt. Was deze dan via 2de ingang bereikbaar want op het gelijksvloers en 1ste zag ik door geen doorgang naar andere ruimt? Zoals ik al zei, het kan ook dat ik gewoon verstrooid was en het heb gemist.

Om eens niet over de gebruikelijke projector types te praten. Maar wat was die Optoma U65 laser een regenboogfestijn. Nog nooit bij een DLP zo snel dit fenomeen gezien. En verdere een kleine schande dat JVC zijn naam kleeft aan die 3000€ DLP pseudo 4K ding: ok, veel licht maar geen diepgang in het beeld, zwakke zwartwaardes, weinig contrast. Dan koop je beter een Epson 9400. Waarom is JVC toch gestopt met die X7900, onbegrijpelijk.

Verder heb ik zitten zoeken naar heel duidelijke verschillen tussen de JVC N7 en N5 ... ik heb ze wel gevonden maar als je zo moet zoeken naar verschillen terwijl ze naast elkaar staan. Voor 2000€ verschil mocht dat verschil best groter. Zegt veel over hoe goed de N5 is.

En tot mijn persoonlijke verbazing vond ik ook de Sony VW570 en 760 heel aangenaam om naar te kijken ondanks dat het 760 type al 3 jaar oud is.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on November 16, 2019, 18:08:04
Ik heb waarschijnlijk niet goed opgelet want ik ben niet in de ander bijkomende ruimte met audio demo's etc. geraakt. Was deze dan via 2de ingang bereikbaar want op het gelijksvloers en 1ste zag ik door geen doorgang naar andere ruimt? Zoals ik al zei, het kan ook dat ik gewoon verstrooid was en het heb gemist.

Je moet buitenom lopen! Langs de foodtruck  ;)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

scoc

Quote from: Teejoo on November 16, 2019, 19:38:11
Je moet buitenom lopen! Langs de foodtruck  ;)
Thx, stond denk ik niet aangegeven of ik heb er naast gekeken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

denoontje

Of is het de movievan?[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Quote from: denoontje on November 16, 2019, 20:18:14
Of is het de movievan?[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Allebei..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denoontje

Beter....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jasjenl

Ben er vanmiddag ook geweest, de tweede hal stond toch op zich wel aangegeven, maar je moest wel helemaal buitenom en dan ook nog eerst langs een stuk ander gebouw, dus kan me ergens wel voorstellen dat mensen het over het hoofd zien. Wellicht puntje van aandacht voor de volgende keer dus ;)

Verder vond ik de native 4k beamers allemaal erg aan elkaar gewaagd, met name bij de 3 Sony beamers die naast elkaar stonden moest je echt wel zoeken naar de verschillen. Als je dan bedenkt dat de bijv. de 760 3 keer zo duur is als de 270 kan ik niet zeggen dat ik die ook 3 keer zo goed kan vinden... Wat wellicht alleen maar aangeeft hoe goed de 'goedkopere' beamers zijn geworden.

De Optoma UHD-65 was niet naar te kijken voor mij, wat een regenboogfestijn is dat zeg... Nu ben ik daar wel heel gevoelig voor, maar dit was wel heel extreem. Overigens hebben de short throw projectoren me in positieve zin verrast, met name de voor mij Changhong. De LG HU85LS vond ik dan persoonlijk weer wat tegenvallen, dat zou van alle short throws die in de ruimte met ALR schermen de beste moeten zijn maar gek genoeg had ik juist bij die beamer weer last van het rainbow effect. Ook mooi om eens goed te zien wat ALR schermen in de praktijk kunnen doen, ik moet zeggen dat ik dan bij mijn huidige Adeo ALR toch wat bij effecten zie die ik bij de schermen daar in de zaal niet zag...

Jammer dat de beloofde 98 inch Sony OLED niet aanwezig was, blijkbaar hadden ze nu 'slechts' een 85 inch geleverd. Zag er ook mooi uit, maar op de één of andere manier had ik er toch meer van verwacht. Lag wellicht ook aan het afgespeelde materiaal of de ruimte waarin deze stond.

Al met al was het leuk om dit een keer te bezoeken, met name de mogelijkheid om diverse beamers en schermen eens goed naast elkaar te zien maakt het echt de moeite waard!
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Quote from: scoc on November 16, 2019, 20:04:39
Thx, stond denk ik niet aangegeven of ik heb er naast gekeken.
Je kreeg een kaartje bij binnenkomst. Plattegrond van alle demo ruimtes :)

Werner bedankt. Leuke demo's gehad weer. Ik was niet in de markt voor een nieuwe projector dit jaar, maar toch altijd leuk en gezellig om rond te lopen en te buurten met de andere ht forummers.

papaleo

#142
Hier ook...niet in de race voor een nieuwe pj,maar heb wel een leuke ochtend/middag gehad met ondermeer Reza,Riwi,Kjelt en Williams.
Ik kreeg bij binnenkomst ook nog een (all-inclusieve) geel bandje om dus het eten bij de food-truck was voor mij gratis (thx Williams  ;):D

Ik heb mooie,minder mooie maar ook hele slechte dingen gezien/gehoord...daar kom ik later nog wel wat gedetailleerder op terug...,nu eerst ff voetbal kijken.

