Cinedream Home Cinema happening 2019

Started by home@the movies, October 3, 2019, 00:54:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Trouwens de zetels waar iedereen zo fan van was in onze nieuwe demo ruimte is onze Odeon seat.
Hij komt binnenkort op de website en zit rond de 1900 Euro per zit.

We hebben nu een heel mooi gamma aan lederen recliners in een aanbod vanaf 990 Euro voor onze Selena, 1499 voor de Roma, 1999 voor de Odeon.
Er zijn nog een aantal ander mogelijkheden maar de Selena en Roma zijn bij ons uit voorraad leverbaar (afhankelijk van de gekozen combinaties)

Bas Akkerman

Dat vroeg ik me nog af. Zijn ze ook in het nepleer of stof te verkrijgen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

Quote from: Bas Akkerman on November 21, 2019, 15:15:27
Dat vroeg ik me nog af. Zijn ze ook in het nepleer of stof te verkrijgen?

Ja, dat kan maar dan wel op speciale bestelling en dus ook een behoorlijke wachttijd van ongeveer een 2 tal maanden.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

N1v3K

Quote from: home@the movies on November 21, 2019, 16:32:42
Ja, dat kan maar dan wel op speciale bestelling en dus ook een behoorlijke wachttijd van ongeveer een 2 tal maanden.
En doet dat nog iets in de prijs?
Stof vs leer?

home@the movies

Quote from: N1v3K on November 21, 2019, 17:27:36
En doet dat nog iets in de prijs?
Stof vs leer?

Absoluut, maar dat is heel erg afhankelijk van welke stof, het keuze boek is zo dik als een telefoonboek  ;D

RalphH

Werner. We hebben elkaar op het event al even gesproken. Naast fratsen als FI (belachelijk dat dit nodig is op dergelijke apparatuur :hehe:) en dat het helemaal geen nut heeft om een projector te kopen als je enkel naar alles behalve mainstream kijkt, hebben we t ook over de UST's de lampen en de lasers gehad.
Super interessant maar ben er toch nog niet helemaal uit of en UST tov mijn huidige 5500 echt geen verbetering is als het er om gaat het 106" lumene scherm in onze dedicated (donkere) ruimte te vullen met een mooi plaatje.
Hierin meewegend het gemak dat ik niet elke paar honderd uur hoef te herkalibreren. Je gaf al aan dat de JVC' lampen qua verloop alleszins meevallen, maar toch..daarnaast is de prijs dan ook meteen een beste "upgrade" ;D
Mijn HT hart schreeuwt nx5, maar de rest blijft vragen "ust echt niet doen"....?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

home@the movies

Quote from: RalphH on November 21, 2019, 19:21:03
Werner. We hebben elkaar op het event al even gesproken. Naast fratsen als FI (belachelijk dat dit nodig is op dergelijke apparatuur :hehe:) en dat het helemaal geen nut heeft om een projector te kopen als je enkel naar alles behalve mainstream kijkt, hebben we t ook over de UST's de lampen en de lasers gehad.
Super interessant maar ben er toch nog niet helemaal uit of en UST tov mijn huidige 5500 echt geen verbetering is als het er om gaat het 106" lumene scherm in onze dedicated (donkere) ruimte te vullen met een mooi plaatje.
Hierin meewegend het gemak dat ik niet elke paar honderd uur hoef te herkalibreren. Je gaf al aan dat de JVC' lampen qua verloop alleszins meevallen, maar toch..daarnaast is de prijs dan ook meteen een beste "upgrade" ;D
Mijn HT hart schreeuwt nx5, maar de rest blijft vragen "ust echt niet doen"....?

