Cinedream Home Cinema happening 2019

Started by home@the movies, October 3, 2019, 00:54:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: Kjelt on October 19, 2019, 15:49:54
Dan kun je beter vier van die kleindjes aan elkaar schakelen  :D

Dan gaan we in een keer voor "The Wall"  :D :D :D

RonG

Is er een aparte website voor het event? Ik zocht maar niet gevonden :)

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RonG


donaldk

Quote from: home@the movies on October 18, 2019, 14:42:55
We hebben een enorme mooie blikvanger te pakken,

Sony komt hun gloednieuwe KD-98ZG9 8K 98 INCH OLED op de Home Cinema happening voorstellen :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Voor wie interesse heeft, een slordige 80000 Euro en je mag hem meenemen  :D :D :D :D

88 of 98 inch? Serie naam lijkt mij LCD. Van de 8K OLED is er enkel een 88" versie getoond, door LGD en Sony. Op IBC stond er wel een 98" 8K LCD bij NHK dit jaar.

donaldk

Quote from: home@the movies on October 18, 2019, 19:11:25
Home@The Movies/Cinedream  is nu ook officiel Sony consumer dealer, dwz dat we jullie nu ook de beste ondersteuning kunnen geven voor alle mogelijk beeldschermen en andere Sony producten.

De Projectoren liepen toch altijd via Sony pro?

donaldk

#31
Ik heb hier naar gekeken, maar dan met de Samsung 4K 65" displays, maar 3,5mm bezel is toch nog hinderlijk (zelfs de twee keer 0.44mm bij diverse merken is hinderlijk en die zijn enkel beschikbaar in HD en kleine maten) en de beschikbaarheid van de 900/950 en de met de 900 vergelijkbare commercial display 98" van Samsung was dat niet interessant meer. Ook nog projectie alternatieven in die prijsklasse, dus niet verder naar gekeken.

@werner, vind jij de Samsung Wall beter dan de Sony C-LED dan? Sony wil inmiddels wel leveren en nu je dealer bent...

Zo te lezen heb je weer een geweldig evenement in voorbereiding.

home@the movies

Quote from: donaldk on October 21, 2019, 14:53:18
De Projectoren liepen toch altijd via Sony pro?

Ja dat klopt, en dat is nog steeds zo, alleen zijn we daarbovenop nu ook Sony consumer dealer geworden.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Er is helaas niet veel nieuws dit jaar voor de niet UST geinteresseerden, denk er nog even over na of ik kom.

home@the movies

Quote from: Kjelt on October 25, 2019, 23:02:38
Er is helaas niet veel nieuws dit jaar voor de niet UST geinteresseerden, denk er nog even over na of ik kom.

Neen hé Wicher, een home cinema happening waar jij niet op bezoek bent geweest is niet compleet, zo gaan we niet beginnen hé ;D

Er zijn tal van andere goodies te zien en te horen hoor, je MOET gewoon komen :D :D

williams

Ik kom gewoon weer kijken ,vind het elk jaar dan ook weer erg leuk en gezellig om iedereen te zien en spreken .


JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

scoc

Quote from: Kjelt on October 25, 2019, 23:02:38
Er is helaas niet veel nieuws dit jaar voor de niet UST geinteresseerden, denk er nog even over na of ik kom.

Idd van de 3 grotere consumer projector merken (Sony, JVC, Epson) niks nieuws wat volgens mij de eerste keer is in 10 jaar of zo. En DTM maakt van de JVC's voor 90% van wat er gekeken wordt (nl. geen HDR) geen nieuw toestel.

On a different note ...ik vind het vreemd dat JVC in China een N6 heeft met 50% meer contrast dan een N5 maar dat JVC die niet in Europa uitbrengt. Dan had men de N5 in prijs kunnen zetten tegen een Sony VW270 en N6 bvb 6500€.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

donaldk

Ook niet de 4K Epson LCD, die nu eindelijk leverbaar moet zijn? Zou nog duurder zijn dan een Barco;-) €59K exclusief BTW. Epson heeft elk jaar wel nieuwe modellen, maar vaak zijn dat de kleinere gangbare machientjes de HT line-up is smaller en gaat zo wat langer mee dan de grotere office, classroom, installation categorien.

home@the movies

#39
Deze week zullen we het lijstje van deelnemende merken nog aanvullen met een hoop luidsprekermerken, versterkers enz.
Jullie mogen de komende dagen wel wat aankondigingen verwachten.

