Cinedream Home Cinema happening 2019

Started by home@the movies, October 3, 2019, 00:54:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: DustinV on November  9, 2019, 19:51:08
Gelukkig voor de fabrikant zijn er zat mensen die met hetzelfde gemak een madvr envy kopen als de meesten een pak melk kopen. Dat is de doelgroep, niet de mensen die op av fora zitten.

Ik denk dat dit een zeer "kort door de bocht" veronderstelling is. Er zijn uiteraard een hoop mensen die hier het geld voor hebben, echter de vraag is of ze ook voor dit toestel het nut zien.
En er zitten op AV fora ook echt wel een hoop mensen die veel centjes durven uitgeven hoor ;-)

home@the movies

#51
Even terug on topic nu,
Dit weekend, nog tot en met maandag, staan we op de Gentelemans Fair in Waregem met een stand.

Vanaf Dinsdag vliegen we er dan weer in om de Home Cinema Happening op te gaan bouwen, het zijn drukke weken geweest en het grootste event moet nog komen :-)

Als ik er weer wat bleekjes bijloop, dan weten jullie waarom. Ik zal, los van de opbouw van heel de beurs, ook weer ettelijke marathonsessie kalibreren op het menu hebben staan. Met even snel tellen kom ik al gauw aan een dikke 20 projectoren die allemaal in meer of mindere mate kunnen en moeten gekalibreerd worden.
Dit alleen al is een hele opgave dus ik weet de komende week echt wel wat te doen :-) komt daarbij dit weekend ook nog eens een opname en een live uitzending van 2 tv programmas, ik doe mezelf weer wat aan. :crazy: :crazy:
En dan vergeet ik nog even The Movievan verder af te werken om hem voor het eerst op de Home Cinema Happening al even voor te stellen aan jullie.
Hij zal nog niet 100% tot in de puntjes zijn afgewerkt maar het ziet er nu toch al redelijk leuk uit, al eg ik het zelf ;-)

Teejoo

Quote from: DustinV on November  9, 2019, 19:51:08
Gelukkig voor de fabrikant zijn er zat mensen die met hetzelfde gemak een madvr envy kopen als de meesten een pak melk kopen. Dat is de doelgroep, niet de mensen die op av fora zitten.
Ik denk dat ook die mensen hun geld dan eerder uitgeven aan een gevestigd merk voor die bedragen. Daarnaast zien die ook hoe snel de ontwikkelingen gaan.

Teejoo

Quote from: home@the movies on November  7, 2019, 10:14:44
Ook Xtrem Screen zal dit jaar zelf aanwezig zijn om een aantal nieuwigheden voor te stellen.
Zelf waren we een 2 tal weken geleden bij hen op bezoek en stelden ze hun nieuw wit doek met gain 1.7 !!!! voor.
Echt onvoorstelbaar wat dit doet met het beeld, en dit zonder de gekende grote neveneffecten van gain schermen.
Zeer de moeite ward om dit te bekijken, we hebben een 3 meter breed micropref akoestisch doek in deze 1.7 versie in demo hangen op het event.

Begrijp ik het nou goed dat deze schermen even goed zijn als een normaal 1.0 scherm, alleen meer licht? Ook in een batcave?

DustinV

Quote from: Teejoo on November 10, 2019, 09:14:37
Ik denk dat ook die mensen hun geld dan eerder uitgeven aan een gevestigd merk voor die bedragen. Daarnaast zien die ook hoe snel de ontwikkelingen gaan.

Hah. Denk je dat die mensen zich daar mee bezig houden? Die betalen een bedrijf een groot bedrag en zeggen bouw maar een mooie bioscoop.

Teejoo

#55
Quote from: DustinV on November 10, 2019, 10:30:10
Hah. Denk je dat die mensen zich daar mee bezig houden? Die betalen een bedrijf een groot bedrag en zeggen bouw maar een mooie bioscoop.
En denk jij dat juist dat bedrijf vanuit aftercare niet kiest voor een betrouwbare partij met bewezen track record voor hetzelfde geld?

