Cinedream Home Cinema happening 2019

Started by home@the movies, October 3, 2019, 00:54:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

Leuk[emoji1303][emoji1303][emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Leuke film! Helaas was ik er niet bij, ik had graag de ust beamers willen beoordelen, daar ik er mogelijk eentje in mn HT wil gaan toepassen en een normale beamer een te lange throw heeft.

Wat kan er gezegd worden van de beeldkwaliteit van de Optoma 65 ust en de lager geprijsde ust beamers, in vergelijking met een Epson tw9400 of een Sony 85xd series tv?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

home@the movies

Quote from: skyfox on November 24, 2019, 23:50:15
Leuke film! Helaas was ik er niet bij, ik had graag de ust beamers willen beoordelen, daar ik er mogelijk eentje in mn HT wil gaan toepassen en een normale beamer een te lange throw heeft.

Wat kan er gezegd worden van de beeldkwaliteit van de Optoma 65 ust en de lager geprijsde ust beamers, in vergelijking met een Epson tw9400 of een Sony 85xd series tv?

Hmm, het is een vergelijk dat niet echt eerlijk te maken valt. Zoals ik (in een ander topic denk ik) al eens aanhaalde is een UST beamer echt wel gemaakt met een andere toepassing in gedachte dan een pure HT beamer zoals de TW9400.
Een UST is vooral gericht op woonkamer gebruik, ze hebben behoorlijk veel lichtoutput, zijn gebouwd om een kleine impact te hebben op het interieur, hebben smart functies, sound bar enz. Ze zijn dus eerder een concurrent voor de smart tv's dan voor pure HT beamers.
Wat uiteraard niet wegneemt dat ze mooie prestaties neerzetten, vooral in combinatie met een speciaal UST scherm (wat het contrast zeer ten goede komt) kan dit in veel situaties een mooie oplossing zijn.

Hou er ook rekening mee dat in tegenstelling tot andere HT toestelen, je bij de UST's geen lesshift en zoom ter beschikking hebt. Dwz dat de plaatsing van je toestel bepalend is voor waar het geprojecteerde beeld gaat terechtkomen, geen correctie mogelijk.

De UST 65 geeft wel een zeer fraai en scherp plaatje weer, eigen aan DLP, en van regenboog heb je bij deze projector geen last vanwege het feit dat er geen kleurenwiel aanwezig is. Zelf kan ik niet naar een klassiek DLP kijken maar bij deze Optoma met laser heb ik daar geen problemen mee, ook bij de andere laser UST zoals de Changhong is dit van toepassing.

De Epson UST kon mij echt niet bekoren, om te beginnen is zijn throw ratio een stuk ruimer dan de andere waardoor je hem dus veel verder van het scherm moet plaatsen voor een gelijkaardige schermbreedte.
verder, maar dat is persoonlijk, vind ik het design gewoon absoluut niet mooi en scoort hij wat kleurechtheid betreft ook niet echt hoog op het lijstje.
De Optoma doet dat wel bijzonder goed en heeft ook alles aan boord om een juiste calibratie neer te zetten.

Ik heb nu twee projecten waarbij we in een kleine HT ruimte ook deze projector gaan neerzetten vanwege praktische overwegingen en beperkingen.
hHet is dus zeker een mogelijkheid maar je moet de voor en nadelen van deze toestellen tov de "klassieke" HT beamers echt wel zeer goed tegen elkaar afwegen.
Maak gerust eens een afspraak om ze even in alle rust te komen bekijken bij ons in de show room, dan zie je wat de mogelijkheden en prestaties zijn.


reza

Is er al bekend wie de winnaar is van de HCH?
^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


papaleo

Prijzen:

1e JVC N9
2e JVC N7
3e JVC N5
Troostprijs Sony VW270

Dacht ik,ik kan het ook mis hebben  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Quote from: papaleo on December 18, 2019, 18:36:36
Prijzen:

1e JVC N9
2e JVC N7
3e JVC N5
Troostprijs Sony VW270

Dacht ik,ik kan het ook mis hebben  :D
Hahahaha :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: papaleo on December 18, 2019, 18:36:36
Prijzen:

1e JVC N9
2e JVC N7
3e JVC N5
Troostprijs Sony VW270

Dacht ik,ik kan het ook mis hebben  :D
Nee, volgens mij klopt dat lijstje aardig.. Vrees alleen dat we nu al gediskwalificeerd zijn 😂

darkrunner


denoontje

Was de troosttroostprijs geen oppo uhd?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

home@the movies

#261
De prijs is een Zappiti pro speler, eind deze week zullen we de winnaar verwittigen.
Hij/zij moet zelf beslissen of we het openbaar mogen maken op het forum.
De laatste keer kregen we opmerkingen hier dat het "not done" was om de winnaar met naam hier te posten, zelf zag ik het probleem hiervan niet in maar goed, je weet hoe het hier af en toe gaat hé.  ;)

RalphH

Geen probleem hoor Werner, zet mn naam hier maar gewoon neer, woonplaats mag ook nog.
;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ppeter

#263
Ondanks de Corona, hoop ik toch dat er een HCH in veilige omstandigheden kan plaats hebben?
Desnoods per uur met een beperkt aantal bezoekers en verspreid over twee dagen, en met de nodige discipline (mondmasker) moet dit wel kunnen? Alleen in de kleinere demoruimten zal het wel moeilijk zijn.
Anders zullen het een paar demo's bij de sponsors worden...wat zeker ook niet verkeerd is natuurlijk!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Kjelt

Kan toch haast niet met de huidige vereiste maatregelen, misschien een drive-through   :D
Daarnaast is er eigenlijk maar bar weinig nieuwe projectoren om te kunnen laten zien.