Focal, Klipsch, Waterfall, Kef, en nog een aantal andere zijn al zeker aanwezig, alsook Denon, NAD, Arcam enz.
Het volledige lijstje met specificaties volgt nog.

Wat we ook al kunnen meegeven;

Zappiti zal met hun volledige gamma aanwezig zijn, de fabrikant zelf zal op de Home Cinema happening al jullie vragen kunnen beantwoorden.
Verder zullen er tal van Zappiti spelers her en der zorgen voor de nodige content in de verschillende ruimtes.

Ook Xtrem Screen zal dit jaar zelf aanwezig zijn om een aantal nieuwigheden voor te stellen.
Zelf waren we een 2 tal weken geleden bij hen op bezoek en stelden ze hun nieuw wit doek met gain 1.7 !!!! voor.
Echt onvoorstelbaar wat dit doet met het beeld, en dit zonder de gekende grote neveneffecten van gain schermen.
Zeer de moeite ward om dit te bekijken, we hebben een 3 meter breed micropref akoestisch doek in deze 1.7 versie in demo hangen op het event.

Cineseats;

We stellen jullie ook graag voor het eerst onze eigen lijn van bioscoopzetels en stoelen voor, deze zitoplossingen worden door ons zelf in distributie gezet voor de Benelux.

Cinepro;

Ons betaalbaar merk van vaste daylight spanschermen, zowel voor standaard als UST projectoren.
Deze schermen worden door onze klanten zeer goed beoordeeld, de geweldig mooie afwerking van de zero frame, de kwaliteit van de doeken voor een betaalbare prijs maken van deze schermen een topproduct.
Ook deze schermen zullen verspreid over de beursvloer aanwezig zijn.

Ieder jaar hebben we ook de "Home Cinema on a budget", een complete set voor een instapprijs.

Epson projector, Denon receiver, Focal luidsprekers en een vast spanscherm voor net geen 3000 Euro!!!!!!


Zoals eerder aangekondigd zal de oppervlakte van de Home Cinema Happening dit jaar bijna verdubbeld zijn tov de andere jaren.
Er is dus heel wat te bekijken en te beluisteren, voor iedereen die serieus met Home Cinema in al zijn vormen bezig is, dit is meer dan ooit the place to be.

Nog even de afzonderlijke website van de Home Cinema happening meegeven waar jullie verder de deelnemende merken en een pak info kunnen terugvinden.

https://www.homecinemahappening.be


donaldk

Quote from: home@the movies on November  7, 2019, 10:14:44
Cineseats;

We stellen jullie ook graag voor het eerst onze eigen lijn van bioscoopzetels en stoelen voor, deze zitoplossingen worden door ons zelf in distributie gezet voor de Benelux.

Werner, zijn dat deze: https://www.bioscoopstoelen.nl/bioscoopstoelen-vip/nieuw/model-cineseat/? http://www.cineseats.eu/ eigenaar afgeschermd, maar het technische contact is een bvba, Belgisch, dus dit zal jouw site zijn?

williams

#41
Hoi Werner ik zie  bij de deelnemende merken ook madVR staan ,wat kunnen we hier van verwachten ?
Heb je toevallig een set up  met de aankomende Envy staan 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

home@the movies

Quote from: williams on November  8, 2019, 20:43:52
Hoi Werner ik zie  bij de deelnemende merken ook madVR staan ,wat kunnen we hier van verwachten ?
Heb je toevallig een set up  met de aankomende Envy staan 😉

Dat was absoluut de bedoeling en ook bevestigd door hen dat ze zouden deelnemen, ze hadden een hele setup voorzien.
Jammer genoeg was de laatste email die we vorige kregen van een heel ander allure, de kans dat ze aanwezig zijn is bijzonder klein. We denken non na over het al dan niet plaatsen van een PC met de software maar persoonlijk ben ik dan eerder geneigd om het niet te doen.
Ik wil ten laatste na het weekend een concrete bevestiging krijgen van hen, anders gaat het feestje niet door.

home@the movies

#43
Quote from: donaldk on November  8, 2019, 18:38:13
Werner, zijn dat deze: https://www.bioscoopstoelen.nl/bioscoopstoelen-vip/nieuw/model-cineseat/? http://www.cineseats.eu/ eigenaar afgeschermd, maar het technische contact is een bvba, Belgisch, dus dit zal jouw site zijn?

www.cineseats.eu is inderdaad onze site, de andere link is van een "collega" die stoelen lijken er wel op maar zijn van verschillende fabrikanten en hebben een ander zitcomfort. Dit is onze cinemove https://www.cinedream.be/catalog/bioscoopstoelen/cine-move-0 waarbij de zit naar voren schuift waardoor je een beetje onderuit gaat zitten.
Een heel leuke en comfortabele stoel voor een betaalbare prijs.

