Panasonic 42" X60 hoe ruis genereren?

Started by donaldk, October 1, 2019, 18:53:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Hoe genereer ik ruis op deze een goede 6 jaar oude TV. Uit mijn hoofd is het de X60 serie, maar kan ook U60 serie zijn, is maar heel even één laatste XGA serie geweest van de laatste Panasonic model jaar Plasma TVs. Ik heb dit jaar duidelijk last van retentie. Met het nieuwe opstartscherm van Digitenne of het zenderzoeken menu van de ZTE KPN DIgitenne box heb ik al retentie, dus het gaat redelijk snel. Maar ik weet geen methode om random noise op het scherm te klrijgen zonder een speciale generator. Bij selectie van de TV input is er geen ruis meer, geen analoge TV meer, want opeens is er alleen nog maar DVB-T scherm 'geen signaal, geen kanalen beschikbaar'.

Dus er is geen klassieke cleanwipe optie door de TV te laten ruizen.

Dus weet iemand een oplossing, zonder een nieuwe LCD te verwerven;-)?

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

donaldk

Is misschien een idee. Ik heb het zwarte scherm wat je krijgt als de hdmi ingang geen signaal krijgt ook een aantal uur aan gehad en dat werkt ook wel iets. Maar het scherm is zo snel vuil als je een scherm menu of andere witte/felle inhoud te zien krijgt.

Valt me een beetje tegen van Panasonic. Tuurlijk maken we hem op, maar het maakt me wel beetje aarzelend om nog een gebruikte 50" plasma voor 100,- te kopen, zoals aangeraden toen mijn oude Philips CRT kapot ging.

SpeedyAndré

#3
Het lijkt me een beetje vreemd dat je de analoge tuner niet (meer) kan kiezen.
Zit dat niet ergens in het menu verstopt na x tijd niet gebruiken?
Mijn Panasonic Tx-P42U10 is wat eenvoudiger maar die kan wel alle tuners kiezen ongeacht of er een signaal op staat.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp