<- Audio Show iEar 2019 -> 16 & 17 november 2019 Willem II stadion Tilburg

Started by MechanicalAnimal, October 2, 2019, 13:46:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MechanicalAnimal

<- Audio Show iEar 2019 ->

De grootste en leukste Audio Show van de Benelux.

Ruim 60 topmerken in 30 luisterruimtes.

Op 16&17 november is het weer zover, Audio Show iEar' in het Willem II stadion Tilburg.

Audio Show iEar' 2019
Zaterdag 16 & zondag 17 november 2019
Openingstijden 10.00 – 18.00 uur
Locatie: Willem II stadion Tilburg
Ruim 60 fabrikanten in 30 luisterruimtes
Diverse productintroducties & speciale gasten
Entree gratis
Gratis ruime parkeergelegenheid
Gratis pendelvervoer tussen Tilburg CS en stadion

Linkje: http://audioshowiear.nl/


Ik zag nog geen topic, dus ik dacht ik maak hem maar eens aan  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Ik ga  :pompom:


Samen met mijn broertje  :D. Ik wil in elk geval die Nova lijn van Sonus Faber zien, niet dat ik in de markt ben voor wat anders maar ik vind die speakers van SF weergaloos gaaf om te zien  :worship:

Wie gaat er nog meer heen?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Remco

Leuke show, vooral de Kef demo ruimte! Ben zeker van de partij!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

St.Even

eerste keer voor mij naar zoiets. Erg veel zin in en benieuwd of het me gaat bevallen. I
-0-Steve-0-

noot87

Mooie show, bij mij om de hoek. Grote kans dat ik even langs ga!
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Carrol

Ben er afgelopen jaar geweest,mooie show,heb mij prima een dag vermaakt.
Veel plezier daar
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Lucky.L

Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

eMVe

Gisteren de beurscatalogus gekregen, leuk; VOORPRET :pompom:!
Voor mij zijn er altijd wel genoeg interessante zaken om te bekijken/beluisteren: om te beginnen PCM, wat zal de nieuwe importeur er van gaan maken; volgens het boekwerk wordt er gedemonstreerd met een Twenty5 boekenplankluidspreker en de Fact Fenestria: ik ben benieuwd hoe de verdeling van de ruimte met Vivid gaat worden. . . Bij Audioquest de "nieuwe" Niagara 1200 en aangekondigde aanbiedingen. . .  Isoacoustics. . . en natuurlijk Focal en KEF als er een enigszins redelijke luisterplek te vinden is. . . daarnaast laat ik me graag verrassen door de andere deelnemers; het belooft een leuk dagje uit te worden :clapping:!

jasjenl

Ik ga er dit jaar ook een keer heen, ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tov x-fi :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

eMVe

Quote from: jasjenl on November  1, 2019, 17:31:52
Ik ga er dit jaar ook een keer heen, ben benieuwd hoe dit zich verhoudt tov x-fi :)
Ik ben dit jaar niet naar de X-fi geweest, maar het is sowieso anders. . . :huh2:

Kempenaartjes


Bama

Vond het vorige keer niet bijzonder maar dacht ga toch even kijken. Werd van de eerste parkeerplaats doorgestuurd naar de tweede en daar werd ik ook weer doorgestuurd, ben toen maar weer gegaan. Vind er weinig aan als het bomvol is.
Ga ik over 2 weken wel naar Brussel, ruimer opgezet ook.

http://nmhighendinnovation.com

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Lucky.L

Ik kom er net vandaan,het was idd erg druk !
Wel een paar mooie combinatie's gehoord waaronder Focal Spectral 40th  aangestuurd door Naim.
Kef R5 vond ik verrassend goed klinken en MA Gold 300 vond ik ook top klinken.
M'n oude liefde de B&W 800 serie vond ik wel het parade paartje [niet het duurste set}.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

naish123

Vandaag ook naar de iEar geweest. We waren er om 10:00. Toen was er plek zat.
Erg leuk om veel te luisteren. Mijn broer was mee en die is niet geïnfecteerd door het audio virus. Dus, heel leuk om te zien wat hij goed
Wij vonden Fyne audio het best klinken. Het was de simpelste set. Geen akoestisch ingerichte ruimte. Zo te zien. Maar een platenspeler, Need versterkertje en speakers die €799 per stuk kosten. Heel leuk.

Kempenaartjes


trigger__

Quote from: Lucky.L on November 16, 2019, 14:54:56
Ik kom er net vandaan,het was idd erg druk !
Wel een paar mooie combinatie's gehoord waaronder Focal Spectral 40th  aangestuurd door Naim.
Kef R5 vond ik verrassend goed klinken en MA Gold 300 vond ik ook top klinken.
M'n oude liefde de B&W 800 serie vond ik wel het parade paartje [niet het duurste set}.