Hi Ralph,

Bedankt voor je bezoek, leuk even gepraat te hebben, tja die discussie met onze "andere bezoeker" was een  vrij rare conversatie  ;D
Wie ben ik om te zeggen wat je wel en niet "mag" doen hé, maar eerlijk, ik zou het niet doen  ;D ;D
Neen alle gekheid op een stokje, je zou voor een este gaan enkel voor het gemak van de laser lichtbron maar je zou zoveel andere zaken gaan opofferen dat dit echt geen goede keuze is.
De UST's zijn heel erg mooie oplossingen voor woonkamergebruik en andere plaatsen waar plaatsing en de voordelen van uit doorwegen.
In een dedicated donkere HT ruimte mag je die keuze echt niet maken, tenminste dat is mijn mening. Ik weet dat je zoveel zaken gaat opofferen, contrast om er maar één te noemen, dat is bij de UST's zeker niet op niveau van een echte HT projector.
Het is een heel lijstje van zaken die je een stap achteruit gaan zetten maar het is uiteraard jou keuze, zeker als je een N5 overweegt komt er geen enkele UST ook maar aan de knieën van de JVC.
Je focus zit te veel op het lamp gebeuren, toegegeven, het is een punt van aandacht en ik hou van laser als lichtbron en van het "gevoel" in het beeld. Maar dan niet in een UST oplossing voor dedicated HT gebruik.

We hebben trouwens nog steeds een Sony VW760 als ex demo hé, dat is een laser  ;) ;D ;D ;D

RalphH

Dankje Werner voor de uiteenzetting, je hebt me overtuigd geloof ik.
Geen idee wat het wel wordt, maar de UST's zet ik maar uit mijn hoofd voorlopig.
De Sony kan ik ook wel skippen, budget wise wordt 'm dat echt niet.

Streept wel lekker weg zo ;D :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

reza

Werner,

Kun je me vertellen wat de maten zijn van de ruimte
Waarin de N9 hing?
Dat is de ruimte waarin jullie een ophoging hebben gebouwd voor de stoelen. Als alles goed is krijg ik binnenkort de kans om een nieuw ht te bouwen en vond de ruimte erg prettig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

Quote from: reza on November 21, 2019, 23:19:35
Werner,

Kun je me vertellen wat de maten zijn van de ruimte
Waarin de N9 hing?
Dat is de ruimte waarin jullie een ophoging hebben gebouwd voor de stoelen. Als alles goed is krijg ik binnenkort de kans om een nieuw ht te bouwen en vond de ruimte erg prettig.

Ik zal het even exact voor je bekijken, weet het zo niet uit mijn hoofd.

home@the movies

Quote from: RalphH on November 21, 2019, 22:27:41
Dankje Werner voor de uiteenzetting, je hebt me overtuigd geloof ik.
Geen idee wat het wel wordt, maar de UST's zet ik maar uit mijn hoofd voorlopig.
De Sony kan ik ook wel skippen, budget wise wordt 'm dat echt niet.

Streept wel lekker weg zo ;D :thumbs-up:

Uiteindelijk kom je er wel  ;) ;D

reza

Quote from: home@the movies on November 22, 2019, 00:05:03
Ik zal het even exact voor je bekijken, weet het zo niet uit mijn hoofd.

Dat zou ik erg waarderen!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Bas Akkerman

Quote from: home@the movies on November 21, 2019, 20:51:42
Hi Ralph,

Bedankt voor je bezoek, leuk even gepraat te hebben, tja die discussie met onze "andere bezoeker" was een  vrij rare conversatie  ;D
Wie ben ik om te zeggen wat je wel en niet "mag" doen hé, maar eerlijk, ik zou het niet doen  ;D ;D
Neen alle gekheid op een stokje, je zou voor een este gaan enkel voor het gemak van de laser lichtbron maar je zou zoveel andere zaken gaan opofferen dat dit echt geen goede keuze is.
De UST's zijn heel erg mooie oplossingen voor woonkamergebruik en andere plaatsen waar plaatsing en de voordelen van uit doorwegen.
In een dedicated donkere HT ruimte mag je die keuze echt niet maken, tenminste dat is mijn mening. Ik weet dat je zoveel zaken gaat opofferen, contrast om er maar één te noemen, dat is bij de UST's zeker niet op niveau van een echte HT projector.
Het is een heel lijstje van zaken die je een stap achteruit gaan zetten maar het is uiteraard jou keuze, zeker als je een N5 overweegt komt er geen enkele UST ook maar aan de knieën van de JVC.
Je focus zit te veel op het lamp gebeuren, toegegeven, het is een punt van aandacht en ik hou van laser als lichtbron en van het "gevoel" in het beeld. Maar dan niet in een UST oplossing voor dedicated HT gebruik.