We stellen binnenkort het hele gamma van zitoplossingen voor, we zijn hard aan het werk aan de technische fiches, brochures, foto's enz.
Op de Home Cinema Happening zullen ze wel reeds aanwezig zijn om uit te testen ;-)



williams

QuoteDat was absoluut de bedoeling en ook bevestigd door hen dat ze zouden deelnemen, ze hadden een hele setup voorzien.
Jammer genoeg was de laatste email die we vorige kregen van een heel ander allure, de kans dat ze aanwezig zijn is bijzonder klein. We denken non na over het al dan niet plaatsen van een PC met de software maar persoonlijk ben ik dan eerder geneigd om het niet te doen.
Ik wil ten laatste na het weekend een concrete bevestiging krijgen van hen, anders gaat het feestje niet door.

Erg jammer als ze niet zouden of willen komen ,had de envy wel is aan het werk willen zien op bv een jvc NX-7 of 9 .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Dat zou zeker jammer zijn, ik zou dat ook graag willen zien...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#46
Quote from: papaleo on November  9, 2019, 12:41:34
Dat zou zeker jammer zijn, ik zou dat ook graag willen zien...

Ik heb een beetje een vreemd gevoel bij dit MAD VR verhaal, ik denk dat ze zich een beetje verkeken hebben op het kostenplaatje.
Als je ziet hoeveel buzz er in de aanloop van Cedia op het AVS forum was, en hoeveel"interesse " er was voor het product dan leek het of iedereen eentje ging aanschaffen.
Van zodra de prijzen en andere zaken bekend werden gemaakt is het topic eerst helemaal wild geworden over de prijs en nu is het heeeeel stilletjes daar.
Zeker na de aankondiging van de JVC software en de eerste positieve berichten lijken heel wat mensen de investering niet verantwoord te vinden.
Er is nu uiteraard ook een voorzet gegeven voor andere fabrikanten om iets gelijkaardig in hun toestellen te integreren.
Nu doet de envy uiteraard meer dan alleen tone mappen, en dat doet hij wel degelijk beter dan de software van JVC, maar de vraag is hoeveel beter en welke prijs wil je daarvoor betalen?
Ik vrees dat het wel eens heel erg snel een product gaat worden dat niet lang gaat overleven op deze manier.

reza

De timing is indd niet goed getonemapped :D
De prijzen zijn ook echt TE veel. Mijn HTPC doet het net zo ( misschien nog wel beter ) dan de Envy maar kost een veelvoud minder dan de goedkoopste variant..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Ik heb dat ook al eerder gezegd. Ik denk dat ze echt 'de markt' hadden kunnen veroveren als ze een prijs van max€1000-€1500 euro hadden kunnen realiseren. Ik vraag me af of ze dit niet hadden kunnen doen als ze ipv op een pc infrastructuur op alles in een chip hadden kunnen inzetten. Kijk naar de chips in de JVC en de directe concurrent. Want dat was nu telkens het argument voor de prijs: de dure hardware.

DustinV

Quote from: Teejoo on November  9, 2019, 19:22:31
Ik heb dat ook al eerder gezegd. Ik denk dat ze echt 'de markt' hadden kunnen veroveren als ze een prijs van max€1000-€1500 euro hadden kunnen realiseren. Ik vraag me af of ze dit niet hadden kunnen doen als ze ipv op een pc infrastructuur op alles in een chip hadden kunnen inzetten. Kijk naar de chips in de JVC en de directe concurrent. Want dat was nu telkens het argument voor de prijs: de dure hardware.

Gelukkig voor de fabrikant zijn er zat mensen die met hetzelfde gemak een madvr envy kopen als de meesten een pak melk kopen. Dat is de doelgroep, niet de mensen die op av fora zitten.