Idd, de b&w in combinatie met Rotel Michi klonk heerlijk....
En ja, erg druk... Wel paar mooie dingen gezien en gehoord :)

jasjenl

Wat raar dat jullie het zo druk vonden, ik ben er vanmiddag ook geweest, wel pas vanaf een uur of 15.00 maar toen was het prima te doen vond ik, ook wat betreft het vinden van een parkeerplek.

Al met al leuk om deze beurs een keer te zien, ik wist niet precies wat ik er van moest verwachten maar het was allemaal goed verzorgd en ik had het idee dat de luisterruimtes soms eigenlijk nog beter opgezet waren dan op X-Fi wel eens het geval is. Wat mij het meest in positieve zin is bijgebleven waren de magnetostaten van Diptyque. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar het geluid van dit soort speakers blijft toch wel een klasse apart. Wel jammer dat ze in mijn ogen best wel lelijk waren, maar goed, met je ogen dicht muziek luisteren en je ziet er niks meer van :P

De extreem dure set van Sonus Faber op McIntosh, totale waarde blijkbaar €240.000, was wel echt compleet over de top. Blijkbaar hadden ze er 3 dedicated stroomgroepen voor nodig om dit aan de praat te krijgen, de versterkers trokken 2000 kw per kanaal  :blink: Uiteraard klonk het wel echt goed, maar om nou te zeggen dat ik het dat bedrag waar vond? Mwoah...

We zijn ook nog heel even bij Focal binnen geweest, maar ik blijf dat merk qua hoog onaangenaam fel vinden. B & W vond ik dit keer wel verrassend goed klinken, ik ben er normaal niet zo weg van maar waar ze dit keer mee speelden klonk echt niet verkeerd.

Ik heb in ieder geval een leuke middag gehad, we hadden het gecombineerd met een bezoekje vooraf aan de homecinemahappening van Cinedream dus het was echt een dagje waar genoeg te horen en te zien was :)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

**Marco 76**

Vanochtend effe na 10 binnen en was het goed te doen om overal te kijken en luisteren. Alleen toen Leo Blokhuis bij Dynaudio was, was het daar afgeladen.
Leuke sfeervolle show met in de meeste kamers nog redelijke akoestiek. Was voorafgaande jaren niet geweest.

Voor mij sprongen er uit:
Monitor Audio Gold op Roksan Blak/Transrotor.
Spendor D9 speakers.
Vivid klonk ook super... mag ook w€l.
Sonus Faber Olympica Nova op McIntosh
Van de meer betaalbare klasse de Dali Oberon (499/stuk) op NAD M10.
Marantz demo op Def.Tech. vond ik ook sterk.

Esoteric werd helaas niet gespeeld. 2x langs gelopen.
Bij Elac ook geen heel actieve demo.

Normaal kan ik Focal, Naim, PMC en Dynaudio wel waarderen, maar kwamen vandaag niet echt binnen bij me. Misschien verkeerde moment geweest qua muziekkeuze of zitplaats in de ruimte.
Ook heel veel Audioquest bekabeling. wellicht ook niet altijd de beste match.

Primare + Audio Physic zat potentie in, maar de ruimte deed volgens mij geen goed, waardoor met name het laag iets bonkerig werd. Hoog en midden wel prachtig.

Ben geen KEF en B&W klant, maar vind t wel met sprongen vooruit gaan.

Heb me al een tijdje niet verdiept in tv's, maar de ouwe vertrouwde Pioneer plasma wellicht toch eens vervangen door OLED. Eindelijk het idee dat er iets is wat beter is, al werd ik vast verlekkerd door een mega kwaliteit test disc. Sony en LG stonden er.

Hoofdtelefoons niet beluisterd.

Fijne show. Volgend jaar weer aanwezig.

El Nino

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

naish123

Als iemand vandaag nog gaat en dit leest. Kan iemand eens kijken of de Kef's ls50 waar ze demo's mee geven. Passief of actief zijn? Ik begin nu te twijfelen. Er kwam namelijk goed veel laag uit.


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

Remco

Quote from: naish123 on November 17, 2019, 10:01:29
Als iemand vandaag nog gaat en dit leest. Kan iemand sens kijken of de Kef's ls50 waar ze demo's mee geven. Passief of actief zijn? Ik begin nu te twijfelen. Er kwam namelijk goed veel laag uit.


Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

De LS50 die in de ruimte staan waar Jan Douwe Kroeske en Johan Coorg staan zijn actief. 200W op het laag, dus dat gaat wel goed ;)
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

holco

Toevallig net geweest bij de Lef ls50 demo, bij het starten van muziek was er eerst minder laag totdat hij iets deedt op zn iPhone  ;D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Grootste verassing vond ik wel hoeveel speaker je krijgt bij Fyne, de F502 klonk echt goed en dat voor €1600,00 de set :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.