We hebben trouwens nog steeds een Sony VW760 als ex demo hé, dat is een laser  ;) ;D ;D ;D
Ik dacht dat die inmiddels verkocht was...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

home@the movies

#239
Quote from: Bas Akkerman on November 22, 2019, 11:14:39
Ik dacht dat die inmiddels verkocht was...?

Geloof het of niet maar we hadden er blijkbaar nog eentje staan die we (echt waar) over het hoofd hadden gezien.
Hij was van de plank gehaald om plaats te maken voor een paar andere zaken en testen en niet meer teruggeplaatst.
Tot ik vorige week een lege doos vondt bij mij en het nogal raar vondt, waarop één van mijn andere collega's plots op de proppen kwam met een 760 :D i kid you not :D
Dat heb je dus als je met drie locaties zit, dan durft er nog een keer iets te goed weggelegd worden.

Dirk

ik heb nog wel wat opslagruimte over  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RalphH

Ben dan toch wel benieuwd wat zo'n over het hoofd geziene apparaat dan nog op moet brengen ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

home@the movies

Quote from: RalphH on November 22, 2019, 17:34:48
Ben dan toch wel benieuwd wat zo'n over het hoofd geziene apparaat dan nog op moet brengen ;D

Laten we het zo stellen, je bent niet de enige die ons dat ondertussen gevraagd heeft ;) straks gaat er nog om gevochten worden.

RalphH

Als je het geheim houdt misschien niet ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Bas Akkerman

Quote from: home@the movies on November 22, 2019, 17:26:41
Geloof het of niet maar we hadden er blijkbaar nog eentje staan die we (echt waar) over het hoofd hadden gezien.
Hij was van de plank gehaald om plaats te maken voor een paar andere zaken en testen en niet meer teruggeplaatst.
Tot ik vorige week een lege doos vondt bij mij en het nogal raar vondt, waarop één van mijn andere collega's plots op de proppen kwam met een 760 :D i kid you not :D
Dat heb je dus als je met drie locaties zit, dan durft er nog een keer iets te goed weggelegd worden.
Meen je niet! Hoe was het ook alweer? Wat je een jaar niet hebt gemist, kan weg. Zo was het toch? ;D

Toch stiekem wel benieuwd wat je ervoor vraagt. Dus een PM mag gerust.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

anton

Beetje laat  8) maar was afgelopen zondag ook op de show. Zoals gewoonlijk weer keurig verzorgd en een erg gemoedelijke sfeer  :clapping:. De tweede ruimte die dit jaar erbij gekomen is zorgt ervoor dat je een mooie indruk krijgt waar cinedream voor staat volgens mij : een totaalpakket op homecinemagebied met de nadruk op totaal.
Dus niet alleen de apparatuur maar ook de totaalbouw, akoestiek, gimmicks enz. enz.......heel indrukwekkend  :headbanging:
Wat viel me op ? Die short throw projectoren vielen me erg mee (vooral de sony op de 1e etage), denk dat hier wel een doelgroep voor is of gaat komen die apparaten met een hoge WAF factor kunnen  integreren in hun woonkamer om op deze manier toch van een groot beeld te kunnen genieten bij gebrek aan een dedicated room.
De ascendo set in de Barco kamer speelde toen ik er was op een keurig niveau  :angel:, viel me niet tegen maar moet zeggen dat de Waterfall speakers de uitblinkers waren......, mooie ruimte by the way !!
Wat me erg tegenviel was de prestatie van de panamorph lens, geen waw gevoel aan overgehouden maar ik las dat dat de schuld was van het gebruikte scherm ?? Volgend jaar beter zullen we maar zeggen  ;D.
Al bij al een leuk bezoek, bekende en nieuwe forumgenoten ontmoet ...helemaal top !!
Een groot dankjewel van deze kant aan het gehele cinedream team en hopelijk tot volgend jaar !!

donaldk

Is dat de gen 2 SXRD UST van €20K Anton, of een van de LCDs?

Kjelt


anton

Klopt, stond in vol daglicht een prachtplaatje af te leveren :wub:

home@the movies

De aftermovie van de Home Cinema Happening 2019 staat online, een klein sfeerbeeld van wat er te beleven viel dit jaar.

Quotehttps://www.youtube.com/watch?v=KXu2LrE6AAE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1qqHqA7lnkuTCvh7I6_OZ86c9fgTUooaT1SuSxUkzviWMXSMXsBHicklQ