Een apparaat als de envy of een Lumagen komt sowieso alleen maar in HT's waarvan de eigenaar het belangrijk vind het beste te willen. Dat zijn de puntjes op de i die vooral de hobbyisten zien. Jij hebt het over de groep die het allemaal niets uitmaakt. Die vinden automation, uitstraling etc veel belangrijker, en daar voldoet de scaling en eventueel tonemapping van een dikke projector prima.

DustinV

Quote from: Teejoo on November 10, 2019, 11:10:48
En denk jij dat juist dat bedrijf vanuit aftercare niet kiest voor een betrouwbare partij met bewezen track record voor hetzelfde geld?

Een apparaat als de envy of een Lumagen komt sowieso alleen maar in HT's waarvan de eigenaar het belangrijk vind het beste te willen. Dat zijn de puntjes op de i die vooral de hobbyisten zien. Jij hebt het over de groep die het allemaal niets uitmaakt. Die vinden automation, uitstraling etc veel belangrijker, en daar voldoet de scaling en eventueel tonemapping van een dikke projector prima.

Nee, die gaan voor het beste wat beschikbaar is. Volgens jouw redenatie zou geen enkel merk groot kunnen worden. Want geen bewezen track record. High end zaken zullen altijd op zoek zijn naar iets om zich te differentiëren van de concurrentie, dat gebeurt niet als je alleen de gevestigde merken verkoopt.

home@the movies

Quote from: DustinV on November 10, 2019, 12:04:55
Nee, die gaan voor het beste wat beschikbaar is. Volgens jouw redenatie zou geen enkel merk groot kunnen worden. Want geen bewezen track record. High end zaken zullen altijd op zoek zijn naar iets om zich te differentiëren van de concurrentie, dat gebeurt niet als je alleen de gevestigde merken verkoopt.

Ik weet niet wie je bent en wat je achtergrond is, maar wij bouwen en installeren al meer dan 15 jaar Home Cinema ruimtes gaande van basic tot zeer high end.
Differentieren is zeer mooi, maar je moet het product in kwestie nog wel aan de man kunnen brengen.
We waren zeer geïnteresseerd in de Envy en hadden reeds een aantal gesprekken met hen, ik zeg absoluut niet dat het niet kan maar onze ervaring zegt ons dat dit een heel erg kantje boordje verhaal kan worden.

Een mooi vb is de Anamorphe lens van panamorph, die kost 9000 euro en heel wat mensen vonden dit hier ook een belachelijk hoge prijs voor "een stukje glas"
Wij vonden echter het resultaat fenomenaal en hebben direct potentieel gezien en gevonden, ondertussen hebben een groot aantal klanten reeds een dergelijke lens aangeschaft.
Er is en zal altijd plaats zijn voor dergelijke producten maar we denken toch eerst graag even na of een product al dan niet kan aanslaan, een glazen bol hebben we niet, wel wat ervaring en gezond verstand ;-)

Teejoo

Ik kom trouwens denk ik weer meteen op de zaterdag ochtend kijken. Altijd leuk om weer eens alles naast elkaar te zien en ben ook benieuwd naar de schermen.

home@the movies

Quote from: Teejoo on November 10, 2019, 09:19:25
Begrijp ik het nou goed dat deze schermen even goed zijn als een normaal 1.0 scherm, alleen meer licht? Ook in een batcave?

Ik laat het je graag zelf beoordelen, zoals steeds is het belangrijk om verschillende meningen te horen.
dat is ook de reden waarom we direct een scherm hebben besteld om te kunnen laten zien op de Home Cinema Happening.
Ik weet dat er heel wat wantrouwen bestaat over high gain schermen, je kan nu eenmaal niet de wetten van de fysica veranderen en op magische wijze meer licht creëren.
Toch slagen ze er in om een fenomenaal beeld neer te zetten waarbij we, op de beurs in Parijs echt wel onder de indruk waren.
We gaan het samen ontdekken in hoeverre er mensen zijn die al dan niet zaken opmerken die storen, maar ik denk dat er bijzonder weinig op te merken valt.