ppeter

Quote from: Kjelt on October  5, 2020, 22:29:46
Kan toch haast niet met de huidige vereiste maatregelen, misschien een drive-through   :D
Daarnaast is er eigenlijk maar bar weinig nieuwe projectoren om te kunnen laten zien.
Kweet het, het zal niet makkelijk zijn en misschien te weinig nieuws voor een happening.
Maar de passie en interesse is groot, en daarom stille hoop.....🤗
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

home@the movies

We zijn as we speak, aan het brainstormen over wat we gaan doen. Het zal geen HCH worden zoals de afgelopen jaren, dat staat vast.
Wel zullen we een aantal weekends na elkaar kleinere events organiseren waar telkens aan aantal zaken zullen worden voorgesteld.  Dit wel steeds met voorinschrijvingen en dus beperkt aantal bezoekers waarbij alle maatregelen ivm Corona kunnen worden nageleefd.
Binnen een paar dagen mogen jullie concreter nieuws verwachten van wat we wanneer gaan doen.
Wat al bijna 100% vast staat is dat we het weekend van 7 en 8 November de Sony en JVC Projectoren samen met een paar andere zaken als eerste "eventje" zullen organiseren.

To be continued.

Edliver

En alles met dezelfde service en loze beloftes,van twee jaar geleden,te koop ?
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Dirk

Quote from: Edliver on October 11, 2020, 16:32:09
En alles met dezelfde service en loze beloftes,van twee jaar geleden,te koop ?
wtf ???
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Zymotic

Quote from: Edliver on October 11, 2020, 16:32:09
En alles met dezelfde service en loze beloftes,van twee jaar geleden,te koop ?

Graag onderbouwen , anders verwijderen.

home@the movies

Quote from: Edliver on October 11, 2020, 16:32:09
En alles met dezelfde service en loze beloftes,van twee jaar geleden,te koop ?

Euh, waar gaat dit over aub? geen idee wat je hiermee wil zeggen, als we iets fout hebben gedaan dan hoor ik dat graag.

Gr
Werner

PascalP

Quote from: home@the movies on October 11, 2020, 20:12:08
Euh, waar gaat dit over aub? geen idee wat je hiermee wil zeggen, als we iets fout hebben gedaan dan hoor ik dat graag.

Gr
Werner

Dit wellicht Werner?
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=176379.msg3368938#msg3368938

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Edliver

Daar gaat het inderdaad over,heb de laatste maanden zelfs enkel mails gestuurd en kreeg zelfs geen antwoord !
Ik had hier toch meer van verwacht.
Het zijn zeer rare nooit geziene tijden maar een beetje communicatie is nooit een probleem.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

home@the movies

#273
Quote from: Edliver on October 12, 2020, 18:04:24
Daar gaat het inderdaad over,heb de laatste maanden zelfs enkel mails gestuurd en kreeg zelfs geen antwoord !
Ik had hier toch meer van verwacht.
Het zijn zeer rare nooit geziene tijden maar een beetje communicatie is nooit een probleem.

Tjonge, Eddy met alle respect maar de opmerking die je hierboven maakte ivm "beloftes niet nakomen" is echt niet in verhouding tot "het probleem"
Ik wil de zaken niet omdraaien maar de lampen zijn al een hele poos gewoon op voorraad in Wijnegem, als je nu gewoon even de moeite had genomen om even een belletje te geven dan kon je ze gewoon hebben afgehaald.
Je woont slechts op een paar minuten van het filiaal in Wijnegem, je bent zelf sneller ter plaatse dan ik dus om hier nu zo een opmerking over te maken is wel redelijk flauw.
Ik krijg 10 tallen mails per dag voor info, offertes vragen enz enz, iets over het hoofd zien en vergeten is denk ik nog steeds menselijk.
Je kan ons op zoveel verschillende manieren bereiken, het algemeen tel nr, mijn telefoon nr, onze Facebook pagina enz. als je op een bepaald moment geen reactie krijgt, doe dan aub even de moeite om op een andere manier contact te nemen en je had de extra lamp al lang in je bezit gehad.
Het is in eerste instantie uiteraard onze verantwoordelijkheid, dat geef ik graag toe, maar gewoon even actie ondernemen als klant is zeker nu in deze rare tijden toch ook niet echt teveel gevraagd hoop ik.

In ieder geval, excuses als je vindt dat we hier onze "beloftes" niet zijn nagekomen en je onze service niet ok vindt.
De lamp staat voor je klaar in Wijnegem.

Gr
Werner

Ik heb trouwens net even nagekeken en de laatste mail die ik kan terugvinden is van 6 April dit jaar, verder heb ik later niets van mail communicatie teruggevonden.


Edliver

Had Ik dit bericht vroeger gehad zou Ik zo niet gereageerd hebben,maar als Je op mails geen antwoord krijgt (aankoop toch bijna twee jaar geleden ) ,begin Je toch een andere ( verkeerde ) indruk te krijgen ,facebook doe Ik niet aan,een telefoon heb Ik uiteraard wel (had Ik wel kunnen gebruiken ) !
Een reactie ( 2x ) op dit forum zag Ik als enig communicatiemiddel,misschien onterecht .
Ik ken Jullie firma al jaren als een professionele,al van in Berchem, ken trouwens ook andere met een andere reputatie en "service"en dit was / is wel onverwacht.
Ik ga proberen één van deze dagen langs Wijnegem te komen en dan mag dit voor mijn part als vergeten en als een communicatiestoornis gezien worden.
Groeten
Eddy.


LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.