<- Audio Show iEar 2019 -> 16 & 17 november 2019 Willem II stadion Tilburg

Started by MechanicalAnimal, October 2, 2019, 13:46:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naish123

Quote from: holco on November 17, 2019, 12:48:38
Grootste verassing vond ik wel hoeveel speaker je krijgt bij Fyne, de F502 klonk echt goed en dat voor €1600,00 de set :clapping:
Dat vonden wij ook. Klonk gewoon goed. Er hing een Need versterker aan van €1350 euro.

El Nino

Gisteren op de iEar audio show geweest. Was allemaal goed verzorgd. Ruimtes waren leuk ingedeeld en catering was prima in order. Goede locatie met goede parkeermogelijkheden.

Een dergelijk Audio show is goed om verschillende producten te zien en een eerste indruk te krijgen van de mogelijkheden. In tweede instantie is een specifieke luistersessie echt wel een vereiste.

Naim had een mooie combi staan, alhoewel de Focal luidsprekers mij minder aanspreken. Was net te laat voor de demo van KEF Blade met Hegel....maar heb de KEF Muon wel horen spelen......prachtige soundstage, mooi detail, levendig en wat een design.

B&W 802 D3 blijft gewoon een heerlijke luidspreker....kan gewoon heel veel soorten verschillende muziek aan.

McIntosh icm Sonus Faber is een wat bijzondere combi. Toch een beetje Harley Davidson gecombineerd met een Italiaans maatpak. Design van McIntosh heeft wel een heel mooi engineering gehalte...., klankmatig niet het meest geraffineerd. Sonus Faber luidsprekers hebben een prachtige afwerking en klankmatig ook goed, maar net te klassiek voor mij.

Shortlist gaat dus worden:
Naim Streamer NDX2/ Pre NAC 252 / EV NAP 300 DR
Linn Streamer / EV Akubarik of Klimax

Luidsprekers:
B&W 802 D3
Wilson Benesch ACT One
Kef Blade

Naim is denk ik 'levendiger' in vergelijking met Linn, maar bij Naim heb je wel overal een PS voor nodig wil je op een hoger plan spelen. Dat vergt een behoorlijke extra investering en 3 extra modules......

In de komende weken maar een aantal luistersessie inplannen om tot een definitieve keuze te kunnen komen.

Al met al een leuke dag geweest!











Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

R0N

Terugblik iEAR show 2019
Moe maar voldaan kijken we terug op de iEAR show van afgelopen weekend (16-17 november) in het Willem II stadion in Tilburg.
Wij waren aanwezig met onze A/B demo om het effect van luidsprekerontkoppelaars te laten horen, met als speciale gast Paul Morrison, Director Sales &amp; Distribution IsoAcoustics Canada.



Dit keer gebruikten we de veel gebruikte Focal Aria 926 op GAIA ontkoppelaars. Beide paren zijn identiek aangesloten: het enige verschil is dat één paar op de originele spikes staat en het andere paar op GAIA ontkoppelaars. Met een automatische schakelaar laten we ieder paar 10-15 seconden horen en schakelen dan naar het andere paar.
Bezoekers wilden vaak hun oren niet geloven, wat een verschil en alleen maar door de luidsprekers te ontkoppelen van de vloer. Veel mensen kochten ter plekke een set voor hun luidsprekers. De beste upgrade met de minste inspanning!

Lees ook nog het relaas van Daan:

Beste Ron,

We troffen elkaar vanochtend op de iEar audiobeurs in Tilburg, waar ik overtuigd na een korte luistersessie van het effect van de IsoAcoustics Gaia II een gesprek met jou aanknoopte om vervolgens met twee setjes Gaia II van iEar huiswaarts te keren. Je was nog zo vriendelijk om me ook twee setjes langere m8 boutjes mee te geven voor mijn witte hoogglans Audio Physic Virgo 25 Plus+ luidsprekers. Dat laatste was een gouden greep, want zoals verwacht waren de bijgeleverde m8 boutjes te kort voor de door Audio Physic voorgeschreven montage. Je vroeg me bij het afscheid nog om je te laten weten óf en hoe de Gaia's me bevallen. Welnu, met alle plezier!