In ieder geval was het weer een geslaagde HCH en wil,daar Werner met zijn mannen voor bedanken  :worship:

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

#143
Werner en collegas weer bedankt voor het vele mooie werk.  :thumbs-up:
Ik heb nog wel een tuut in mijn oor van de demo in de Barco ruimte, niet blij mee.

Wat mij positief opviel:

De Barco 4k laser projector, prachtig plaatje op 3m scherm genoeg licht en een prijs die nu eens niet zo ver af ligt van de vergelijkbare Sony 870, ver boven mijn budget maar realistischer dan vorige jaren, chapeau.

De Sony 8k televisie, wow wow wow, niet normaal meer maar dat keam ook door de gestoken 8k demo die dmv vier hdmi kabels werdt getransporteerd. Geen pixels te zien, alsof je naar een dia cq schilderij kijkt, super indrukwekkend.

Het nieuwe 1,7 gain screen uit Frankrijk, ik zag geen hotspots wel de gaatjes van de audio transparantie maar het scherm schijnt ook zonder leverbaar te zijn. Aangezien de meeste 4k projectoren licht tekort komen zou dit zeer welkom zijn. Ga ik volgen voor mijn nieuwe scherm.

Het blijft lastig de projectoren daar onderling te vergelijken, nauwelijks verschil tussen de n5 of n7 te zien ook niet tussen de 270/570/760 dus tja dan zul je toch echt in een batcave op groter formaat willen vergelijken. Aangezien de projectoren onderling toch een native lumenverschil hebben is dat opvallend te noemen. Je zou toch verwachten dat 10% meer lumens zichtbaar zou moeten zijn?

Weer een zeer geslaagde dag die Riwi en ik hebben afgerond met een Terminator film in de Kinepolis.

riwi

Quote from: Kjelt on November 16, 2019, 22:01:09
Weer een zeer geslaagde dag die Riwi en ik hebben afgerond met een Terminator film in de Kinepolis.

Was gezellig weer. En leuk om Schwarzenegger weer eens op het doek te zien.
Quote from: papaleo on November 16, 2019, 21:57:52
Hier ook...niet in de race voor een nieuwe pj,maar heb wel een leuke ochtend/middag gehad met ondermeer Reza,Riwi,Kjelt en Williams.
Ik kreeg bij binnenkomst ook nog een (all-inclusieve) geel bandje om dus het eten bij de food-truck was voor mij gratis (thx Williams  ;):D

Inderdaad :) En williams bedankt voor het lekkere broodje hamburger  :coffee:

vik

De Sony 760 ES is nog steeds een hele fraaie projector Bas. (Helemaal met de laatst firmware)

Voor de andere leden veel plezier op dag twee.

Respect voor Werner en zijn team met het neerzetten van dit grote event. Daar zit zoveel tijd en energie in gewoon bizar.  :thumbs-up:


Quote from: Bas Akkerman on November 16, 2019, 17:20:20
Dank je voor de toevoeging! Ik vind vaak de rust van Sony fijner dan het spetterende van de JVC. Maar dat zeg ik zonder dat ik de nieuwste JVC's gezien te hebben.
Niet mogelijk natuurlijk, maar ik probeer morgen zo onbevangen en onbevooroordeeld mogelijk te gaan kijken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

#146
QuoteAangezien de projectoren onderling toch een native lumenverschil hebben is dat opvallend te noemen. Je zou toch verwachten dat 10% meer lumens zichtbaar zou moeten zijn?

Dat komt omdat ik de helderheid van alle projectoren bij calibratie gelijk heb gelegd met de laagste projector in de rij door middel van de iris.
Het verschil is er dus wel degelijk, bij de N5 en de N7 bvb stond de iris op -8, alles stond ongeveer op rond de 24ftlmb en alle toestellen stonden in low lamp.

darkrunner

Jullie hebben vandaag in demo de
TW7000
TW9400
TW7400?

Teejoo


Teejoo

Quote from: vik on November 17, 2019, 08:40:04
Respect voor Werner en zijn team met het neerzetten van dit grote event. Daar zit zoveel tijd en energie in gewoon bizar.  :thumbs-up:
Het is idd ook een bak werk, zeker nu het ook nog eens verdubbelt is qua oppervlakte.