Kjelt

Quote from: Teejoo on November  9, 2019, 19:22:31
Ik heb dat ook al eerder gezegd. Ik denk dat ze echt 'de markt' hadden kunnen veroveren als ze een prijs van max€1000-€1500 euro hadden kunnen realiseren. Ik vraag me af of ze dit niet hadden kunnen doen als ze ipv op een pc infrastructuur op alles in een chip hadden kunnen inzetten. Kijk naar de chips in de JVC en de directe concurrent. Want dat was nu telkens het argument voor de prijs: de dure hardware.
Dat is echt een hele andere tak van sport dan software schrijven en combineren van OS die op de plank ligt.
Dat kunnen ze gewoon niet, dat kunnen alleen "grote" spelers en je wilt niet weten wat een nieuwe generatie kost. Het is niet voor niets dat die chips in meerdere generaties weergevers hergebruikt wordt. Denk aan miljoenen die zo snel mogelijk terug verdiend moeten worden.
Dat zag je ook al toen HDMI en de digitale audioformaten uitkwamen en ieder jaar doorgenereerden. De kleine spelers konden geen eigen DSP chipset bouwen en kochten deze in.

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 10, 2019, 14:13:16
Dat is echt een hele andere tak van sport dan software schrijven en combineren van OS die op de plank ligt.
Dat kunnen ze gewoon niet, dat kunnen alleen "grote" spelers en je wilt niet weten wat een nieuwe generatie kost. Het is niet voor niets dat die chips in meerdere generaties weergevers hergebruikt wordt. Denk aan miljoenen die zo snel mogelijk terug verdiend moeten worden.
Dat zag je ook al toen HDMI en de digitale audioformaten uitkwamen en ieder jaar doorgenereerden. De kleine spelers konden geen eigen DSP chipset bouwen en kochten deze in.
Deels met je eens. Maar ik weet bijvoorbeeld uit mijn TagMcLaren periode dat Steve daar alles zelf programeerde/codeerde qua dsp (en de rest). Dat was toendertijd op het shark platform.
En Lumagen doet het toch ook?

Mijn punt is meer dat dit net als voorheen scalers zeer snel geïntegreerd wordt in beamers/spelers en wellicht receivers. Dan zul je je dus moeten onderscheiden, en niet alleen op dat laatste stuk kwaliteit en extra instelmogelijkheden. Dat doe je niet door met prijzen te komen die in de duurdere uitvoeringen zelfs flink hoger liggen dan Lumagen, wat toch wel de meest directe concurrent is.

Kjelt

Als je naar de benodigde hardware kijkt en je ziet dat ze de laatste dikke Nvidia chips nodig hebben dan gaat dat zelf ontwikkelen met een FPGA ofzo echt niet lukken.
Als je dan naar hun website kijkt zijn de CEO en CPO beide gewoon software ontwikkelaars , die gaan helemaal niets in hardware zelf ontwerpen/bouwen.
Wellicht dat ze het bij Nvidia kunnen uitbesteden of als ze miljoenen ophalen de benodigde HW engineers in dienst kunnen nemen.
Laten ze nou eerst dat PC gebaseerde apparaat maar eens uitbrengen en dan hopen dat het stabiel en plug and play is want als het op een htpc lijkt met een Windows OS dan gaan de poppen aan het dansen (als ik zo de reacties van de ht forum members uit mijn directe kring opsom die iedere maand toch wel weer een paar uur aan het tweaken  of reinstalleren zijn om de boel lopende te houden).