De montage van de Gaia II was eenvoudig. Allereerst een plezier om ze uit te pakken. De verpakking is mooi, inhoud zeer compleet en de afwerking van de Gaia II uitmuntend. Voor mij extra leuk dat de gepolijste 'black chrome' afwerking van de luidsprekervoetjes identiek is aan de uitstraling van mijn versterker. Dubbel monoblokken van het Franse merk Devialet. Omdat ik het effect van de Gaia's nog niet eerder en enkel tijdens de demo vandaag had gehoord en mijn ervaringen met ontkoppelen van mijn luidsprekers met ander merk ontkoppelaars in het verleden niet goed was, heb ik jou en iEar gevraagd of ik de Gaia's op proef kon meenemen. Erg fijn dat jullie daarin toestemden. Achteraf helemaal niet nodig, want twee tellen nadat de eerste tonen vanavond door mijn luisterruimte zweefden, was de overtuiging er al dat ik ze niet terug ga sturen. Het is bijna niet te beschrijven hoeveel meer gefocussed, gedetailleerd en gelaagd de muziekweergave klinkt met de Gaia II luidsprekervoeten onder mijn luidsprekers ten opzichte van de oorspronkelijke spikes. Het beste doe ik ze daarom recht door geen technische omschrijving te geven van de verbeteringen. Het grootste compliment zit hem er in dat ik meteen volschoot van emotie en ik kippenvel kreeg bij het beluisteren van mijn favoriete muziekstukken. Jaw dropping!

Je hebt een prachtig product in je assortiment, en ik wens je veel succes met je importeurs- en distributie-activiteiten. Dank je voor de Gaia's. Terecht een product dat je 'op proef' mee kunt geven aan serieus gegadigden. Je zult er waarschijnlijk geen terug ontvangen. Dank ook aan iEar voor de uitmuntende organisatie van de audioshow in Tilburg! Het was mijn eerste showbezoek, maar ik kom graag een volgende keer weer.

Vriendelijke groet,
Daan


Volgend jaar zijn we er zeker weer bij!
ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

trigger__

Quote from: R0N on November 19, 2019, 12:03:51
Terugblik iEAR show 2019
Moe maar voldaan kijken we terug op de iEAR show van afgelopen weekend (16-17 november) in het Willem II stadion in Tilburg.
Wij waren aanwezig met onze A/B demo om het effect van luidsprekerontkoppelaars te laten horen, met als speciale gast Paul Morrison, Director Sales &amp; Distribution IsoAcoustics Canada.

Dit keer gebruikten we de veel gebruikte Focal Aria 926 op GAIA ontkoppelaars. Beide paren zijn identiek aangesloten: het enige verschil is dat één paar op de originele spikes staat en het andere paar op GAIA ontkoppelaars. Met een automatische schakelaar laten we ieder paar 10-15 seconden horen en schakelen dan naar het andere paar.
Bezoekers wilden vaak hun oren niet geloven, wat een verschil en alleen maar door de luidsprekers te ontkoppelen van de vloer. Veel mensen kochten ter plekke een set voor hun luidsprekers. De beste upgrade met de minste inspanning!

Volgend jaar zijn we er zeker weer bij!
ron

Wanneer doen jullie nog eens zo'n demonstratie. Ik was in Tilburg maar heb jammer genoeg niet geluisterd bij jullie...
Staan jullie in Brussel het weekend van 1 december?


Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

R0N

Quote from: trigger__ on November 19, 2019, 12:15:23
Wanneer doen jullie nog eens zo'n demonstratie. Ik was in Tilburg maar heb jammer genoeg niet geluisterd bij jullie...
Staan jullie in Brussel het weekend van 1 december?
Ja we zijn in Brussel op de New Music show. Kamer 204.
Ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)