muziekbibliotheek verschijnt niet in bluos app

Started by Jurvreeken, September 30, 2019, 20:20:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jurvreeken

Op mijn iPad heb ik de Bluos app geïnstalleerd, waarmee je dit kunt bedienen.
Mijn muziek staat op mijn synology nas in de synology heb ik alle stappen al gevolgd die te vinden waren bij bluesound om alles aan te zetten zeg maar.
Nadat de Bluos app die niet uit zichzelf vond, heb ik het adres van de muziekmap ingetikt en daarna begon de app met indexeren van de tracks.
Dat bleek uit meldingen als: 100 tracks geïndexeerd . . . 1000 tracks geïndexeerd . . enz.
Ik heb alles al geprobeerd en ben er echt al lang mee bezig.

De muziekbibliotheek verschijnt nergens in de app . . .??!!


Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, of wat ik vergeet te doen?


Tabcam

Quote from: Jurvreeken on September 30, 2019, 20:20:28
Op mijn iPad heb ik de Bluos app geïnstalleerd, waarmee je dit kunt bedienen.
Mijn muziek staat op mijn synology nas in de synology heb ik alle stappen al gevolgd die te vinden waren bij bluesound om alles aan te zetten zeg maar.
Nadat de Bluos app die niet uit zichzelf vond, heb ik het adres van de muziekmap ingetikt en daarna begon de app met indexeren van de tracks.
Dat bleek uit meldingen als: 100 tracks geïndexeerd . . . 1000 tracks geïndexeerd . . enz.
Ik heb alles al geprobeerd en ben er echt al lang mee bezig.

De muziekbibliotheek verschijnt nergens in de app . . .??!!


Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, of wat ik vergeet te doen?
Weet je hoeveel bestanden je hebt? Kan de eerste keer best lang duren. Hoe lang is ie al bezig?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jurvreeken

Beste TabCam

Ik heb wat van jou tekst gepikt   :smile: omdat ik precies het zelfde ervaar als jou.
Maar hij indexeerd wel gewoon maar geen bibliotheek.
8500 nummers ongeveer maar dat is al 62 uur geleden.
Ik heb het al meerdere keren geprobeerd door hem te verwijderen en daarna er op te zetten en dan weer indexeren.
Bij een kamaraad van me werkt het wel bij de zelfde bluesound node 2 maar hij heeft geen synology nas een ander merk.
Ik heb het ook geprobeerd met een seagate nas maar ervaar het zelfde probleem .
Word er langzamerhand een beetje gek van hahahhaha.

gr jur



mijkie

valt je nas niet in zijn slaapstand ?

met elke nas in je netwerk, zou het moeten lukken volgens mij !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Tabcam

Quote from: Jurvreeken on October  2, 2019, 17:38:30
Beste TabCam

Ik heb wat van jou tekst gepikt   :smile: omdat ik precies het zelfde ervaar als jou.
Maar hij indexeerd wel gewoon maar geen bibliotheek.
8500 nummers ongeveer maar dat is al 62 uur geleden.
Ik heb het al meerdere keren geprobeerd door hem te verwijderen en daarna er op te zetten en dan weer indexeren.
Bij een kamaraad van me werkt het wel bij de zelfde bluesound node 2 maar hij heeft geen synology nas een ander merk.
Ik heb het ook geprobeerd met een seagate nas maar ervaar het zelfde probleem .
Word er langzamerhand een beetje gek van hahahhaha.

gr jur
62 uur is veel teveel voor 8500 nummers. Ik heb ooit een langzaam uitvallende disk gehad en door de NAS raid5 geconfigureerd was, las hij alles nog wel maar, excuses voor het woord, retetraag. Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Wat je zou kunnen proberen is om een klein deel van je collectie te laten indexeren door een deel naar een ander stuk van je NAS te verplaatsen (move). Kijken hoe lang hij alleen over een paar artiesten/albums doet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jurvreeken

hij staat niet in slaapstand en het indexeren duurt ongeveer 5 min ongeveer