Teejoo

Wie komt er verder nu definitief en wanneer?

donaldk

Quote from: Kjelt on November 10, 2019, 14:13:16
Dat is echt een hele andere tak van sport dan software schrijven en combineren van OS die op de plank ligt.
Dat kunnen ze gewoon niet, dat kunnen alleen "grote" spelers en je wilt niet weten wat een nieuwe generatie kost. Het is niet voor niets dat die chips in meerdere generaties weergevers hergebruikt wordt. Denk aan miljoenen die zo snel mogelijk terug verdiend moeten worden.
Dat zag je ook al toen HDMI en de digitale audioformaten uitkwamen en ieder jaar doorgenereerden. De kleine spelers konden geen eigen DSP chipset bouwen en kochten deze in.

Hoe heette die video scaling/processor chip ook alweer, werd te duur voor de meeste projectorboeren, want ontwikkeling kostte letterlijk miljoenen, laat staan de lcd aanbieders, bedrijf is er aan failliet gegaan.Uiteindelijk is het uitgekomen bij BlackMagic Design die Teranex (Ihad BD ook opgekocht uit failisement) algorithmen er op liet lopen, teranex video processors voor een fractie van de prijs.

donaldk

Quote from: Teejoo on November 10, 2019, 17:56:21
Wie komt er verder nu definitief en wanneer?

Zoals ieder jaar heb ik geen vervoer, dus kom ik niet.

papaleo

Quote from: Teejoo on November 10, 2019, 17:56:21
Wie komt er verder nu definitief en wanneer?

Yep...,ook Zaterdag
Ik rij met Reza en William...Reza had dit leuke idee bedacht,is wel zo gezellig om er dan samen heen en terug te gaan  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: donaldk on November 10, 2019, 18:53:29
Hoe heette die video scaling/processor chip ook alweer, werd te duur voor de meeste projectorboeren, want ontwikkeling kostte letterlijk miljoenen, laat staan de lcd aanbieders,
DVDO? Silicon Image? Faroudja?
Goede oude tijd.

RalphH

Zondag met Denoontje en een collega van me.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG

Ga ook de Zondag, lekker rustig op de weg :)

Dirk

nog geen idee wanneer ik kom, hangt oa van 't weer af (ik kom met de fiets :))
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

reza

#71
Quote from: papaleo on November 10, 2019, 21:05:51
Yep...,ook Zaterdag
Ik rij met Reza en William...Reza had dit leuke idee bedacht,is wel zo gezellig om er dan samen heen en terug te gaan  :thumbs-up:


Verklap nu niet dat we op zaterdag gaan. Dan gaat iedereen straks ook op zaterdag..
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG

Quote from: reza on November 11, 2019, 09:08:29
Verklap nu niet dat we op zaterdag gaan. Dan gaat iedereen straks ook op zaterdag..
:D

Of juist niet :hehe:

reza

Dat zou lekker rustig zijn voor ons. Werner helemaal voor ons alleen :wub:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Quote from: Kjelt on November 10, 2019, 22:44:08
DVDO? Silicon Image? Faroudja?
Goede oude tijd.

Faroudja was eerder jaren 80/90, Peter Cineramax verhaalt nog af en toe hoe hij gebeld werd door Mevrouw Faroudja (of was het zijn ex die gebeld werd door Yves Faroudja en de eerste gebruik van de pre-(series)production Faroudja de-interlacer in HT (met 40" Sony CRT voor een Duitse industrieel, details ben ik al lang, lang, weer vergeten;-)).

Faroudja zat wel in advies raad van een Franse algorithme bakker die het probeerde in CE, geen poot aan de grond kreeg en toen terug kwam met dure (100K+?) boxen waarmee ze (het oorspronkeleijke zelfstandige) Teranex probeerden concurrentie aan te doen in motion compensated standards conversion.

Bij BD kost een Teranex nog maar een paar procent van de Originele FPGA Teranexen. Jaren geleden vertelde een oud Teranex man toen bij BD mij dat het toen al weinig verschil meer zou maken voor prijs of ze een FPGA in plaats van de dedicated chip zouden gebruiken.

Volgens mij was het deze: https://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_Optix, dus er was wel een link met DVDO.